Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Ik blijf mijn bedenkingen daarbij hebben. Zo'n speler moet gewoon wekelijks kunnen voetballen en zelfs bij Rennes is dat al een hele opgave gezien zijn blessurelast. En dan nu nog eens naar een competitie met een hogere intensiteit? Hij mag mij verbazen hoor, maar ik had hem liever sowieso nog een jaar Rennais zien doen.

Ach whatever eigenlijk, ik zou wellicht hetzelfde doen in zijn plaats hoor :unsure:

Ik blijf mijn bedenkingen daarbij hebben. Zo'n speler moet gewoon wekelijks kunnen voetballen en zelfs bij Rennes is dat al een hele opgave gezien zijn blessurelast. En dan nu nog eens naar een competitie met een hogere intensiteit? Hij mag mij verbazen hoor, maar ik had hem liever sowieso nog een jaar Rennais zien doen.

Ach whatever eigenlijk, ik zou wellicht hetzelfde doen in zijn plaats hoor :unsure:

Idd, en dan zie je een homegrown speler als Cole Palmer geweldig spelen de voorbije weken. Toch min of meer concurrentie (wel totaal ander type natuurlijk, maar toch).

Ik zou het in zijn plaats ook wel doen natuurlijk. Gewoon hopen dat het sportief ook een goeie keuze blijkt te zijn op lange termijn.
In het slechtste geval volgend seizoen uitleenbeurt :unsure:

Sportief heb ik toch ook mijn twijfels. Op die leeftijd moet je gewoon elke match spelen. Ik vind dat je nu al ziet aan Doku dat die door zijn blessureleed nog redelijk 'onervaren' op het veld staat. Theate heeft op 1 seizoen al bijna evenveel minuten rondgemaakt bij Rennes als Doku op 3. Je gaat ook van maar Rennes naar de momenteel beste ploeg ter wereld, in een fysiek nog veel zwaardere competitie. Voor mij is dat echt wel stappen overslaan.

Anderzijds is het wel effectief zo dat City momenteel krap zit bij flankaanvallers, en dat Pep graag roteert. Dus als hij zich toont op training zal hij wel zijn kansen krijgen. Ook een profiel dat City momenteel niet echt lopen heeft, tenzij ik me vergis? Hij zal in elk geval zijn tenen moeten uitkuisen, want anders koopt City volgend jaar wel iemand anders.

En net met zijn blessurelast is het op zich ook geen slecht idee om zo snel mogelijk te cashen natuurlijk. Voor hetzelfde geld volgt volgende match al de blessure die hem naar einde carrière brengt.

Laatst bewerkt:
Was sowieso begrensd op 5 miljoen.

Voor die prijs? Lijkt mij sterk. Ze zitten al niet breed in de buitenspelers lijkt me?
Ik lees vanalles.

De transfer legt niet alleen Rennes, maar ook RSC Anderlecht geen windeieren. Bij de overgang van Doku naar Frankrijk bedong Paars-Wit immers een doorverkooppercentage van 20% op de meerwaarde. Anderlecht incasseerde in oktober 2020 zo'n 26 miljoen voor Doku, waardoor het nu tussen de 7,5 à 8 miljoen euro mag bijschrijven op de rekening. Een fraaie som.

Sowieso een mooi bedrag op binnen te halen. Wat het ook is

Ik lees vanalles.

De transfer legt niet alleen Rennes, maar ook RSC Anderlecht geen windeieren. Bij de overgang van Doku naar Frankrijk bedong Paars-Wit immers een doorverkooppercentage van 20% op de meerwaarde. Anderlecht incasseerde in oktober 2020 zo'n 26 miljoen voor Doku, waardoor het nu tussen de 7,5 à 8 miljoen euro mag bijschrijven op de rekening. Een fraaie som.

Sowieso een mooi bedrag op binnen te halen. Wat het ook is
Waar komt dit vandaan? Want Sporza heeft het over 15% op de meerprijs, dus 5 miljoen.

Terug
Bovenaan