Vragenvuur Vragenvuur: Squidward

Iedereen zegt dat altijd (en zei dat ook al in mijn studententijd), maar ik heb dat eigenlijk nooit gemerkt... en ik kon echt wel stevig de marginaal uithangen :unsure:.
Waar merk je dat dan zo hard aan?
Ik ben te oud om nog bij de BCBG jeugdigen te horen en te arm om een madam met een bontjas te zijn. Niet marginaal genoeg om er mij geen fluit van aan te trekken en niet Wolvendreef genoeg voor dezelfde reden.
Het ligt voor een groot deel aan mijn eigen volkomen gebrek aan zelfvertrouwen, ik loop altijd rond met het gevoel van een doelwit voor spot op mijn rug. Elke lach op straat lacht mij uit. En in Kortrijk is de kans dat het waar is, nét iets groter.
 
Ik ben te oud om nog bij de BCBG jeugdigen te horen en te arm om een madam met een bontjas te zijn. Niet marginaal genoeg om er mij geen fluit van aan te trekken en niet Wolvendreef genoeg voor dezelfde reden.
Het ligt voor een groot deel aan mijn eigen volkomen gebrek aan zelfvertrouwen, ik loop altijd rond met het gevoel van een doelwit voor spot op mijn rug. Elke lach op straat lacht mij uit. En in Kortrijk is de kans dat het waar is, nét iets groter.
Is dat niet lastig om zo te leven?

Is trouwens verkeerd wat je denkt van Kortrijk. Al heb ik sowieso Lint uitgelachen als hij daar rond liep.
 
Een vraag in @Squidward stijl. Na een eerste reeks succesvolle gifmoorden wordt je geklist, en ter dood veroordeeld.
Wat kies je als laatste maaltijd?
 
Een vraag in @Squidward stijl. Na een eerste reeks succesvolle gifmoorden wordt je geklist, en ter dood veroordeeld.
Wat kies je als laatste maaltijd?
Wagyu of Pluma, in ganzenvet gebakken aardappeltjes en de groene salade van mijn man (ironisch, aangezien hij waarschijnlijk de reden zal zijn dat ik daar zit) en als dessert een chocolade frostino van Costa Coffee.

Of minuutrijst. Zal afhangen van mijn humeur op dat moment.
 
Ik ben op 11 jaar nog maar in 1 Kortrijks restaurant gaan eten, d’Oude Burcht. Dat was heel goed, prijs en kwaliteit dik in orde, zou ik zo opnieuw doen.
Bars of cafés doe ik nooit maar mijn man gaat nog wel eens naar Bar Jules of de Cubaan. Ik ben al zo danig lang niet meer ‘uit’ geweest in een andere setting dan met man op resto dat ik daar nu bijna een heilige schrik van heb. En zeker in Kortrijk waar ze toch enorm snob zijn, je voelt je bekeken als oud vuil.
Hoe weet je hoe men u bekijkt in bars of restaurants als je in 11 jaar nog maar 1 keer op restaurant in Kortrijk bent geweest?
Kortrijk valt goed mee wat betreft snobisme hoor. Hier en daar een café waar wat snobs zitten, maar dat heb je evengoed in Gent of Brugge ook.

Al eens in de Hula (Heule) gaan eten? Toch wel m'n favoriete restaurant.

Wat vind je van 'de knip' tussen Bissegem en Marke?
 
Hoe weet je hoe men u bekijkt in bars of restaurants als je in 11 jaar nog maar 1 keer op restaurant in Kortrijk bent geweest?
Kortrijk valt goed mee wat betreft snobisme hoor. Hier en daar een café waar wat snobs zitten, maar dat heb je evengoed in Gent of Brugge ook.

Al eens in de Hula (Heule) gaan eten? Toch wel m'n favoriete restaurant.

Wat vind je van 'de knip' tussen Bissegem en Marke?
Voor ik terug in het onderwijs stapte, werkte ik in hotels en in een paar winkels in Kortrijk centrum. Ik weet hoe er dan naar u gekeken wordt. Dat is geen inbeelding.
Als ik op straat loop, dat is wel veelal mijn gedachten en dat weet ik wel maar daarmee stopt het niet automatisch.

Zelf rij ik niet maar als ik mijn man hoor dan is die knip ‘godver de fucking miljaarde nondedju’ niet ideaal.
 
Voor ik terug in het onderwijs stapte, werkte ik in hotels en in een paar winkels in Kortrijk centrum. Ik weet hoe er dan naar u gekeken wordt. Dat is geen inbeelding.
Als ik op straat loop, dat is wel veelal mijn gedachten en dat weet ik wel maar daarmee stopt het niet automatisch.

Zelf rij ik niet maar als ik mijn man hoor dan is die knip ‘godver de fucking miljaarde nondedju’ niet ideaal.
Ik heb zelf ook een goe 3-4j in een hotel gewerkt, centrum Kortrijk. Vooral geschrokken hoeveel marginalen er rondlopen/welke absurde situaties ik heb meegemaakt, je kan er zowaar boeken over schrijven.
 
Draag je schoenen of pantoffels binnenshuis?
Indien pantoffels, hoe zien ze eruit? :)
Ik loop zoveel ik kan op blote voeten, zelfs op weg van en naar het werk indertijd in centrum Kortrijk of in de regen.
Toen ik 1 jaar was, had ik witte slofjes met een worteltje op en zo een leren zool. Ik ben toen uitgegleden en met mijn hoofd op de graniet van de open haard gevallen (I know, it explains so much) en sindsdien kochten mijn ouders geen sloffen meer en heb ik die gewoonte niet.
Ik ben niet graag ‘belemmerd’ dus ik draag buiten mijn verlovings- en trouwring ook geen juwelen of horloge, liefst blote voeten,… ik zou een uitstekende nudist zijn maar Moby Dick is al geschreven.
 
Ik loop zoveel ik kan op blote voeten, zelfs op weg van en naar het werk indertijd in centrum Kortrijk of in de regen.
Toen ik 1 jaar was, had ik witte slofjes met een worteltje op en zo een leren zool. Ik ben toen uitgegleden en met mijn hoofd op de graniet van de open haard gevallen (I know, it explains so much) en sindsdien kochten mijn ouders geen sloffen meer en heb ik die gewoonte niet.
Ik ben niet graag ‘belemmerd’ dus ik draag buiten mijn verlovings- en trouwring ook geen juwelen of horloge, liefst blote voeten,… ik zou een uitstekende nudist zijn maar Moby Dick is al geschreven.
Ik loop ook altijd op blote voeten rond in huis. Op 't werk doe ik mijn schoenen en kousen ook instinctief uit
 
Ik loop ook altijd op blote voeten rond in huis. Op 't werk doe ik mijn schoenen en kousen ook instinctief uit
Ik gaf les op blote voeten, enfin, ik draag professioneel altijd panty’s dus het is niet bloot-bloot maar het was prettig werken zo.
 
Hoe weet je hoe men u bekijkt in bars of restaurants als je in 11 jaar nog maar 1 keer op restaurant in Kortrijk bent geweest?
Kortrijk valt goed mee wat betreft snobisme hoor. Hier en daar een café waar wat snobs zitten, maar dat heb je evengoed in Gent of Brugge ook.

Al eens in de Hula (Heule) gaan eten? Toch wel m'n favoriete restaurant.

Wat vind je van 'de knip' tussen Bissegem en Marke?
:puke:
Maar nu is de brug daar weg dus ge moet sowieso al niet meer langst daar passeren voor hele lange tijd haha.
 
Was dat niet gewoon de reden dat mensen naar u keken? :)

Hoe reageren leerlingen in het middelbaar er op als je met blote voeten les geeft?
Mocht dat van de directie of zagen die dat nooit?
Leerlingen reageren zoals op alles, de eerste keer heb je er twee of drie die zelf hun schoenen uitsteken maar daarna is dat gewoon normaal. Het grote voordeel van godsdienst geven is dat directies en leerlingen toch al denken dat je een beetje ‘away with the fairies’ bent en die doen daar ook niet moeilijk over. Andere leerkrachten, die durven wel een zuur zijn maar 🤷🏻‍♀️

@JanusDR De hotelgebeurtenissen kan ik wel eens in WTF moment gaan zetten. Dat was toch meestal de algemene consensus na afloop.
 
Aan u de eer! "Zotte verhalen van op het werk" of zo :)

 
Terug
Bovenaan