Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Kane moet ook nog willen gaan natuurlijk :unsure:
Lijkt me wel zijn enige kans om eens een prijs te pakken.
Maar die jongen is al naar veel ploegen gekunnen uiteindelijk en is altijd trouw gebleven dus ik zou er niet eens van verschieten als hij nu weer niet wil.

Lijkt me wel zijn enige kans om eens een prijs te pakken.
Maar die jongen is al naar veel ploegen gekunnen uiteindelijk en is altijd trouw gebleven dus ik zou er niet eens van verschieten als hij nu weer niet wil.

Het is niet meer van deze tijd, maar het heeft wel iets mooi natuurlijk om je hele carrière bij dezelfde club te blijven. Kane is alvast een clublegende.
+ er zijn voorbeelden van spelers die eigenlijk beter bij hun club gebleven waren. Bale, Hazard, zelfs Messi naar PSG is niet zo goed uitgedraaid.

Je gunt het Kane wel om het te proberen, natuurlijk, maar het kan ook een grote teleurstelling worden.

Het wonder is geschied.
West Ham heeft een speler binnengehaald.

Alvarez komt over van Ajax.
Alles is nu officieel aangekondigd.

Er was al een overeenkomst met Kane in juni. En als ik me niet vergis gaat die meer soezen optrekken dan KDB bij City.
Meer dan dubbel van zijn huidige loon. Lijkt me straf moest die nu terug trekken.
(zou daar zelf wel niet van wakker liggen)

Het is niet meer van deze tijd, maar het heeft wel iets mooi natuurlijk om je hele carrière bij dezelfde club te blijven. Kane is alvast een clublegende.
+ er zijn voorbeelden van spelers die eigenlijk beter bij hun club gebleven waren. Bale, Hazard, zelfs Messi naar PSG is niet zo goed uitgedraaid.

Je gunt het Kane wel om het te proberen, natuurlijk, maar het kan ook een grote teleurstelling worden.
Waarom Bale? Heb je zijn prijzenkast al eens bekeken? Die gaat achteraf toch nooit denken "had ik maar bij Spurs gebleven."

En ja Messi kon gewoon niet blijven bij Barça hè, die moest effectief een andere club zoeken.

Waarom Bale? Heb je zijn prijzenkast al eens bekeken? Die gaat achteraf toch nooit denken "had ik maar bij Spurs gebleven."

Daar hebt ge wel een punt. Maar ik vind dat die bij Real nooit meer zo goed was als bij Tottenham indertijd.

Geen idee hoe goed of hoe slecht die tegenwoordig pakt..

Ik heb het hier al eens ergens gepost, maar: wtf is dat met Chelsea deze transferperiode. De kern die overschiet, daarmee blijf je met moeite overeind in de PL, laat staan dat ze mee zouden doen voor de top 4.

Dit is volgens transfermarkt de huidige kern:
3118 nov. 1997 (25)22,00 mln. €
13 okt. 1994 (28)18,00 mln. €
1324 mei 1992 (31)1,50 mln. €
33
Wesley Fofana
Centrale verdediger
17 dec. 2000 (22)55,00 mln. €
5
Benoît Badiashile
Centrale verdediger
26 mrt. 2001 (22)40,00 mln. €
26
Levi Colwill
Centrale verdediger
26 feb. 2003 (20)35,00 mln. €
2
Axel Disasi
Centrale verdediger
11 mrt. 1998 (25)30,00 mln. €
14
Trevoh Chalobah
Centrale verdediger
5 jul. 1999 (24)18,00 mln. €
-
Malang Sarr
Centrale verdediger
23 jan. 1999 (24)6,00 mln. €
6
Thiago Silva
Centrale verdediger
22 sep. 1984 (38)2,00 mln. €
3
Marc Cucurella
Linkervleugelverdediger
22 jul. 1998 (25)35,00 mln. €
21
Ben Chilwell
Linkervleugelverdediger
21 dec. 1996 (26)35,00 mln. €
29
Ian Maatsen
Linkervleugelverdediger
10 mrt. 2002 (21)12,00 mln. €
67
Lewis Hall
Linkervleugelverdediger
8 sep. 2004 (18)10,00 mln. €
24
Reece James
Rechtervleugelverdediger
8 dec. 1999 (23)65,00 mln. €
27
Malo Gusto
Rechtervleugelverdediger
19 mei 2003 (20)25,00 mln. €
8
Enzo Fernández
Defensief middenveld
17 jan. 2001 (22)80,00 mln. €
20
Andrey Santos
Defensief middenveld
3 mei 2004 (19)15,00 mln. €
16
Lesley Ugochukwu
Defensief middenveld
26 mrt. 2004 (19)9,00 mln. €
23
Conor Gallagher
Centraal middenveld
6 feb. 2000 (23)32,00 mln. €
18
Christopher Nkunku
Aanvallend middenveld
14 nov. 1997 (25)80,00 mln. €
17
Carney Chukwuemeka
Aanvallend middenveld
20 okt. 2003 (19)15,00 mln. €
7
Raheem Sterling
Linksbuiten
8 dec. 1994 (28)55,00 mln. €
10
Mykhaylo Mudryk
Linksbuiten
5 jan. 2001 (22)50,00 mln. €
-
Callum Hudson-Odoi
Linksbuiten
7 nov. 2000 (22)15,00 mln. €
11
Noni Madueke
Rechtsbuiten
10 mrt. 2002 (21)30,00 mln. €
-
Hakim Ziyech
Rechtsbuiten
19 mrt. 1993 (30)16,00 mln. €
-
Romelu Lukaku
Centrumspits
13 mei 1993 (30)40,00 mln. €
15
Nicolas Jackson
Centrumspits
20 jun. 2001 (22)30,00 mln. €
19
Armando Broja
Centrumspits
10 sep. 2001 (21)28,00 mln. €

Zonder Romelu uiteraard.
En zware blessures van Fofana en Nkunku.

Geen established top centraal in de verdediging, centraal middenveld dun bezaaid. Maar voor de rest een redelijke kern als de blessures gepasseerd zijn. Ze hebben Lukaku eigenlijk nodig, anders is het krabben om top 6 te halen.

Chalobah en Cucurella zijn te slecht. Sterling is, zoals ik al jaren zeg, veel te onefficiënt en dat valt heel erg op als hij niet elke match een intikker mag afwerken. Verkopen nu ze nog waarde hebben en vervangers halen. Lukaku ook zsm offloaden als je hem niet gaat gebruiken.

Daar hebt ge wel een punt. Maar ik vind dat die bij Real nooit meer zo goed was als bij Tottenham indertijd.

Ik heb het hier al eens ergens gepost, maar: wtf is dat met Chelsea deze transferperiode. De kern die overschiet, daarmee blijf je met moeite overeind in de PL, laat staan dat ze mee zouden doen voor de top 4.

Dit is volgens transfermarkt de huidige kern:
*.
Enorm veel verloop, maar blijft wel een deftige ploeg:

Sanchez
James Badiashile Silva Chillwell
Enzo Santos
Mudryk Gallagher Sterling
Jackson

Zet daar nog Caicedo (of ander transfer target), Nkunku en Fofana bij, en je zou moeten meedoen voor top 4.

Er was al een overeenkomst met Kane in juni. En als ik me niet vergis gaat die meer soezen optrekken dan KDB bij City.
Meer dan dubbel van zijn huidige loon. Lijkt me straf moest die nu terug trekken.
(zou daar zelf wel niet van wakker liggen)
Volgens dezelfde bron, die zegt dat de clubs overeen zijn gekomen, zou Kane mogelijks nog een jaar willen blijven. Mij lijkt het wel straf als hij dat zou doen, maar goed, we zullen zien.

Enorm veel verloop, maar blijft wel een deftige ploeg:

Sanchez
James Badiashile Silva Chillwell
Enzo Santos
Mudryk Gallagher Sterling
Jackson

Zet daar nog Caicedo (of ander transfer target), Nkunku en Fofana bij, en je zou moeten meedoen voor top 4.

Badiashile, Santos, Mudryk en Jackson allemaal erg jong en weinig of geen PL ervaring.
Silva toch ook niet meer top (38 jaar al).
Sterling ok maar die scoort zelden.
Gallagher ook nog vrij jong. Talent, maar nog geen echte top naar mijn mening (het zit er wel in).
En wat zit er dan nog op de bank? Weinig toch?

Ik verwacht eigenlijk echt weinig van Chelsea dit seizoen. Het enige positieve is dat Pochettino een uitstekende coach is.
Mijn indruk is dat ze vooral focussen op jonge spelers, en dus aan het bouwen zijn naar de toekomst toe.
De gemiddelde leeftijd van de ploeg die jij hierboven opstelt is 23 (zonder Silva)... en 24.5 met Silva.

Badiashile, Santos, Mudryk en Jackson allemaal erg jong en weinig of geen PL ervaring.
Silva toch ook niet meer top (38 jaar al).
Sterling ok maar die scoort zelden.
Gallagher ook nog vrij jong. Talent, maar nog geen echte top naar mijn mening (het zit er wel in).
En wat zit er dan nog op de bank? Weinig toch?

Ik verwacht eigenlijk echt weinig van Chelsea dit seizoen. Het enige positieve is dat Pochettino een uitstekende coach is.
Mijn indruk is dat ze vooral focussen op jonge spelers, en dus aan het bouwen zijn naar de toekomst toe.
De gemiddelde leeftijd van de ploeg die jij hierboven opstelt is 23 (zonder Silva)... en 24.5 met Silva.

Arsenal vorig seizoen was ook gemiddelde leeftijd 24 jaar. Dus dat wil op zich niet veel zeggen.

Maar Chelsea heeft gewoon bijna een compleet andere ploeg dan vorig jaar. De meeste spelers hebben dan nog niet eens PL ervaring.
Het zou mij oprecht verbazen als die top 8 spelen dit jaar.

Terug
Bovenaan