Transferthread 2022-2023 (Buitenland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet dan altijd terug denken aan Gavin zijn reply ongeveer een jaar geleden.

"Dat kan ik geloven dat ge grotere zorgen hebt. Madrid zit in véél slechtere papieren: ook geen geld maar wel een echte oude kern zonder jong talent. tenzij we gaan doen alsof Vinicius dat is maar hahaha"

oi22
Haha klopt, dat was toen een reactie op mij :laugh:

Barcelona is echt een hopeloos zielig hoopje geworden...
Ik moet dan altijd terug denken aan Gavin zijn reply ongeveer een jaar geleden.

"Dat kan ik geloven dat ge grotere zorgen hebt. Madrid zit in véél slechtere papieren: ook geen geld maar wel een echte oude kern zonder jong talent. tenzij we gaan doen alsof Vinicius dat is maar hahaha"

oi22
Als die toen handelde met de gegevens die toen beschikbaar waren had die wellicht wel gelijk .
Stront van Barcelona had niemand zien aankomen. Niemand.

Mertens zegt dat hij een ‘legende’ wil worden. Als hij zoals George Hagi hen naar Europese succes wil leiden zal hij eerst ervoor moeten zorgen dat zijn contract van een seizoen verlengd geraakt 🤡

Goh ja, ik ga eerlijk zijn, voor 4 miljoen een jaartje in Turkije voetballen... waarom niet.
Dan kan hij volgend jaar nog naar Antwerp ofzo gaan :unsure: (of gewoon op pensioen, want al 35 nu)

Als die toen handelde met de gegevens die toen beschikbaar waren had die wellicht wel gelijk .
Stront van Barcelona had niemand zien aankomen. Niemand.
Die post is van amper een jaar geleden hé, toen waren er al een hoop geruchten dat Barca echt in de problemen zat en dat ze zelfs Messi geen nieuw contract konden aanbieden. De enige reden waarom die reply mij nog bijgebleven is, is omdat dat in die context gewoon lachwekkend was. Is dit jaar des te meer duidelijk geworden. Real is ondertussen kampioen geworden, CL gewonnen en een "nieuw" stadion. Bij Barca wordt er bij elke nieuwe transfer een artikel geschreven met de vraag of die ze wel kunnen registeren.

Dan was @Marsu ook een helderziende want dit was zijn post de dag voordien:

"Barcelona toch in nauwe schoentjes momenteel. Als de cijfers die circuleren kloppen lijkt mij dat een monumentale opdracht. Ik denk dat Messi toch quasi onhoudbaar is? Zijn vorige contract was (imo) al bonkers, in de huidige omstandigheden lijkt het me helemaal niet werkbaar om een deel te vinden, aangezien ik van alle kanten hoor dat Messi (of zijn management) het heel hard speelt. Bovendien zouden de instanties die de regels opleggen niet van plan zijn om toegevingen te doen."

Goh ja, ik ga eerlijk zijn, voor 4 miljoen een jaartje in Turkije voetballen... waarom niet.
Dan kan hij volgend jaar nog naar Antwerp ofzo gaan :unsure: (of gewoon op pensioen, want al 35 nu)
Vooral omdat Mertens zelf de hele tijd verkondigde dat hij bij Napoli wilde blijven en zwaar wou inboeten qua loon. Als je dan leest wat hij daar nog kon krijgen maar dan toch voor Turkije kiest.. dan snap ik dat mensen zich vragen stellen bij deze transfer.

Loon is dan ook het enige element uit de bespreking dat altijd naar buiten komt. Ik denk dat Mertens vooral zekerheid wou hebben over zijn speelkansen.

Mertens zou 2.9 miljoen netto verdienen bij Galatasaray. Krijgt wel nog een tekenpremie van 1.1 miljoen. Volgens mij was dat loon bij Napoli ook netto, dus dat is niet zo'n groot verschil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan