Tour de France 2025

Uh, is dat zo?

Zijn reputatie is dat hij soms een vervelend, klein, agressief ettertje is :tongue:
Maar geen vechter? Van waar komt dat?

Ik meen dat gisteren of eergisteren in de uitzending gehoord te hebben of gelezen te hebben. Dat hij niet zo diep kan/wil gaan. ( mss gisteren tijdens de soulor? ).

En reputatie doet er niet toe, maar ik denk dat gaan lopen in zijn eigen hoofd kan kruipen.

Dit lijkt nu allemaal wreed dramatisch omdat hij daar nog ingehaald wordt door Vingegaard en Pogacar er dan doodleuk nog eens 35 seconden afprutst maar in the grand scheme is het nu ook weer niet zo vreselijk slecht ten opzichte van de andere stervelingen. Dit is gewoon in lijn met zijn prestatie gisteren (en de Dauphiné tbh).

Na gisteren was het natuurlijk wishful thinking dat Evenepoel hier een dikke tijdrit zou neerzetten.

Die derde plek behouden wordt wel een huzarenstukje. En morgen weer geen kans op recuperatie...

Dit lijkt nu allemaal wreed dramatisch omdat hij daar nog ingehaald wordt door Vingegaard en Pogacar er dan doodleuk nog eens 35 seconden afprutst maar in the grand scheme is het nu ook weer niet zo vreselijk slecht ten opzichte van de andere stervelingen. Dit is gewoon in lijn met zijn prestatie gisteren (en de Dauphiné tbh).
Niet eens top 10 in een klimtijdrit als op papier de 3de beste klassementsman is toch gewoon problematisch?

Hij verliest meer dan 40" op Lipowitz en zelfs 1'19 op Roglic. Echt fantastisch is dat toch niet. Na vorig jaar zal hij ongetwijfeld gehoopt hebben om dichter bij die 2 te komen, maar nu wordt hij gewoon langs achter ingehaald door anderen.

Ok, het ligt inderdaad wat in lijn met wat we al gezien hebben, maar ik denk dat de hoop er wel was dat hij nog kon groeien t.o.v. de Dauphiné. Dat gebeurt niet. Helaas voor hem wreekt de slechte winter zich.

Een podiumplaats zal toch heel moeilijk worden, tenzij hij in de 3e week toch betere benen vindt.

Gisteren was hij nog zevende en had hij zich nog herpakt nadat het kalf al verdronken leek te zijn, vandaag haalde hij zelfs de top 10 niet. Zijn prestatie was dus wel degelijk slechter dan gisteren. Zo gaat zelfs een top 5 moeilijk worden en moet hij gaan hopen dat hij verder standhoudt en er bij de rest een paar man een slechte dag heeft.

Welke excuses? Die waren er helemaal niet.. gewoonweg volle benen zei hij zelf. Hij toont veerkracht en karakter ipv op te geven en 30 minuten te verliezen. Moeilijk voor u om iets positief te zeggen als het over Remco gaat hé..

Ik ben gewoon objectief.

Remco is voor mij een eendagsrenner voor de zwaardere koersen en een top-tijdrijder op het vlakke.

Een vuelta oké als het deelnemersveld onthoofd is.

En daar is niks mis mee.

Ik vind dit toch niet meer normaal wat Pogacar allemaal klaarspeelt. In vergelijking met hem is de rest van het peleton toch een stel pannenkoeken

Remco heeft toch precies de Van der Poel ziekte. Top in ééndagskoersen maar precies toch iets minder in het ronde werk. Ik denk dat er velen voor deze tour hun verwachtingen wat verlaagt hebben maar op één of andere manier toch blijf je toch lijk elke dag wat lichtjes ontgoocheld achter. Op één of andere manier verwacht ge toch iets meer.

Ik denk nu ni dat we zo'n hoge verwachtingen hebben als we zeggen dat hij mannen als Only, Vauquelin, Lipowitz en Roglic toch zou mogen voorblijven in het klassement op het einde van de tour. Maar zoals het er nu naar uitziet lijkt het mij dat hij eerder achter die mannen gaat eindigen dan er voor.

We zeggen dan dat het allemaal wat nieuw is voor Remco maar voor die mannen als Only, Vauquelin en Lipowitz is het hun eerste tour he. En Roglic is 35, das pensioengerechtigde leeftijd. Dan moet ge zo'n mannen toch kunnen voor blijven? Zelfs met een niet perfecte voorbereiding. Toch als ge ooit enige ambitie hebt om de tour te winnen.

Laatst bewerkt:
Damn Remco, da gaat morgen tegen beter weten in eigenlijk nog proberen die derde plaats verdedigen zijn… ma is gewoon een vogel voor de kat dat lijkt me nu al duidelijk.

Tot zover de hoop dat gisteren een outlier/ slechte dag was, als je vandaag pas 12de bent in de daguitslag op 10km dan ben je bergop gewoon niet goed genoeg punt, zo’n klimtijdrit liegt niet!

Dat is geen dreuntje, dat moet mentaal een oplawaai van jewelste zijn :S !

Gaat zeer zeker niet gebeuren maar ik zou klassement volledig laten schieten en alsnog proberen een rit te winnen, als je er bergop door concurrenten met 99% zekerheid gaat uitgeknald worden, dan gaat dat klassement enkel maar demotiverend werken en we zitten nog niet eens in week 3 :shutup:

Benieuwd hoe ie rest van het seizoen gaat indelen, maar moet toch echt de vuelta er bijnemen in het najaar voor volume om 2026 progressie te kickstarten?

2026 wordt echt een cruciaal jaar lijkt me voor verdere GT ambities, de jongere concurrentie zit duidelijk niet stil en er komt opnieuw al een nog jongere lichting aan!!

Remco heeft bergop sinds zijn vuelta overwinning, deels door zijn blessures bitter weinig progressie gemaakt die conclusie moet je gewoon trekken punt, hoe die progressie wel te maken?

Een blessurevrije winter sure, maar denk dat volume ook key is, had altijd die tour van 2023 moeten rijden, vergooid jaar qua progress for sure :headshake:

Laatst bewerkt:
Remco heeft bergop sinds zijn vuelta overwinning, deels door zijn blessures bitter weinig progressie gemaakt die conclusie moet je gewoon trekken punt, hoe die progressie wel te maken?

Vuelta overwinning ookt tegen uitgedund deelnemersveld.
Merk ook op: nog nooit een tirenno of rv Zwitserland of dauphiné gewonnen.

Zo lang Pogacar en Vingegaard er zijn en op hun niveau rijden maakt Remco niet veel (quasi geen) kans om de Tour te winnen. Voor zijne moraal zou hij beter wat kleinere rondes winnen.

Gaat zeer zeker niet gebeuren maar ik zou klassement volledig laten schieten en alsnog proberen een rit te winnen, als je er bergop door concurrenten met 99% zekerheid gaat uitgeknald worden, dan gaat dat klassement enkel maar demotiverend werken en we zitten nog niet eens in week 3 :shutup:
Dit dus.
Het zit er volgens mij dik in dat het die richting uitgaat.
Want die top 3 (en wellicht ook gewoon top 5) mag hij vergeten. Dus dan is het ofwel opgeven ofwel zich in de komende dagen laten wegzakken in het klassement en vanaf dan volop voor een ritoverwinning gaan.

Terug
Bovenaan