Tour de France 2022

Ik geloof niet dat Van Aert de Tour kan winnen, maar ik geloof ook niet dat Remco Van Aert zou kloppen indien ze beiden voor het eindklassement rijden
Idd, ging ik ook nog erbij zetten. Als je ziet hoe goed Van Aert die 3 weken nu verteerd heeft. Die kan nog een week erbij nemen denk ik.
 
Goh jah... als je ziet dat de - met alle respect - 36-jarige Thomas zelf 3e eindigt en al diegenen daaronder op zich ook "op minuten rijdt", zegt dat misschien ook iets over het huidige niveau van "al die rest".
Maar die rijdt even snel als toen hem de Tour won (of zelfs sneller)
 
Goh jah... als je ziet dat de - met alle respect - 36-jarige Thomas zelf 3e eindigt en al diegenen daaronder op zich ook "op minuten rijdt", zegt dat misschien ook iets over het huidige niveau van "al die rest".
Tegenwoordig kan een renner nog absolute top zijn rond zijn 35ste, die leeftijd schuift stilletjes op naar boven (de omkadering is gewoon beter dan vroeger en men kan langer op topniveau mee gaan). 36 is het een beetje pushen maar dat kan. Deze Thomas lijkt mij toch echt niet slechter dan de Thomas uit 2018 die de Tour won, hij wordt geklopt door twee jonge kemphanen die gewoon beter zijn dan hem.

En dat is verre van een schande. Thomas is ook gewoon super tevreden dat hij hier mee op het podium staat hoor.
 
Ik herinner me uit de documentaire van JV van de Tour van vorig jaar dat ze 's avonds een fles champagne kraken met de renners na een ritwinst. Die mannen hebben dit jaar dus echt wel al heel wat flessen gedronken tijdens de Tour. :rofl:
 
De tiende in het klassement eindigt op 25 min achterstand, daar moeten we toch ook al een hele tijd voor teruggaan denk ik? Het zijn sowieso gigantische verschillen in heel die top tien.
 
Wielrennen is itt veel andere sporten iets waar je op "oudere" leeftijd niet slechter in bent met ouder te worden. Het explosieve gaat eruit, maar je kan wel langer hard rijden (heb ik zelf het gevoel) en de ervaring dat je opdoet over de jaren in het peloton helpt je ook wel.

Wel respect voor die mannen. Al 18 jaar of langer hele dagen op die fiets zitten. Ik fiets zelf heel graag, maar zou het dan toch wel gehad hebben denk ik.
 
Ergens anders gelezen (maar nog wat uitgebreid)... misschien toch een manier voor Van Aert om de Tour te winnen
  1. Zich laten naturaliseren tot Fransman
  2. Twee jaar later krijgen we Tour die in Vlaanderen start.
  3. Eerste dag kasseirit in Geraardsbergen, de dag nadien , voor de eerste keer in de Tourgeschiedenis, een veldrit op het programma.
  4. Verder nog twee tijdritten, ééntje van 80 km over de kasseien in Roubaix en daarna nog ééntje van 50km.
  5. Opnieuw tijdsbonificaties bij de tussensprints
  6. Er zijn wel 3-4 bergritten, maar slechts ééntje waar we boven aankomen op een col. Alle HC beklimmingen worden nog gevolgd door 50 km vlakke weg
Wout Van Aert de eerste Franse winnaar van de Tour in jaren (hij moet wel MVDP zien te verslaan).
 
Ik wil Remco eerst een GT van drie weken zien uitrijden.
Als je echt streng wil zijn moet je gewoon zeggen dat Remco voorlopig slechter is, in het rondewerk dan Jakobsen. :biglaugh:
Die laatste kan morgen alvast zeggen dat hij één grote ronde heeft uitgereden. Remco zijne teller staat voorlopig op ...

Maar goed, toen VA de leeftijd had van Remco was hij net voor de 2de keer WK veldrijden geworden, maar toen had VA ook nog geen grote ronde uitgereden hé ;)

The future shall tell, maar ik ben er volledig mee akkoord: VA op zijn 27ste is momenteel gewoon een (veel) betere ronderenner dan Remco op zijn 22ste.
 
Valt heus wel mee hoor, ivm andere sporten.. In Vlaanderen en Denemarken is er grote aandacht, erbuiten is dat een pak minder. Het zou helpen mocht Simmons GC contender worden.

Volgens Google is de Tour de France wereldwijd elk jaar in de top-5 van de meest bekeken sportevenementen.
Nuja, de resultaten zijn telkens op websites als dit en teren op hetzelfde nummer, dus echt veel vertrouwen wekt dat nu ook weer niet: https://bellyupsports.com/2021/03/what-are-the-most-watched-sporting-events-on-tv/
 
Ergens anders gelezen (maar nog wat uitgebreid)... misschien toch een manier voor Van Aert om de Tour te winnen
  1. Zich laten naturaliseren tot Fransman
  2. Twee jaar later krijgen we Tour die in Vlaanderen start.
  3. Eerste dag kasseirit in Geraardsbergen, de dag nadien , voor de eerste keer in de Tourgeschiedenis, een veldrit op het programma.
  4. Verder nog twee tijdritten, ééntje van 80 km over de kasseien in Roubaix en daarna nog ééntje van 50km.
  5. Opnieuw tijdsbonificaties bij de tussensprints
  6. Er zijn wel 3-4 bergritten, maar slechts ééntje waar we boven aankomen op een col. Alle HC beklimmingen worden nog gevolgd door 50 km vlakke weg
Wout Van Aert de eerste Franse winnaar van de Tour in jaren (hij moet wel MVDP zien te verslaan).
Als je er nog een optioneel balkje in plaatst zijn we van MVDP ook af.
 
Ik wil Remco eerst een GT van drie weken zien uitrijden.
Evenepoel moet nu inderdaad volume kweken. Hij heeft nog tijd. Maar de Vuelta al eens uitrijden en niet na een eerste meevallertje in een heuvelachtige etappe denken dat hij de ronde kan winnen en te veel hooi op zijn vork gaan nemen.
 
Volgens Google is de Tour de France wereldwijd elk jaar in de top-5 van de meest bekeken sportevenementen.
Nuja, de resultaten zijn telkens op websites als dit en teren op hetzelfde nummer, dus echt veel vertrouwen wekt dat nu ook weer niet: https://bellyupsports.com/2021/03/what-are-the-most-watched-sporting-events-on-tv/

Tour trekt 15 miljoen kijkers per rit. TTs een pak minder bergritten zullen er iets boven zitten.

Die miljarden kijkers die ze bedoelen dat is inclusief iedereen die naar het Journaal of het Nieuws kijkt want daarin zit ook elke dag een stukje over de Tour in. Dat rekenen ze er ook bij als ze het hebben over het bereik in de miljarden. Bovendien moet je ook rekening houden dat er 21 ritten zijn en dat je die 3.5 miljard ook daar nog eens moet door delen.

Voetbal doet net het zelfde hoor. WK telt 64 wedstrijden dus als ze het hebben over 8 miljard kijkers wil dat niet zeggen dat iedereen op aarde naar het WK kijkt. 8 miljard/ 64 is 125 miljoen per wedstrijd. Mensen die naar het nieuws kijken en daar de uitslag mee krijgen worden ook in die 125 miljoen gerekend.
 
Terug
Bovenaan