Tour de France 2022

DRsVbGpynBGfPSNqovZmmd.jpg

wie kweekt er snel spieren?
:unsure:

Gewoon een zeer jammere zaak dat we weer zo een vragen moeten krijgen natuurlijk.
Dat leidt nergens naartoe en dat draagt enkel bij tot een negatieve sfeer.

Als, en ik zeg als, er iets van verboden middelen/ technieken gebruikt worden dan gaat geen enkele renner dat daar zeggen.
Als renner weet je ook niet hoe je daarop moet reageren, clean of dirty. Dus wat probeer je daar dan mee te bereiken?
De grote teams hebben een voordeel, ik denk dat dat geen geheim is. Maar goed dat is nu eenmaal hoe het werkt.

Om de sterkte van de prestatie van WVA nog maar eens te tonen:

De groene trui, punten gegroepeerd per team (behalve team Jumbo-Visma):

WOUT VAN AERT 480
ANDERE VAN JUMBO-VISMA 366
INEOS GRENADIERS 321
TEAM BIKEEXCHANGE-JAYCO 318
ALPECIN - DECEUNINCK 294
UAE TEAM EMIRATES 289
BORA - HANSGROHE 288
QUICK-STEP ALPHA VINYL TEAM 287
TREK - SEGAFREDO 268
GROUPAMA - FDJ 250
INTERMARCHE - WANTY - GOBERT MATERIAUX 243
BAHRAIN VICTORIOUS 237
TOTALENERGIES 192
EF EDUCATION - EASYPOST 178
LOTTO SOUDAL 172
COFIDIS 152
TEAM ARKEA - SAMSIC 150
MOVISTAR TEAM 141
TEAM DSM 139
ISRAEL-PREMIER TECH 137
B&B HOTELS - KTM 134
AG2R CITROEN TEAM 88
ASTANA - QAZAQSTAN TEAM 37

Meintjes top 10 is toch gewoon sterk voor wanty , en ook al 2 man in top 10 in de Giro , voor een ploeg dat een van de kneusjes is van de world tourploegen is dat gewoon sterk.

Ik denk persoonlijk ook dat Quinten niks ging gewonnen hebben persoonlijk. (Kan altijd maar ik zie het niet )
In die etappes naar Calais en Longwy leek hij volgens mij toch niet kansloos. En ik weet niet hoe sterk hij op de hogere cols is, maar als hij daar wat kon knechten voor Meintjes had die laatste misschien nog een beter klassement.

Hier in het half-Deense huishouden gaat straks toch ook even alles op pauze om de laatste rondes op de Elyzee te zien op DR (hun commentaar is heerlijk).

Remco gaat toch nog veel goeie zomers nodig hebben om dit niveau te evenaren hoor. Ik zie hem nooit de tour winnen met deze concurrenten.

Goeie coureur, maar hij kan geen 3 weken gas geven op dat niveau.
Dat kan.. maar is bijlange geen zekerheid.. laat hem eerst maar eens proberen groeien op grote ronde niveau ipv nu al uitspraken te doen van "gaat nooit een grote ronde winnen" enzovoorts.. De toekomst zal het wel uitwijzen.

Sammy Neyrinck die aan Richard Plugge (manager TJV) vroeg of hij er een goed oog in heeft dat deze Tourwinst nooit geschrapt gaat worden :wtf:

Je kan altijd discussieren over zuiverheid, maar er zit ook een enorm verschil in voorbereiding. De ploeg voor deze TDF ligt al bijna een jaar op voorhand vast, en is gewoon de sterkste formatie die TJV op poten kan zetten. Bij UAE hebben ze 2 grote kanonnen thuis gelaten voor in andere rittenkoersen uit te spelen. Deze TJV groep is al een jaar samen op schok speciaal voor deze TDF. Je moet het fragmentje uit de podcast van Het Nieuwsblad met Benoot maar eens gaan beluisteren, waar die dat nog aanhaalt. (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220723_98442261) Elke maaltijd 7/7 365 dagen per jaar is voorbereid door de ploeg. Bij andere ploegen is het vaak nog het wilde westen op dat vlak. Ja, ze brengen een eigen kok mee, maar daar eindigt het ook vaak. Hier moeten renners maniakaal alles bijhouden wat ze eten, drinken, hoe ze geslapen hebben.

Ik ga voor niemand mijn hand in het vuur steken hè, ook voor TJV niet. Maar eigenlijk zijn er maar een paar kanshebbers, en alles moet 100% kloppen. Dit is een succes van jaren opbouw, niet iets dat er plots is.

In die etappes naar Calais en Longwy leek hij volgens mij toch niet kansloos. En ik weet niet hoe sterk hij op de hogere cols is, maar als hij daar wat kon knechten voor Meintjes had die laatste misschien nog een beter klassement.

Ik denk het ook niet , maar dat is mss de rit dat hij het meeste kans maakte (door de mindere slimme tacktiek van WVA) , maar de redenen waarom niet.:

1. Pogacar is gewoon een verdomd goede sprinter Quinten zal veel moeite hebben met die erop te leggen.
2. LBL was een uitschieter maar kwam terug doordat ze teveel naar elkaar keken, WVA zat daar ook niet in de vorm dat hij nu zat. Ik denk dat hij niet in het eerste peleton ging gezeten hebben
3. De rit in Baloise Belgium Tour was niet tegen het peleton van de tour (mss beter bekend als Janneke en Mieke 😁)
4. Mss dat Meintjes 1 plekje ging opgeschoven (maar vooral veel tijd verloren in de tijdrit) zijn in het klassement maar die is gewoon al tevreden met top 10 (5 jaar gelden dat hij nog dergelijk resultaat haalde) en ik denk ook niet dat Quinten hermans zich zou opgeofferd hebben voor Meintjes (als je de groepssfeer verhalen mag geloven)

*Dit is een persoonlijke mening waarom ik het niet zie voor Quinten, iemand die het anders ziet heb ik geen probleem mee ;)

Sammy Neyrinck die aan Richard Plugge (manager TJV) vroeg of hij er een goed oog in heeft dat deze Tourwinst nooit geschrapt gaat worden :wtf:
Kijk ik steek ook voor geen enkele ploeg/renner mijn hand in het vuur.
Maar wat verwachten die nu zelf bij zo een vraag?

Deel ploegen die ketonen gebruiken, deel niet. Van vorig jaar maar zal nog wel zo zijn neem ik aan.

MPCC, waarbij een tiental ploegen zich heeft aangesloten en zo vrijwillig extra regels volgt. Onder die regels valt het verbod op ketonen. Naast Groupama-FDJ zijn ook Cofidis, Intermarché-Wanty-Gobert, EF-Educatin-NIPPO, Lotto Soudal, Bora-hansgrohe, Qhubeka NextHash, Team DSM, Israel Start-Up Nation en AG2R Citroën.

Of zelfs gewoon in heel logische dingen... Kijk de ITT van gisteren en vergelijk de positie op de fiets van Pogacar, Vingegaard en Thomas, met die van Gaudu... Die laatste is intrinsiek allicht de minst sterke, maar ze doen er absoluut niets aan om dat te compenseren. Ik vraag me zelfs af of die een speciaal tijdritpak heeft. En dan gaat het over de nummer vier van het eindklassement he.

Deel ploegen die ketonen gebruiken, deel niet. Van vorig jaar maar zal nog wel zo zijn neem ik aan.
Waarom willen die ploegen dat niet gebruiken?
Het is geen doping en als ik het goed begrijp is het niet prestatie bevorderend maar eerder bevorderend voor de recuperatie.

Waarom willen die ploegen dat niet gebruiken?
Het is geen doping en als ik het goed begrijp is het niet prestatie bevorderend maar eerder bevorderend voor de recuperatie.
UCI vraagt ook om het niet te gebruiken.
Te weinig wetenschappelijk onderzoek volgens hen, gevolgen voor de gezondheid op lange termijn onbekend en mogelijks wel prestatiebevorderend

Terug
Bovenaan