De Heuvelklassiekers 12/04 - 23/04

dadash

Well-known member
Brabantse Pijl 12/04
brabantse-pijl-2023-result-profile-n2-c9560b7bb8.jpg


Amstel Gold Race 16/04
amstel-gold-race-2023-result-profile-01d4b3fee5.jpg


Waalse Pijl 19/04
08a88


Luik-Bastenaken-Luik 23/04
4a53c
 
De kasseien zijn op tijd voor het heuvelende werk. Eerst nog 2 wedstrijden met korte hellingjes om dan 2 wedstrijden de langere hellingen in de Ardennen te gaan opzoeken.

Pogacar rijd enkel Brabantse Pijl niet. Evenepoel rijd enkel LBL. Roglic slaat alles over. VA en VDP gaan nu normaal rusten voor hun volgende doel.
 
Och Roglic rijdt niks, vind ik wel straf :) .
Roglic richt zich op de Giro... dan is dat ergens logisch. Kan mooi op hoogte blijven tot het laatste weekend van april ipv nu speciaal mee te komen rijden. Amstel is vaak zenuwachtig gedoe, Waalse Pijl is met alle respect maar een woensdagkoers en om nu speciaal voor Luik (waar hij al gewonnnen heeft) u voorbereiding op dat hoofddoel in de war te sturen... tis ook niet dat Roglic zo'n enorm winstkansen heeft. In zowel Amstel als Luik zijn er ondanks zijn relatief goeie sprint teveel mannen waarmee hij niet naar de streep kan. In de oude versies van Amstel & Luik had hij veel meer winstkansen dan nu.

Remco doet het wel maar ook vooral omdat hij Luik wil rijden als wereldkampioen als ik het goed begrepen heb... en heeft in alle eerlijkheid ook meer winstkansen in Luik.

Evenepoel toch niet in de Brabantse. Spijtig.
Geen WT hé, en hij is ook niet de enige, dit is één van de minste deelnemersvelden van de laatste 5 jaar...

Ik verwacht woensdag alvast wel een heel ander QS aan de start. Mauro Schmid is in goeie doen tot dusver en heeft een ideaal profiel voor dit soort wedstrijd. Hier zouden een goeie Quiten Hermans of Dylan Teuns zich toch moeten kunnen onderscheiden...
 
Ik vind dat echt niet erg dat dat deelnemersveld niet super is. Geen echte favorieten die er bovenuit steken. Heel wat renners die zouden kunnen winnen. Misschien wat meer spanning en wat meer tactisch spel daardoor.

Sheffield, Schmid, Bagioli, Hermans, SA Andersen, Cosnefroy, Powless, Simmons, Hischi, Trentin, Covi, De Lie, Kron, Van Gils, Strong, Clarke, Teuns, ...

Toch nog altijd veel goede namen hé voor een .Pro koers.

Het is eigenlijk ook nog echt gewoon het parcours van een Vlaamse klassieker.
 
Och Roglic rijdt niks, vind ik wel straf :) .
Roglic richt zich op de Giro... dan is dat ergens logisch. Kan mooi op hoogte blijven tot het laatste weekend van april ipv nu speciaal mee te komen rijden. Amstel is vaak zenuwachtig gedoe, Waalse Pijl is met alle respect maar een woensdagkoers en om nu speciaal voor Luik (waar hij al gewonnnen heeft) u voorbereiding op dat hoofddoel in de war te sturen... tis ook niet dat Roglic zo'n enorm winstkansen heeft. In zowel Amstel als Luik zijn er ondanks zijn relatief goeie sprint teveel mannen waarmee hij niet naar de streep kan. In de oude versies van Amstel & Luik had hij veel meer winstkansen dan nu.

Remco doet het wel maar ook vooral omdat hij Luik wil rijden als wereldkampioen als ik het goed begrepen heb... en heeft in alle eerlijkheid ook meer winstkansen in Luik.

Ik was ook verwonderd. Roglic stond eerst enkel gepland voor Catalonie maar reed toen plots ook de Tirreno. Zo heel veel tijd zit er niet tussen de 2 dus ik dacht leuk die gaat een heel programma rijden voor de Giro maar nee enkel die 2 kort na elkaar.

Als Roglic al geen winstkansen heeft wie dan wel? Buiten Pogacar en Evenepoel heb ik dit jaar nog niemand meer indruk zien maken. Je wint toch geen 2 WT rondes en 5 ritten + wat podium plekken om dan in de heuvelklassiekers niet mee te kunnen?
 
Als je dat objectief bekijkt is dat toch niet zo gek?
Je weet toch nog op wat voor manier hij daar vorig jaar eindigde. Koersen op Vlaamse bodem ligt hem niet, dat heeft hij toen wel duidelijk gemaakt.
Tweemaal de Baloise Belgium Tour gewonnen en een rit + Druivenkoers :unsure:.
De Brabantse Pijl is een opgepompte versie van de Druivenkoers, als hij wil, wint hij die. Zeker met de extra procentjes die hij vergaarde in de zomer van '22.
 
Als Roglic al geen winstkansen heeft wie dan wel? Buiten Pogacar en Evenepoel heb ik dit jaar nog niemand meer indruk zien maken. Je wint toch geen 2 WT rondes en 5 ritten + wat podium plekken om dan in de heuvelklassiekers niet mee te kunnen?
Ik zie weinig (lees: eigenlijk geen) scenario´s waar Roglic Pogacar overboord gaat kieperen en aangezien ik geen waanzinnige solo van hem verwacht acht ik zijn winstkansen op een vlakke finish laag.
Uiteindelijk wint hij al die ritten op 1 en dezelfde manier: in de sprint berg/heuvel op. Als Alaphilippe niet onnozel doet wordt Roglic ook gewoon 4de in L-B-L 2020 ipv te winnen.

Enfin, het is geen doel en Roglic is vooral gemaakt voor rondewerk en dat heeft hij dit seizoen alweer duidelijk laten zien.
Tweemaal de Baloise Belgium Tour gewonnen en een rit + Druivenkoers :unsure:.
De Brabantse Pijl is een opgepompte versie van de Druivenkoers, als hij wil, wint hij die. Zeker met de extra procentjes die hij vergaarde in de zomer van '22.
Maar who cares? Wat maakt de Brabantse Pijl uit op zijn palmares? Zelfs op dit moment al just niks meer.
Als je Luik, Vuelta en WK hebt gewonnen moet je u dan echt gaan bezig houden met een woensdag Pro koers in opbouw naar het hoofddoel van het seizoen?
Moest Luik nu zondag gereden worden tot daaraan toe nog maar hiervoor speciaal 1,5week vroeger terugkomen...

Je moet kunnen kiezen, je kan niet álles rijden. Pogacar, vdP en VA hebben Dwars door Vlaanderen ook niet gereden... en dat is zelfs WT (God knows why).
 
Tweemaal de Baloise Belgium Tour gewonnen en een rit + Druivenkoers :unsure:.
De Brabantse Pijl is een opgepompte versie van de Druivenkoers, als hij wil, wint hij die. Zeker met de extra procentjes die hij vergaarde in de zomer van '22.
Ja dat weet ik wel, maar het gaat niet of hij het kan.
Het gaat erom of hij het moet doen :p

Ze voorspelen nu wel goed weer, maar toch, waarom het risico pakken voor een .pro koers op een terrein dat niet volledig uw ding is waar je meer te verliezen hebt dan te winnen.
Regen en wat slechter weer hoort nu eenmaal bij het voorjaar, maar als er één ding is dat hem niet afgaat dan is het dat wel.
Dat hij maar gewoon in Luik gaat rijden en zonder kleerscheuren zich voorbereid op de giro.
 
Ondertussen wel nog veel mooie namen afgezegd. Powless, Teuns, Schmid en Van Gils bijvoorbeeld. Die 2 laatsten door ziekte, dus ook niet ideaal voor de komende wedstrijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie net op procyclingstats dat bij Remco de Amstel Gold Race aan zijn programma is toegevoegd. Zou dat correct zijn of een fout? Iemand meer info?
 

Alaphilippe uit. Evenepoel in lijkt het.
Parkoers qua hoogtemeters van de Amstel moet hem zeker en vast wel liggen.. vraag mij alleen af dat draaien/keren en wringen continu.. Benieuwd alvast :wink:
 
En ook eruit eind 2024?
:eek:

Dat is nog lang natuurlijk, heeft wel nog wat tijd om zich te bewijzen. Maar natuurlijk 2 voorjaren op rij die de mist in gaan is niet goed. Heeft verzachtende omstandigheden je kiest er niet voor om ziek te worden of om te vallen. Maar hij kan toch wel een goede Tour gebruiken of een 3e wereldtitel.

Parkoers qua hoogtemeters van de Amstel moet hem zeker en vast wel liggen.. vraag mij alleen af dat draaien/keren en wringen continu.. Benieuwd alvast :wink:

Is tegenwoordig een lastige koers waar de schifting al redelijk vroeg wordt ingezet dus zal wel mee vallen. Is geen massasprint meer op de Cauberg zoals het ooit was.
 
Ja dat weet ik wel, maar het gaat niet of hij het kan.
Het gaat erom of hij het moet doen :p

Ze voorspelen nu wel goed weer, maar toch, waarom het risico pakken voor een .pro koers op een terrein dat niet volledig uw ding is waar je meer te verliezen hebt dan te winnen.
Regen en wat slechter weer hoort nu eenmaal bij het voorjaar, maar als er één ding is dat hem niet afgaat dan is het dat wel.
Dat hij maar gewoon in Luik gaat rijden en zonder kleerscheuren zich voorbereid op de giro.
Goed weer voor morgen? Absoluut niet
 
Goed weer voor morgen? Absoluut niet

Verwachtingen voor woensdag​


Woensdagochtend trekt de regenzone weg naar Duitsland en krijgen we overal droog weer met opklaringen. Tegen de middag neemt de bewolking opnieuw toe en ontstaan er, vooral over het westen van het land, buien en zelfs onweders. In de namiddag trekt deze buien- en onweerszone naar het oosten. Daarbij kan ook wat korrelhagel vallen. De maxima liggen tussen 7 graden in de Ardennen en 12 of 13 graden in het centrum. De wind waait matig tot vrij krachtig uit zuidwest tot west en wordt op het einde van de dag vrij krachtig en aan zee zelfs krachtig. Er is kans op rukwinden tot 60 km/h of zelfs meer in geval van buien.


:help: dat kun dus of wel heel pittig worden ofwel valt het allemaal mee en zijn ze binnen voor het regent.

Zoals gewoonlijk hoop ik op goed weer. Geef me maar mooie beelden met duidelijk herkenbare renners.
 
Terug
Bovenaan