Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Jep, van Ziyech verbaast het mij niets, die kan shotten maar lijkt me te beperkt voor het hoogste niveau en is ook niet de verstandigste...

Kanté daarentegen, dat is een dubbele, leek mij nooit de speler die voor het geld kiest, langs de andere kant is die bijna een heel seizoen geblesseerd geweest en beseft die wsl ook dat zijn carriëre zo goed als voorbij is en gewoon nog wat gaat cashen.
Kanté is gekend voor zijn bescheidenheid, wou nooit geen fancy auto's etc..
Maar dat betekent natuurlijk niet dat hij niet zou springen voor meer geld, net om zijn familie bvb. verder te ondersteunen. Ik gok dat het daarom is dat hij het nu doet, in combinatie met vermoedelijk het einde van de carrière toch stilaan al in zicht.

Het ziet ernaar uit dat Alvarez (Dortmund) en Timber (Arsenal) Ajax gaan verlaten. Zullen beiden tussen de 40 en 50 miljoen opleveren.

Hoe meer er naar SA gaan, hoe interessanter het wordt qua niveau.
Is ook niet zo ver als bv in China gaan spelen.
Op zich wat de afstand is tot Dubai.

Zouden jullie allemaal zelf neen zeggen?

Uiteraard zouden er veel ja zeggen. Veel hangt ook af van hoe goed je (nog) bent en hoe ver je staat in je carrière. SA is ook gewoon een echt voetballand, met echte fans en enkele héél grote clubs. Je speelt daar niet voor een handvol sjeiks zoals in Qatar. Ik ben er vrij zeker van dat die competitie qua niveau hoger ligt dan de MLS bijvoorbeeld. Van zo'n Ruben Neves die binnen Europa nog stappen had kunnen zetten snap ik het iets minder. En zelfs dan nog: hij zal daar niks tekort komen en ik kan mij ook wel voorstellen dat het daar relaxter is dan in het rotte Europese voetbal met alle zever en drukte die daarbij komt kijken.

Interessanter ... sure omdat er grote namen zijn, maar ga jij die competitie volgen dan?
Dat is net zoals de MLS, daar zijn ook al wat leuke namen gepasseerd, maar ik heb daar nog geen match van gezien in mijn leven en ben het niet van plan ook.

Klinkt mss als ik mijn voetbalwereld niet wil verrijken mss of kerktoren mentaliteit, maar het Europese toneel is wat mij betreft het voetballandschap bij uistek. Niet dat ik dat volg, maar Zuid-Amerika moet je daar (misschien) ook wel bij rekenen, maar voor de rest is het toch allemaal redelijk artificieel? (Afrika ook nog cva op dat gebied als ik dat goed kan inschatten)

Het artificiele, met ontelbaar veel oliegeld, neen, uit principe zou ik daar zelfs geen aandacht aan schenken.
Er zit al veel te veel zo'n geld in het Europese voetbal dat ik er al een afkeer van begin te krijgen, dus kan ik ook weinig respect uitspreken voor spelers die daar gaan spelen. Nota bene allemaal spelers die al ontelbaar veel geld hebben, en nóg meer willen graaien :puke:
Hebben ze ongelijk, in principe niet uiteraard, en elk zijn ding, maar zou ik het doen? Nu zeg ik neen maar ik zit dan ook nog niet met een verwaand wereldbeeld zoals die mannen.

Hell, ik zou voor het dubbele van mijn huidig loon zelfs niet eens naar Brussel willen gaan werken. Ik verdien genoeg, ik doe werk dat ik graag doe, kan voldoende sparen om mijn huis af te betalen en ook nog deftig te leven, daar ben ik heel tevreden over.

Spits van Villareal, Jackson, zou zijn medical gehad hebben vandaag bij CFC. Geen idee wat er van te denken, speler is mij onbekend

Gündogan transfervrij naar Barcelona.

Toch een verlies voor ManC, want die is een paar keer cruciaal geweest het afgelopen seizoen. Benieuwd wie die rol gaat overnemen... met KDB die ook een jaartje ouder wordt.

Declan Rice misschien zie ik? Nochtans dat ik dacht dat die meer defensief was (type Rodri).

Kovacic hebben ze al binnen gehaald bij City, ook al is dat geen 1/1 vervanging voor Gundo natuurlijk.

Denk dat Foden ook zowat een KDB vervanger gaat worden, en minder op de flank terecht zal komen.
Heeft daar enkele keren gespeeld en was telkens de beste op het veld, van wat ik heb vernomen van mensen die City van dicht bij volgen.

Kovacic hebben ze al binnen gehaald bij City, ook al is dat geen 1/1 vervanging voor Gundo natuurlijk.

Denk dat Foden ook zowat een KDB vervanger gaat worden, en minder op de flank terecht zal komen.
Heeft daar enkele keren gespeeld en was telkens de beste op het veld, van wat ik heb vernomen van mensen die City van dicht bij volgen.
Ja dat Foden stilaan de rol van KDB moet overnemen was al langer duidelijk.

Pep doet dat wel uitstekend vind ik: oudere spelers stilletjes aan meer sparen, en tegelijkertijd de jeugd meer en meer laten spelen. Dat lijkt me een pak beter dan van het ene seizoen op het andere plots een 32-jarige ervaren speler volledig te gaan vervangen door een 20-jarig talent.

Is Kovacic al officieel? Dat is zo'n speler waarvan ik niet goed weet wat te denken. Bij momenten uitstekend, bij momenten niet.
Misschien als hij in een goed draaiende ploeg speelt dat het in orde komt...

Terug
Bovenaan