Sneeuwstorm
Well-known member
Ganna stelde teleur, ik had niet gedacht dat Wout en de klassementsmannen hem zo zouden wegblazen.Wat een faal-Tour van Ganna![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ganna stelde teleur, ik had niet gedacht dat Wout en de klassementsmannen hem zo zouden wegblazen.Wat een faal-Tour van Ganna![]()
Vingegaard had vandaag volgens mij, de tijdrit kunnen winnen, hij was min of meer even snel dan VA, maar hij nam te veel risico's in de afdaling, viel bijna, en toen hebben ze bij Jumbo (inclusief VA) toch -terecht- even gezegd dat hij best geen risico's meer moest nemen.Ik snap eigenlijk echt niet waarom je Vingegaard zijnde die risico's neemt.
50-50 denk ik. Het was nipt geweest. Maar al dat risico nemen, was nergens nog voor nodig. De gele trui tot in Parijs brengen, is belangrijker.Nipt dat Vingegaard maar achter is hoor. Slipt hij niet weg dan had hij vermoedelijk gewonnen.
Vrij maf in feite.
Uit het interview met WVA meen ik tussen de lijnen te begrijpen dat Vinegaard zich op het einde heeft ingehouden zodat hij de rit kon winnen. Was wel in het Engels, maar sprak over het "groot hart" van Vinegaard. Verklaart misschien het emotionele ook?Vingegaard had vandaag volgens mij, de tijdrit kunnen winnen, hij was min of meer even snel dan VA, maar hij nam te veel risico's in de afdaling, viel bijna, en toen hebben ze bij Jumbo (inclusief VA) toch -terecht- even gezegd dat hij best geen risico's meer moest nemen.
Liever de rit verliezen dan nu nog de gele trui door een domme val of zo.
Klopt, zo heb ik dat ook begrepen en dat kon je op de beelden eigenlijk ook zien.Uit het interview met WVA meen ik tussen de lijnen te begrijpen dat Vinegaard zich op het einde heeft ingehouden zodat hij de rit kon winnen. Was wel in het Engels, maar sprak over het "groot hart" van Vinegaard.
Nipt dat Vingegaard maar achter is hoor. Slipt hij niet weg dan had hij vermoedelijk gewonnen.
Vrij maf in feite.
Aan het begin van de afdaling was volgens de laatste timing Van Aert 5s sneller dan Vingegaard. Vingegaard ging daar geen tijd terug nemen en Van Aert is die laatste klim opgevlogen dus geef je maar gewoon het voordeel van de twijfel aan Van Aert. Hij houd inderdaad duidelijk in op het einde maar is uiteindelijk 20s achter. Dat inhouden in die laatste 200-300m kost hem niet zoveel tijd.Vingegaard had vandaag volgens mij, de tijdrit kunnen winnen, hij was min of meer even snel dan VA, maar hij nam te veel risico's in de afdaling, viel bijna, en toen hebben ze bij Jumbo (inclusief VA) toch -terecht- even gezegd dat hij best geen risico's meer moest nemen.
Liever de rit verliezen dan nu nog de gele trui door een domme val of zo.
Ik vermoed dat dat gewoon over de dankbaarheid gaat. Ik vermoed niet dat Wout gaat wenen omdat hij mag winnen van Vingegaard.Uit het interview met WVA meen ik tussen de lijnen te begrijpen dat Vinegaard zich op het einde heeft ingehouden zodat hij de rit kon winnen. Was wel in het Engels, maar sprak over het "groot hart" van Vinegaard. Verklaart misschien het emotionele ook?
Wat een faal-Tour van Ganna![]()
Zouden ze bij Intermarché niet paar keer gedacht hebben: hadden we Quinten Hermans er nu maar bij
Geen noemenswaardige prestaties in de Tour = Ja dan krijg je de media op je dak, zeker de Belgische. En terecht. Hem thuislaten was toch echt gewoon omdat hij de ploeg verlaat en niet op basis van zijn prestaties dit jaar
We zullen het nooit zeker weten. Pogi was niet in goede doen vandaag, iets zegt mij dat Vingegaard sneller bergop gereden zou hebben dan Pogacar, misschien aldus even snel als VA. Met enorme risico's neemt hij dan hooguit enkele seconden terug in de afdaling. (Met zoals gezegd 5 sec achterstand aan de afdaling te beginnen).Waarom , een proloog in regenachtige omstandigheden (op niet zijn favoriete parcours)
En hij zegt al een week dat hij naar de kloten is en dat hij deze niet ging winnen.
Ik denk dat vingegaard kon winnen , maar 50/50 dat laatste stuk van Wout was enorm sterk 7" op pogi / 20" op Ganna / 30" op Thomas en met het foutje (zelf als hij erna nog risico's zou nemen het toch voor Wout ging zijn)
Ik denk eerder dat door die bijna val en dan door te moeten corrigeren, Vingegaard zal krampen gehad hebben, zo een bruuske beweging in volle inspanning is echt niet goed voor de spieren.Uit het interview met WVA meen ik tussen de lijnen te begrijpen dat Vinegaard zich op het einde heeft ingehouden zodat hij de rit kon winnen. Was wel in het Engels, maar sprak over het "groot hart" van Vinegaard. Verklaart misschien het emotionele ook?
Kom je wel mee toe om 2 maand ketonen mee te kopen lijkt meJumbo Visma krijgt €800.000
Misschien is dit nog te weinig voor 3 weken koers, zeker omdat ze dit nog allemaal moeten verdelen.

Denk dat dat peanuts is vergeleken met alle sponsoring en reclame die zo’n Tour meebrengt. Wout Van Aert is nog een groter uithangbord dan Vingegaard met al die ritten waar hij in de aanval heeft gereden.Jumbo Visma krijgt €800.000
Misschien is dit nog te weinig voor 3 weken koers, zeker omdat ze dit nog allemaal moeten verdelen.
Jumbo Visma krijgt €800.000

Het hangt van de afzetmarkt af natuurlijk. Voor Jumbo is Van Aert een absolute droom... er zijn weinig Vlamingen die populairder zijn dan hem.Denk dat dat peanuts is vergeleken met alle sponsoring en reclame die zo’n Tour meebrengt. Wout Van Aert is nog een groter uithangbord dan Vingegaard met al die ritten waar hij in de aanval heeft gereden.
Vraag me dat toch soms af want Visma is toch geen bedrijf dat op de particuliere markt actief is?Het hangt van de afzetmarkt af natuurlijk. Voor Jumbo is Van Aert een absolute droom... er zijn weinig Vlamingen die populairder zijn dan hem.
Voor Visma, dat vooral in Scandinavië actief is, zal Vingegaard dan weer interessanter zijn.
Als ik me niet vergis zat Vinegaard tot dat semi-slippertje nog steeds onder tijd van WVA. Misschien op dat moment beseft dat het het niet waard was of ingegeven door de ploegleiding om te temporiseren omdat het op dat moment al redelijk duidelijk was dat de andere 2 geen bedreiging meer vormden voor de ritzege? Intriestiek is hij zowiezo de betere klimmer van de 2. En hij kwam zeker niet volle petrol over de finish. Denk dat enkel de vliegen zullen weten wat de waarheid is of misschien zien we het ooit op NetflixIk kan me voorstellen dat Vingegaard moest inhouden bergaf om minder risico te nemen, maar op dat laatste klimmetje gaat hij toch niet inhouden om Wout te laten winnen hé, dat is belachelijk. Eerder dat door de bijna val en de schrik de veer gaat gebroken zijn.

Reageer dan eerst en vooral wat duidelijker.Voel je eens niet altijd zo aangesproken man, ik ben hier één van de grotere Remco liefhebbers van het forum, zijn overwinning in LBL was één van mijn favoriete koersmomenten all-time en de reden dat ik hem hier bij betrek is omdat hij nu eenmaal onze Belgische klimtoekomst is maar ik heb voorlopig nog niets van hem gezien dat me doet geloven dat hij op zo'n rit na twee weken TdF met Pogacar en Vingegaard naar boven rijdt in een bergrit.