Vragenvuur Vragenvuur: Squidward

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
In dit vragenvuur laten we iemand aan het woord die zich op korte tijd onmisbaar heeft gemaakt als vaste forumwaarde: @Squidward !


Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Van welke regio ben je afkomstig?

Ik ben geboren in Gent, getogen in Taunton en Izegem en woon nu in Marke (deel van Kortrijk). We hebben ook 6 maanden in Parijs gewoond (geen leuke woon-stad).
Hoe ziet je gezinssituatie eruit?
Één echtgenoot (41, geboren Kortrijksaan, te merken aan de maat van de col van zijn hemdekes). Zestien jaar samen en zes jaar getrouwd. Twee zonen van elf en bijna-acht en een Golden Retriever van zes. Er zijn gradaties in het opvoedingsniveau, op dit moment is de hond aan het winnen.
Wat doe je van studies/werk?
Ik heb een bachelor (al was dat toen nog regentaat) Engels - Geschiedenis - Godsdienst, wat ik over de jaren af en aan gedaan heb. Daartussen heb ik nog hotel receptie gedaan. Eigenlijk is hotelwerk mijn favoriete job maar het loon in het onderwijs maakt een te groot verschil. Op dit moment sta ik op ziekte, dat zal denkelijk voor de rest van het schooljaar zijn. Ik ga volgend jaar wel terug voor een job in die sector maar ik weet nu wat ik ‘kan’ en dat zal hopelijk een positief verschil maken.
Wat zijn je hobbies?
Alles waar er vijf minuten geen ‘mamaaaaa’ tussenkomt is een win maar verder ben ik heel klassiek:
Ik lees graag (non-fictie geschiedenis en zeker de Wereldoorlogen, Britse thrillers, true crime 😍), luister graag naar muziek als de wereld slaapt en kan heel blij zijn met een Lego set, alleen duurt het een eeuwigheid om aan te beginnen (zie element ‘mamaaaaa’). Ik probeer ook zo veel mogelijk vogels in de tuin te krijgen en we hebben een vleermuizenbox. Ik hoop te kunnen meedoen met dat project om zwaluwen te laten in je tuin nesten. Daar zou ik super content mee zijn.
Veel succes!

Mijn eerste vragen:

-Dit gaat als een rare vraag klinken gezien je job als leerkracht godsdienst, maar: geloof jij zelf in een god?
-Wat vind je de meest aantrekkelijke eigenschap van je man?
-Wat is je meest gekoesterde bezitting die minder dan 20 euro waard is?
-Je leest/kijkt graag true crime. Is er een misdadiger (bv. een seriemoordenaar) die je erg intrigeert en waarvan je hoopt dat er nog een goede reeks rond wordt gemaakt?
 
Fijn - Hierbij mijn vragenlijstje.

Waarom is Parijs geen leuke woon-stad?
Welke eigenschap koester je van jezelf?
Wat denken mensen altijd op het eerste zicht van je dat totaal niet overeenstemt met wie je bent?
Wat is je favoriete karaktereigenschap?
Wat zijn je favoriete kwaliteiten in een man?
Wat zijn je favoriete kwaliteiten in een vrouw?
Wat is de grootste fout die je gemaakt hebt?
Wat is jouw idee van geluk?
Wat is jouw idee van ellende?
Als je niet jezelf mag kiezen, wie zou je dan willen zijn?
Aan welke mensen uit de geschiedenis heb je het meest een hekel?
Wie zijn je heldinnen uit onze wereldgeschiedenis?
Wat is je favoriete eten en drinken?
Wat zijn je favoriete namen?
Wat haat je het meest?
Welk natuurlijk talent had je graag willen hebben?
Hoe wil je sterven?
Voor welke fout heb je de meeste tolerantie?
Wat is je favoriete motto?
 
Er zijn al veel vragen gesteld zie ik.:unsure:

Hoe ziet een perfecte date eruit voor jou en welk gebaar/voorwerp/voedingsproduct (klein of groot) kan jou een ultieme genot betekenen?
Waaruit bestaat je skincare en welk product uit die lijn is onmisbaar voor jou?
Wat is het meest foute outfit wat je ooit hebt aangehad en for the love of god, why did u do that? Idem dito voor kapsel.
Mocht je 1 nachtje vreemdgaan, dus met alles erop en eraan (lees==> keiharde en ongelimiteerde seks) met wie zou dat dan zijn? Vergeet vooral niet de sappige details!! 😶‍🌫️

Beetje cliché vraag maar deze kom ik zo vaak tegen hé, vind het deze behoorlijk moeilijk;
Stel je man, kinderen en mama zijn aan het zwemmen en dreigen te verdrinken maar jij hebt de mogelijkheid om 1 iemand re redden, wie red je dan?
 
Hoe heeft de Britse kant van uw familie/opvoeding u beïnvloed en merken mensen daar soms iets van (of gij van uzelf) in den omgang?

Woont ge graag in Marke? Mocht je eender waar kunnen kiezen waar zou je wonen?

Wat is voor u the perfect crime

Ik ben af en toe in uw omgeving, gaan we vrienden worden?
 
Laatst bewerkt:
Wist niet dat Squid Brits bloed door haar aderen had stromen.👀
Welk deel van het VK?
Welke grote verschillen merk je tussen beide kanten (favo) van je afkomst bvb qua keuken/cultuur etc
Zou je er graag willen wonen?
 
Dit gaat als een rare vraag klinken gezien je job als leerkracht godsdienst, maar: geloof jij zelf in een god?
Neen. Maar ik blijf wel denken dat ik een bliksem op mijn donder ga krijgen elke keer ik dat zeg. Ik denk dat de mijne/onze de laatste nog echt ‘geïndoctrineerde’ generatie is.

Wat vind je de meest aantrekkelijke eigenschap van je man?
He said yes.
Nee, serieus, hij is voor het grootste deel ‘unflappable’. Kalm, veilig.

Wat is je meest gekoesterde bezitting die minder dan 20 euro waard is?
Mijn twee babypoppen van indertijd. Adelin met zijn hoofdje dat er met duct tape aanhangt en Jerome die wat ouder is en van die harde plastiek. Ik hing daar als kind zó aan vast, ik ga ermee begraven worden denk ik.

Je leest/kijkt graag true crime. Is er een misdadiger (bv. een seriemoordenaar) die je erg intrigeert en waarvan je hoopt dat er nog een goede reeks rond wordt gemaakt?
Ruth Ellis. De laatste vrouw die opgehangen werd in het VK. Omwille van het neerschieten van haar vriendje. Er valt enorm veel over te zeggen nog, men gaat er vaker en vaker van uit dat het een fout vonnis was.
 
Fijn - Hierbij mijn vragenlijstje.

Waarom is Parijs geen leuke woon-stad?
Welke eigenschap koester je van jezelf?
Wat denken mensen altijd op het eerste zicht van je dat totaal niet overeenstemt met wie je bent?
Wat is je favoriete karaktereigenschap?
Wat zijn je favoriete kwaliteiten in een man?
Wat zijn je favoriete kwaliteiten in een vrouw?
Wat is de grootste fout die je gemaakt hebt?
Wat is jouw idee van geluk?
Wat is jouw idee van ellende?
Als je niet jezelf mag kiezen, wie zou je dan willen zijn?
Aan welke mensen uit de geschiedenis heb je het meest een hekel?
Wie zijn je heldinnen uit onze wereldgeschiedenis?
Wat is je favoriete eten en drinken?
Wat zijn je favoriete namen?
Wat haat je het meest?
Welk natuurlijk talent had je graag willen hebben?
Hoe wil je sterven?
Voor welke fout heb je de meeste tolerantie?
Wat is je favoriete motto?
Heilige BimBam…

1. Parijzenaars. Het is zo duur daar te leven dat je ofwel een bezemkast hebt voor je maandloon en dus geen cent over voor iets leuks (zoals warm water) of je woont buiten de stad en de verplaatsingen met RER en metro zijn zo vaak verstoord of lang dat je gewoon doodmoe bent. Dat kan ik ze niet echt kwalijk nemen. Maar ik ben op zes maand meer seksueel lastig gevallen (en echt, vingers in jeweetwel, kussen in de nek etc) dan in de 34 jaar die ervoor waren gekomen.
2. Ik heb schier eindeloos geduld.
3. Dat ik streng of onvriendelijk ben. RBF :(
4. I am very funny.
5. Verstand, geduld, kindness (het concept kan ik moeilijk een Nederlands woord voor vinden)
6. Verstand, geduld, kindness en het niet vergoelijken vanwege vrouw-zijn.
7. Één keer Mr Squidward bedrogen. Hij weet er van en we zijn al lang weer ok maar ik heb mijzelf echt gehaat.
8. Absolute stilte.
9. Moeten uitleggen aan je kinderen dat slechte dingen soms ‘gewoon gebeuren’.
10. Iemand gewoon maar zo een rariteit die kan opstaan en doorgaan zonder pilletjes te moeten nemen.
11. Vlaamse collaborateurs, andere nationaliteiten collaborateurs, Nazis, Putin en zijn schoothond in Wit-Rusland.
12. Churchill, Alexander de Grote, de vrouwen van het Franse verzet.
13. Steak, broccoli (wel niet samen), pecan pie, bijna alles kaas. Ik drink op zich niet graag alcohol en ik pas er mee op maar bij tijd en wijlen een vodka (Poolse).
14. De namen van mijn zoontjes en anders klassieke namen: Winston, Charlie, Lucifer, Baphomet,…
15. Iemand die mijn kinderen of echtgenoot pijn doet.
16. Tekenen. Echt met natuurlijke aanleg kunnen potlood op papier zetten.
17. Seppuku op een oude werkplaats van mij op een moment dat er veel checkins zijn. Als dat niet meer lukt, gewoon inslapen. Of Seppuku op het Schoon Verdiep. Ben ik ooit terminaal, ik kies dat.
18. Hoogmoed. Het leven vangt iedereen ooit wel eens, dus ik kan je die wel vergeven.
19. It is what it is.
 
Indien ongewenst, moet je uiteraard niet antwoorden.
Je had het een tijd terug over het feit dat je thuis zat wegens depressie/burnout en aan de posts te zien, of de manier waarop, zat je toch diep. Evolueert dat nu positief?
Opnieuw, indien je niet wil, moet je niet antwoorden hoor.
 
Er zijn al veel vragen gesteld zie ik.:unsure:

Hoe ziet een perfecte date eruit voor jou en welk gebaar/voorwerp/voedingsproduct (klein of groot) kan jou een ultieme genot betekenen?
Waaruit bestaat je skincare en welk product uit die lijn is onmisbaar voor jou?
Wat is het meest foute outfit wat je ooit hebt aangehad en for the love of god, why did u do that? Idem dito voor kapsel.
Mocht je 1 nachtje vreemdgaan, dus met alles erop en eraan (lees==> keiharde en ongelimiteerde seks) met wie zou dat dan zijn? Vergeet vooral niet de sappige details!! 😶‍🌫️

Beetje cliché vraag maar deze kom ik zo vaak tegen hé, vind het deze behoorlijk moeilijk;
Stel je man, kinderen en mama zijn aan het zwemmen en dreigen te verdrinken maar jij hebt de mogelijkheid om 1 iemand re redden, wie red je dan?
1. Gewoon in de auto een toertje gaan doen met mijn man. Ik stel vragen en hij geeft uitleg en ik luister gewoon (hij weet veel, ik stel graag vragen uit het nieuws of geschiedenis). Gewoon de rust daarvan.
2. Genot, en zeker ultiem, is een moeilijke voor mij. Wat ‘het’ doet voor mij staat lijnrecht tegenover huwelijk en ‘commited’ relationship. Dat heb ik losgelaten want de compulsie zou zeer ongezond geweest zijn als levenskeuze voor mij.
Maar mijn man komt soms thuis met een boek of had een beeldje gevonden in precies het blauw dat ik graag zie en die kleine bewijzen dat hij echt wel luistert, dat is goud waard.
3. Ik heb altijd een pot Koreaanse Aloë ‘gelei’ in huis. Dat spul kan de Sahara hydrateren. Verder de producten van Eau Dynamisante van Clarins en Tony Moly.
4. 1996: lila kanten kleedje, roze satijnen vestje, roze lak schoenen. Ik moest, het was een trouw. De bruid was ook in het roze. Nu ja, ze deden voor goed want ik ging in het middelbaar in tailleur naar school (paars, groen, blauw, rood,… ik had ze allemaal. Maar je kon die kopen in de NafNaf en dat was een winkel voor tieners dus het zal wel de bedoeling geweest zijn?)
5. Twee kapsels: Eentje was mijn moeder haar idee, beeld u in Mireille Mathieu maar aan 9 jaar oud. De eerste keer dat ik echt dacht van ‘omg ik kan zo de deur niet uit’ en dan toen ik 17 was de haar mascara trend, blauwe strepen in je haar. Sindsdien is het gewoon altijd lang gebleven en soms rood gekleurd maar that’s it.
6. Henry Cavill. Die man is gewoon zo ongelofelijk perfect. Ik heb al veel celebs gehad waarvan ik zei ‘alright alright!’ maar Cavill is echt wel ‘daaaaamn’
Aangezien het nooit totaal onmogelijk is dat ik mijn Henry toch zal krijgen, ga ik niet in detail want er moet toch een element of surprise zijn.
**indien deze vraag op eventuele BGers slaat, dan jou natuurlijk**
7. Waarom is geen een geen optie? Om echt inzicht in iemand te krijgen zou ‘niemand’ ook een optie moeten zijn.
 
Hoe heeft de Britse kant van uw familie/opvoeding u beïnvloed en merken mensen daar soms iets van (of gij van uzelf) in den omgang?

Woont ge graag in Marke? Mocht je eender waar kunnen kiezen waar zou je wonen?

Wat is voor u the prefect crime

Ik ben af en toe in uw omgeving, gaan we vrienden worden?
Sowieso de tweetaligheid van de kinderen. Het was niet direct de bedoeling maar ze zijn vis in het water ermee. Ik ben ook een stuk minder ‘plooibaar’ dan mijn man. Hij is vrij redelijk, denkt na voor handelen en - ook al is dat soms in zijn nadeel - denkt lange termijn. Bij mij is bijna elke tegenkanting direct Kebab at 3am ‘right, you wanna fuckin go, I will end you’
👇🏻Angry Squid
true

Ik ben in uitzicht en karakter gewoon een Engelse.

Marke is op zich heel goed om wonen, maar met twee grote bouwprojecten weet ik niet hoe plezant de volgende vijf jaar gaan zijn. Ons huis is een van twee samengebouwde en het andere is aangekocht door een projectontwikkelaar die enkel de gevel in ere zal laten. Wij zijn een eilandje van 1918 in een zee van 2022.

Ik had tot een paar jaar terug graag weer in Somerset gaan wonen maar sinds Brexit… some things are too idiotic to forgive.
Ik ben ook Eurosceptisch en dat zal wel zo blijven maar ik heb rond die Brexit zo veel zo domme dingen gehoord…
Toscane, pensioen in Toscane zou wel tof zijn. Maar met de kinderen weet ik niet of we ooit nog echt gaan verkassen. Zal afhangen van de ontwikkeling.

Ik weet niet meer in welke film of serie ik hem gehoord heb maar:
**best wel enkel in geval van ‘ik heb zin om eens een moord te doen voor de lols’ want eens je een slachtoffer kent, ben je makkelijker te vinden:
Vergiftig persoon, snij persoon in stukken en los persoon op (gebruik Dexter style kill room) en giet persoon-soep uit in een werk-of openbaar toilet.
- De Tylenol moorden waren bijna perfect. Copycats zijn daar nog voor gepakt maar het is ook een paar keer onopgelost gebleven.
- Dupont de Ligonnès in Frankrijk maar enkel als we er van uitgaan dat hij nog leeft. Als hij toch zelfmoord gepleegd heeft dan is het ‘meh’.

Maar natuurlijk! Vergeet dan efkes bovenstaande paragraaf (gewoon om de sfeer gezellig te houden)
 
Wist niet dat Squid Brits bloed door haar aderen had stromen.👀
Welk deel van het VK?
Welke grote verschillen merk je tussen beide kanten (favo) van je afkomst bvb qua keuken/cultuur etc
Zou je er graag willen wonen?
Somerset, sheep country met schitterende appel cider.
Belgen staan veel genuanceerder in het leven. Een Brit loopt nu nog rond alsof Victoria haar keizerrijk nog heeft en dat is in feite niet gezond (zie Brexit).
Maar Britse festivals en uitgaan zijn massa’s beter, Britten zijn eerlijker en vechtlustiger als het er op aan komt en soms is dat iets wat enorm deugd doet. Ik kan mij doodergeren aan de diplomatieke Belg (ook al begrijp ik de voordelen)
Nu zou ik er niet meer willen wonen. Ze hebben een aantal keuzes gemaakt die lange termijn zware gevolgen gaan hebben en ik voel Thatcheriaanse omstandigheden aankomen. Dat ga ik niet nog eens gaan doorwaden. Het is heel jammer, beetje zoals een favoriete tante die plots blijkt een gigantische racist te zijn.
 
Indien ongewenst, moet je uiteraard niet antwoorden.
Je had het een tijd terug over het feit dat je thuis zat wegens depressie/burnout en aan de posts te zien, of de manier waarop, zat je toch diep. Evolueert dat nu positief?
Opnieuw, indien je niet wil, moet je niet antwoorden hoor.
Depressie en angststoornis, ja. Op een dag eind september stond ik op en ik zat blok in de badkamer, gewoon niet in staat om een voet voor de andere te zetten.
Ik gaf les aan de 1e en 2e graad maar dat voelde plots aan alsof zij 200 keer groter dan mij waren. Ik was echt bang… van kinderen. Je voelt je bovenop rotslecht ook volslagen idioot.
Ik heb nu een psychiater en een psychologe. Die psychologische gesprekken zijn gelijk mokerslagen maar naar het schijnt is dat goed. Maar ik voel mij nog altijd ‘dof’. Niets heeft echt veel impact, alsof ik in plastiek zit of zo een opgeblazen bol. Ik huil nog elke nacht, ik heb mijn handtas met een paar dingen mocht het weer erg worden dan kan het snel gedaan zijn.
Elizabeth Würzel zei het goed: ‘it’s like I came off the assembly line broken.’ En ik weet niet of daar iets aan te doen is.
 
Depressie en angststoornis, ja. Op een dag eind september stond ik op en ik zat blok in de badkamer, gewoon niet in staat om een voet voor de andere te zetten.
Ik gaf les aan de 1e en 2e graad maar dat voelde plots aan alsof zij 200 keer groter dan mij waren. Ik was echt bang… van kinderen. Je voelt je bovenop rotslecht ook volslagen idioot.
Ik heb nu een psychiater en een psychologe. Die psychologische gesprekken zijn gelijk mokerslagen maar naar het schijnt is dat goed. Maar ik voel mij nog altijd ‘dof’. Niets heeft echt veel impact, alsof ik in plastiek zit of zo een opgeblazen bol. Ik huil nog elke nacht, ik heb mijn handtas met een paar dingen mocht het weer erg worden dan kan het snel gedaan zijn.
Elizabeth Würzel zei het goed: ‘it’s like I came off the assembly line broken.’ En ik weet niet of daar iets aan te doen is.
Ik kan daar geen gepaste reactie op geven. Ik hoop enkel maar dat het beter wordt.
 
Somerset, sheep country met schitterende appel cider.
Belgen staan veel genuanceerder in het leven. Een Brit loopt nu nog rond alsof Victoria haar keizerrijk nog heeft en dat is in feite niet gezond (zie Brexit).
Maar Britse festivals en uitgaan zijn massa’s beter, Britten zijn eerlijker en vechtlustiger als het er op aan komt en soms is dat iets wat enorm deugd doet. Ik kan mij doodergeren aan de diplomatieke Belg (ook al begrijp ik de voordelen)
Nu zou ik er niet meer willen wonen. Ze hebben een aantal keuzes gemaakt die lange termijn zware gevolgen gaan hebben en ik voel Thatcheriaanse omstandigheden aankomen. Dat ga ik niet nog eens gaan doorwaden. Het is heel jammer, beetje zoals een favoriete tante die plots blijkt een gigantische racist te zijn.
Machtige streek, dito Cornwall. Ga heel graag naar daar op verlof en naar de voetbal.
Brexit zal het er niet makkelijker op maken :(
Festival en uitgaan 100% gelijk, moest ik geld genoeg hebben ik zou mij ergens wel een cottage kopen ginder...
 
je spreekt wel eens over de perikelen in je godsdienstlessen, maar geef je ook Engels en geschiedenis?
 
Terug
Bovenaan