Voorjaarsklassiekers 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Belgen rijden werkelijk alles naar de kloten tegenwoordig, wie had dat ooit zien aankomen :crazy:

Toont toch ook deels aan dat veldrijden onderschat is,
en een uur in’t rood gaan voor de jeugd echt wel goeie basis is voor later de overstap naar de weg te maken
 
Belgen rijden werkelijk alles naar de kloten tegenwoordig, wie had dat ooit zien aankomen :crazy:

Toont toch ook deels aan dat veldrijden onderschat is,
en een uur in’t rood gaan voor de jeugd echt wel goeie basis is voor later de overstap naar de weg te maken

Over wie heb je het dan als je over velrijders spreekt?
 
Hermans wrschnlk. (al vind ik het een rare vraag omdat ik vermoed dat je de antwoorden ook kent)
Hermans is nu toch geen nobele onbekende op de weg?
Heeft wel al meer laten zien op de weg hoor. Is uiteindelijk ook gewoon een WT-renner.

De combinatie van het veld en de weg is al langer gekend. Dat was al een combinatie ten tijde van Roger.
Ik zie het eerder anders, een wielrenner die op de weg goed meekan is niet in het nadeel als hij kiest om in de winter in het veld te gaan rijden.
Maar het heeft implicaties want je kan niet op beide fronten een volledig programma rijden, dat kunnen zelfs de grootste goden niet.
Dus moet je keuzes maken, en in het geval van Hermans is dat een beperkt wegprogramma.
 
Hermans is nu toch geen nobele onbekende op de weg?
Heeft wel al meer laten zien op de weg hoor. Is uiteindelijk ook gewoon een WT-renner.

De combinatie van het veld en de weg is al langer gekend. Dat was al een combinatie ten tijde van Roger.
Ik zie het eerder anders, een wielrenner die op de weg goed meekan is niet in het nadeel als hij kiest om in de winter in het veld te gaan rijden.
Maar het heeft implicaties want je kan niet op beide fronten een volledig programma rijden, dat kunnen zelfs de grootste goden niet.
Dus moet je keuzes maken, en in het geval van Hermans is dat een beperkt wegprogramma.
Ik herinner me dat ook Johan Museeuw in 't begin van zijn carrière nog wel eens een veldrit meepikte
Maar daarna viel dat weg...
 
@Jonas89 kan er een nieuw draadje komen voor bvb andere koersen ;) (ik kan niet zo een mooie banner maken😀)

Voorjaarsklassiekers
Najaarsklassiekers
Apart topic voor de 3 grote rondes

En dan nog eentje of twee voor de rest te bespreken waarbij de titel dan aangepast wordt aan de respectievelijke races ?
 
Vandaag echt machtige finish , prachtige inspanning van Dennis en mooie comeback/perfect getimed? van Teuns !

Hayter gaat toch echt eens moeten leren om niet achteraan te rijden aan het peleton de ganse dag, is niet de eerste keer dat hij daarom uit de boot valt.
 
Ruben van Gucht is naast een vervelende mens en onbekwame wielercommentator toch ook echt een slechte interviewer hé zeg. Extra time koers maakt dat elke week weer duidelijk. Nooit wordt het potentieel van de gasten eruit gehaald.

Lijkt me meer iemand voor vtm, dat hij maar vlug naar daar verhuist.
 
Over wie heb je het dan als je over velrijders spreekt?
Eeuh teveel om op te noemen

Merlier
Vermeersch
Hermans
Mauro Schmid
Thibault Nys
Pidcock
Pauline Ferrand-Prévot

verder verleden

Venturini
Teunissen
Alaphilippe
Sagan
Stybar
Boom
Kreuzinger
Mouray

De combinatie van het veld en de weg is al langer gekend. Dat was al een combinatie ten tijde van Roger.
Ik zie het eerder anders, een wielrenner die op de weg goed meekan is niet in het nadeel als hij kiest om in de winter in het veld te gaan rijden.

Langer gekend, is dat dan een enkele zwaluwen genre Adri van De poel..totaal niet toch? De influx van (jeugd)renners uit de CX naar de weg is echt iets van de laatste 10 jaar ofzo. Hoeveel man van het huidig profpeloton op de weg zonder CX background, of uit de generaties Boonen en Museeuw (hoewel ik die generatie niet goed herinner), gaan/gingen in de winter er effe gaan tussen rijden en zijn/waren competitief, like niemand (tenzij je Pogacar noemt)..

Die hebben de techniek of stuurvaardigheid totaal niet. Qua training anaerobe drempel daarentegen lijkt het me anders wel een enorm voordeel als je jarenlang je lichaam hebt laten conditioneren aan 40min tot een uur in het rood te gaan, kan me geweldig vergissen, maar daar kom je totaal niet aan bij menig jeugdwedstrijd op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet toch ook zeggen, zonder erop te willen blijven doordrijven dat de threads in het subfora wielrennen die gaan over de koers (materiaal threads Enzo geen idee daar kom ik niet) zowat de meest toxische zijn die je hier tegenkomt. Dat leek mij vroeger toch een stuk minder.

Soit ik was echt vergeten dat de Giro er zo snel aankomt al :unsure: . Maar wel topnieuws :love: . Vaak geweldige mooie koersdagen.
 
Langer gekend, is dat dan een enkele zwaluwen genre Adri van De poel..totaal niet toch? De influx van (jeugd)renners uit de CX naar de weg is echt iets van de laatste 10 jaar ofzo. Hoeveel man van het huidig profpeloton op de weg zonder CX background, of uit de generaties Boonen en Museeuw (hoewel ik die generatie niet goed herinner), gaan/gingen in de winter er effe gaan tussen rijden en zijn/waren competitief, like niemand (tenzij je Pogacar noemt)..
Zoals ik al eerder schreef , Museeuw reed ook veldritten mee (eerder occasioneel)
 
Jep, kijk er ook naar uit.

Maar ik baal wel dat Van Wilder er niet bij zal zijn. Had daar echt zwaar naar uitgekeken.
Idem. En als de niet naar de Tour gaat betekent het dat die de mindere rondes zal moeten rijden in afwachting, alweer een seizoen 'verloren' voor die gast.
 
Jep, kijk er ook naar uit.

Maar ik baal wel dat Van Wilder er niet bij zal zijn. Had daar echt zwaar naar uitgekeken.
Ging Van Wilder daar voor eigen rekening gereden hebben? Misschien met het wegvallen van Masnada...
Ik vermoed dat dat eerder mikken op ritwinst zou geweest zijn.
 
Ging Van Wilder daar voor eigen rekening gereden hebben? Misschien met het wegvallen van Masnada...
Ik vermoed dat dat eerder mikken op ritwinst zou geweest zijn.

Da's gissen natuurlijk, maar ik denk dat die wel zijn kans had mogen gaan voor het klassement. Inderdaad, omdat Masnada er niet bij is. Toch zeker om te zien hoever hij kan geraken.

Ze zullen hem nu wel de Vuelta laten rijden in dienst van, wat op zich ook niet slecht is om uzelf eens stevig te testen. Tour zie ik zeker niet gebeuren dit jaar.

Giro en Tour blijft het voor de ritten dit jaar bij Quick-Step.
 
Da's gissen natuurlijk, maar ik denk dat die wel zijn kans had mogen gaan voor het klassement.
Denk ik niet... PatLef hecht volgens mij veel meer waarde aan overwinningen dan een 8ste plaats in het klassement van de Giro oid want het is nu ook niet dat Van Wilder direct realistische verwachtingen op pakweg het podium mocht hebben lijkt mij. Enfin, ik kan dat natuurlijk niet weten maar met "slechts" een top 10 in een kleinere rittenkoers kan je moeilijk veel hoger mikken dan een top 10 in een grote ronde. (Klinkt negatiever dan ik het bedoel maar bon, you get the point).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan