Tour de France 2025

Zonder klassiekergoat MVDP en vlakketijdritgoat Evenepoel had Pogacar dit jaar al vlotjes alles wat mogelijk was gewonnen, op elk terrein:
UAE Tour
Strade
San Remo
RVV
Roubaix
Amstel
Waalse Pijl
LBL
Dauphiné met drie ritten
Tour 6/12 ritten (3 punchersritten, bergrit, vlakke tijdrit, klimtijdrit).

Komen er nog aan: minstens twee Tourritten, Vuelta met x aantal etappes, wk tijdrit, wk wegrit, Lombardije.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk moet hij zich morgen niet direct laten uitzakken vanaf km 1, maar het lijkt me weinig waarschijnlijk dat hij morgenavond nog zijn podium plaats heeft of aan het einde van de rit de beoogde doelstelling van korter bij de top 2 gaat behalen.

Volume? Alsof een af gepeigerde Evenepoel beter gaat worden van nog 3 weken langer af te zien. Het probleem lijkt dat zijn basis te klein is door een gemist winter dat los je niet op door je nu de rest van het seizoen kapot te rijden.

Eens, basis is te klein, maar je kan ook een GT rijden om je basis te vergroten..
wat is je basis vergroten, toch kms op de teller uiteindelijk neen?

Niemand zegt dat hij 3 weken all out moet gaan voor gc in vuelta, af en toe is een ritje er uitpikken en proberen voor een ritoverwinning gaan.

Als de verwachtingen publiekelijke juist geschetst worden voor aanvang, gaan de verwachtingen niet hoog liggen + pogi rijdt wrs toch mee voor winst.

Wat gaat hij anders doen het voor bekeken houden voor de rest van het seizoen? San Sebastian, Tour of Brittain rijden, toewerken naar Lombardije?

Uiteraard kan ie beter anders wordt je vorig jaar niet “met afstand” 3e en dat was niet toevallig, maar de concurrentie staat duidelijk niet stil, dus moet er toch gewerkt worden, waarom wachten met de voorbereiding van 2026?

80%? Komkom niet overdrijven... Tis nu ni dat ie nog maar een paar weken terug op ne vélo zit he. Zit al 4-5 maanden te trainen hiervoor en alles in functie van de tour te zetten. En zo'n toprenner begint nu ook ni van nul hé. Er waren er hier veel alsook commentatoren die de voorbije weken zeiden dat Remco er scherp uitzag. Ik denk dat ie op 98% zit ofzo.
:laugh:

Denk dat jij onderschat hoe groot het belang is van een goede winter op gebied van training. Dat is uw basis voor het ganse seizoen. Is dat niet in orde, dan ga je dat vroeg of laat gewoon merken.

Evenepoel is pas op terug 1 februari terug kunnen beginnen trainen buiten. Dat is logischerwijs veel en veel te laat.

Natuurlijk moet hij zich morgen niet direct laten uitzakken vanaf km 1, maar het lijkt me weinig waarschijnlijk dat hij morgenavond nog zijn podium plaats heeft of aan het einde van de rit de beoogde doelstelling van korter bij de top 2 gaat behalen.

Eens, basis is te klein, maar je kan ook een GT rijden om je basis te vergroten..
wat is je basis vergroten, toch kms op de teller uiteindelijk neen?

Niemand zegt dat hij 3 weken all out moet gaan voor gc in vuelta, af en toe is een ritje er uitpikken en proberen voor een ritoverwinning gaan.

Als de verwachtingen publiekelijke juist geschetst worden voor aanvang, gaan de verwachtingen niet hoog liggen + pogi rijdt wrs toch mee voor winst.

Wat gaat hij anders doen het voor bekeken houden voor de rest van het seizoen? San Sebastian, Tour of Brittain rijden, toewerken naar Lombardije?

Uiteraard kan ie beter anders wordt je vorig jaar niet “met afstand” 3e en dat was niet toevallig, maar de concurrentie staat duidelijk niet stil, dus moet er toch gewerkt worden, waarom wachten met de voorbereiding van 2026?

Een GT rijden om je basis te vergroten lijkt me toch wat teveel. Dat doen ze tegenwoordig gewoon op stages omdat je daar veel gecontroleerder kunt werken. Als je dan nog wat wedstrijden wilt rijden in aanloop naar het WK dan denk ik toch eerder aan Britain dan een Vuelta. Britain gecombineerd met een stage.

Vuelta komt er snel aan hé je hebt geen maanden meer om daar even naar toe te werken. Je kan geen stappen overslaan dit is 2025 echt werken naar 26' kan je pas echt doen in de winter. Zich nu achter een slopende Tour nog wat gaan uitwringen in de Vuelta gaat hem niet beter maken in 26'.

Met het WK (weg + TT)en Lombardije (Italiaanse koersen) komen er nog mooie doelen aan even een weekje rusten na de Tour en dan via stage en een rondje ergens daar naar toe werken lijkt me een beter scenario.

Ik denk niet dat hij nog San Sebastian gaat rijden als deze Tour zich zo verder zet.

Iedereen rijdt daar dood kapot over de meet, en die Pogi rolt met slechts een grimas over de meet, heeft nog over. Ik vind dat toch wel heel bizar, dat na al zoveel te winnen dit jaar. Wat maakt die nu zo verschillend van al de rest?

Zou Visma nog iets proberen morgen? Of is het nu al de handdoek gooien en mss een kans voor vluchters ?

En de Bora's , samenwerken om Evenepoel te breken of is dat elk voor zich in die ploeg?

Remco is een zeer sterke renner en enorm getalenteerd tijdrijder. Maar daarnaast vind ik hem ook een zeer antipathiek figuur, een blaas. Ik zie hem uiteraard wel graag winnen, maar ik zie hem even graag door het ijs zakken.

Remco is een zeer sterke renner en enorm getalenteerd tijdrijder. Maar daarnaast vind ik hem ook een zeer antipathiek figuur, een blaas. Ik zie hem uiteraard wel graag winnen, maar ik zie hem even graag door het ijs zakken.
Waarom eigenlijk? Waarom antipathiek? Ik vind 'm altijd eerlijk spreken over zijn eigen prestaties?

Maar volgens sommigen kan ie plots geen 3 weken aan, is het geen ronderenner meer,…
Volgens mij was Remco zijn 3de week vorig jaar zelfs beter dan zijn 2de. In de 2de week had hij geen verhaal, in week 3 was er zelfs een rit waar Vingegaard enkel maar kon volgen. Hoewel het vat van Vingegaard daar misschien ook wel stilaan af was.

Ik vind de reacties toch ook nogal ongenuanceerd weer. Goed is het allemaal niet maar is dit nu allemaal een mega verrassing? Dat hij geen match ging zijn voor Pogacar en Vingegard daarvoor had je geen glazen bol nodig.
Dat hij ook anderen moet laten voorgaan lijkt misschien pijnlijk maar Roglic heeft vorig jaar eigenlijk nooit zijn kansen kunnen verdedigen door valpartijen (I know, nog nooit gebeurd :unsure:) en met Lipowitz, Onley en Vauquelin trekken hier een paar jonge gasten het goeie lijn uit Zwitserland/Dquphiné mooi door. De realiteit is dat er ook de komende jaren nog nieuwe jonge gasten gaan bijkomen en als je al nooit super dominant geweest bent in rittenkoersen zoals Pogacar, Vingegaard (en eigenlijk Roglic) is de kans aanzienlijk dat daar vroeger dan later gasten gaan bij zijn die écht concurrentie zijn voor u.
:laugh:

Denk dat jij onderschat hoe groot het belang is van een goede winter op gebied van training. Dat is uw basis voor het ganse seizoen. Is dat niet in orde, dan ga je dat vroeg of laat gewoon merken.

Evenepoel is pas op terug 1 februari terug kunnen beginnen trainen buiten. Dat is logischerwijs veel en veel te laat.
Je kan máánden niks uitsteken, om op een tijd van niks zit je terug op 90% te zitten. Tot 90-95% geraken is niet het grote probleem, het zijn die laatste procentjes die vervelend zijn. Hoeveel dat dan exact is nu kan je onmogelijk zeggen maar aan 80% zit ie gewoon in de bus.

Ondertussen heeft Vingegaard in de Tour de Trofee Wout Van Aert overgenomen met 13 tweede plekken, 16 als we de klassementen meetellen.
Van Aert is uiteraard tweedes in deze uiterst belangrijke competitie!

Wel nog een eind verwijderd van de eeuwige tweede, Sagan.

De weg naar Parijs is wel nog even.
Het ziet er niet goed uit voor Remco natuurlijk, maar de strijd is nog niet gestreden. Natuurlijk spreekt de waarde van de tandem Roglic - Lipowitz voor zich.

Remco krijgt toch duidelijk de benodigde watts niet gedraaid bergop. Het is alleszins geen goed teken. Het zou wel eens een heel zware dag kunnen worden vandaag voor hem.

Waarom eigenlijk? Waarom antipathiek? Ik vind 'm altijd eerlijk spreken over zijn eigen prestaties?
Hij blijft altijd die arrogante air over zich hebben. Begrijp niet goed dat er nog niemand in zijn entourage hem daar op gewezen heeft. Ook in het peloton zie je hem regelmatig van zijn tak maken tegen andere renners. Hij doet mij hard denken aan een alfamannetje uit het zaalvoetbal die heel de tijd op iedereen loopt te roepen en kwaad wordt bij een slechte voorzet. Hij komt totaal niet sympathiek over op die manier. Hij heeft geluk dat hij veel Vlaamse fans heeft, die gewoon fan zijn uit Chauvinisme of omdat het hoort.

Hij blijft altijd die arrogante air over zich hebben. Begrijp niet goed dat er nog niemand in zijn entourage hem daar op gewezen heeft. Ook in het peloton zie je hem regelmatig van zijn tak maken tegen andere renners. Hij doet mij hard denken aan een alfamannetje uit het zaalvoetbal die heel de tijd op iedereen loopt te roepen en kwaad wordt bij een slechte voorzet. Hij komt totaal niet sympathiek over op die manier. Hij heeft geluk dat hij veel Vlaamse fans heeft, die gewoon fan zijn uit Chauvinisme of omdat het hoort.
Remco is ne ex-voetballer hé. ;) En dat merk je soms wel op aan zijn gedragingen.

Remco is qua karakter en qua uitspraken ook meer ne Nederlander dan ne Belg.
Hij zegt altijd waarop het staat en wat hij denkt. Zet de kop van Remco op die van VA en VA had gewoon al meer gewonnen.
(Ik kan dat laatste niet bewijzen maar dat is wat ik denk)

VA: Ik moest just niks!
Remco geeft VA een klap in zijn gezicht en zegt: Ik moet just alles! :tongue:

Remco krijgt toch duidelijk de benodigde watts niet gedraaid bergop. Het is alleszins geen goed teken. Het zou wel eens een heel zware dag kunnen worden vandaag voor hem.

Yeah Bora boys hun basis klimtempo ligt gewoon al hoger, als de trend zich doorzet valt ie vandaag uit de top 5-7 zelf of erger :S

Als je op een klim van 10 km bijna een minuut verliest op Plapp zelf, wat een goeie TT rider is, maar zeker geen topklimmer,
dat zegt alles tbh.

Laten we hopen dat ie ineens zijn benen vindt, maar realistisch gezien neen ik geloof er niet in..

Denk dat ie gewoon aan het leeglopen is, recupereert wrs niet meer zoals het zou moeten door te smalle basis.
Wat beetje contradictorisch is want ik vind hem er elke keer toch relatief fris uitzien in de interviews na de race.

Laatst bewerkt:
Ik kan het ergens wel verstaan, is wat opvliegend soms.
Maar zijn interview gisteren na de rit was wel gewoon eerlijk, niet echt arrogant of zo.

Hij heeft geluk dat hij veel Vlaamse fans heeft, die gewoon fan zijn uit Chauvinisme of omdat het hoort.

Of omdat hij nu eenmaal een fenomenale prijzenkast heeft? Als arrogantie omgekeerd evenredig zou zijn aan het aantal fans, dan waren de voetbalstadia wereldwijd leeg.

Soit over naar het sportieve, mocht de warmte Remco parten spelen lijkt de dag al goed te beginnen, mist en frissere temperaturen.
De rit op zich voorspelt weinig goeds afgaande op z'n prestatie van de afgelopen dagen. Volgens Dumoulin ging hij beter zijn, geen idee waar die zich op baseert :laugh: :unsure:

In Vlaanderen is het chauvinisme net heel laag. Ga maar eens in NL of FR supporteren.

Remco is ne ex-voetballer hé. ;) En dat merk je soms wel op aan zijn gedragingen.

Remco is qua karakter en qua uitspraken ook meer ne Nederlander dan ne Belg.
Hij zegt altijd waarop het staat en wat hij denkt. Zet de kop van Remco op die van VA en VA had gewoon al meer gewonnen.
(Ik kan dat laatste niet bewijzen maar dat is wat ik denk)

VA: Ik moest just niks!
Remco geeft VA een klap in zijn gezicht en zegt: Ik moet just alles! :tongue:

Wat een klinkklare onzin.

Als er nu iemand een zeer sterk karakter en een ijzeren wil heeft dan is het WVA wel. Je moet eens kijken wat die kerel al heeft meegemaakt en waar hij telkens terug naartoe kan werken.
Individueel botst hij wel eens op sterkere renners of een portie ongeluk. Maar als je gewoon kijkt wat zijn intrinsieke waarde is als totaalpakket als renner, gewoon van absoluut topniveau.

Als chauvinisme echt uw ding is dan is hij met kop en schouders de man waarvoor je zou moeten supporteren.
Op en naast de fiets gewoon een leidend figuur.

Terug
Bovenaan