Tour de France 2022

Precies of ze daar meer namen?
Gewoon meer controles ja

En ik spreek dan over lokale atleten he (Belgische niveau). Toevallig allemaal nog eens van dezelfde trainer waarvan atleten (waaronder zijn vrouw) ooit betrapt zijn.

En van Armstrong zijn teelbalkanker heeft hijzelf ook ooit aangegeven
Dat waren dan ook VERBODEN middelen. Probeer nu eens na te denken en te begrijpen dat die middelen VERBODEN zijn met redenen. Uw argumentatie is van het niveau van een zatte tooghanger.

Net zoals dat verhaal van Riis, die nam EPO geen ketenen, en dat was gevaarlijk en daarom verboden.

Ketenen zijn niet verboden, er is geen bewijs dat het schadelijk is om ze te nemen, en wanneer de UCI wilt dat ze niet gebruikt worden, moet de UCI ze verbieden. En als ze dat niet kunnen opsporen, een test laten ontwikkelen. En indien ze zo’n test niet kunnen ontwikkelen is het effect van die ketonen niet traceerbaar, dus wederom geen issue volgens mij.
 
Gezien de potentiële afzetmarkt van ketonen vermoed ik dat er as we speak serieus wat onderzoek gedaan worden. Plus ik vermoed dat de ploegartsen ook deontologisch te werk gaan en hun eigen renners niet in gevaar brengen?

Het is nu ook niet dat de renners fietsende proefkonijnen zijn.

Alé als ze het verbieden mij niet gelaten hoor.

Het ganse Britse Olympish team gebruikte ze voor de OS in Londen. Is niks nieuws dus. Zullen wel genoeg getest geweest zijn. En ondertussen zoveel jaren later zullen ze ook wel eventuele neveneffecten weten.
 
Dat waren dan ook VERBODEN middelen. Probeer nu eens na te denken en te begrijpen dat die middelen VERBODEN zijn met redenen. Uw argumentatie is van het niveau van een zatte tooghanger.

Net zoals dat verhaal van Riis, die nam EPO geen ketenen, en dat was gevaarlijk en daarom verboden.

Ketenen zijn niet verboden, er is geen bewijs dat het schadelijk is om ze te nemen, en wanneer de UCI wilt dat ze niet gebruikt worden, moet de UCI ze verbieden. En als ze dat niet kunnen opsporen, een test laten ontwikkelen. En indien ze zo’n test niet kunnen ontwikkelen is het effect van die ketonen niet traceerbaar, dus wederom geen issue volgens mij.
verre van allemaal verboden middelen hoor (dat was generatie ervoor ook van zijn vrouw) maar toch allemaal ineens een of andere niet vaak voorkomende ziekte.

Dat er renners/ploegen zijn die dit weigeren te gebruiken juich ik juist toe

PS: als je ketenen neemt zou je beter ook niet koersen op dat moment.
PS: EPO an sich is niet gevaarlijk maar wel prestatie bevorderend en is daarom verboden
 
En indien ze zo’n test niet kunnen ontwikkelen is het effect van die ketonen niet traceerbaar, dus wederom geen issue volgens mij.

Dit klopt echt totaal niet en dat weet jij ook wel

En het is niet omdat bepaalde producten niet verboden zijn dat elke wielerliefhebber ermee akkoord moet zijn dat ze gebruikt worden. Er zijn altijd producten geweest die niet op de verboden lijst stonden omdat ze bijvoorbeeld niet gekend waren.

Mij maken Ketonen niet echt uit, maar ik ben me er wel van bewust dat er een kans is dat die rijke ploegen nog andere dingen gebruiken die helemaal niet natuurlijk te noemen zijn. Producten die waarschijnlijk obscuur en ook nog eens ontzettend duur zijn waardoor andere ploegen ze niet wensen of vooral niet kunnen gebruiken.
 
Rijdt TJV ook niet met Shimano wielen? :unsure:
In de tijdritten toch niet meer? Deze Tour met Reverse wielen, in het verleden was het vaak met HED.
Soms plakken ze er zo'n marginale Shimano sticker op dat het al helemaal op begint te vallen :laugh: (Parijs-Nice)

https%3A%2F%2Fstatic.gva.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2022%2F03%2F09%2F5eac37bc-4b6e-42b4-8ef7-9b1a5bed4c5e.jpg


Die rijke teams doen hun eigen testen en gebruiken gewoon het beste materiaal dat er bestaat. Ook daar zie je dat ze stappen hebben gezet, toen ze de ploegentijdrit wonnen in Brussel '19 gebruikten ze nog wel Shimano materiaal.
 
Als ze zelfs dit al willen verbloemen, wat verbloemen ze dan nog allemaal dat wil je echt niet weten! :unsure:

Was alleen zeker van hun gewone fietsen, nam aan dat dat op TT wel zelfde sponsor zou zijn :p
Vorig jaar reden ze in de Tour ook geregeld rond met Vision.
Als je op de velg niks ziet staan dan mag je er zeker van zijn dat er stront aan de knikker is :tongue:

Hga7wQcvtnVa7EJY6VStbR-970-80.jpg.webp

TEhYzpqt5PvjeNBYGs5zLM-1200-80-1024x682.jpg
 
Deze tour verdient een Van Der Hoorn als winnaar op de Champs, maar volgens de logica zal het voor Groenewegen zijn of de Vlam van Ham. Ik zet mijn geld op die laatste

Daarnaast zou ik toch ook Gouvenou willen bedanken voor het fijne parcours dit jaar. Ik vind dat hij een goede balans heeft gevonden tussen de lengte van de etappe en de zwaarte ervan. Proficiat. Meer van dat!
 
@SomeDude Het zijn Vision Metron wielen. Na de stickers op de velgen waren ze vermoedelijk zo haai van de aceton dat ze de naven maar zo gelaten hebben :)
 
Dit klopt echt totaal niet en dat weet jij ook wel

En het is niet omdat bepaalde producten niet verboden zijn dat elke wielerliefhebber ermee akkoord moet zijn dat ze gebruikt worden. Er zijn altijd producten geweest die niet op de verboden lijst stonden omdat ze bijvoorbeeld niet gekend waren.

Mij maken Ketonen niet echt uit, maar ik ben me er wel van bewust dat er een kans is dat die rijke ploegen nog andere dingen gebruiken die helemaal niet natuurlijk te noemen zijn. Producten die waarschijnlijk obscuur en ook nog eens ontzettend duur zijn waardoor andere ploegen ze niet wensen of vooral niet kunnen gebruiken.
Dan moet de UCI die ook maar verbieden. Of met een positieve lijst werken: alleen de producten die op die lijst staan zijn toegestaan.
Maar vragen om een product niet te gebruiken en het niet verbieden is onzin, en dat weet jij ook
 
Dat Geschke nog met die bollentrui moet rijden is toch echt belachelijk.
Dat was vorig jaar hetzelfde met Wout Poels en het jaar voordien met Carapaz... zeker in die slotrit is dat idd genant. Worden dan nen helen hoop foto's gemaakt en dan rijdt je daar met een trui die je aan de finish dan toch weer mag afgeven aan de echte leider.
 
Renaat & José, Vingegaard spreek je uit als Vingegoohw.
Please niet dat Vangramberen dat door en door idioot uitspreekt is erg genoeg. Je gaat echt niet voor heel t peleton gaan vragen hoe ze hun naam juist uitspreken laat dat voor Vingegaard dan ook maar gewoon Vingegaard blijven.
 
Please niet dat Vangramberen dat door en door idioot uitspreekt is erg genoeg. Je gaat echt niet voor heel t peleton gaan vragen hoe ze hun naam juist uitspreken laat dat voor Vingegaard dan ook maar gewoon Vingegaard blijven.
Idd echt een idioot die Maarten, zo maar de namen van renners correct uitspreken :S :S
En ge hoeft het niet te vragen in het peloton, gewoon opzoeken online volstaat.
 
Terug
Bovenaan