Vragenvuur Vragenvuur: Squidward

je spreekt wel eens over de perikelen in je godsdienstlessen, maar geef je ook Engels en geschiedenis?
Ik heb nog geschiedenis gegeven, 1e en 2e middelbaar, van de oerknal (oersaai) tot de Grieken en Romeinen.
Op het moment dat ik Grieken mocht geven, was net Troy uitgekomen en dat was tof want er was toen echt levendige interesse in de rest van de geschiedenis.
Jammer genoeg gebruiken ze uren geschiedenis nu om leerkrachten LO of wiskunde en zo fulltimes te geven. Jammer voor het vak.
 
Muziek!

Wat is je favoriete…
…Dansnummer (krijgt je gegarandeerd op de dansvloer)
…Emo-nummer (als je dat nummer hoort is het moeilijk om de tranen bedwingen)
…Favo nummer ever (indien niet 1 van bovenstaande 2)

Indien je moeite hebt om te kiezen mag je uiteraard een top 3 maken per categorie.
 
Ik kan mij hierbij niets bij voorstellen.
Wat bedoelt ge precies?

Why?

Zijt ge IRL ook een spraakwaterval?
(Maakt het makkelijk om quotes uit context te 'cherry picken') ;)
Excentriek zeggen ze vaak. Helene Bonham Carter met een kleinere cupmaat.

Waarschijnlijk wel want ik ‘converseer’ met heel weinig mensen (persoon tot persoon, niet elektronisch en op niveau persoonlijk bedoel ik). Ik heb in mijn periode nu thuis sinds september alleen nog maar met mijn man en kinderen echt conversaties gehad. Dus ik babbel met de kassierster, ik babbel met de Deliveroo meneer, ik kom hier graag babbelen. Want ik ken dus irl eigenlijk geen kat.
 
Muziek!

Wat is je favoriete…
…Dansnummer (krijgt je gegarandeerd op de dansvloer)
…Emo-nummer (als je dat nummer hoort is het moeilijk om de tranen bedwingen)
…Favo nummer ever (indien niet 1 van bovenstaande 2)

Indien je moeite hebt om te kiezen mag je uiteraard een top 3 maken per categorie.
Favoriete dansnummer: Born to be alive van Patrick Hernandez, Murder on the dance floor van Sophie Ellis Bextor en Mr Brightside van The Killers. Speel Mr Brightside in het VK en ge hebt iedereen mee van Metalhead to Disco Diva, zat, sober, blank of bame, dat is eigenlijk het échte National Anthem.

Angels van Sarah McLachlan, Always on my mind van Pet Shop Boys (dat zijn mijn gevoelens omtrent mijn vader, ik kan er maar een keer of zo per jaar naar luisteren) en Heavy van Linkin Park en Kiiara. Honourable mention voor Robbie Williams’ Advertising Space omdat ik die ook associeer met mijn papa.

Favo nummer ever What I’ve Done van Linkin Park, Boys of Summer van Don Henley en The Show Must Go On van Queen. Honorable mention voor Rammstein en omwille van het superfan zijn op 13 jaar altijd een plaats in mijn hart Bon Jovi. (Tramp Stamp to prove it!)
 
Mocht je om tips gevraagd worden door toekomstige leerkrachten, wat zou je hen dan aanraden?

Met betrekking tot uw depressie/burnout, ik wens je veel sterkte en moed toe, en veel luisterende oren.
 
Waarvan ben je echt wel fier dat het je gelukt is? Iets waarvan je denkt "squidy kicked ass in that!"

Waarvan hoop je echt dat je het nog mag meemaken?

Als je 1 iets mocht/moest kiezen dat je mag veranderen in je levensloop, wat zou het zijn? (Realistisch of magisch, maakt geen hol uit!)

Als je 1 wild card tot moord zou krijgen, wie zou je doel zijn? Gewoon op voorhand al gratie van de koning, ga je gang!

Wat herken je in je kinderen van jezelf en wat zie je bij hen waarvan je denkt: "Yess, ik wou dat ik dat kon! 💪"
 
Mocht je om tips gevraagd worden door toekomstige leerkrachten, wat zou je hen dan aanraden?

Met betrekking tot uw depressie/burnout, ik wens je veel sterkte en moed toe, en veel luisterende oren.
Classroom management! Je kennis van je vak zal ok zijn, zal groeien met de jaren en is altijd makkelijk genoeg bij te spijkeren. Classroom management wordt veel te veel overkeken bij de opleidingen. Je komt in heel veel ‘inclusieve’ scholen terecht en het inclusieve is écht enorm. Leerlingen met leerstoornissen, anderstaligen, gedragsstoornissen,… krijgen allemaal kansen in het regulier onderwijs wat op zich een prachtig idee is maar snel boven je hoofd groeit als het allemaal nieuw is. Tussen Anneke met dyslexie die speciale Sprintklassen nodig heeft en voor wie je met een spraakprogramma aan de slag moet en extra tijd moet voorzien (dag lunchpauze), Salma wiens ouders enkel Frans of Turks spreken en die daar gebruik van maakt om alle opmerkingen en interventies om te buigen naar ‘ze vinden dat ik het goed doe’ en Sander die midden de les gewoon rechtstaat en het aanzet, Daan met faalangst, de kinderen van vechtscheidingen waar je strikt moet opletten welke ouder wat mag weten en de ‘kleinere’ leerstoornissen die allemaal een individueel plan van aanpak krijgen… En dan zal je nog bepaalde leerlingen een uur per week moeten missen want ze moeten naar schoolpsychologen, CLB’s enzo.
Kinderen zijn nog nooit zo goed omringd geweest en het is indrukwekkend om zien hoe die puzzels in elkaar passen. Maar ze komen allemaal samen in *jouw* les en dat moet je kunnen bolwerken. Er gaan altijd leerlingen zijn waar je een dichtere band mee hebt, het is nooit te voorspellen maar onvermijdelijk. Ook daar is het goed om weten hoe omgaan met. Want als een gepest kind beslist jou te vertrouwen dan moet je beter kunnen doen dan ‘onze school pest niet’ en begrijpen dat directies dit nog veel te veel wegschuiven.
Men doet er vanuit ministeries en directies alles aan om je job admin-centrisch te maken. Zet je daar tegen af en onthoud dat je het voor de kinderen doet. Dát is belangrijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Ik heb nog geschiedenis gegeven, 1e en 2e middelbaar, van de oerknal (oersaai) tot de Grieken en Romeinen.
Is het niet bizar dat "het onderwijs" geen gebruik maakt van een engelstalige leerkracht (met het juiste diploma...) om bv. het vak Engels te geven?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Is het niet bizar dat "het onderwijs" geen gebruik maakt van een engelstalige leerkracht (met het juiste diploma...) om bv. het vak Engels te geven?
Yep but whatcha gon’ do… Er zijn voldoende interims voor een week, twee weken maar die uren worden gewoon doorgegeven aan wie nog geen fulltime heeft. Omdat het er zo weinig per klas zijn. Twaalf klassen kan je makkelijk aan 12 leerkrachten twee uur bijgeven.
Molière zou mogen solliciteren voor Frans, hij zou nog niet zeker zijn van werk.
 
Squidward, komt dat uit Spongebob? (ik heb daar nog nooit naar gekeken)
Zo ja, waarom?

Vannacht staat plots een inbreker beneden in de living, jezelf kennende, hoe denk je dat je zal reageren?

Geld speelt geen rol, je mag 1 wagen kiezen. Welke?

Als je drukt op de rode knop gaat ergens ter wereld iemand dood maar krijg jij 1.000.000 euro. Wat is het eerste dat je koopt?
 
Waarvan ben je echt wel fier dat het je gelukt is? Iets waarvan je denkt "squidy kicked ass in that!"

Waarvan hoop je echt dat je het nog mag meemaken?

Als je 1 iets mocht/moest kiezen dat je mag veranderen in je levensloop, wat zou het zijn? (Realistisch of magisch, maakt geen hol uit!)

Als je 1 wild card tot moord zou krijgen, wie zou je doel zijn? Gewoon op voorhand al gratie van de koning, ga je gang!

Wat herken je in je kinderen van jezelf en wat zie je bij hen waarvan je denkt: "Yess, ik wou dat ik dat kon! 💪"
Ik denk het feit dat ik gedaan heb wat moest gedaan worden om ons boven water te houden op de echt heel moeilijke momenten. Er zat meer staal in mijn karakter dan ik zelf wist.

Ik zou meer moeite doen met mijn vader. De enige die moet geweten hebben hoe het was om ‘mij’ te zijn en ik had daar meer mee moeten doen. Je denkt natuurlijk altijd dat je tijd zat hebt.
Of terug gaan naar 17jarige Squidward en een goeie schudding geven: you are so thin, you daft bitch.

Op dit moment Vladimir Putin, op elke ander moment Bart De Wever. Was ik terminaal, ik deed het.

They are absolutely batshit crazy.
Ze zijn allebei een kei in wiskunde, dat maakt je schoolleven zo veel gemakkelijker, ik zou dat ook gewild hebben.
 
Squidward, komt dat uit Spongebob? (ik heb daar nog nooit naar gekeken)
Zo ja, waarom?

Vannacht staat plots een inbreker beneden in de living, jezelf kennende, hoe denk je dat je zal reageren?

Geld speelt geen rol, je mag 1 wagen kiezen. Welke?

Als je drukt op de rode knop gaat ergens ter wereld iemand dood maar krijg jij 1.000.000 euro. Wat is het eerste dat je koopt?

Yep. This is me 👇🏻👇🏻👇🏻

y7Z5byA.jpg



Ik ben impulsief dus ik zou die wel met iets te lijf gaan. Ik zou tien tegen één het onderspit delven (beeld u in aangevallen te worden door een pissed off pinguin) maar dankzij het huis van de bomma heb ik wel een speer en een soort bijl in huis.

Een Bentley met echt alles op en aan, Continental GT Speed in een speciale zwart met rode colour scheme. Hij heet Black Speed en er zijn er maar 10 van gemaakt.

Het alleenrecht op die rode knop.
 
1. Gewoon in de auto een toertje gaan doen met mijn man. Ik stel vragen en hij geeft uitleg en ik luister gewoon (hij weet veel, ik stel graag vragen uit het nieuws of geschiedenis). Gewoon de rust daarvan.
:love:
2. Genot, en zeker ultiem, is een moeilijke voor mij. Wat ‘het’ doet voor mij staat lijnrecht tegenover huwelijk en ‘commited’ relationship. Dat heb ik losgelaten want de compulsie zou zeer ongezond geweest zijn als levenskeuze voor mij.
Maar mijn man komt soms thuis met een boek of had een beeldje gevonden in precies het blauw dat ik graag zie en die kleine bewijzen dat hij echt wel luistert, dat is goud waard.
:love:
3. Ik heb altijd een pot Koreaanse Aloë ‘gelei’ in huis. Dat spul kan de Sahara hydrateren. Verder de producten van Eau Dynamisante van Clarins en Tony Moly.
Waarvoor gebruik je aloëgelei als ik vragen?
4. 1996: lila kanten kleedje, roze satijnen vestje, roze lak schoenen. Ik moest, het was een trouw. De bruid was ook in het roze. Nu ja, ze deden voor goed want ik ging in het middelbaar in tailleur naar school (paars, groen, blauw, rood,… ik had ze allemaal. Maar je kon die kopen in de NafNaf en dat was een winkel voor tieners dus het zal wel de bedoeling geweest zijn?)
5. Twee kapsels: Eentje was mijn moeder haar idee, beeld u in Mireille Mathieu maar aan 9 jaar oud. De eerste keer dat ik echt dacht van ‘omg ik kan zo de deur niet uit’ en dan toen ik 17 was de haar mascara trend, blauwe strepen in je haar. Sindsdien is het gewoon altijd lang gebleven en soms rood gekleurd maar that’s it.
Oh die haarmascara was zo fout.:shutup:
Geen idee hoeveel jaartjes wij schelen maar ik kan me nog herinneren dat iets oudere meiden dat vaak deden. In die fase van mijn leven was ik zelf nog helemaal in de ban van My Little Pony.:laugh:
6. Henry Cavill. Die man is gewoon zo ongelofelijk perfect. Ik heb al veel celebs gehad waarvan ik zei ‘alright alright!’ maar Cavill is echt wel ‘daaaaamn’
Jaaaa die is kaaaaPOTlekker!
Aangezien het nooit totaal onmogelijk is dat ik mijn Henry toch zal krijgen, ga ik niet in detail want er moet toch een element of surprise zijn.
**indien deze vraag op eventuele BGers slaat, dan jou natuurlijk**
:laugh:
7. Waarom is geen een geen optie? Om echt inzicht in iemand te krijgen zou ‘niemand’ ook een optie moeten zijn.
Idd, niemand zou mijn antwoord ook zijn.
Zou erbij springen, zijn we allemaal erg dood.
 
Geef je geld aan straatartiesten?

Heb je ooit al iets gebroken? Ik bedoel dus een arm of een been of zo. Van jezelf dan ook nog, dus niet iemand bij iemand anders.🤪 Tenzij je ooit al eens in een cat fight bent beland dan mag je daar over vertellen.

Zing je spontaan mee met de leuke liedjes op de radio?

Als je een nieuwe bh koopt, koop je dan ook altijd een bijpassend slipje erbij?

Je krijgt carte blanche om de nacht door te brengen met een lekkere vent. Maar het is of een oudere, nog steeds aantrekkelijke, potente man of het is eerder een toyboy die je bewonderend aanstaart. Ga je voor de jonkie of voor de oudere man?
 
Oké deze vraag is niet aan mij gesteld maar ik ga wel snel even antwoorden. ☻️
Een oudere man hé deuh...
Tenminste oud als niet overdatum en zolang hij geen luiers draagt.
Aantrekkelijk en potent!!:love:
Gelijk een nat slipje dat matcht bij die nieuwe bh.
Zo'n jonkie komt al klaar nog voor je goed en wel opgewarmd bent.
 
Geef je geld aan straatartiesten?

Heb je ooit al iets gebroken? Ik bedoel dus een arm of een been of zo. Van jezelf dan ook nog, dus niet iemand bij iemand anders.🤪 Tenzij je ooit al eens in een cat fight bent beland dan mag je daar over vertellen.

Zing je spontaan mee met de leuke liedjes op de radio?

Als je een nieuwe bh koopt, koop je dan ook altijd een bijpassend slipje erbij?

Je krijgt carte blanche om de nacht door te brengen met een lekkere vent. Maar het is of een oudere, nog steeds aantrekkelijke, potente man of het is eerder een toyboy die je bewonderend aanstaart. Ga je voor de jonkie of voor de oudere man?
Ik heb in geen jaren nog een straatartiest gezien maar indertijd niet. Buskers waren ook een heel ander systeem, dat was met licenties en die hadden doorgaans geen slechte opbrengst. Maar daklozen geef ik wel altijd, als ze een huisdier hebben meer, maar altijd. Wat geld, eten of sigaretten,…

Nog nooit iets gebroken! Ook wel nog nooit een serieuze ‘toer’ meegemaakt (nooit gaan skiën met @Tomski). Ouders ook niet, rest van het gezin ook niet.
Wel iemand meegeholpen om van de keldertrap te vallen maar die had niks gebroken. Licht teleurstellend resultaat.

Ik ben een enorme meezinger, meer volume als ik alleen thuis ben maar sowieso altijd wel. Met stip mijn favoriete ding om te doen is alle speakers in huis aan en discotheek spelen.

Ik probeer om zo te kopen dat er voor elke beha een aantal passende onderbroekjes zijn (niet allemaal dezelfde) zodat ik toch ergens altijd assortie ben. Die mode van bikini nu met broekje van het ene en top van het andere *shudder*

De oudere. Altijd. Ik voel mij de laatste jaren gewoon ‘moederlijk’ tegenover de jonkies. Gewoon over hun bolletje wrijven ‘sweet little idiot’. Niet dat die oudere geen even grote idioot kan zijn… Ne Koen De Bouw zou ik dus niet buitengooien (George Clooney wel, too smooth)
 
Mocht je kunnen, wat zou je veranderen aan je fysieke voorkomen? Gezien je op dat vlak soms wel hard voor jezelf bent...
 
Terug
Bovenaan