Voorjaarsklassiekers 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ferm gereden. Of hij de allersterkste was vandaag weet ik niet (tzal er toch dicht bij gezeten hebben) maar vooral briljant staaltje koersintellect. Hij gaat eigenlijk op een moment dat niemand echt nog een aanval verwacht denk ik. De Redoute was een stevig tempo maar tis niet dat het veld daar in stukken en brokken uiteen lag. Denk dat er veel daar dachten dat het voor de Roche aux Faucons ging zijn, en net op dat moment vertrekt hij. Als hij dan met 35 seconden aan de Roche aux Faucons begint en ze beginnen daar ook nog eens naar elkaar te kijken van "wie gaat er hier nu eigenlijk rijden???" op dat moment weet je dat hij gewonnen spel heeft.

Moesten Teuns & Vlasov nog met 2 of eventueel met 3 écht weg geraakt zijn dan wordt het misschien nog spannend maar als de groep daarachter zo groot blijft met een hele boel enkelingen bij elkaar dan weet je dat niemand zijn hoofd op het blok gaat leggen natuurlijk.
 
Ik ben geen Remco fan. Ik vind hem wat te arrogant naar mijn smaak.
Anyway, dit is wel een mooie prestatie dat ie neerzet.
Ik vond die demarrage er echt wel serieus ferm uit zien. Enorme machtsexplosie.
Knap ook hoe er telkens renners zijn in zijn wiel moeten lossen die gewoon zijn constant strak tempo niet kunnen houden. (deze keer was het idd een vroege vluchter, ik weet het).
 
Ik verwacht vandaag een heroische overwinning van Remco die weg vlamt op La Redoute. Het zal zijn laatste orgelpunt zijn vooraleer hij verdwijnt in de anonimiteit en binnen tien jaar dood wordt terug gevonden in een Braziliaans bordeel.
Je gaat nog gelijk krijgen! :tongue: Dat eerste deel is alvast uitgekomen.

Hij is echt de nieuwe VDB
Klopt, maar volgens mij wel met ne betere mentale kop erop.

Gewoon zonder verwachtingen aan Vuelta beginnen en gewoon zien waar ie uitkomt, kijk er echt naar uit! :cool:
11ste? Net zoals Frank in zijn beste Vuelta. Dat zou wat zijn lol.
 
Remco heeft op het perfecte moment aangevallen, je kon zeggen dat hij vroeg ging, maar hij moet dat doen, aangezien hij niet goed kan sprinten. Op La Roche Aux Faucons is het misschien al te laat om nog weg te geraken. Als hij een halve minuut pakt weet je dat hij kan winnen zolang hij niet stilvalt bergop, want met zijn tijdrijderscapaciteiten rijd je een gat van een halve minuut niet zomaar dicht. Dan moet het al echt geolied ronddraaien in de groep achter hem om hem nog terug te pakken. De verdiende winnaar vandaag.
 
LBL mannen: +4000HM
(L)BL vrouwen: 1200HM

Opmerkelijk verschil :unsure:, uiteraard afstand die stuk korter is maar toch Bastenaken ligt stuk hoger dan Luik dus relatief veel bergaf :p
Denk dat je toch iets mooiers kan maken door niet vanuit Bastenaken te beginnen :unsure:
 
Remco heeft op het perfecte moment aangevallen, je kon zeggen dat hij vroeg ging, maar hij moet dat doen, aangezien hij niet goed kan sprinten. Op La Roche Aux Faucons is het misschien al te laat om nog weg te geraken. Als hij een halve minuut pakt weet je dat hij kan winnen zolang hij niet stilvalt bergop, want met zijn tijdrijderscapaciteiten rijd je een gat van een halve minuut niet zomaar dicht. Dan moet het al echt geolied ronddraaien in de groep achter hem om hem nog terug te pakken. De verdiende winnaar vandaag.
Als je wacht tot de Roche Aux Faucons dan moet Remco altijd met overmacht de sterkste man in koers zijn om weg te rijden en als je alleen maar kan winnen als je met overmacht de sterkste man bent in koers dan ga je héél veel koersen verliezen die je evengoed wel had kunnen winnen met een beetje meer koersintellect.
Perfect gereden, pakt 30 seconden voor dat ze daarachter beslist hebben wie er exact gaat rijden, houdt dan meer dan stand op de Roche Aux Faucons en dan weet je dat het eigenlijk gereden is.
 
LBL mannen: +4000HM
(L)BL vrouwen: 1200HM

Opmerkelijk verschil :unsure:, uiteraard afstand die stuk korter is maar toch Bastenaken ligt stuk hoger dan Luik dus relatief veel bergaf :p
Denk dat je toch iets mooiers kan maken door niet vanuit Bastenaken te beginnen :unsure:
Idd, de 147km versie voor de wielertoeristen heeft meer hoogtemeters, 2900 hoogtemeters. Gezien de kortere afstand is dat echt wel heel pittig.
Je zou daar een moeie koers mee kunnen maken.
 
Movistar die op kop rijden in Spanje ja daar moet je echt moeite voor doen om zo een beelden te zoeken....
Als ge toen die koers gereden was nog niet uit de basisschool was zou ge er beter ook niet over spreken.
Kritisch zijn is niet hetzelfde als antisupporter.
Neen maar er zij wel veel anti-supporters ook.. Dus ik ziet niet in wat er mis is met zeggem dat dat daar een goed antwoord op is..

Ik vond het een fantastische overwinning en de manier waarop is typisch voor hem. Gewoon gaan.. Het is wel echt een fenomeen. Iedereen vergeet dat hij een jaar en half geleden evengoed dood kon geweest zijn en in de plaats heel zwaar gewond is afgevoerd. Hij komt nu pas terug echt in de vorm van voor zijn blessure en zie wat hij doet.
Ik denk dat veel van zijn bedenkelijke gedragingen ook te verklaren zijn door frustratie.. Hij krijgt veel commentaar (zoekt het ook wel een beetje zelf) en alles behalve winnen is voor de buitenwereld precies niet goed genoeg.. Er zal een pak druk van zijn schouders vallen nu. Dat kan alleen maar goed zijn voor de toekomst!
 
Als je wacht tot de Roche Aux Faucons dan moet Remco altijd met overmacht de sterkste man in koers zijn om weg te rijden en als je alleen maar kan winnen als je met overmacht de sterkste man bent in koers dan ga je héél veel koersen verliezen die je evengoed wel had kunnen winnen met een beetje meer koersintellect.
Perfect gereden, pakt 30 seconden voor dat ze daarachter beslist hebben wie er exact gaat rijden, houdt dan meer dan stand op de Roche Aux Faucons en dan weet je dat het eigenlijk gereden is.

euh? Bahrein rijd meteen hoor. Movistar ook. Bahrein zaten met 4 in die groep er achter en 3 zelfs bij de eerste 10 over La Redoute. Landa en Haig gaan meteen naar de kop om tempo te maken voor Teuns. Ze wisten meteen wat er gebeurd was hoor, hier wordt Evenepoel misschien onderschat in het peloton weten ze wel beter.
 
Totaal geen fan van zijn karakter (teveel streken) maar die kan verdomme hard rijden, nog nooit veel gezien dat iemand solo nog eens 20 seconden bijpakt op 2 km na die laatste klim en dan nog op een groep met kleppers die erop jagen.

Nu, het is niet de eerste keer dat ik daar met open mond maar zit te kijken hoe hard die gast met een fiets kan rijden. Hij rijdt rapper alleen dan dat ze met het peloton erachter zitten.
 
Seg flurken, is dat nu bijna gedaan hier met da welles-nietes spelleke telkens als Evenepoel of van Aert of MVDP iets of niets uitsteken? Beetje beu dat er hier telkens 10 pagina's gelul staat als er weer zoiets gebeurt.
Als het u ni zint dat een van bovenstaande 3 heren de rest van't peloton sterretjes laat zien, blijf hier dan weg hé.
Zoals ik hier al ergens las: wees nu toch eens gewoon blij dat we zo'n weelde hebben weer. Eddy Evenepoel vandaag. Ongezien.
 
LBL mannen: +4000HM
(L)BL vrouwen: 1200HM

Opmerkelijk verschil :unsure:, uiteraard afstand die stuk korter is maar toch Bastenaken ligt stuk hoger dan Luik dus relatief veel bergaf :p
Denk dat je toch iets mooiers kan maken door niet vanuit Bastenaken te beginnen :unsure:
Op zich heeft het wel iets dat de vrouwen gewoon de laatste +125 van de mannenkoers rijden. Als zou het voor de vrouwen misschien nog mooier zijn om de dag voor of na de mannen te rijden zoals het in PR is. Dan kunnen ze gewoon rond 17u aankomen en een echt de aandacht krikgen de ze verdienen.
 
Geneest dat snel/goed?
Anders Remco toch maar naar de Tour meepakken om de sprinttrein op de rails te zetten voor Jacobsen :unsure:

Hangt af hoe complex en zo zeker. Allezins niet ideaal. Hebben met Jacobsen en Asgreen (die in zijn thuisland start) wel nog anders ijzers in het vuur voor de Tour maar zou jammer zijn moest Alaphilippe de Tour moeten missen zowel voor hemzelf als voor de Tour want is de laatste jaren toch een van de aantrekkelijkste renners daar niet te beroerd om in de aanval te gaan.

Ook Ilan Van Wilder kwam gehavend uit de strijd. De jongeling liep een kaakbreuk op.

ai dat is ook pijnlijk. Dat was QS die aan de andere kant van de weg lag waarvan ik ook eerst dacht dat het Evenepoel was.
 
11ste? Net zoals Frank in zijn beste Vuelta. Dat zou wat zijn lol.
Frank was wel beetje ander type renner, explosiever., alles grote plateau (alhoewel das eigenlijk ook wel vergelijkbaar) Ander periode natuurlijk in het wielrennen ma bon.

Ma ik blijf er bij een Remco heeft het potentieel imo om een grote ronde winnen, dat had Frank nooit gekund.

Nu we toch over VDB bezig zijn, Als er iemand was die het hoog in zijnen bol had was het toch frank neen, maar dat vond iedereen ok, Remco die heeft dan weer streken ? Fijne lijn natuurlijk tussen onwijs veel zelfvertrouwen en arrogantie ma toch :laugh:
 
Laatst bewerkt:
Geneest dat snel/goed?
Anders Remco toch maar naar de Tour meepakken om de sprinttrein op de rails te zetten voor Jacobsen :unsure:

Nee joh, de rest van het peloton ook nog een kans gunnen he!

Ik denk dat schouderblad wel complex kan zijn, maar ik neem aan dat het een paar dagen zal duren vooraleer we echt weten hoe lang hij uit zal zijn.

ai dat is ook pijnlijk. Dat was QS die aan de andere kant van de weg lag waarvan ik ook eerst dacht dat het Evenepoel was.

Die jongen heeft ook nog niet veel plezier beleefd sinds zijn transfer. Eerst Covid (na goeie vorm te hebben getoond), nu dit. Nu, er zijn er weinigen in het peloton dit voorjaar die geen pech hebben gehad. Ik zou niet weten wie eigenlijk. Evenepoel...

EDIT: eigenlijk een goede denkoefening. Welke kopmannen hebben geen pech (ziek op een slecht moment of val) gekend dit seizoen?
 
Laatst bewerkt:
En Wout...staat hier toch maar mooi op het podium nadat hij amper een week eerder 2e werd in P-R. Wie doet het hem na? Maar helaas, geen monument voor hem dit voorjaar...
Wout geeft in het interview in de finish aan dat hij niet de vorm heeft van voor covid, maar toch 2 in PR en 3 in LBL...
 
11ste? Net zoals Frank in zijn beste Vuelta. Dat zou wat zijn lol.
Zelfde jaar dan nog. Idd, stel u voor.
Toeval of niet, maar drie jaar eerder (1999-1996) won hij de Scheldeprijs.
Evenepoel won de Clasisa drie jaar terug.
Tevens allebei hun vierde zege van het seizoen :unsure:.

Teuns eindigt zijn vijf eendagswedstrijden met vijfmaal top-tien. Hopelijk is die finale stap gezet voor hem.
VA zes gereden en allemaal in de top-twaalf.
Wat een weelde dit voorjaar en omdat P-R altijd zo'n topkoers is, is de winnaar daar altijd gerechtvaardigd.
Alle eendagskoersen op WT-niveau hadden fantastische winnaars dit jaar, al mocht Benoot DDV wel gewonnen hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan