Voorjaarsklassiekers 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat toch vooral over het feit dat Bardet op dat moment zijn race laat schieten uit oprechte bezorgheid voor Alaphilippe? Niet dat hij per se zijn leven heeft gered of zo, want inderdaad buiten zo snel mogelijk de hulpverleners naar hem leiden kon hij niet veel doen.

Ik vind het mooi dat hij dat doet (en echt wel nuttig), maar hij laat met die actie zijn race echt wel niet schieten hé. Zijn race was gedaan vanaf het moment dat hij bij die valpartij betrokken was. Iedereen die daar echt tegen de grond ging is op 10 minuten binnengekomen of heeft een DNF achter zijn naam.
 
Ik vind het mooi dat hij dat doet (en echt wel nuttig), maar hij laat met die actie zijn race echt wel niet schieten hé. Zijn race was gedaan vanaf het moment dat hij bij die valpartij betrokken was. Iedereen die daar echt tegen de grond ging is op 10 minuten binnengekomen of heeft een DNF achter zijn naam.
Er zijn er toch een paar die daar bij betrokken waren die nog een uitslag kunnen rijden hebben. Valverde is zeker opgehouden en top 10, Mollema was zelf gevallen en teruggekomen, Pidcock is gevallen, teruggekomen en terug gelost,...
Ik weet niet of zijn fiets gehavend was, maar Bardet stond als een van de eerste recht en had hij direct kunnen vertrekken zat hij tussen de renners gezeten die opgehouden waren maar niet gevallen. In de plaats daarvan heeft hij zelfs niet naar zijn fiets gekeken en is direct de greppel ingegaan.
 
Grootste ontgoocheling dit voorjaar was voor mij toch Pidcock, daar had ik echt wel iets meer van verwacht.

Is niet echt een fan van kasseien en wordt dan ziek vlak voor Waalse Pijl dan is je voorjaar zo om zeep natuurlijk. Al was hij in Amstel en Brabantse pijl ook niet zo sterk als vorig jaar. Is in tegenstelling tot VA en VDP wel naar de VS geweest voor het WK veldrijden won dus zal wel tevreden zijn maar ook niet de ideale voorbereiding voor het wegseizoen natuurlijk.

En is vooral nog bitter jong geef die jongen wat tijd.
 
Ik vind het mooi dat hij dat doet (en echt wel nuttig), maar hij laat met die actie zijn race echt wel niet schieten hé. Zijn race was gedaan vanaf het moment dat hij bij die valpartij betrokken was. Iedereen die daar echt tegen de grond ging is op 10 minuten binnengekomen of heeft een DNF achter zijn naam.
Dit klopt echt totaal niet. Er zijn echt wel enkele renners die teruggekeerd zijn in het peloton die betrokken waren bij die valpartij. Valverde, Pidcock en Higuita om er maar drie te noemen. Bardet had zeker wel kunnen terugkomen als hij niks ergs had.

Verder maakt het weinig uit of hij al dan niet zou terugkomen he. Hij maakt de reflex om Alaphilippe bij te staan ipv zsm zijn fiets te pakken en verder te rijden. Dat is gewoon knap en verdient respect.
 
Is niet echt een fan van kasseien en wordt dan ziek vlak voor Waalse Pijl dan is je voorjaar zo om zeep natuurlijk. Al was hij in Amstel en Brabantse pijl ook niet zo sterk als vorig jaar. Is in tegenstelling tot VA en VDP wel naar de VS geweest voor het WK veldrijden won dus zal wel tevreden zijn maar ook niet de ideale voorbereiding voor het wegseizoen natuurlijk.

En is vooral nog bitter jong geef die jongen wat tijd.
Ook vroeger al ziek geweest (periode rond Tirreno/strade als ik het goed heb)
 
Ook vroeger al ziek geweest (periode rond Tirreno/strade als ik het goed heb)

Er zijn er zodanig veel ziek geweest dit jaar dat ik eerlijk gezegd al veel weer vergeten ben. Het is me wat geweest dit voorjaar. Benieuwd of de situatie nu wat gaat stabiliseren, griep seizoen is nu toch achter de rug of dat we ook met de Tour een hoop gaan moeten afschrijven wegens ziekte.
 
Dé man van het voorjaar vind ik Van Aert nu ook niet. Uiteindelijk draait het nog altijd om de prijzen en hij heeft zijn doelen niet behaald (waar hij een goede reden voor heeft).

Hij stond er wel en is eigenlijk ontzettend constant geweest en heeft op alle terreinen weer gescoord. Reeds gewonnen in de Omloop en werd gisteren nog 3e in LBL. Dat is gewoon heel straf.

Ben er van overtuigd dat hij zonder die Covid besmetting wél de man van het voorjaar was geworden. In de aanloop naar de RVV was hij gewoon top. Maar goed, met 'als' koop je niets natuurlijk.
 
Dit klopt echt totaal niet. Er zijn echt wel enkele renners die teruggekeerd zijn in het peloton die betrokken waren bij die valpartij. Valverde, Pidcock en Higuita om er maar drie te noemen. Bardet had zeker wel kunnen terugkomen als hij niks ergs had.

Verder maakt het weinig uit of hij al dan niet zou terugkomen he. Hij maakt de reflex om Alaphilippe bij te staan ipv zsm zijn fiets te pakken en verder te rijden. Dat is gewoon knap en verdient respect.

I stand corrected, je hebt gelijk.
Valverde wel niet gevallen denk ik?

Bij het herbekijken nog maar eens duidelijk geworden hoeveel slechter dit had kunnen aflopen met die elektriciteitspalen daar.
 

unpopular opinion: ik vind dat ophemelen van Bardet echt overdreven. Julian ligt daar, wat heeft Bardet gedaan om te helpen dat nuttig is? Beste advies: gewoon afblijven, zeker niet verplaatsen, mentaal steunen en de professionals het werk laten doen.

Typisch weer iets dat schoon lijkt op sociale media, maar daarmee is ook alles gezegd.
Hij stond er wel bij... mentale steun, slachtoffer opvolgen, teken doen dat ze onmiddellijk moeten komen. Vergeet niet dat Alaphilippe daar in een greppel ligt 2 m dieper en achter een boomstam hé, voor een groot deel van de mensen op de weg ligt hij gewoon buiten Line of Sight. Voor hetzelfde geld laten ze diej daar nog 5 minuten liggen en zien als iedereen terug onderweg is plots van "ah, tjien, daar ligt precies nog iemand".
Hoe zo? 3 jaar geleden was er geen voorjaar door Corona en de voorbije 2 jaar won hij geen enkel monument. Dan lijken me renners zoals Pogocar, Mohoric, Asgreen, Van Baarle, VDP en zelfs Stuyven de voorbije 2 jaar grotere kanshebbers op de titel man van het voorjaar.
3 jaar geleden geen voorjaar? 2019 was een jaar als een ander en in 2020 was er misschien geen echt voorjaar maar er is echt 0 twijfel over wie daar (afgetekend) DE man was het klassiekerseizoen.

En Stuyven 2021... aub... tis niet omdat je Milaan-San Remo binkt dat je plots contender bent voor man van het voorjaar. Werd dan ook nog wel 4de in Vlaanderen maar niet 4de as in "had kunnen winnen" maar gewoon kansloos 4de. 2021 was een super sterk voorjaar voor Stuyven hé, daar niet van, maar man het voorjaar? Not even close. Van Aert 2021 > Stuyven 2021 any day. Wie vorig jaar DE man van het voorjaar was daar bestaat trouwens even goed geen enkele twijfel over: Pogacar, all day, every day.

Wie voor 2022 de titel man van het voorjaar moet dragen daar kan je even debatteren. Er zijn wel een paar opties maar ik denk dat alles in beschouwing neemt je onvermijdelijk toch wel weer bij Pogacar uit moet komen.
 
3 jaar geleden geen voorjaar? 2019 was een jaar als een ander en in 2020 was er misschien geen echt voorjaar maar er is echt 0 twijfel over wie daar (afgetekend) DE man was het klassiekerseizoen.

En Stuyven 2021... aub... tis niet omdat je Milaan-San Remo binkt dat je plots contender bent voor man van het voorjaar. Werd dan ook nog wel 4de in Vlaanderen maar niet 4de as in "had kunnen winnen" maar gewoon kansloos 4de. 2021 was een super sterk voorjaar voor Stuyven hé, daar niet van, maar man het voorjaar? Not even close. Van Aert 2021 > Stuyven 2021 any day. Wie vorig jaar DE man van het voorjaar was daar bestaat trouwens even goed geen enkele twijfel over: Pogacar, all day, every day.

Wie voor 2022 de titel man van het voorjaar moet dragen daar kan je even debatteren. Er zijn wel een paar opties maar ik denk dat alles in beschouwing neemt je onvermijdelijk toch wel weer bij Pogacar uit moet komen.

3 voorjaren terug was 2020. Vorig voorjaar was 2022 dat net afgelopen is.

Tuurlijk was Pogocar man van het voor(jaar) vorig jaar geen twijfel mogelijk. Ik schat Stuyvens voorjaar vorig jaar wel hoger in dat dat van VA. Zowel in MSR als RVV eindigde hij voor VA en beiden reden geen LBL (PR werd toen pas in het najaar gereden) dus hoe je dan VA over Stuyven kan zetten weet ik niet hoor.

Voor dit jaar zonder winst in een monument zou ik toch Pogocar niet bovenaan zetten al is winst in UEA, Strade en Tirreno verre van slecht natuurlijk. Ik kijk dan toch eerder richting Van Baarle 2e in RVV en overtuigend PR winnen is echt wel straf.
 
Voor dit jaar zonder winst in een monument zou ik toch Pogocar niet bovenaan zetten al is winst in UEA, Strade en Tirreno verre van slecht natuurlijk. Ik kijk dan toch eerder richting Van Baarle 2e in RVV en overtuigend PR winnen is echt wel straf.
+1
Het is zeker geen fietslengte verschil, maar toch zeker een banddikte.

En sowieso, man van het voorjaar lijkt me toch wel vooral een typisch Vlaamse prijs om uit te rijken :p
 
3 voorjaren terug was 2020. Vorig voorjaar was 2022 dat net afgelopen is.

Tuurlijk was Pogocar man van het voor(jaar) vorig jaar geen twijfel mogelijk. Ik schat Stuyvens voorjaar vorig jaar wel hoger in dat dat van VA. Zowel in MSR als RVV eindigde hij voor VA en beiden reden geen LBL (PR werd toen pas in het najaar gereden) dus hoe je dan VA over Stuyven kan zetten weet ik niet hoor.

Voor dit jaar zonder winst in een monument zou ik toch Pogocar niet bovenaan zetten al is winst in UEA, Strade en Tirreno verre van slecht natuurlijk. Ik kijk dan toch eerder richting Van Baarle 2e in RVV en overtuigend PR winnen is echt wel straf.
Van Baarle is zeker iets voor te zeggen.

Maar UAE en Tirreno en Strade en DE smaakmaker van de RvV... 2de of 4de maakt imo ook weinig uit. Pogacar had die RvV met een beetje meer geluk kunnen winnen. Van Baarle niet.
 
Zoals gezegd met winst in de Amstel en winst in Gent-Wevelgem kan je die perfect erboven zetten en dan hebben we nog een 2de plaats in Tirreno, 4de in Strade, 6de in de RVV, 3de in San Remo

Geen monument en daar draait het voor de grote jongens om. Niemand kan ontkennen dat het een goed voorjaar was maar voor een grand cru heb je wel een monument nodig. En dat had VA vorig jaar en ook dit jaar niet en Stuyven wel.
 
Beiden heb vorig jaar een knap voorjaar. Al schat ik persoonlijk het voorjaar van Wout hoger in dan van Stuyven omdat hij er het ganse voorjaar stond met knappe resultaten + overwinningen.

Agree to disagree zou’k zeggen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan