Tour de France 2025

Die onzin insinuaties dat hij op een fractie van zijn kunnen en met amper voorbereiding al snacksgewijs wat monumenten en klassiekers komt oprollen is gewoon volledig van de pot gerukt.
Dat zijn ook gewoon allemaal effectief doelen van hem en hij bereid zich daar ook op voor. En dat moet hij ook want ook want ja hij is goed, maar dat is hij alleen maar omdat hij ook net zoals iedereen er alles voor doet. Hij heeft gewoon het geluk dat alles ervoor doen hem verder brengt.
Tuurlijk zijn dat doelen. Hij rijdt die klassiekers dolgraag.
Maar ik volg Pieterjan94 erin, dat hij niet op zelfde sterkte is als in de Tour.
95% in de klassiekers is niet echt een fractie te noemen, hé.
Meer dan een VDP wordt hij verwacht in de Tour om 100% te zijn, zeker voor het geval van dat er iets misloopt met een crash / waaier / mechaniek.

Als ik Pogacar zou zijn, dan zou ik volgend jaar gokken om op 95% de Tour in te gaan, om "uitgerust" aan de Vuelta te beginnen.
Een gezonde Vingegaard is sinds vorig jaar geen match voor de Sloveen op drie weken.
Zelfs met de talrijke slagen van Visma dit jaar.
Alhoewel, volgend jaar is de vijfde. Mss toch nog 100% zijn.
Zonder Jonas had hij nu 6 Tour-zeges op zak. Op zijn 26j :crazy:.

VdP gaat volgens mij ook niet op 'echte' hoogtestage voor het voorjaar. Die trekt naar dat sporthotel aan de Costa Blanca met hoogtekamers waar nog profs naar toe gaan.

Zijn hoogtestages niet vooral nuttig om uw lichaam te laten wennen aan inspanningen op hoogte en dus voor hooggebergte?
Al de rest (sleeping high, training low) kan idd gesimuleerd worden

Zijn hoogtestages niet vooral nuttig om uw lichaam te laten wennen aan inspanningen op hoogte en dus voor hooggebergte?
Al de rest (sleeping high, training low) kan idd gesimuleerd worden
Ik denk niet dat ze daar echt voor gebruikt worden? In de meeste gevallen slapen de atleten gewoon op hoogte en wordt er op lagere niveau's getrained. In Europa zijn er sowieso ok weinig of geen locaties waar je iets anders kan doen, tenzij je op hoogte slaapt en dan een zelfde geitenpadje 25 keer op en af rijdt.

Ik geloof wel dat men altijd wel zegt dat tijdens het klimmen u spieren anders geactiveerd worden door een lichtjes andere houding op de fiets. Dan is het wel handig als je effectief bergen voor handig zijn, ik vermoed dat dat ook wel deels de reden is dat men naar Tignes, Tiede, Sierra gaat ipv Sint-Eloois-Winkel. :unsure:

Het is waarschijnlijk veiliger om vooraan te zitten en alles op een lint te trekken.

Dus ja, waarom niet? Leadout door Wellens en Narvaez op de laatste keer Mont Martre.

Er was veel kritiek omdat Pogacar geen kruimel liet liggen en alles wilde winnen. Het was ne veelvraat en het werd erg saai.
En nu lees ik op sporza dat men diep teleurgesteld is dat het hem niet meer interesseert en dat hij voor die 5de overwinning moest gaan. :scream:

Het is natuurlijk nooit goed hé. :tongue:
Dit
Fabelachtige tour van Pogacar weer :love: .

Ik denk niet dat ze daar echt voor gebruikt worden? In de meeste gevallen slapen de atleten gewoon op hoogte en wordt er op lagere niveau's getrained. In Europa zijn er sowieso ok weinig of geen locaties waar je iets anders kan doen, tenzij je op hoogte slaapt en dan een zelfde geitenpadje 25 keer op en af rijdt.
Ieder jaar in juli zitten veel profs in Livigno (1800m hoogte). Daar kan je door de vallei goeie 20km vlak rijden. Je kan zelfs nog iets hoger in Trepalle slapen op 2200m hoogte. Ik heb daar de voorbije 3 jaar ook altijd een week gezeten en zeker dik ok.
Na paar dagen op die hoogte kunnen ze perfect kwalitatieve trainingen doen zonder echt hoogtemeters te moeten doen.
Het is dus gewoon gemakkelijk om op die hoogte te zitten zonder per se 20km te moeten dalen om iets of wat goede wegen te hebben.

José: minstens 10k volgers!
Renaat: das nu wel héél veel hé...

Vito Braet zijn instagram van 4.6k volgers naar 9k op 2 minuten. :lol:

Prachtig wel op deze manier, wat een massa volk, mooi spektakel. Alleen misschien wat jammer dat het klassement al vast ligt, maar ergens wel correct ook. Benieuwd wat het nog gaat geven.

Terug
Bovenaan