Transferthread 2023-2024 (Buitenland)

Don Perez is serieus wat druk op de loonlast aan het wegnemen.
Ben benieuwd wat er voor in de plaats komt. Hazard weg, Benzema weg, Mariano weg en Asensio weg... 4 van de aanvallers weg en enkel Vinicius en Rodrygo schieten over, zullen dus denk ik 3 moeten bijkomen...

Bellingham (100 Mio.) zou done deal zijn, Kane willen ze ook maar willen ze niet meer dan 80 Mio. EUR voor betalen terwijl de vraagprijs 120 Mio. EUR is en dan Havertz 60 Mio. (keuze die ik niet echt snap maar soit).
 
Kane mag van mij wel komen, maar niet voor dat bedrag. 80 a 100m voor een 29-jarige spits met nog maar 1 jaar contract is pure waanzin. Investeer dan liever in Osimhen.
 
Kane mag van mij wel komen, maar niet voor dat bedrag. 80 a 100m voor een 29-jarige spits met nog maar 1 jaar contract is pure waanzin. Investeer dan liever in Osimhen.
Zeker ook gezien de factor Brit in de Liga meespeelt en dat meestal niet zo goed gaat...
 
Ik vind dat best een mooie stap. Een ploeg met visie en meedoen voor CL plekken. Oke, het Red Bull label is niet en mooi, maar er zit wel een visie achter die ploeg. En het is ook geen te grote stap, waardoor hij waarschijnlijk zijn minuten wel gaat maken.
100% akkoord, wat kan het een voetballer nu schelen, dat verhaal achter Red Bull en Leipzig.

Sterke, stabiele subtopper in de Bundesliga die gekend staat om haar focus op jonge spelers. Weinig clubs die beter geweest zouden zijn qua filosofie.
 
100% akkoord, wat kan het een voetballer nu schelen, dat verhaal achter Red Bull en Leipzig.

Sterke, stabiele subtopper in de Bundesliga die gekend staat om haar focus op jonge spelers. Weinig clubs die beter geweest zouden zijn qua filosofie.
Jop.

Zulke zaken zijn toch enkel relevant voor de supporters? Die mogen wel/niet akkoord zijn met hoe een club aan zijn geld komt en wat hun plaats is in de 'samenleving' (hier is het Red Bull, ergens anders is het een oliesjeik) maar als speler moet je toch gewoon kijken naar de filosofie en stabiliteit zeker. Ik kan Man City niet ruiken of zien maar tis niet dat ik KDB nu niet meer kan verdragen omdat hij voor die club speelt he.

Leipzig lijkt me echt wel de beste stap die Openda kon maken op dit tijdstip in zijn carrière. Hopelijk leert hij er nog genoeg bij en breekt hij helemaal door.
 
Ik zie ook het probleem niet met RB Leizpig...

Voldoende grote clubs met veel dubieuzere sponsors dan Red Bull. Dat sentiment van traditionele clubwaarden is al lang achterhaald in het huidige topvoetbal - alles draait om geld.
 
Ik zie ook het probleem niet met RB Leizpig...

Voldoende grote clubs met veel dubieuzere sponsors dan Red Bull. Dat sentiment van traditionele clubwaarden is al lang achterhaald in het huidige topvoetbal - alles draait om geld.
Ja, maar niet in Duitsland. Het hele bestaan van RB Leipzig ondermijnt het 50+1 principe in Duitsland dat supportersparticipatie garandeert. Noem het naïef maar in een voetbalwereld die alsmaar meer door commerciële en globale belangen wordt geregeerd, vind ik dat zulke principes gekoesterd mogen worden.


Qua sportief beleid kan je inderdaad weinig negatiefs zeggen van de club.
 
Ja, maar niet in Duitsland. Het hele bestaan van RB Leipzig ondermijnt het 50+1 principe in Duitsland dat supportersparticipatie garandeert. Noem het naïef maar in een voetbalwereld die alsmaar meer door commerciële en globale belangen wordt geregeerd, vind ik dat zulke principes gekoesterd mogen worden.
100% akkoord, maar dat is imo niet aan de spelers. Ik zou het op zich cool vinden dat spelers niet zouden willen spelen voor een Man City, PSG of Leipzig maar je kan het die gasten uiteindelijk niet verwijten als ze voor hun carrière kiezen.
Qua sportief beleid kan je inderdaad weinig negatiefs zeggen van de club.
Vandaar dat ik het een goeie keuze vind van hem.
 
Dit zou echt geen steek houden...
Hoezo niet? Als Messi voor een appel en een ei bij Barça wil spelen en een "ondergeschikte" rol aanvaardt... Heeft bij PSG 21 goals en 20 assists dit seizoen, toch geen cijfers van een aftakelende speler??

Ik zie hem bij Barça wel passen als valse spits, achter Lewandowski of als aanvallende middenvelder, het probleem zal zijn het verdedigend werk bij balverlies wat bij Xavi (weer) zeer belangrijk is geworden en zelfs Lewa verdedigend werk levert...

Heeft Messi zijn laatste 6-7 jaar bij Barça al nooit gedaan, dat is voor mij de vraag die ik hem zou stellen als ik Xavi zou zijn => Ga je dat doen? Want da's wel ne must.
 
Terug
Bovenaan