Nee, hij is niet aangekondigd als vervanger van Rolf Aldag, dat hebben jij en de pers ervan gemaakt. Vanthourenhout zelf heeft iets in die aard gezegd ja, maar dat wordt niet bevestigd door de aankondiging van Red Bull zelf. PCS gokt ook maar gewoon, dat is helemaal niet officieel. Je spreekt trouwens jezelf ook gewoon tegen. Het feit dat hij eerst andere functies zou doorlopen, bewijst dat hij op dit moment niet meer is dan een ploegleider. Hoofdploegleider is wat jij er van maakt, maar ook dat is niet zo gecommuniceerd (en als hij dat was zat hij geen DS te spelen in beloftenwedstrijden). En zelfs als hij dat was, dat maakt hem nog geen sportief manager (want dat is eigenlijk waar je op doelt aan je vergelijkingen te zien, een directeur sportif is zoals eerder aangehaald in het wielrennen gewoon een ploegleider). Ja, ik denk ook dat hij zal groeien naar een grotere en belangrijkere rol, en dat zal ook wel zo afgesproken zijn. Hij krijgt de kans om zich te in te werken en te bewijzen, maar op dit moment is hij dat gewoon niet en dan iemand anders post als onzin gaan afdoen terwijl die zich gewoon houdt aan wat Red Bull zegt is dan ook echt onnozel.
Ik heb het overigens ook gewoon nagevraagd aan iemand die 99% van Red Bull weet, die persoonlijk contacten heeft met Denk zelfs. Vanthourenhout is gewoon ploegleider OP DIT MOMENT (hij noemt het zelfs "assistent DS"), net zoals de aankondiging van Red Bull aangeeft.
Voor alle duidelijkheid de manier waarop het gezegd werd was pure onzin. Daar was de “stop met die onzin” op gericht.
Dit is hoe Bora-Hansgrohe in 2021 het ontslag van Poitschke en de komst van Aldag aankondigde:
Nieuwsartikel op de site is weg. De tweet bestaat nog.
Staat ook gewoon duidelijk sports director. Wat klopt want dat is en was hij ook, alleen met meer en andere taken belast.
Ik zou ook niet inzien waar SVTH daarover zou liegen, of waarom er twijfel zou bestaan of hij die rol nu gaat vervullen.
Maar het lijkt me toch ook maar een evidentie dat als je verantwoordelijk wordt over de hele technische werking dat je ook weet hoe die werking dan juist functioneert? Dat je de mensen leert kennen.
En dat je dan gewoon start met mee te lopen bij de beloften en daarna met het WT-team.
Geen betere manier lijkt me om vertrouwd te worden met hoe het team functioneert.
Of zie jij dat dan anders? Als iemand nieuw in een bedrijf komt en het reilen en zeilen niet kent, dat die eerst alles wat leert kennen en kijkt hoe alles werkt en loopt voor er met de plak gezwaaid wordt? Dat je eerst zelf kijkt en ervaart wat goed is, en wat eventueel anders of beter kan.
Voor mij is dat nochtans een normale gang van zaken. Maar dat staat los van waarvoor je aangenomen bent en waarvoor je betaald wordt. Dat hij in 2025 geen organisatorische beslissingen gaat nemen lijkt me duidelijk.
Bedoeling lijkt me te zijn in 2026 daarmee rustig te starten.
Trouwens Poitschke is ook teruggekomen naar RB als ploegleider, dat was geen nieuws op hun site.
Dat ze voor SVTH wel een artikel maken toont toch ook al aan dat het de moeite is om het aan te kondigen.
Daarbij is Gasparotto ook aan de deur gezet. Lijkt me alleen maar te groeien dat Remco komt samen met een ploegleider.
Ik weet ook niet welke contacten jij aanschrijft, maar goed zonder te zeggen wie of wat is zo een statement maken ook makkelijk.
Maar goed uiteindelijk als jij het op een simpele assistent DS wilt houden is het ook zo hoor. SVTH gaat er weinig om malen denk ik.