Tour de France 2025

Remco is zeker een straffe coureur en hoort bij de wereldtop maar het is nog geen Pogacar hé. Pogacar is een uitzonderlijk fenomeen, die kom je zelfs niet iedere generatie tegen. Weinig toppers die grote rondes wonnen en ook nog zo sterk konden presteren in de klassiekers.
Bij veel toppers is het ook een stuk schrik om geblesseerd te raken. Valverde komt in een van zijn laatste jaren de eerste keer RVV rijden en is gewoon 8e.
Als we verder dan de Vlaamse kasseiklassiekers kijken zijn er wel meer GT winnaars met goede resultaten in de monumenten. Nu niet met de dominantie van een pogacar, maar Remco, Roglic, Valverde, Nibali, ... hebben toch allemaal 1 of meerdere monumenten op hun naam.

Bij veel toppers is het ook een stuk schrik om geblesseerd te raken. Valverde komt in een van zijn laatste jaren de eerste keer RVV rijden en is gewoon 8e.
Als we verder dan de Vlaamse kasseiklassiekers kijken zijn er wel meer GT winnaars met goede resultaten in de monumenten. Nu niet met de dominantie van een pogacar, maar Remco, Roglic, Valverde, Nibali, ... hebben toch allemaal 1 of meerdere monumenten op hun naam.

Pogacar reed al podium in elke GT en in elk monument. Die is echt wel van een andere niveau.

8e worden in de RVV is knap maar is nog een heel eind verwijderd van het winnen wat Pogacar al 2x deed.

De combinatie LBL/RVL en GTs komt vaker voor maar bv Valverde zat aan 1 GT en Roglic aan 1 monument. Een combinatie dominantie zoals Pogacar met 9 monumenten + 1 WK en 5 GTs op amper 26 jarige leeftijd is echt ongezien.

8e worden in de RVV is knap maar is nog een heel eind verwijderd van het winnen wat Pogacar al 2x deed.
Ook al omdat er in het verleden toch heel vaak scenario's geweest zijn waar er 1-2-3 mannen wat bovenuit steken maar er daarachter soms een groep van 10-20 renners voor de rest van de top 10 plaatsen strijd. Een 8ste plaats in de RvV ligt volgens mij vaak dichter bij de 20ste dan bij de 1ste met alle respect, niet kwa cijfers maar kwa prestaties dan. Enfin, top 10 in elk monument is een sowieso een top prestatie, dat wil ik niet minimaliseren maar het contrast met winnen blijft idd wel groot.

Pogacar is een fenomeen, maar Remco moet daar niet voor onderdoen hoor.
Ragebait right? :unsure: :laugh:

Ik hoop vooral dat Bora een juiste keuze is voor Remco. Want ik begrijp eerlijk gezegd wel dat hij een andere lucht wil opsnuiven, met zijn status zijn er nu eenmaal ploegen die voor betere omkadering kunnen zorgen. Maar langs de andere kant (even vanuitgaan dat alle berichten kloppen tot nu toe) neemt hij gewoon alles mee van ploegleider/trainer tot materiaalman. Dus hij blijft gewoon verder werken in zijn klikje en dus ook hoogstwaarschijnlijk op dezelfde manier.
Laten we eerlijk wezen. Bij QS is de kans dat hij ooit nog beter doet dan die 3de plaats in de Tour 0%.
Bij Bora? 1%. (maar ook niet meer dan dat).

Het kleine risico waard? (De extra zak met geld alleen al maar dat even ter zijde 😅 ) Ik vind van wel ja. Je bent een topsporter voor iets (het hoogste nastreven no matter what) en als er nog 1% extra te halen valt dan ga je ervoor ook al is de kans klein.

Als je al bij voorbaat jezelf mentaal gaat inprenten: Ik zal nooit beter doen dan plaats 3 in de Tour. Ah wel, dan zeg ik tegen Remco: "Stop met te dromen over grote rondes en concentreer je vanaf nu meer op klassiekers (hetgeen Merckx hem trouwens heeft aangeraden na de afgelopen tour)".

Dit is een transfer voor het geld.
Natuurlijk. Dat hoort er bij.

Het is nog niet officieel, hé mannen!
We zullen wel zien maar als ik Remco was zou ik het gewoon doen.

Patje is er niet meer (en no way dat Remco weg zou gaan zolang Patje er nog was, hij aanzag hem als een soort vaderfiguur) dus wat stopt hem nog?

Laatst bewerkt:
Als je al bij voorbaat jezelf mentaal gaat inprenten: Ik zal nooit beter doen dan plaats 3 in de Tour. Ah wel, dan zeg ik tegen Remco: "Stop met te dromen over grote rondes en concentreer je vanaf nu meer op klassiekers (hetgeen Merckx hem trouwens heeft aangeraden na de afgelopen tour)".
Flauw van Merckx... welke klassiekers zijn dat dan wel?

Op zijn terrein loopt hij in L-B-L en Lombardije evengoed tegen Pogacar aan en in Vlaanderen/Roubaix moet hij het al helemaal niet gaan zoeken. Met de manier waarop er tegenwoordig aan wielrennen gedaan wordt zit er gewoon nog heel weinig variance op en komt de beste renner meestal gewoon automatisch boven drijven en dat is met alle respect gewoon niet Remco. De beste tactiek is intussen wel bekend: laat je ploeg keihard op kop rijden zodat er van anticiperen geen sprake meer is en open de koers dan van zover dat je de rest gewoon stilletjes kan doodnijpen. Zelfs in San-Remo, de klassieker waar dat tot deze winter het moeilijkste van al leek, lijkt dat nu wel de nieuwe standaard te gaan worden als Pogacar daar ooit van der Poel wil kloppen.

En om ronde ambities nu in de kast te gaan steken om nog een paar keer San Sebastian te winnen... nee. Met Remco zijn palmares moet je toch niet meer op sub-monument klassiekers gaan mikken?

Ik blijf erbij dat ik die veel liever naar INEOS zie gaan. Toch een team met veel meer ervaring in het rondewerk, met minder andere kopmannen. Ik zie een Lipowitz niet rijden voor Remco, noch zie ik een Nys zijn kopmanschap afstaan in bijvoorbeeld een LBL of Waalse Pijl. Hebben daar een paar goede knechten met De Plus, Arensman & Rodriguez(en).

Ik blijf erbij dat ik die veel liever naar INEOS zie gaan. Toch een team met veel meer ervaring in het rondewerk, met minder andere kopmannen. Ik zie een Lipowitz niet rijden voor Remco, noch zie ik een Nys zijn kopmanschap afstaan in bijvoorbeeld een LBL of Waalse Pijl. Hebben daar een paar goede knechten met De Plus, Arensman & Rodriguez(en).

Nys rijd niet voor Bora hé maar voor Trek. En zelfs al zouden die 2 in dezelfde ploeg rijden dan nog staat een 2x voudig LBL winnaar, 3x San Sebastian winnaar ver boven iemand die nog top 10 moeten rijden in dat soort koers.

INEOS heeft zoveel ervaring dat ze nu al jaren niet meer in slagen om resultaten te behalen in het GT werk daar sta je dan mooi met blijkbaar al je ervaring. Komt er op aan de juiste renners te hebben.

Nys rijd niet voor Bora hé maar voor Trek. En zelfs al zouden die 2 in dezelfde ploeg rijden dan nog staat een 2x voudig LBL winnaar, 3x San Sebastian winnaar ver boven iemand die nog top 10 moeten rijden in dat soort koers.

INEOS heeft zoveel ervaring dat ze nu al jaren niet meer in slagen om resultaten te behalen in het GT werk daar sta je dan mooi met blijkbaar al je ervaring. Komt er op aan de juiste renners te hebben.

Ohja oops, ik verwar die twee altijd.

Tuurlijk is het een en en verhaal, maar met Remco ben je wel zeker dat je kan meedoen voor het podium dus dan heb je wel iemand om al die ervaring in te steken. Als Remco naar BORA zou gaan, heb je misschien wel de mogelijkheden maar niet de ervaring om eraan te koppelen. Plus ik vind INEOS in de brede ook een veel sterkere ploeg dan BORA, tenzij je Lipwitz kan overtuigen om te knechten voor Remco, maar dat zou mij enorm verbazen.

Remco is zeker een wereldcoureur maar zal in een grote ronde in het hooggebergte altijd te kort gaan komen.
Hij moet volgens mij eens de keuze gaan maken welk type renner hij nu eigenlijk is of wil zijn.
Het heeft geen zin om je jaren toe te leggen om de Tour de France te willen winnen terwijl je in het hooggebergte blijft te kort komen, die jaren zijn weggegooid in mijn ogen.

Ook zou het voor hem goed zijn als er in zijn omkadering iemand zit die hem bijstaat in zijn hebben en doen, dat zal nu ook wel zijn bij QS maar mijn gevoel zegt dat niemand echt tegen hem in durft gaan.
Hij heeft een zeer sterke persoonlijkheid waar niets verkeerd mee is maar dat kan ook op bepaalde momenten verkeerd uitpakken.

Veel van het personeel uit het winnende tijdperk bij Sky/Ineos is daar ook al vertrokken hé. Dat is deel van het probleem daar.

Ik heb ook wel zo een gevoel.
Bij Ineos kunnen ze echt wel enkel en alleen rond Remco bouwen. Bora zit op meerdere paarden.
Bora heeft dan het voordeel van Sven

Veel van het personeel uit het winnende tijdperk bij Sky/Ineos is daar ook al vertrokken hé. Dat is deel van het probleem daar.
Brailsford komt wel terug. En Thomas wordt sportief leider. Dus de prestatiecurve zal daar hopelijk de knik naar boven terug inzetten.

Al zal het wel Bora worden gegeven alle randnieuwtjes rond Sven Vth onder meer.

Remco is zeker een wereldcoureur maar zal in een grote ronde in het hooggebergte altijd te kort gaan komen.
Hij moet volgens mij eens de keuze gaan maken welk type renner hij nu eigenlijk is of wil zijn.
Het heeft geen zin om je jaren toe te leggen om de Tour de France te willen winnen terwijl je in het hooggebergte blijft te kort komen, die jaren zijn weggegooid in mijn ogen.
Dan moeten enkel Pogacar nog de Tour rijden want al de rest komt tekort in het hooggebergte. Wordt leuk met 1 klassementsrenner aan de start

Al de rest komt toch ook te kort in het hooggebergte of heb je de Tour niet gezien?
Tgaat erom je kansen optimaal te benutten en
Miss eerder voor ritwinst te gaan ipv klassement.

Al de rest komt toch ook te kort in het hooggebergte of heb je de Tour niet gezien?
Tgaat erom je kansen optimaal te benutten en
Miss eerder voor ritwinst te gaan ipv klassement.
Dus m.a.w. er moet niemand nog voor een klassement gaan in de Tour.

En dan gaat plots Jegat de Tour winnen omdat Pogacar iets tegenkomt. Leuk om naar te kijken

Ik heb het over Remco niet over anderen. En vind Remco als coureur te goed om zolang als die ander 2 meedoen 3 de te worden in de Tour.
3de worden is sowieso een prachtprestatie maar hij kan met zijn kunnen zeker enkele ritten winnen.
Soms moet je de dingen gewoon afwegen tegen elkaar.
Kan jij de Tour winnen? Zeker…. maar niet zolang Pogi en Vinnegard meedoen en recht blijven.

Ik heb het over Remco niet over anderen. En vind Remco als coureur te goed om zolang als die ander 2 meedoen 3 de te worden in de Tour.
3de worden is sowieso een prachtprestatie maar hij kan met zijn kunnen zeker enkele ritten winnen.
Soms moet je de dingen gewoon afwegen tegen elkaar.
Kan jij de Tour winnen? Zeker…. maar niet zolang Pogi en Vinnegard meedoen en recht blijven.

Wat dan wel? Want LBL winnen zolang Pogacar meedoet wordt ook een ganse opgave hoor. Dus gewoon er maar mee ophouden dan?

LBL is een eendagskoers en niet te vergelijken met 3 weken op het allerhoogste niveau te presteren.
In een eendagskoers is hij zeker niet kansloos tegen een Pogacar als hij top is.

Terug
Bovenaan