Transferthread 2022-2023 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mertens zou 2.9 miljoen netto verdienen bij Galatasaray. Krijgt wel nog een tekenpremie van 1.1 miljoen. Volgens mij was dat loon bij Napoli ook netto, dus dat is niet zo'n groot verschil.
Opnieuw: Volgens de Napoli-voorzitter. Een man die gekend staat om leugens. Ik blijf dat waanzin vinden hoeveel mensen er mee zijn gegaan in dat verhaal van dat salaris.

Opnieuw: Volgens de Napoli-voorzitter. Een man die gekend staat om leugens. Ik blijf dat waanzin vinden hoeveel mensen er mee zijn gegaan in dat verhaal van dat salaris.
Dat bedoel ik ook he. Dat het toch eerder lijkt dat er andere factoren meespelen.

Speelkansen en zekerheid in één zin, dat kan snel gaan tegenvallen hoor zoiets.
Dat is zeker zo, mar je kan het ook omdraaien, misschien werd Mertens verzekerd dat hij op niet meer hoefde te rekenen dan een invalbeurt n minuut 70 ; bij Napels.

Ik bedoel, we weten absoluut niet wat er daar gezegd wordt aan tafel. En als het absoluut voor het geld was, waren er andere/betere opties dan Turkije lijkt me.

Mertens heeft wel zelf nog niet verklaard dat hij een krotpree kreeg aangeboden in Napoli. Een voorzitter kan zich dat m.i. ook niet permitteren om dat te doen bij wat toch wel een clubicoon mag genoemd worden. Er speelt zoveel mee bij een transfer. Misschien is hij al die pasta beu en gewoon nog eens zin in een goeie pitta met looksaus (samen met Torreira).

Dat is zeker zo, mar je kan het ook omdraaien, misschien werd Mertens verzekerd dat hij op niet meer hoefde te rekenen dan een invalbeurt n minuut 70 ; bij Napels.

Ik bedoel, we weten absoluut niet wat er daar gezegd wordt aan tafel. En als het absoluut voor het geld was, waren er andere/betere opties dan Turkije lijkt me.
Als speler dwingt ge uw speelkansen af op het traings/speelveld, niet aan een onderhandelingstafel

Dat was dan ook geen probleem voor Mertens. Wou bij Napels blijven, wou ferm inleveren en minder speelminuten was initieel geen probleem.

Dat hij nu kiest voor Galatasarayom lijkt me ook een rare keuze.. Die spelen ook geen Europees dit jaar? Indien hij wou spelen en geld was niet zo belangrijk had ik hem liever bij een andere ploeg gezien die wel zeker was van CL.

Maar ok, hij zal er wel gelukkig zijn en hopelijk krijgt hij de kans om er veel te spelen en haalt hij nog een goed niveau.

Als speler dwingt ge uw speelkansen af op het traings/speelveld, niet aan een onderhandelingstafel
Dat is zever he. Als speler op die leeftijd, die al zolang daar speelt, kunt ge perfect inschatten hoeveel kansen ge gaat krijgen. Net als de coach ook weet hoe hij hem gaat gebruiken.

Dat is zever he. Als speler op die leeftijd, die al zolang daar speelt, kunt ge perfect inschatten hoeveel kansen ge gaat krijgen. Net als de coach ook weet hoe hij hem gaat gebruiken.
Het is een combinatie van hé en er zijn toch zoveel verschillende parameters

Uw coach kan wel zeggen "Dries gij zijt mijn supersub, te oud voor een basisplaats, maar ge krijgt elke match uw minuten"
Als ge er dan 2 matchen na elkaar één binnenlegt of 2 en de match doet kantelen, dan gaat die coach u waarschijnlijk wel eens opstellen in de basis
Of uw concurrent blesseert zich of uwe coach ligt na 6 speeldagen buiten

Allemaal pure speculatie hé. Misschien vond hij aan de onderhandelingstafel bij Napels niet dat hij het respect kreeg dat hij denkt te verdienen, dat er geprofiteerd werd van zijn clubliefde, ... Als er dan een club komt aankloppen die heel hard je ego streelt, je misschien meer speelkansen garandeert en waar je op een jaar tijd nog meer dan een miljoen extra kan verdienen. Hoeveel van ons zouden dan ook niet die keuze maken? Zeker als die club dan nog huist in een voetbalgek land, in een fantastische stad en niet eens zo veel verder van huis is?

Maar soit, ook dat is allemaal speculatie.

Als speler wilt ge toch echt niet meer naar Barcelona gaan als ze de spelers zo gaan behandelen?
Vooral heerlijk hoe ze blijven met de vinger wijzen naar het vorige bestuur maar zelf ook met het (onbestaande) geld staan te smijten voor spelers, lonen,...

Ik hoop zo hard dat gans die club naar de kloten gaat. Een voetbal club is het (zoals helaas velen) al lang niet meer. Een bedrijf dat dan nog eens zeer slecht geleid wordt. Was het pakweg Espanyol of Rayo Vallecano ze werden al failliet verklaard.

Het is een combinatie van hé en er zijn toch zoveel verschillende parameters

Uw coach kan wel zeggen "Dries gij zijt mijn supersub, te oud voor een basisplaats, maar ge krijgt elke match uw minuten"
Als ge er dan 2 matchen na elkaar één binnenlegt of 2 en de match doet kantelen, dan gaat die coach u waarschijnlijk wel eens opstellen in de basis
Of uw concurrent blesseert zich of uwe coach ligt na 6 speeldagen buiten
Dat is zeker waar, maar op zijn leeftijd kan ik begrijpen dat je andere keuzes maakt. Hij wilt zijn laatste WK spelen lijkt me.

Bwa Bobby pakt hem toch mee, zelfs al zit hij een heel seizoen in de tribune
Geen idee of dat zo is, maar zelfs dan zal Mertens zelf wel willen vechten voor een basisplaats lijkt me. Maar goed, uiteindelijk blijven het allemaal speculaties. In mijn vriendengroep was het vooral Kat haar schuld :unsure: .

Vooral heerlijk hoe ze blijven met de vinger wijzen naar het vorige bestuur maar zelf ook met het (onbestaande) geld staan te smijten voor spelers, lonen,...

Ik hoop zo hard dat gans die club naar de kloten gaat. Een voetbal club is het (zoals helaas velen) al lang niet meer. Een bedrijf dat dan nog eens zeer slecht geleid wordt. Was het pakweg Espanyol of Rayo Vallecano ze werden al failliet verklaard.

Ach ja, de move van Mertens heeft iets weg van Messi die naar PSG ging (maar op "kleinere schaal").

Langs de ene kant denk je: als je een club icoon bent, blijf dan gewoon bij die club (voor wat minder geld) tot je ermee stopt. Is toch mooi.
Langs de andere kant werkt het voetbal zo niet meer... de tijden dat topvoetballers trouw bleven aan de club waar ze jaren speelden (ik denk aan Totti, Shearer, Giggs, Scholes...) zijn voorbij.

Wat betreft Mertens is het vet al langer van de soep bij de nationale ploeg, naar mijn mening. We kunnen hopen dat hij inderdaad heel veel speelt in Turkije, zodat hij nog een rol van betekenis kan spelen op het WK. Want Martinez pakt hem toch sowieso mee, of wij dat willen of niet... dus dan liever een Mertens met matchritme dan een Mertens zonder matchritme.

Ach ja, de move van Mertens heeft iets weg van Messi die naar PSG ging (maar op "kleinere schaal").

Langs de ene kant denk je: als je een club icoon bent, blijf dan gewoon bij die club (voor wat minder geld) tot je ermee stopt. Is toch mooi.
Langs de andere kant werkt het voetbal zo niet meer... de tijden dat topvoetballers trouw bleven aan de club waar ze jaren speelden (ik denk aan Totti, Shearer, Giggs, Scholes...) zijn voorbij.
Messi mocht volgens de Spaanse wet een pay cut van maximaal 50% van zijn contract nemen. Wat nog altijd veel te veel was.

Wat betreft Mertens is het vet al langer van de soep bij de nationale ploeg, naar mijn mening. We kunnen hopen dat hij inderdaad heel veel speelt in Turkije, zodat hij nog een rol van betekenis kan spelen op het WK. Want Martinez pakt hem toch sowieso mee, of wij dat willen of niet... dus dan liever een Mertens met matchritme dan een Mertens zonder matchritme.
Je vergeet Mark Noble :) (sorry kon het niet laten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan