Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Niet echt raar, hij voetbalt voor de sollen, net zoals zoveel andere mensen gaan werken voor het geld.

Waarom zou dat voor een voetballer anders zijn ?
Iedere persoon is anders natuurlijk, maar de meeste mensen moeten gaan werken om rond te komen hè. Carrasco hoeft toch helemaal niet naar SA te gaan om gewoon 'rond te komen'.

Ik kan hem niets verwijten uiteindelijk, maar ik vind het wel zonde dat je al op uw 29e naar de zandbak trekt terwijl hij zeker nog enkele jaren kan doorgaan op (sub)topniveau. Dat zegt in mijn ogen wel iets over hoe je naar voetbal kijkt. Als die nu in de herfst van zijn carrière zat dan zou ik het veel logischer vinden. Soit, het verbaast mij verder niet hoor. Hij ging op zijn 25e ook al naar godbetert China om poen te scheppen.

Rare carrière toch.

Je kan de voetballers niet veel verwijten, enkel het systeem. 3j in de zandbak = euromillions winnen
Inderdaad.
Wat je sommige wel kan "verwijten" is dat ze er niet voor uitkomen.
Gelijk Henderson, man man hoe die maar blijft lullen ipv gewoon te zeggen tuurlijk ga ik vol voor 700000 flappen in een week.

Niet echt raar, hij voetbalt voor de sollen, net zoals zoveel andere mensen gaan werken voor het geld.

Waarom zou dat voor een voetballer anders zijn ?

Dit.

En toen hij naar China ging, dacht men ook dat het met zijn carrière gedaan was.
Maar keerde wel nog terug naar Europa, en dan nog wel bij Atletico Madrid.

Niks zegt dat hij na 2/3 jaar zandbak, ook niet nog eens terugkeert naar Europa.
De wegen van voetbalmakelaars en dan vooral hun netwerk zijn ondoorgrondelijk.

Ik vind het allemaal ook gewoon raar, hoor. De keuze is:

- in Europa blijven voetballen, met je eigen vrije westerse cultuur (lijkt me vooral heerlijk in Spanje, Italië, Portugal), en heel veel geld verdienen (terwijl je al meer geld hebt dan dat je nodig hebt)

- in de zandbak voetballen, waar je jezelf vermoedelijk volledig afsluit van de cultuur daar (je mag anders niet doen wat je wilt, je gedacht niet zeggen, niet tweeten wat je wilt) m.a.w. je kop in het zand van de zandbak steken, en heel heel veel geld verdienen. (terwijl je al meer geld hebt dan dat je nodig hebt)

Kijk, als iemand uit Saoedi-Arabië mij, Jan Modaal, nu zou zeggen: kom hier 2 jaar werken voor een paar miljoen, dan zou ik inderdaad overwegen om mijn kop in het zand van de zandbak te steken voor het geld. Maar als ik al multimiljonair was, zou ik gewoon vriendelijk bedanken hoor.

13 miljoen netto ipv 6 miljoen en dat voor 3jaar is 18 miljoen netto meer op de bank.
Das een dikkere boot, die extra Ferrari, dure horloges en extra villa hier en daar.

Wie meer verdient, heeft ook een duurdere levensstijl.
Wat zou er niet buitengaan per jaar bij die voetballers?
En op 34 jaar valt dat weg en willen ze nog 50 jaar dezelfde levensstijl aanhouden. Die extra miljoenen zijn broodnodig denk ik.

Gelijk Henderson, man man hoe die maar blijft lullen ipv gewoon te zeggen tuurlijk ga ik vol voor 700000 flappen in een week.
Hendo was een absolute held bij Liverpool. Maar wat hij nu vertelt is gewoon compleet ridicuul. Geef dat toch gewoon toe dat je voor het geld naar daar bent, own it.

Btw, voor de duidelijkheid, hele rijke mensen, zoals al die voetballers, leven vrij zorgeloos in die landen en genieten van een hoop uitzonderingen op de superstrenge regels die voor de lokale bevolking niet tellen. En zelfs als bepaalde dingen niet echt lukken (nachtclubs bezoeken met veel alcohol bv), Qatar en Dubai zijn amper een uurtje vliegen met de prive-jet.

En 't is niet alsof veel van die voetballers zo actief waren op sociale media wat betreft politieke of culturele topics, dus "beperking op wat je kan zeggen/tweeten" heeft waarschijnlijk een minimale impact.

Ik denk dat je echt naief bent als je ervan uitgaat dat die gans de tijd "vast zitten" thuis wegens een gebrek aan vrijheid. Sommige zaken gaan ze net meer kunnen doen in Saudi Arabie. Even 2 uur volle bak aan 250 km/h vlammen op de autostrade zonder problemen bv, met de nieuwste Ferrari of Lambo.

Btw, voor de duidelijkheid, hele rijke mensen, zoals al die voetballers, leven vrij zorgeloos in die landen en genieten van een hoop uitzonderingen op de superstrenge regels die voor de lokale bevolking niet tellen. En zelfs als bepaalde dingen niet echt lukken (nachtclubs bezoeken met veel alcohol bv), Qatar en Dubai zijn amper een uurtje vliegen met de prive-jet.

En 't is niet alsof veel van die voetballers zo actief waren op sociale media wat betreft politieke of culturele topics, dus "beperking op wat je kan zeggen/tweeten" heeft waarschijnlijk een minimale impact.

Ik denk dat je echt naief bent als je ervan uitgaat dat die gans de tijd "vast zitten" thuis wegens een gebrek aan vrijheid. Sommige zaken gaan ze net meer kunnen doen in Saudi Arabie. Even 2 uur volle bak aan 250 km/h vlammen op de autostrade zonder problemen bv, met de nieuwste Ferrari of Lambo.
Klopt.
Een kennis vanuit de UK woont en werkt er nu al ongeveer 5 jaar.
Toen ik hem met de finale in Praag nog eens terug zag, moest die eens goed lachen toen ik zei van "aah ge kunt nog eens ne baco drinken zi hier".

Heeft ondertussen ook al goed de toekomst van zijn kinderen en kleinkinderen kunnen veilig stellen (op financieel vlak)

Klopt.
Een kennis vanuit de UK woont en werkt er nu al ongeveer 5 jaar.
Toen ik hem met de finale in Praag nog eens terug zag, moest die eens goed lachen toen ik zei van "aah ge kunt nog eens ne baco drinken zi hier".

Heeft ondertussen ook al goed de toekomst van zijn kinderen en kleinkinderen kunnen veilig stellen (op financieel vlak)

Leuk, tot het misloopt.
Voorbeeld van een tiental jaar geleden in Qatar: https://www.gva.be/cnt/aid865345

Voetballers zijn te high profile om dit voor te hebben natuurlijk, maar als je naar daar gaat moet je het risico aanvaarden dat je geen rechten hebt.
En vooral je mond toe houden: https://www.hrw.org/news/2023/08/29/saudi-arabia-man-sentenced-death-tweets

Maar ok, voor de rest allemaal tof om jezelf daar te gaan verrijken. :unsure:

Leuk, tot het misloopt.
Voorbeeld van een tiental jaar geleden in Qatar: https://www.gva.be/cnt/aid865345

Voetballers zijn te high profile om dit voor te hebben natuurlijk, maar als je naar daar gaat moet je het risico aanvaarden dat je geen rechten hebt.
En vooral je mond toe houden: https://www.hrw.org/news/2023/08/29/saudi-arabia-man-sentenced-death-tweets

Maar ok, voor de rest allemaal tof om jezelf daar te gaan verrijken. :unsure:
Tis nu ook niet dat hij met zijn zatte botten over straat loopt é.
Maar woont door zoals vele expats in een gesloten omgeving waar een oogje wordt dichtgeknijpt zolang het niet uit de hand loopt.
Is ook geen "gewone" arbeider daar.

Dit toch ook hoor. Je hoeft zelfs niet tot Qatar te gaan trouwens. Als ik me niet vergis is er een brug gemaakt naar Bahrein, het Ibiza van de golf. Daar "kijkt Allah niet" ;) (bron: goeie maat werkt voor DEME en heeft enkele dagen gezeten en enorme ogen getrokken)
Ik heb hoegenaamd geen behoefte om naar daar te verhuizen tenzij er met zoveel geld gesmeten wordt dat ik daar ook een aantal privileges kan kopen. Eens je dat kan denk ik niet dat het leven daar zo slecht is.

Maar het is inderdaad een beetje belachelijk dat ze zich in 100 bochten wringen om hun keuze goed te praten. Dat je de club en de competitie wat ophemelt is gewoon marketing (en wss zelfs quasi verplicht) maar geef toch gewoon toe dat je daar ook u spaarboek wat extra kan spijzen.

Ik vind het allemaal ook gewoon raar, hoor. De keuze is:

- in Europa blijven voetballen, met je eigen vrije westerse cultuur (lijkt me vooral heerlijk in Spanje, Italië, Portugal), en heel veel geld verdienen (terwijl je al meer geld hebt dan dat je nodig hebt)

- in de zandbak voetballen, waar je jezelf vermoedelijk volledig afsluit van de cultuur daar (je mag anders niet doen wat je wilt, je gedacht niet zeggen, niet tweeten wat je wilt) m.a.w. je kop in het zand van de zandbak steken, en heel heel veel geld verdienen. (terwijl je al meer geld hebt dan dat je nodig hebt)

Kijk, als iemand uit Saoedi-Arabië mij, Jan Modaal, nu zou zeggen: kom hier 2 jaar werken voor een paar miljoen, dan zou ik inderdaad overwegen om mijn kop in het zand van de zandbak te steken voor het geld. Maar als ik al multimiljonair was, zou ik gewoon vriendelijk bedanken hoor.

Ben ik dan de enige die daar niet zo over denkt?
Hell, ik ben nog niet eens bereid om naar Brussel te gaan werken voor het dubbele van mijn loon ofzo :laugh:

Maar het is inderdaad een beetje belachelijk dat ze zich in 100 bochten wringen om hun keuze goed te praten. Dat je de club en de competitie wat ophemelt is gewoon marketing (en wss zelfs quasi verplicht) maar geef toch gewoon toe dat je daar ook u spaarboek wat extra kan spijzen.
Idd, own it zoals boskamp en ge komt er nog sympathiek uit
😅😊

Terug
Bovenaan