De Heuvelklassiekers 12/04 - 23/04

Daarom dat ik het vroeg op het forum of hij doorslipte want ik zag het toch ook zo meteen op het scherm maar Karl en Jose bleven gewoon doorpraten alsof er niks gebeurd was. Ik ben nog altijd aan het zoeken naar beelden ervan maar vind enkel zijn 2e aanval.

Ik heb er ook al aan gedacht om gewoon die Eurosport speler te nemen en de TV weg te doen maar dan kan ik dus niet bij verveling eens gewoon wat gaan zappen om een kwart filmpje mee te nemen tot de volgende reclame of zo.
Als je terugkijkt op 2u28:34 zet hij zijn demarrage aan en slipt hij achteraan door waardoor hij terug moet herzetten.

Dit scenario was te denken natuurlijk. Wie kon hem bedreigen buiten Pogacar?
Pidcock komt duidelijk toch nog enkele procenten tekort. Geen schande natuurlijk, maar het is wel een feit.
 
Goed voorjaar toch van Benoot. Al 3e in de Strade en vandaag toch ook weer 7e. Tussendoor toch ook vrij consistent.
Jup Pidcock eigenlijk ook ondanks alles

5de OHN
1ste strade
1ste Hersenschudding
3de Amstel
2de lbl

-----
Wel echt terug spijtig van die valpartij van pogi
Even jammer voor een mooie finale als de platte band van wva in roubaix.

En zeggen dat die hoogtestage maar binnen een paar weken mag beginnen werken...
 
Over Pog waren er geen bedenkingen, die zat in de vorm van zijn leven. Over Remco waren we niet 100% zeker. Nu zien dat Remco er met gemak iedereen afreed doet wel extra pijn voor de neutrale kijker dat het niet op een duel is uitgedraaid.

Wie zou daar eerst gekraakt zijn in Luik ?
 
Over Pog waren er geen bedenkingen, die zat in de vorm van zijn leven. Over Remco waren we niet 100% zeker. Nu zien dat Remco er met gemak iedereen afreed doet wel extra pijn voor de neutrale kijker dat het niet op een duel is uitgedraaid.

Wie zou daar eerst gekraakt zijn in Luik ?
Niet 100% zeker... als je ziet hoe die rondtoerde in Catalonië was daar toch eerlijk gezegd weinig twijfel over? Hij ging hier zeker niet slechter zijn 2 weken voor de Giro. Het enige vraagteken was hoe de verhouding tussen hem en Pogacar was en dat gaan we weeral niet weten.
Ze gaan ons echt laten wachten tot de Tour van 24 precies :unsure:
 
Wat een renner om te koesteren toch .. hoe hij dat gisteren weer afmaakt. Precies zelfs niet enorm diep moeten gaan als je hem zag rijden.

Jammer van Pogacar die val.. ( ook koers helaas) en we zullen nooit geweten "hoe of wat" maar dat Pogacar zou afgezien hebben met Remco lijkt me wel meer dan duidelijk.
 
Anyway, ik ben content dat de Giro bij Eurosport zit. Nog maar van de Karl zijn gewauwel over hoe wij verwend worden door deze generatie coureurs moet ik echt niet.
Inderdaad, maar wie weet komt er mss nog een extra Vive le Vélo met de Giro? :biglaugh:
 
Wat een renner om te koesteren toch .. hoe hij dat gisteren weer afmaakt. Precies zelfs niet enorm diep moeten gaan als je hem zag rijden.

Jammer van Pogacar die val.. ( ook koers helaas) en we zullen nooit geweten "hoe of wat" maar dat Pogacar zou afgezien hebben met Remco lijkt me wel meer dan duidelijk.
Pidcock heeft gisteren wel slim gereden. Hij moest blijkbaar niet lossen (vandaar dat Remco verbaasd was dat hij plots gewoon loste terwijl Remco niets deed), maar hij voelde dat het toch te snel ging voor hem en hij heeft zich blijkbaar bewust terug laten inlopen om zich te concentreren op de 2de plaats.

Soms moet je toegeven dat er iemand gewoon te sterk is voor je.
 
Die paar filmpjes van Café Koers op de website van Het Nieuwsblad met Dirk De Wolf en Marc Sergeant moet je echt eens bekijken.. Hoe De Wolf daar tekeer gaat tijdens de koers gisteren hilarisch.. :biglaugh: :biglaugh:


 
Laatst bewerkt:
Met een voorproefje in Lombardije aan het einde van het seizoen.
Dan liggen Evenepoel, Pogacar, Vingegaard en Roglic al met hun voetjes omhoog op het strand, denk ik.

Met het WK zo vroeg op het seizoen wordt Lombardije al helemaal een 'aparte' koers dit jaar. Wie gaat daar nog gemotiveerd naar toe gaan? Dat zijn dan Italianen en nog een paar eenzaten die hun Vuelta vorm nog hopen door te trekken. Allé dat verschilt niet zoveel van anders, maar dan heb je ook soms nog renners die naar het WK piekten.
 
Dan liggen Evenepoel, Pogacar, Vingegaard en Roglic al met hun voetjes omhoog op het strand, denk ik.

Met het WK zo vroeg op het seizoen wordt Lombardije al helemaal een 'aparte' koers dit jaar. Wie gaat daar nog gemotiveerd naar toe gaan? Dat zijn dan Italianen en nog een paar eenzaten die hun Vuelta vorm nog hopen door te trekken. Allé dat verschilt niet zoveel van anders, maar dan heb je ook soms nog renners die naar het WK piekten.

Staat toch op de planning bij Evenepoel. Pogacar reed er de voorbij jaren ook (2x winst) en zelfs Vingegaard deed mee vorig jaar. Het WK wordt gewoon in de Tour piek meegenomen. We zitten net met een generatie wielrenners die een buiten gewone honger hebben. Zie Pogacars voorbije jaren wat die allemaal reed die beperkte zich niet tot de Tour zoals vele van zijn voorgangers deden. En Evenepoel had na de Vuelta ook nog wel een hongertje.
 
Oej de media heeft het ook gezien :p

Opmerkelijk moment in de koers waar weinig over gezegd is geweest.
Op het moment zelf vond ik het ook wel vreemd, maar ik snap de reactie van beide partijen wel.
Moeilijk om in te schatten vanuit de zetel, maar bon er zal wel iets van aan zijn geweest.

Laat ons hopen dat de UCI toch iets concreter gaat optreden tegen moto’s en wagens die te dicht rijden.
 
Wie zou daar eerst gekraakt zijn in Luik ?
Mochten ze zijn samengebleven bergop, had je nog die afdalingen.
Pogacar is daar toch ietsje vaardiger in. Ook rekening houdend met de Giro, zou Remco daar niet zwaar over de schreef zijn gegaan, denk ik.
Tadej is eigenlijk op de perfecte moment gevallen, als hij al dan eens pech moet hebben. Een supervoorjaar erop zitten en nog genoeg tijd voor de Tour om te herstellen, want hij ging alleen Slovenië rijden als voorbereiding. Jammer van het potentiële duel, maar kom, we hebben al zovele duels in het verleden moeten missen. Er is niet voor niets een TT om af te sluiten in de Tour volgend jaar :love:, dus een magnifiek duel lijkt in de maak.
Opmerkelijk moment in de koers waar weinig over gezegd is geweest.
Valter heeft daar 100% gelijk in. Dat Quickstep zo reageert, is erover. Gewoon Valter negeren en hem voorbijrijden tot aan de motor.
Nu praten er twee tegen hem en lijken ze hem op zijn plaats te zetten. Dat hoeft niet.
Die moet dat zeker kunnen, maar trek je de kaart Philipsen als je ook WVA in de ploeg hebt?
Philipsen mag ook eens een kans krijgen, toch?
Evengoed rijden Philipsen en VA jarenlang steengoed en dan ga je Jasper toch geen kans ontnemen om zich WK te kronen, omdat je met een VA zit? Meenemen als derde man en zijn ding laten doen. Mocht het niet lastig genoeg zijn, kunnen ze op hem spelen.
 
Terug
Bovenaan