Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Sportief heb ik toch ook mijn twijfels. Op die leeftijd moet je gewoon elke match spelen. Ik vind dat je nu al ziet aan Doku dat die door zijn blessureleed nog redelijk 'onervaren' op het veld staat. Theate heeft op 1 seizoen al bijna evenveel minuten rondgemaakt bij Rennes als Doku op 3. Je gaat ook van maar Rennes naar de momenteel beste ploeg ter wereld, in een fysiek nog veel zwaardere competitie. Voor mij is dat echt wel stappen overslaan.

Ja er zijn wel voorbeelden van spelers die die stap met succes maken. Ik moest denken aan Eden Hazard, van Lille naar Chelsea (ook op zijn 21e trouwens).
Maar zoals ge zegt heeft Doku niet zo veel kunnen spelen (een pak minder dan Hazard bv. op die leeftijd), en vooral: Hazard was toen bij Lille eigenlijk echt al dé sterspeler in de ploeg.

Sportief is het sowieso een tweetal jaar te snel. Hopen dat hij niet teveel last heeft van blessures, dat vooral. Komt ook wel in een goed draaiende ploeg terecht, dat helpt voor de prestaties.

Ja er zijn wel voorbeelden van spelers die die stap met succes maken. Ik moest denken aan Eden Hazard, van Lille naar Chelsea (ook op zijn 21e trouwens).
Maar zoals ge zegt heeft Doku niet zo veel kunnen spelen (een pak minder dan Hazard bv. op die leeftijd), en vooral: Hazard was toen bij Lille eigenlijk echt al dé sterspeler in de ploeg.

Sportief is het sowieso een tweetal jaar te snel. Hopen dat hij niet teveel last heeft van blessures, dat vooral. Komt ook wel in een goed draaiende ploeg terecht, dat helpt voor de prestaties.
Als ik Transfermarkt mag geloven, heeft Hazard 194 matchen gespeeld voor Lille tegenover 92 matchen van Doku bij Rennes. In speelminuten is het verschil nog groter: 13.700 speelminuten tegenover 5.200. En 50 goals, 53 assists en bijna eigenhandig Lille de titel bezorgd tegenover 12 goals, 10 assists en trouwste klant van de clubkinesist voor Doku. Enfin, beetje zinloze discussie, denk dat iedereen het er wel eens over is dat Hazard op die leeftijd al in een volledig andere klasse speelde dan Doku allicht ooit zal spelen.

Dat een speler als Hazard die stap met succes kan zetten: absoluut. Maar ik denk dat dat ook de enige is van de gouden generatie die die stap heeft kunnen zetten? Of misschien Courtois nog, zijn uitleenbeurt bij Atletico kan je moeilijk als een stapje terugzetten beschouwen. Neen, ik hoop dat Doku slaagt bij City uiteraard, maar mij lijkt het veel te vroeg.

Laatst bewerkt:
Mss moeten we wennen aan een nieuwe tendens waar er sneller onafgewerkte talenten nr topploegen zullen gaan, omwille van onderlinge concurrentie tussen die ploegen, en de opkomst van het geld van saudie arabie. Lavia was mss ook eerder nr een west ham gegaan als jorginho en kante bij Chelsea gebleven waren (en fabinho bij liverpool?).

Mss moeten we wennen aan een nieuwe tendens waar er sneller onafgewerkte talenten nr topploegen zullen gaan, omwille van onderlinge concurrentie tussen die ploegen, en de opkomst van het geld van saudie arabie. Lavia was mss ook eerder nr een west ham gegaan als jorginho en kante bij Chelsea gebleven waren (en fabinho bij liverpool?).
Het is ook niet nieuw hé. Lukaku en De Bruyne zijn ook te vroeg naar Chelsea gegaan indertijd.

Het is ook niet nieuw hé. Lukaku en De Bruyne zijn ook te vroeg naar Chelsea gegaan indertijd.
In die tijd toch vooral met de bedoeling ze ook uit te lenen. Chelsea had toen mss 20 spelers te verhuren? Dankzij nieuwe regels is dat verhuren beperkt, en zijn die aankopen toch vooral bedoeld voor de A-kern.

Origi ook te vroeg naar Liverpool he indertijd... het zal eeuwig de vraag blijven of hij een betere voetballer had kunnen worden als hij eerst een paar jaar naar een kleinere club was gegaan waar hij elke week in de basis mocht staan.

Terzijde, ik lees geruchten dat Origi misschien terug zou keren naar de PL (Sheffield), want bij Milan zien ze het ook niet in hem.
Dat is eigenlijk 1 van de belgen in wie ik het meest teleurgesteld ben de voorbije jaren.

edit: eigenlijk is de gelijkenis er wel tussen Origi toen en Doku nu. Een paar keer mooi geflitst tijdens interlands, maar op clubniveau nog eerder een beperkte impact, en dan direct transfer naar een topclub.

Mooie transfer voor Doku. Afwachten wat dat gaat geven.
Gaat denk ik wel voldoende kansen krijgen. Je hebt daar momenteel Alvarez, Bernardo, Grealish, Foden en Palmer rondlopen voor 3 posities te vullen. Hopelijk kan hij fit blijven en stappen vooruit blijven zetten (als in meer eindproduct).

Mooie transfer voor Doku. Afwachten wat dat gaat geven.
Gaat denk ik wel voldoende kansen krijgen. Je hebt daar momenteel Alvarez, Bernardo, Grealish, Foden en Palmer rondlopen voor 3 posities te vullen. Hopelijk kan hij fit blijven en stappen vooruit blijven zetten (als in meer eindproduct).

Ah zit B. Silva daar ook nog altijd? Dacht dat die weg wou... :unsure:

Is ook gewoon een trend jonge spelers heel vroeg halen, hoe zit het eigenlijk met Lukaku ?
Valt niet veel over te zeggen:
- Al Hilal wil hem niet meer, die hebben intussen Mitrovic
- Juventus wil hem niet meer
- Inter wil hem niet meer
- Chelsea wil hem niet meer, ondanks de nood aan een 9 daar
- Er was effe een gerucht dat hij was aangeboden bij Tottenham ter vervanging van Kane, maar die hebben andere targets voor dat postje
- Er was effe een gerucht dat hij was aangeboden bij Real ter vervanging van Benzema, maar ik denk met Bellingham/Vini Jr daar dat Lukaku enkel in de weg kan lopen
- ...

Enige optie is dat hij naar Fulham zou gaan ter vervanging van Mitrovic, maar hoe genant is dát niet. Die heeft gewoon blufpoker gespeeld met zeer slechte kaarten, en gaat daar komend seizoen dubbel en dik de prijs voor betalen.

Kan toch nie dat Coucke die naam nog nie eens heeft laten vallen, al was het maar om te lachen en kijken wat Fredberg zou doen

Terug
Bovenaan