Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Ben ik dan de enige die daar niet zo over denkt?
Hell, ik ben nog niet eens bereid om naar Brussel te gaan werken voor het dubbele van mijn loon ofzo :laugh:

Sjah, ook liever naar SA dan naar Brussel :biglaugh:

Haha ik wou hetzelfde antwoorden :p

Nu ja, ik heb in het verleden al een paar jaar in het buitenland gewerkt (binnen Europa he), dus ja, pakweg nog eens 2 jaar van mijn leven in de zandbak zitten voor een paar miljoen, ik zou dat wel overwegen. Maar zoals ik al gepost heb: daar zit echt een risico aan vast. Als er iets misloopt, zelfs als je er niks aan kan doen, kan de lokale sjeik je effectief gijzelen. Je bent in die gevallen een tweederangsburger. In westerse landen kan je tenminste vertrouwen in het rechtssysteem...

Voor voetballers ligt dat anders. Stel u voor, Neymar die de sjeik beledigt en dan het land niet uit mag :rofl:Veel te slechte PR, gaat niet gebeuren.
 
Voor voetballers ligt dat anders.
Dit vooral he...
Die toppers zorgen daar voor zoveel PR dat die zich daar letterlijk alles gaan kunnen permitteren. En dat aan een loon waar ze zelf misschien duizelig van worden.

Voor ons is dat uiteraard een andere zaak. Voor het dubbele van mijn loon ga ik ommes ook niet naar daar maar als er bedragen per jaar op de proppen komen die ik hier nooit in mijn hele carrière samen zal gaan verdienen ga ik daar toch eens goed over nadenken.
Het scheelt ook wel dat ik geen kinderen heb natuurlijk.
 

Die dekselse mensenrechtenorganisaties toch. Gelukkig is Carrasco slim genoeg om zelf onderzoek te doen.
 

Die dekselse mensenrechtenorganisaties toch. Gelukkig is Carrasco slim genoeg om zelf onderzoek te doen.
Compleet wereldvreemd. Ongelofelijk. Hij begint nog goed door bijna toe te geven dat hij het voor het geld doet. En dan dat stukje over mensenrechten :unsure: . Zeg dan gewoon "ik wil me politiek niet uitlaten over SA".
 
"Ik ervaar zulke dingen nog liever zelf" :laugh: Hoe kan je dat nu zeggen? Woont hij daar of zo?

Wat een gelul allemaal weer. Zeg toch gewoon dat je het voor het financiële doet en daarmee is de kous af. Hier nu weer een of ander lullig verhaaltje aan breien maakt het allemaal erger.
 
Ik vermoed dat er inderdaad niet zo heel erg veel verschil zal zijn tussen zijn rijke wijk in Madrid en de westerse, rijke enclave in SA.
 
Gasten, lezen jullie het artikel wel? Ronaldo woont daar toch ook gewoon met zijn vrouw?
En wat zegt dat? Als ze daar Ronaldo iets gaan aandoen is dat alleen maar slecht voor hun 'imago'.

Vorige maand zijn daar nog Ethiopische migranten (waaronder kinderen) los doodgeschoten door de Saudische grenswacht, 'mooi land' inderdaad.
 
Ik vermoed dat er inderdaad niet zo heel erg veel verschil zal zijn tussen zijn rijke wijk in Madrid en de westerse, rijke enclave in SA.
Is dat dan zo? ik vraag me dat oprecht af.
Ik geef toe dat ik het leven daar veel te weinig ken, maar ik stel me iets voor als ..

Je leeft daar in één of andere compound waar je mss "alles" mag, idem voor zijn vrouw.
En vanaf dat je daar een stap buiten die compound zet, dan moet zijn vrouw daar al niet meer rondlopen in een schoon kort kleedje, moet je niet "gezellig iets gaan eten" in een resto, al dan niet op een apart terras ofzo, etc ...

Los van je bekendheid waardoor zo'n zaken sowieso al niet eenvoudig zijn uiteraard, maar in pakweg Amerika of Europa heb je die absolute vrijheid toch wel?

Daardoor vraag ik me vooral af van ja, het leven is daar goed en je verdient bakken geld, zolang je maar in je eigen cocon zit/blijft.

En dan zwijgen we nog over het regime, voorkeursbehandelingen, vrije meningsuiting, greenwashing, ...
 
De laatste zin zegt alles he:
"Weet je, zulke zaken beoordelen is moeilijk als jullie enkel luisteren naar wat andere mensen zeggen. Je moet dat zelf meemaken en voor mij is er niks bijzonders."

Voor hem is er niks bijzonders. Hij maakt daar als voetballer geen deel uit van de maatschappij. Zoals @BleKKie zegt: in de cocon zitten, wekelijkse koffers geld aannemen en dankuwel zeggen aan meneer de sjeik.

Ik wil niet jaloers klinken, he. Voetballers die naar daar gaan voor de jackpot, ok dan, maar als ze dan actief PR gaan beginnen maken voor dat land kan ik er ook niet meer goed tegen. Ofwel is het omdat hij een beetje dom is (altijd een optie, zeker bij voetballers), ofwel moet hij contractueel positief zijn over Saoedi-Arabië.

Wat er allemaal in Qatar gebeurd is tijdens het WK zijn we hopelijk nog niet vergeten. Bv. fans betalen (vliegtickets, hotel enz.) om naar daar te gaan op voorwaarde dat ze enkel positieve dingen op social media zetten (of zelfs negatieve posts moesten melden aan de autoriteiten), diezelfde fans die plots toch geen dagelijks budget krijgen, het verkoop van alcohol dat geen probleem zou zijn en dan een paar dagen voor het toernooi plots verboden wordt, enz. enz.

Zolang je doet wat de sjeik zegt, zelfs als die ineens zijn kar keert, is alles peis en vree.
Ik zou stiekem eigenlijk echt willen dat 1 van die grote voetbalnamen in een conflict belandt omdat de sjeik plots van mening verandert over iets. Gewoon om even de popcorn boven te halen :unsure:
 
Dit toch ook hoor. Je hoeft zelfs niet tot Qatar te gaan trouwens. Als ik me niet vergis is er een brug gemaakt naar Bahrein, het Ibiza van de golf. Daar "kijkt Allah niet" ;) (bron: goeie maat werkt voor DEME en heeft enkele dagen gezeten en enorme ogen getrokken)
Ik heb hoegenaamd geen behoefte om naar daar te verhuizen tenzij er met zoveel geld gesmeten wordt dat ik daar ook een aantal privileges kan kopen. Eens je dat kan denk ik niet dat het leven daar zo slecht is.

Maar het is inderdaad een beetje belachelijk dat ze zich in 100 bochten wringen om hun keuze goed te praten. Dat je de club en de competitie wat ophemelt is gewoon marketing (en wss zelfs quasi verplicht) maar geef toch gewoon toe dat je daar ook u spaarboek wat extra kan spijzen.

Toevallig op dit artikel gestoten, wat bevestigd wat je zegt. Voor de spelers en staff van Al-Ettifaq, zoals Gerrard, Henderson en Hendry, is het zelfs gewoon maar een half uurtje met de auto gezien die brug vanuit hun stad vertrekt.

Ook heel veel wags die gewoon daar blijven.

 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Amai, een positieve ervaring als rijke, Westerse man in een patriarchale samenleving die puurt op geld-geinspireerd prestige en imago. Komt dat tegen zeg.

Hier, een goeie kijk op het leven in KSA van een andere invalshoek.
 
Hier is een goeie kijk op het leven in KSA:
Tuurlijk is het niet overal zo maar toch redelijk anders dan ik had gedacht.

Zelfs in dit filmpje zie je al een grote kloof tussen rijk en arm.
In het begin: blinkende shopping mall, vriendelijke mensen in sjieke auto's enz.
Op het einde: de straten waar veel buitenlands werkvolk woont, en dat ziet er uit als Irak ofzo.
 
Zelfs in dit filmpje zie je al een grote kloof tussen rijk en arm.
In het begin: blinkende shopping mall, vriendelijke mensen in sjieke auto's enz.
Op het einde: de straten waar veel buitenlands werkvolk woont, en dat ziet er uit als Irak ofzo.
Inderdaad gigantisch verschil. Hij heeft trouwens nog andere filmpjes over zijn reis in SA.
 
Terug
Bovenaan