Voorjaarsklassiekers 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dus niet dat we Alaphilippe snel terug zullen zien. Een klaplong is echt wel geen lichte blessure
Mijn voorspelling: Einde seizoen (toch zeker voor resultaten te boeken), maar volgend seizoen staat hij er weer.

Jammer voor Flupke, maar zware valpartijen horen erbij, hij kan mss raad vragen aan zijn goeie vriend Remco.
 

Ik ben de belangrijkere ploegen eens afgegaan. Het is eigenlijk wel zot (en ik zal er nog wel heel wat vergeten). Je ziet wel meteen één van de redenen waarom Israel en LTS in de problemen zitten.

AG2R: Naesen zware val
QS: Alaphilippe val, Jakobsen ziek (?), Asgreen ziek, Lampaert ziek, tja ik kan nog wel even doorgaan.
Astana: Nibali Covid, Lutsenko val
Bahrain: Colbrelli
Bora: Meeus ziek, Higuita ziek
Cofidis: Walscheid ongeval
EF: Cort val, Bettiol Covid
FDJ: Gaudu val
Ineos: Bernal ongeval, Hayter ziek, Pidcock ziek
Intermarché: wonderdrank want de belangrijksten fit?
Israel: Nizzolo val, Woods 15x ziek, Fuglsang 10x ziek, Clarke ziek, Vanmarcke 900x ziek
Jumbo: Van Aert ziek, Benoot val+ziek, Roglic blessure, Dumoulin Covid
Lotto Soudal: Ewan ziek, Kron ziek, Wellens ziek, Campenaerts val, Vermeersch val, Van Moer Covid, Van Gils ziek
Movistar: Valverde Covid
BEX: Matthews ziek
DSM: Kragh Andersen ziek
Trek: Simmons Covid, Stuyven ziek
UAE: Pogacar familie, Hirschi blessure, Mcnulty Covid
Alpecin: Philipsen ziek
Arkea: Hofstetter val
 
Toch wel ne srieuze numéro van Remco! Dit hebben we nog niet veel gezien de laatste jaren in LBL. Bewijst wel weer dat het misschien meer een klassiek renner is dan een (grote) ronde renner.
 
Voor QST toch een serieuze aderlating deze week met Masnada en Van Wilder twee mannen voor de Giro die ze kwijt zijn op een paar dagen tijd ...
 
Ik ben geen Remco fan. Ik vind hem wat te arrogant naar mijn smaak.
Anyway, dit is wel een mooie prestatie dat ie neerzet.
Ik vond die demarrage er echt wel serieus ferm uit zien. Enorme machtsexplosie.
Knap ook hoe er telkens renners zijn in zijn wiel moeten lossen die gewoon zijn constant strak tempo niet kunnen houden. (deze keer was het idd een vroege vluchter, ik weet het).
Vele Vlamingen noemen dat arrogant (snap dat totaal niet) maar voor mij is het gewoonweg ambitie tonen en dat ook durven uitspreken.. het is tenminste geen ja-knikker die zijn er al genoeg volgens mijn mening. Geeft peper en zout in de koers.
 
Toch wel ne srieuze numéro van Remco! Dit hebben we nog niet veel gezien de laatste jaren in LBL. Bewijst wel weer dat het misschien meer een klassiek renner is dan een (grote) ronde renner.
Nog eventjes afwachten. Is nog maar zijn derde jaar, de val erbij gerekend.
Contador won pas zijn eerste GT in zijn vijfde jaar.
Nibali 6e in de Tour in zijn vijfde jaar.
Froome won de Vuelta in zijn vierde jaar.
Horner 8e in de Tour in zijn veertiende jaar? en won de Vuelta op zijn 41e.

Trouwens, Remco zijn teller staat op 8 rondes en 5 eendagswedstrijden :wink:.
 
Vandaag de 10 miles gelopen in Antwerpen, maar na de aankomst nog wat gedronken met collega’s. De laatste 25km hebben we live nog meegepikt op onze telefoons. Schitterend om volwassen mannen gekluisterd te zien staren naar een veel te kleine scherm, grote vreugde wel!

De combinatie van de setting en zijn prestatie zorgen er ongetwijfeld voor dat ik deze zege nooit vergeet, groots nummer!
 
Nu we toch over VDB bezig zijn, Als er iemand was die het hoog in zijnen bol had was het toch frank neen, maar dat vond iedereen ok, Remco die heeft dan weer streken ? Fijne lijn natuurlijk tussen onwijs veel zelfvertrouwen en arrogantie ma toch :laugh:
VDB was een kwajongen, maar net daarom dat iedereen hem zo graag had.
Hij was heel zelfzeker maar altijd heel vriendelijk en joviaal. Zelfs nu als je fragmenten van hem ziet dan merk je direct waarom iedereen zo een fan van hem was.

Dat ligt bij Remco helemaal anders natuurlijk.
Laat ons hopen dat hij hierin ook nog groeit naarmate zijn palmares hopelijk zal aangroeien.
 

unpopular opinion: ik vind dat ophemelen van Bardet echt overdreven. Julian ligt daar, wat heeft Bardet gedaan om te helpen dat nuttig is? Beste advies: gewoon afblijven, zeker niet verplaatsen, mentaal steunen en de professionals het werk laten doen.

Typisch weer iets dat schoon lijkt op sociale media, maar daarmee is ook alles gezegd.
 

unpopular opinion: ik vind dat ophemelen van Bardet echt overdreven. Julian ligt daar, wat heeft Bardet gedaan om te helpen dat nuttig is? Beste advies: gewoon afblijven, zeker niet verplaatsen, mentaal steunen en de professionals het werk laten doen.

Typisch weer iets dat schoon lijkt op sociale media, maar daarmee is ook alles gezegd.
Ik ben akkoord dat het wat overdreven wordt in dat sporza artikel (sociale media volg ik niet zo, daar is het wellicht nog erger), maar ik denk dat het zeker nuttig is dat hij daar direct bij is, als is het maar om aan de hulpverleners duidelijk te maken dat daar iemand ligt en ze zo snel mogelijk moeten komen. En ook als morele steun voor Alaphillipe, lijkt me toch niet onbelangrijk.

Edit: ik had erover gelezen dat je ook mentale steun aanhaalt in je bericht, we zijn het dus wel grotendeels eens :smile:
 

unpopular opinion: ik vind dat ophemelen van Bardet echt overdreven. Julian ligt daar, wat heeft Bardet gedaan om te helpen dat nuttig is? Beste advies: gewoon afblijven, zeker niet verplaatsen, mentaal steunen en de professionals het werk laten doen.

Typisch weer iets dat schoon lijkt op sociale media, maar daarmee is ook alles gezegd.
Je moet het ook doen natuurlijk.
Hij maakt de beslissing om die mentale steun te verlenen i.p.v. gewoon verder te rijden. Dat verdient toch echt wel ontzettend veel lof. Zijn rol zal inderdaad maar beperkt geweest zijn, maar toch is die reflex van onmiddellijk steun te willen bieden van goud.

Voor hetzelfde geld loopt het veel slechter af en sterft hij hier. De koers is niet het belangrijkste, en door zijn actie onderstreept Bardet dat nog maar eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan