De Heuvelklassiekers 12/04 - 23/04

Toch wel straf dat zo een fakeprofielen gans de boel op stelten zetten .. ik vond het al vreemd ergens. PCS heeft zijn deelname ook al verwijdert ondertussen.
 
En ook eruit eind 2024?
Ik acht die kans toch wel heel groot. Tenzij hij volgend jaar de pannen van het dak gaat rijden gaat hij ferm moeten inleveren bij QS en dan gaan er Franse teams zoals pakweg Total Energies zijn die wel nog gewoon gaan overbetalen...

En zelfs als 2024 wél goed is zie ik het ook aflopen. Lefevere heeft Terpstra uiteindelijk ook laten gaan op zijn hoogtepunt... Lefevere weet heel goed wat een renner waard is en hij gaat Alaphilippe niet nog eens een contract van 3 jaar geven terwijl er Franse teams gaan zijn die daar niet mee gaan inzitten.
 
Goed weer voor morgen? Absoluut niet
Lol dat weer is dus weer maar eens veranderd :p
Ik baseerde mij nog op de voorspelling van maandag.

Echt om de scheis van te krijgen dat weer. Vorige week gaven ze nog heel de week prachtig weer voor deze week…

Ik acht die kans toch wel heel groot.
Ik acht de kans zelfs reëel dat hij in 2024 al voor een andere ploeg zou rijden.
Als PatLef hem wilt laten gaan, Total hem een goed contract aanbied, waarom dan niet?
 
Dat verhaaltje gaat precies toch niet meer helemaal op hé gezien de huidige resultaten van renners met een zeer duur contract...
Ik ben geen fan van Lefevere, maar je kan/mag een man met zijn staat van dienst niet afrekenen op die paar, achteraf bekeken, mindere HR beslissingen op al die jaren.

Wie had eind 2021 verwacht dat zowel Asgreen als Alaphilippe zó slecht gingen zijn het voorbije (bijna) 1,5 jaar? Hij heeft nu pech met Asgreen en Alaphilippe en heeft zich vooral met Lampaert een beetje laten verblinden door die fluke in de Tour denk ik.

Het enige waar je vraagtekens bij kan zetten is het vasthouden aan het concept van kwantiteit in de transitie naar ronde ploeg. Merlier zal toch geld kosten en dat geld kon misschien beter elders gebruikt worden gezien de ambities maar bon. Alpecin heeft de afgelopen maand duidelijk bewezen dat je echt geen 10 koersen moet gewonnen hebben voor het openingsweekend.
 
Ik ben geen fan van Lefevere, maar je kan/mag een man met zijn staat van dienst niet afrekenen op die paar, achteraf bekeken, mindere HR beslissingen op al die jaren.

Wie had eind 2021 verwacht dat zowel Asgreen als Alaphilippe zó slecht gingen zijn het voorbije (bijna) 1,5 jaar? Hij heeft nu pech met Asgreen en Alaphilippe en heeft zich vooral met Lampaert een beetje laten verblinden door die fluke in de Tour denk ik.

Het enige waar je vraagtekens bij kan zetten is het vasthouden aan het concept van kwantiteit in de transitie naar ronde ploeg. Merlier zal toch geld kosten en dat geld kon misschien beter elders gebruikt worden gezien de ambities maar bon. Alpecin heeft de afgelopen maand duidelijk bewezen dat je echt geen 10 koersen moet gewonnen hebben voor het openingsweekend.

Mja pech, dat is net hetgene waarom Lefevere bewierrookt wordt hé, omdat dat bij hem nooit gebeurde. Het zijn er nu wel héél veel op een heel korte tijd hé. Gewoon vorig jaar zich nog laten foppen door Lampaert even een 3 jarig contract te geven zoals je zelf al aanhaalt. En je vergeet er nog wel een paar zoals Senechal en Ballerini. Dat is allemaal niet gewoon pech hé. Gewoon niet goed gedaan.

Ik vind het dus maar raar om na al die slechte beslissingen nu nog aan te halen dat hij die fout zeker niet meer zal maken bij andere renners. Wat is de laatste renner die weg gegaan is bij QS en opeens niet meer presteerde bij een andere ploeg? Ondertussen toch al vrij lang geleden nee? Bennet natuurlijk nog wel, maar die was laatste half jaar bij QS ook al weg aan het deemsteren.
 
Ik ben geen fan van Lefevere, maar je kan/mag een man met zijn staat van dienst niet afrekenen op die paar, achteraf bekeken, mindere HR beslissingen op al die jaren.

Wie had eind 2021 verwacht dat zowel Asgreen als Alaphilippe zó slecht gingen zijn het voorbije (bijna) 1,5 jaar? Hij heeft nu pech met Asgreen en Alaphilippe en heeft zich vooral met Lampaert een beetje laten verblinden door die fluke in de Tour denk ik.

Het enige waar je vraagtekens bij kan zetten is het vasthouden aan het concept van kwantiteit in de transitie naar ronde ploeg. Merlier zal toch geld kosten en dat geld kon misschien beter elders gebruikt worden gezien de ambities maar bon. Alpecin heeft de afgelopen maand duidelijk bewezen dat je echt geen 10 koersen moet gewonnen hebben voor het openingsweekend.
Akkoord pech met Flupke en Asgreen. Lampaert kan ook beter, maar dat geldt voor die andere mannen vant voorjaar ook eh.

Wie schiet er nog over int algemeen voor de heuvelklassiekers? Wellens? Theuns? Toch allesinds niet veel favorieten meer.
 
Mja pech, dat is net hetgene waarom Lefevere bewierrookt wordt hé, omdat dat bij hem nooit gebeurde. Het zijn er nu wel héél veel op een heel korte tijd hé. Gewoon vorig jaar zich nog laten foppen door Lampaert even een 3 jarig contract te geven zoals je zelf al aanhaalt. En je vergeet er nog wel een paar zoals Senechal en Ballerini. Dat is allemaal niet gewoon pech hé. Gewoon niet goed gedaan.

Ik vind het dus maar raar om na al die slechte beslissingen nu nog aan te halen dat hij die fout zeker niet meer zal maken bij andere renners. Wat is de laatste renner die weg gegaan is bij QS en opeens niet meer presteerde bij een andere ploeg? Ondertussen toch al vrij lang geleden nee? Bennet natuurlijk nog wel, maar die was laatste half jaar bij QS ook al weg aan het deemsteren.
Ik vergeet Sénéchal en Ballerini niet hoor, ik heb de laatste weken al een paar keer gezegd dat het voor die 2 finito is na dit seizoen (bij QS).
Maar dat zijn heel andere contracten vermoed ik.

Asgreen en vooral Alaphilippe zijn na Remco vermoedelijk de 2 dikste contracten, daarom springen zij meer in het oog.
 
Mja pech, dat is net hetgene waarom Lefevere bewierrookt wordt hé, omdat dat bij hem nooit gebeurde. Het zijn er nu wel héél veel op een heel korte tijd hé. Gewoon vorig jaar zich nog laten foppen door Lampaert even een 3 jarig contract te geven zoals je zelf al aanhaalt. En je vergeet er nog wel een paar zoals Senechal en Ballerini. Dat is allemaal niet gewoon pech hé. Gewoon niet goed gedaan.

Ik vind het dus maar raar om na al die slechte beslissingen nu nog aan te halen dat hij die fout zeker niet meer zal maken bij andere renners. Wat is de laatste renner die weg gegaan is bij QS en opeens niet meer presteerde bij een andere ploeg? Ondertussen toch al vrij lang geleden nee? Bennet natuurlijk nog wel, maar die was laatste half jaar bij QS ook al weg aan het deemsteren.
Cavendish :unsure:
Akkoord pech met Flupke en Asgreen. Lampaert kan ook beter, maar dat geldt voor die andere mannen vant voorjaar ook eh.

Wie schiet er nog over int algemeen voor de heuvelklassiekers? Wellens? Theuns? Toch allesinds niet veel favorieten meer.
Wellens niet zien vallen in de RvV?
 
Ik vergeet Sénéchal en Ballerini niet hoor, ik heb de laatste weken al een paar keer gezegd dat het voor die 2 finito is na dit seizoen (bij QS).
Maar dat zijn heel andere contracten vermoed ik.

Asgreen en vooral Alaphilippe zijn na Remco vermoedelijk de 2 dikste contracten, daarom springen zij meer in het oog.

Het zijn zeker geen ontzettend dure contracten, maar je mag ze niet onderschatten. Ballerini heeft bijgetekend meteen na zijn superbegin van 2021. Lefevere heeft al meermaals gezaagd over die zijn manager, maar hij is er wel maar goed ingetrapt.

En voor Senechal geldt hetzelfde hé. Die had een top voorjaar in 2021 (7e Omloop, 3e Bredene, 2e E3, 9e RVV, 9e DDV) en heeft dan een nieuw contract gekregen. Ge moogt er zeker van zijn, geen goedkope mannen.

Punt is dat Lefevere in 2021 héél veel fouten heeft gemaakt. Achteraf is dat natuurlijk makkelijk praten hé, ik wil niet doen alsof dat hij die fouten niet mag maken of dat dat allemaal onlogische beslissingen waren (dat waren ze zeker niet), maar het zijn wel fouten. Ik vind het dus moeilijk om dat verhaaltje van Lefevere weet altijd perfect wat hij doet in die zaken toch wat verwaterd.


Die was bij QS vorig jaar al zeer matig.
 
Ik acht die kans toch wel heel groot. Tenzij hij volgend jaar de pannen van het dak gaat rijden gaat hij ferm moeten inleveren bij QS en dan gaan er Franse teams zoals pakweg Total Energies zijn die wel nog gewoon gaan overbetalen...

En zelfs als 2024 wél goed is zie ik het ook aflopen. Lefevere heeft Terpstra uiteindelijk ook laten gaan op zijn hoogtepunt... Lefevere weet heel goed wat een renner waard is en hij gaat Alaphilippe niet nog eens een contract van 3 jaar geven terwijl er Franse teams gaan zijn die daar niet mee gaan inzitten.

Terpstra won de RVV, werd 3e in Roubaix, won het WK TTT en werd 2e in PT. Het jaar erna is hij voor Total gaan rijden. Die zat dus in een hele goede onderhandelings positie. Wat heeft Alaphilippe dan wel te bieden? Fransen teams over betalen zeker voor Fransen maar als hij nog 2 miljoen per jaar wilt verdienen gaat hij toch gewoon moeten presteren. Ik zou de 2 situaties dus niet echt vergelijken.

Ik ben geen fan van Lefevere, maar je kan/mag een man met zijn staat van dienst niet afrekenen op die paar, achteraf bekeken, mindere HR beslissingen op al die jaren.

Wie had eind 2021 verwacht dat zowel Asgreen als Alaphilippe zó slecht gingen zijn het voorbije (bijna) 1,5 jaar? Hij heeft nu pech met Asgreen en Alaphilippe en heeft zich vooral met Lampaert een beetje laten verblinden door die fluke in de Tour denk ik.

Het enige waar je vraagtekens bij kan zetten is het vasthouden aan het concept van kwantiteit in de transitie naar ronde ploeg. Merlier zal toch geld kosten en dat geld kon misschien beter elders gebruikt worden gezien de ambities maar bon. Alpecin heeft de afgelopen maand duidelijk bewezen dat je echt geen 10 koersen moet gewonnen hebben voor het openingsweekend.

Asgreen werd als neo 2e in de RVV en won 2 jaar geleden nog de Ronde door VDP en VA te kloppen, VDP en VA zijn niet plots nog beter geworden hé Asgreen heeft gewoon na een zeer moeilijk seizoen vorig jaar van ziekte naar ziekte gereden toen wat moeite om weer op niveau te komen. Ik vind het echt zo gek niet om hem een 3 jarig contract te geven. De tijden zijn ook veranderd hé vroeger was 3 jaar veel maar tegenwoordig komen ze al af met 4 en 5 jarige contracten dan hou je echt niemand als je blijft vast houden aan de 1-2 jarige contracten van 10 jaar geleden. We gaan er nu ook geen Lotto en Gilbert verhaal van maken op die leeftijd van Gilbert die nog een 3 jarige vet contract geven dat was dom. Asgreen en ook Alaphippe was gewoon logisch.

Merlier lag natuurlijk al vast voor de Vuelta. Daar heeft Lefevere ook al toegeven dat hij gepakt is in snelheid. Nu vind ik ook wel dat de ploeg zo slecht niet is. Enige dat eigenlijk ontbreekt is een type Kuss/Maika/McNulty iemand die op een goeie dag gewoon tot de 5 beste klimmers van de wereld behoort en zijn kopman kan afzetten op 500m van de streep in een zware bergrit.

Asgreen bv zou ook gewoon heel goed passen in een Tour ploeg, die kan heel hard rijden en lost ook niet op de eerste de beste brug. Als ze er ooit eens weer een ploegentijdrit of zo in steken.

Zelfde met Lampaert als je kan gebruikt worden in een sprint trein kan je ook helpen je kopman de laatste 3km binnenloodsen.

Je mag ze ook niet allemaal volledig afrekenen op die 7-tal wedstrijden die we net gehad hebben. Lampaert heeft wel zijn momenten dat hij zijn nut meer dan bewijst, is het niet als afwerker dan wel in een helpende rol. Zal ook niet de zwaarste contract zijn.

Mja pech, dat is net hetgene waarom Lefevere bewierrookt wordt hé, omdat dat bij hem nooit gebeurde. Het zijn er nu wel héél veel op een heel korte tijd hé. Gewoon vorig jaar zich nog laten foppen door Lampaert even een 3 jarig contract te geven zoals je zelf al aanhaalt. En je vergeet er nog wel een paar zoals Senechal en Ballerini. Dat is allemaal niet gewoon pech hé. Gewoon niet goed gedaan.

Ik vind het dus maar raar om na al die slechte beslissingen nu nog aan te halen dat hij die fout zeker niet meer zal maken bij andere renners. Wat is de laatste renner die weg gegaan is bij QS en opeens niet meer presteerde bij een andere ploeg? Ondertussen toch al vrij lang geleden nee? Bennet natuurlijk nog wel, maar die was laatste half jaar bij QS ook al weg aan het deemsteren.
Het zijn zeker geen ontzettend dure contracten, maar je mag ze niet onderschatten. Ballerini heeft bijgetekend meteen na zijn superbegin van 2021. Lefevere heeft al meermaals gezaagd over die zijn manager, maar hij is er wel maar goed ingetrapt.

En voor Senechal geldt hetzelfde hé. Die had een top voorjaar in 2021 (7e Omloop, 3e Bredene, 2e E3, 9e RVV, 9e DDV) en heeft dan een nieuw contract gekregen. Ge moogt er zeker van zijn, geen goedkope mannen.

Punt is dat Lefevere in 2021 héél veel fouten heeft gemaakt. Achteraf is dat natuurlijk makkelijk praten hé, ik wil niet doen alsof dat hij die fouten niet mag maken of dat dat allemaal onlogische beslissingen waren (dat waren ze zeker niet), maar het zijn wel fouten. Ik vind het dus moeilijk om dat verhaaltje van Lefevere weet altijd perfect wat hij doet in die zaken toch wat verwaterd.

Je zegt het toch zelf dat het allemaal heel logisch was? Dus waar is de fout dan gemaakt?

Velen doen precies alsof dit Gilbert en Lotto scenarios zijn. Daar wist iedereen al op voorhand dat hij dat nooit ging waard zijn. Hier toch niet? Al die renners waren niet eens 30 toen ze een mooi contract kregen na mooie resultaten.

Als je dan over fouten wilt hebben dan zou ik eerder eens kijken naar bv Boonen toch? Die heeft nog 4,5 voor Lefevere gereden zonder een grote overwinning. En met zijn loon kun je waarschijnlijk Ballerini, Lampaert en Senechal betalen en nog geld over hebben om eens goed te gaan eten.




Het is gewoon heel vreemd dat in 2021 ze de ronde won met 6 van de 7 zelfde renner als waarmee ze in 2023 zijn gestart. Enkel Merlier heeft Van Lergberge vervangen.
 
Je zegt het toch zelf dat het allemaal heel logisch was? Dus waar is de fout dan gemaakt?

Velen doen precies alsof dit Gilbert en Lotto scenarios zijn. Daar wist iedereen al op voorhand dat hij dat nooit ging waard zijn. Hier toch niet? Al die renners waren niet eens 30 toen ze een mooi contract kregen na mooie resultaten.

Het is niet omdat het logisch leek, dat het achteraf gezien geen fouten waren hé. Lefevere heeft zich zeker bij Ballerini bijvoorbeeld enorm laten pakken. En als je "pech" wilt inroepen bij Asgreen en Alaphilippe enz kun je dat even goed doen bij Gilbert hé. Die geeft gewoon zijn knieschijf gebroken in zijn eerste jaar. En die transfer had ook gewoon eerder met commerciële belangen te maken, zeker voor de nationale loterij.
 
Het is niet omdat het logisch leek, dat het achteraf gezien geen fouten waren hé. Lefevere heeft zich zeker bij Ballerini bijvoorbeeld enorm laten pakken. En als je "pech" wilt inroepen bij Asgreen en Alaphilippe enz kun je dat even goed doen bij Gilbert hé. Die geeft gewoon zijn knieschijf gebroken in zijn eerste jaar. En die transfer had ook gewoon eerder met commerciële belangen te maken, zeker voor de nationale loterij.

Hoe laten pakken? Die was toch gewoon goed 2 jaar terug. Commerciele belangen kun je ook inroepen voor bv Alaphilippe natuurlijk.

En Lampaert die won vorig jaar nog een rit in de Tour + geel en daar is vandaag al genoeg over gezegd geweest hoeveel dat wel niet waard is :oi22:
 
Vrij negatief hier voor senechal
was vrij deftig vond ik , gewoon enorm veel pech gekend (beetje zoals Stuyven)

PR-RBX - lek 3 minuten achter hierdoor op het peloton (en dat al op strook 2)
GW- mechanische pech voor de voet laatste keer Kemmel
RVV - gestart met darmklachten (orders van de chef zeker)
E3 - stevig gevallen
OHN - stevig gevallen
 
Ook heel raar dat we hier focussen op PatLef alleen.
Doen alsof hij de enige is die contracten heeft met mannen die niet presteren is wel serieus gechargeerd.

Je zou maar Vincent Lavenu zijn en Greg Van Avermaet een monstercontract gegeven hebben en nu gewoon slechter presteren dan sommige PCT ploegen.
Wat met Bernal en zijn contract? Ook een dure vogel om het peloton te vullen. Gaviria met zijn contract, is die het waard?

Merlier is PatLef zijn 3de beste man. Zeggen dat dat een stomme aankoop is dat is vreemd.
 
Genoeg over contracten, tijd voor koers!

Wel niet echt een deelnemersveld om wild van te worden straks...

Op papier zou een Cosnefroy favoriet moeten zijn, gezien zijn staat van dienst hier. Toch nog niet echt top precies dit seizoen, tenzij hij goed gepiekt heeft naar deze 2 weken.

Lijkt me een mooie kans voor een Quinten Hermans om een klassieker te winnen.
 
Genoeg over contracten, tijd voor koers!

Wel niet echt een deelnemersveld om wild van te worden straks...

Op papier zou een Cosnefroy favoriet moeten zijn, gezien zijn staat van dienst hier. Toch nog niet echt top precies dit seizoen, tenzij hij goed gepiekt heeft naar deze 2 weken.

Lijkt me een mooie kans voor een Quinten Hermans om een klassieker te winnen.
Ja idd staan niet veel namen op
 
Terug
Bovenaan