Tour de France 2025

Dit dus.
Het zit er volgens mij dik in dat het die richting uitgaat.
Want die top 3 (en wellicht ook gewoon top 5) mag hij vergeten. Dus dan is het ofwel opgeven ofwel zich in de komende dagen laten wegzakken in het klassement en vanaf dan volop voor een ritoverwinning gaan.
Van de resterende 8 zijn er nog 4 aankomsten bergop waar ie geen kans maakt. Laatste rit in Nice ook niet. De ritjes à la Luik-Bastenaken-Luik zijn al gepasseerd. Denk ni dat er nog een etappe hem echt ligt waar ie kans maakt op een ritoverwinning.

Laten wegzakken in klassement is toch gewoon capituleren? Ook voor de toekomst. Een (toekomstig) tourwinnaar laat zich niet uitzakken.

Als dit echt een mindere dag is, dan doet hij dit niet.
Het zou anders nogal “makkelijk” zijn: u laten uitzakken tot ge geen bedreiging meer bent en dan vrijgeleide krijgen en dan zeggen: “kijk eens ik kan die mannen wel aan”.

Ik ben gewoon objectief.

Remco is voor mij een eendagsrenner voor de zwaardere koersen en een top-tijdrijder op het vlakke.

Een vuelta oké als het deelnemersveld onthoofd is.

En daar is niks mis mee.
Objectief? Daar is in verschillende eerdere postings van uwentwege weinig van te merken helaas. En dan nog een sneer ivm die Vuelta 2022 sja.. dat zegt voor mij voldoende hoor. Heeft niets met objectiviteit te maken maar wél met afgunst of haat.

Objectief zijn is de exacte feiten weergeven en dat is zijn palmares die geeft u al compleet ongelijk. Zijn tijdrit was zeer slecht vandaag en dat heeft hij ook gezegd vlak na de aankomst zonder excuses.

En wat betreft zijn "minder" presteren in deze TDF zal dat meer dan wss een gevolg zijn van een te smalle basis na zijn slechte winter door dat ongeval. Een Remco in topvorm zal vrijwel altijd top 3 rijden.

Laten wegzakken in klassement is toch gewoon capituleren? Ook voor de toekomst. Een (toekomstig) tourwinnaar laat zich niet uitzakken.

Het zou anders nogal “makkelijk” zijn: u laten uitzakken tot ge geen bedreiging meer bent en dan vrijgeleide krijgen en dan zeggen: “kijk eens ik kan die mannen wel aan”.
In de Vuelta heeft hij zich toch ook al is laten uitzakken.

Ik ben gewoon objectief.

Remco is voor mij een eendagsrenner voor de zwaardere koersen en een top-tijdrijder op het vlakke.

Een vuelta oké als het deelnemersveld onthoofd is.

En daar is niks mis mee.

Vuelta onthoofd hoe dan?

Hij won de Vuelta en werd vorig jaar 3e in de Tour hoe is hij dan een eendagsrenner?

Damn Remco, da gaat morgen tegen beter weten in eigenlijk nog proberen die derde plaats verdedigen zijn… ma is gewoon een vogel voor de kat dat lijkt me nu al duidelijk.

Tot zover de hoop dat gisteren een outlier/ slechte dag was, als je vandaag pas 12de bent in de daguitslag op 10km dan ben je bergop gewoon niet goed genoeg punt, zo’n klimtijdrit liegt niet!

Dat is geen dreuntje, dat moet mentaal een oplawaai van jewelste zijn :S !

Gaat zeer zeker niet gebeuren maar ik zou klassement volledig laten schieten en alsnog proberen een rit te winnen, als je er bergop door concurrenten met 99% zekerheid gaat uitgeknald worden, dan gaat dat klassement enkel maar demotiverend werken en we zitten nog niet eens in week 3 :shutup:

Benieuwd hoe ie rest van het seizoen gaat indelen, maar moet toch echt de vuelta er bijnemen in het najaar voor volume om 2026 progressie te kickstarten?

2026 wordt echt een cruciaal jaar lijkt me voor verdere GT ambities, de jongere concurrentie zit duidelijk niet stil en er komt opnieuw al een nog jongere lichting aan!!

Remco heeft bergop sinds zijn vuelta overwinning, deels door zijn blessures bitter weinig progressie gemaakt die conclusie moet je gewoon trekken punt, hoe die progressie wel te maken?

Een blessurevrije winter sure, maar denk dat volume ook key is, had altijd die tour van 2023 moeten rijden, vergooid jaar qua progress for sure :headshake:

Hij wou de Giro eerst winnen voor hij aan de Tour begon. Was ook sprake weer van dat hij dit jaar de Giro ook zou rijden samen met de Tour. Dat Giro verhaal is echt nog niet afgesloten. Ik zie ook niet in hoe hij daar progressie heeft vergooid? Hij reed een halve Giro en een volle Vuelta en pakte tussen door het WK TT ook een groot doel voor hem. Was eigenlijk een goed jaar wel ziek geworden in de Giro maar geen zware valpartijen meegemaakt.

Volume? Alsof een af gepeigerde Evenepoel beter gaat worden van nog 3 weken langer af te zien. Het probleem lijkt dat zijn basis te klein is door een gemist winter dat los je niet op door je nu de rest van het seizoen kapot te rijden.

Hij wordt vandaag 12e dat is nu niet zo ver vandaan van zijn 7e plek gisteren hé zeker niet als je op de Soulor zag dat er 30+ renners waren die er langer aanhingen. Je wordt niet beter in een GT. Hij gaat de ontbrekende klimmers benen niet plots terug vinden. Zagen we ook in de Dauphine er af op dag 1 en ook de 2e en 3e bergrit liepen niet van een leien dakje. Morgen verliest hij weer minuten hoor.

En de hoop dat gisteren een slechte dag was. Het was al een ganse Tour duidelijk dat hij iets miste hé. Telkens als het iet wat bergop liep moest hij meteen passen zat niks van punch op zoals vorig jaar wel. We hoopten toen van ok geen punch maar dat speelt minder een rol in de lange beklimmingen maar nu lijkt het toch wel duidelijk dat er meer dan enkel een beetje punch ontbreekt.

Niet dat hij slecht is anders win je de tijdrit niet. Anders sta je aan T1 ook niet 2e op maar een paar seconden van Pogacar. Op het vlakke is hij dus wel gewoon zijn oude zelf.

Ach man stop er gewoon mee.. uw postings worden lachwekkend.. En dan nog hierboven beweren objectief te zijn 😆

Objectief? Daar is in verschillende eerdere postings van uwentwege weinig van te merken helaas. En dan nog een sneer ivm die Vuelta 2022 sja.. dat zegt voor mij voldoende hoor. Heeft niets met objectiviteit te maken maar wél met afgunst of haat.

Objectief zijn is de exacte feiten weergeven en dat is zijn palmares die geeft u al compleet ongelijk. Zijn tijdrit was zeer slecht vandaag en dat heeft hij ook gezegd vlak na de aankomst zonder excuses.

En wat betreft zijn "minder" presteren in deze TDF zal dat meer dan wss een gevolg zijn van een te smalle basis na zijn slechte winter door dat ongeval. Een Remco in topvorm zal vrijwel altijd top 3 rijden.
Dat is ook nog de vraag volgend jaar met opkomende mannen zoals Lipowitz en Vauquelin

Ik zie hem toch liever nog een rit winnen dan een 8ste of 10de plaats in het klassement.

Maar volgens sommigen kan ie plots geen 3 weken aan, is het geen ronderenner meer,…
Dat is ook nog de vraag als de oorzaak van zijn onderpresteren zijn smallere basis is. Als uw trainingsload dan te groot wordt (door de Tour niet in topvorm te rijden) dan ga je verslechteren ipv verbeteren.

Ik blijf mij er toch over verbazen hoe men dat hier telkens klaarspeelt om na elke mindere prestatie van Remco een hoop users in lijn klaar staan om hun sceptische meningen (en dat is nog zacht uitgedrukt) te verkondigen. Dat begint behoorlijk afgezaagd te worden.

Ik ben niet eens een Remco-fan, maar het is ondertussen toch duidelijk dat die een bepaalde basis mist door die gebrekkige winter? Het is opeens geen ronderenner meer, kan geen drie weken aan, Vuelta met geluk gewonnen of het is een eendagsrenner pur sang terwijl die in LBL ook gewoon pas 60e of zo werd op minuten?

Ik zie hem toch liever nog een rit winnen dan een 8ste of 10de plaats in het klassement.

Altijd een zeer moeilijke beslissing. Hij staat nu nog altijd 3e moet hij nu het klassement laten gaan? Kan je nu nog niet maken natuurlijk. Een rit winnen is ook verre van evident. Pogacar gaat wel nog hier en daar iets winnen. Er komt nog wel een massasprint ergers.

Vraag bv maar aan VDP en VA hoe lastig het is om een rit te winnen. Zomaar zeggen van ok ik laat het klassement en pak wel een rit zo makkelijk gaat dat niet. Zeker niet zonder punch wat hem al een ganse Tour ontbreekt.

Dat is ook nog de vraag volgend jaar met opkomende mannen zoals Lipowitz en Vauquelin

Die moeten ook altijd bevestigen natuurlijk en van onheil bespaard blijven. Zie Evenepoel na vorig jaar zouden we hem dit jaar al bijna durven opschrijven voor ook dit jaar weer podium te rijden en een jaar later ziet alles er plots weer helemaal anders uit.

Je moet altijd oppassen voor nieuwe namen. Nooit denken van mijn tijd komt ooit nog wel eens.

Nu dat hij derde staat moet hij zich ook nog niet laten uitzakken. Maar stel dat het morgen niet gaat dan kan hij beter direct 20+ minuten verliezen ipv 5 minuten en dan toch nog voor een klassement te blijven gaan.

Hij heeft zijn rit al op zak. Hij moet gewoon vol blijven voor dat klassement. Een podium wordt moeilijk gezien zijn huidige klimprestaties, maar hij moet gewoon blijven vechten, of dat nu resulteert in een 3e, 4e, 5e, ... plek. Eigenlijk ben je dat ook gewoon verplicht t.o.v. je ploeg.

Zolang hij niet volledig instort in één van de volgende bergritten, is er echt geen reden om het gewoon te laten lopen.

Heeft vooral zijn tijd verloren op dat enorm steile eindstuk, waarvan iedereen weet dat dat niet zijn sterkte is. Dat hij dan in een all-outgegeven van een tijdrit achter het net vist lijkt me niet onlogisch. Tot tussenpunt 2 (na 5km klimmen ofzo) heeft hij buiten de aliens enkel lichtjes verloren op Lipo (snel geteld*). Zeker niet zijn beste tijdrit of zijn beste benen, maar toch echt bijlange niet zo dramatisch als sommige hier doen uitschijnen amai. Hij staat nog altijd derde en moet er nog altijd afgereden worden. Lipo zal aanvallen, sowieso, maar kan die dat nog een hele derde week doortrekken?
Obv de momentopname van vandaag denkt ge inderdaad dat R.EV vogel voor de kat is, maar de Tour is en blijft de Tour, Parijs is nog ver.

Edit:
Effe toch deftig gekeken omdat een eerste schatting niet altijd betrouwbaar is - al vind ik de schade gegeven de context van een all-out klimtijdrit nog altijd OK, heeft echt duidelijk zijn tijd op het steile stuk verloren. Niet onverwacht.

RiderT1T2FinishDelta T2-T1
POGACAR Tadej
05:28,7​
14:23,1​
23:00,2​
08:54,3​
VINGEGAARD Jonas
05:36,9​
14:47,0​
23:36,9​
09:10,1​
ROGLIC Primoz
05:43,6​
15:15,9​
24:21,0​
09:32,3​
LIPOWITZ Florian
05:45,9​
15:24,3​
24:56,4​
09:38,4​
ONLEY Oscar
05:58,7​
15:47,8​
25:06,9​
09:49,1​
YATES Adam
05:59,8​
15:51,3​
25:15,6​
09:51,5​
JORGENSON Matteo
05:43,3​
15:46,2​
25:03,0​
10:02,9​
EVENEPOEL Remco
05:33,4​
15:42,3​
25:40,0​
10:08,9​
VAUQUELIN Kevin
05:45,1​
15:56,5​
25:35,9​
10:11,4​
JOHANNESSEN Tobias Halland
05:56,7​
16:09,6​
25:52,4​
10:12,9​

Laatst bewerkt:
Je kan het ook met een roze bril bekijken. Hij zit misschien aan amper 80% van zijn topvorm als je hem bezig ziet? Akkoord?
En hij is na een bergrit en een klimtijdrit nog steeds 3des. Hij toont dan toch mentale weerbaarheid niet?

En weet je. Worst case kan hij nog altijd deze Tour gebruiken om de basis te leggen voor later op het seizoen.

Je kan het ook met een roze bril bekijken. Hij zit misschien aan amper 80% van zijn topvorm als je hem bezig ziet? Akkoord?
En hij is na een bergrit en een klimtijdrit nog steeds 3des. Hij toont dan toch mentale weerbaarheid niet?

En weet je. Worst case kan hij nog altijd deze Tour gebruiken om de basis te leggen voor later op het seizoen.
80%? Komkom niet overdrijven... Tis nu ni dat ie nog maar een paar weken terug op ne vélo zit he. Zit al 4-5 maanden te trainen hiervoor en alles in functie van de tour te zetten. En zo'n toprenner begint nu ook ni van nul hé. Er waren er hier veel alsook commentatoren die de voorbije weken zeiden dat Remco er scherp uitzag. Ik denk dat ie op 98% zit ofzo.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan