De Heuvelklassiekers 12/04 - 23/04

De Lie is de voorbije weken toch wat weggedeemsterd precies (of het heeft met pech te maken). Niet abnormaal voor zo'n jonge kerel. Misschien is het tijd dat de riem er even afgaat.

Dus ik verwacht hem eigenlijk niet, ook al zou hij dit wel moeten kunnen (op termijn).
 
Maar who cares? Wat maakt de Brabantse Pijl uit op zijn palmares? Zelfs op dit moment al just niks meer.
Als je Luik, Vuelta en WK hebt gewonnen moet je u dan echt gaan bezig houden met een woensdag Pro koers in opbouw naar het hoofddoel van het seizoen?
Moest Luik nu zondag gereden worden tot daaraan toe nog maar hiervoor speciaal 1,5week vroeger terugkomen...
Ze voorspelen nu wel goed weer, maar toch, waarom het risico pakken voor een .pro koers op een terrein dat niet volledig uw ding is waar je meer te verliezen hebt dan te winnen.
Hij hoeft hem dit jaar niet te rijden, hé, maar op een dag, met de achterliggende gedachte van: "zien hoeveel ik kan scoren op twee weken. Een Rebellineke of Gilbertje?"

Wat de Brabantse Pijl betreft op zijn palmares, wat betekende die Spaanse eendagskoers in februari op het palmares van Pogacar? Ook niets, maar hij reed hem wel.
Als Remco een uitdaging wilt na zijn gewonnen Tour van '24, waarom niet effe spelen in de heuvelklassiekers? We weten dat hij ijzersterk is in eendagswedstrijden.
 
Ik denk dat de Brabantse pijl hoog op het verlanglijstje van Evenepoel staat hoor, ook al is het geen Worldtour. Is zowat zijn thuiskoers, op wegen waar hij vaak traint. Hij is iemand die belang hecht aan zo’n dingen.
 
Net daarom kon je hem hier misschien wel verwachten. Zeker in zijn WK-trui.

Maar goed, dat alles moet wijken voor de Giro is wel logisch natuurlijk.
 
Net daarom kon je hem hier misschien wel verwachten. Zeker in zijn WK-trui.

Maar goed, dat alles moet wijken voor de Giro is wel logisch natuurlijk.
Hij kan zijn trui zeker nog eens tonen in de Brussels Cycling Classic? Passeren die niet zelfs aan zijn supporterscafé?
 
De Lie is de voorbije weken toch wat weggedeemsterd precies (of het heeft met pech te maken). Niet abnormaal voor zo'n jonge kerel. Misschien is het tijd dat de riem er even afgaat.

Dus ik verwacht hem eigenlijk niet, ook al zou hij dit wel moeten kunnen (op termijn).

Als die niet lek rijdt op 2km van de streep zondag, finisht die nog gewoon top 15 hé. En dat zou het absoluut hoogst haalbare geweest zijn want ook lek gereden in Arenberg en iedereen weet dat nadien de koers voor 95% gedaan over was.

In Gent-Wevelgem reed hij lek net voor de tweede Kemmel, ook daar weer onmogelijk om nog terug te komen want net dan breekt de koers open.
In DDV niet super, maar wel gewoon goed en 6e.
Enkel MSR was eigenlijk slecht, maar eigenlijk verwachtte ik hem daar ook niet goed. En hij bleek ook nog ziekjes geweest te zijn net ervoor.

Nee De Lie is niet op, vorm is misschien wat minder dan in Omloop, maar die gaat vandaag gewoon een rol spelen (zonder pech).
 
Hij kan zijn trui zeker nog eens tonen in de Brussels Cycling Classic? Passeren die niet zelfs aan zijn supporterscafé?
Jawel, passeert aan café de Rustberg in Schepdaal! Altijd ambiance daar en veel volk bij de passage van Brussels Cycling Classic.. een aanrader!
 
Alaphilippe mist door knieproblemen nu ook Amstel, Waalse Pijl en wellicht dus ook LBL. Wat een flutvoorjaar alweer. Bijna in elke koers gevallen of pech, is dat nog toeval? Remco is dan zogezegd een brokkenpiloot maar na zijn val in de Giro ‘21 heeft die geen enkele DNF meer op zijn naam staan terwijl een “technisch vaardige” renner als Alaphil constant op de grond ligt.
 
En zo blijft ook hij steken op 'slechts' 1 monument (wel 2 wereldtitels natuurlijk :tongue: ). Het is allemaal niet zo gemakkelijk...

Hopelijk voor hem kan hij toch nog eens knallen in de Tour (en het aansluitende WK)
 
Eerlijk gezegd verbaast dat mij niks. Zo ne zenuwachtige kerel op de fiets. Die zwalpt echt mega veel.

goh jah vorig jaar in Brabatanse Pijl valt hij omdat een renner uitwijkt net op het moment dat de volgwagens voorbij rijden en daarbij tegen de wagen van QS komt terug de groep wordt incatapulteerd waarbij Alaphilippe valt. In LBL valt hij nadat iemand langs de graskant het peloton voorbij probeert te steken en er een domino effect ontstaat waarbij het halve peloton tegen de vlakte gaat. Daar kan hij al bij al toch heel weinig aan doen.
 
Die had ik dan wel allebei :p .

Bij mij ontbraken

De Waele, nooit van de mens gehoord sorry Fabien en Geslin, wel al van gehoord maar daar had ik nooit opgekomen...
Die Belg wist ik nog omdat ik dat zien gebeuren heb op tv :). En die andere omdat hij ooit iets gedaan had op een WK en daardoor onthoud ik die ook altijd
 
Alaphilippe mist door knieproblemen nu ook Amstel, Waalse Pijl en wellicht dus ook LBL. Wat een flutvoorjaar alweer. Bijna in elke koers gevallen of pech, is dat nog toeval? Remco is dan zogezegd een brokkenpiloot maar na zijn val in de Giro ‘21 heeft die geen enkele DNF meer op zijn naam staan terwijl een “technisch vaardige” renner als Alaphil constant op de grond ligt.
Kijk naar Gilbert in den tijd. Denk in 2011 op heel dat seizoen niet of 1 keer gevallen of iets dergelijks... in 2012 meer het asfalt gezien dan wat anders. Er wordt vaak gezegd "als je goed bent val je niet", das natuurlijk niet 100% waar want het loert vaak om een klein hoekje maar er is wel íets van aan. Als je bij een lastige/gevaarlijke passage als 5de of 20ste op draait... dan zijn er 15 extra die voor u kunnen vallen en dat is vaak het verschil tussen de mannen die super zijn en de mannen die net een tikje tekort komen.

Kijk naar Van Baarle afgelopen zondag... Fred Wright gaat tegen de grond, Van Baarle derover, finito. Als Van Baarle super is, is hij gewoon met Van Aert en vdP mee in die kopgroep en gebeurt er waarschijnlijk niks.
En zo blijft ook hij steken op 'slechts' 1 monument (wel 2 wereldtitels natuurlijk :tongue: ). Het is allemaal niet zo gemakkelijk...

Hopelijk voor hem kan hij toch nog eens knallen in de Tour (en het aansluitende WK)
Waar is de tijd dat Alaphilippe de gedoodverfde opvolger van Valverde was en Luik-Bastenaken-Luik eigenlijk al met potlood op zijn palmares stond? Das eigenlijk allemaal maar 2,5 jaar geleden... het kan zeker nog natuurlijk maar ook bij hem wordt ondertussen duidelijk dat het toch allemaal echt niet zo gemakkelijk is en dat de meeste renners, zelfs van zijn kaliber, niet zomaar 5-6 goeie kansen krijgen op een carriere.
 
Ok nvm over De Lie, die kan het al vergeten voor vandaag. Weeral pech op slecht moment.

Komt nog wel terug misschien, maar wel al heel veel energie verspild zo.
 
Ik denk dat de Brabantse pijl hoog op het verlanglijstje van Evenepoel staat hoor, ook al is het geen Worldtour. Is zowat zijn thuiskoers, op wegen waar hij vaak traint. Hij is iemand die belang hecht aan zo’n dingen.
Ging trainen, hij woont nu op de teide en in alicante :p
Allez hij zal ongetwijfeld ook wel nog trainen als hij bij zijn moeder is.

Hoog op het lijstje zou ik toch lichtelijk nuanceren. Als hij hem kan meepakken in een seizoen waar het past dan zal hij dat waarschijnlijk wel doen. Maar als uw doelen LBL en de giro zijn dan zal de Brabantse pijl toch al snel niet op de lijst komen.
Als ronderenner moet je gewoon bepaalde keuzes maken en bepaalde risico’s niet opzoeken. Voor hetzelfde geld kom je ten val en kan je een deel van uw seizoen niet presteren, en dat voor een pro tour koers die den hoek is bij uw moeder uiteindeljk.


Waar is de tijd dat Alaphilippe de gedoodverfde opvolger van Valverde was en Luik-Bastenaken-Luik eigenlijk al met potlood op zijn palmares stond? Das eigenlijk allemaal maar 2,5 jaar geleden... het kan zeker nog natuurlijk maar ook bij hem wordt ondertussen duidelijk dat het toch allemaal echt niet zo gemakkelijk is en dat de meeste renners, zelfs van zijn kaliber, niet zomaar 5-6 goeie kansen krijgen op een carriere.

Dit volledig natuurlijk.
Dat gevoel heb ik ook bij WVA. Velen zeggen wel dat hij nog tijd heeft, x won ook pas als hij 30 was.
Maar een carrière kan zo snel in het “slop” geraken door allerlei factoren. Vallen, lang revalideren, niet direct terug op niveau komen, concurrentie die beter is, terug pech hebben en er zijn snel 2-3 seizoenen voorbij.
 
Ok nvm over De Lie, die kan het al vergeten voor vandaag. Weeral pech op slecht moment.

Komt nog wel terug misschien, maar wel al heel veel energie verspild zo.
Bwa zou terug zijn, t zal wel een beetje moeite gekost hebben maar nu toch ook niet dat hij het kan vergeten voor vandaag :) .
 
Terug
Bovenaan