The Super League 2021-2021

Even proberen en zodra ze de bui voelen hangen, gooien ze handdoek in de ring. Misschien krijgen ze ook nog respect omdat ze bij de eerste ploegen waren die de super league aan de kant gooiden.

De vraag die je dan kan stellen, hoe concreet was die Super League? Mocht dit helemaal uitgewerkt plan geweest zijn, hadden ze toch nooit zo snel de handdoek geworpen?

Was het misschien niet meer dan een knuppel in het hoenderhok?
 
De vraag die je dan kan stellen, hoe concreet was die Super League? Mocht dit helemaal uitgewerkt plan geweest zijn, hadden ze toch nooit zo snel de handdoek geworpen?

Was het misschien niet meer dan een knuppel in het hoenderhok?
Dat is inderdaad de vraag.
 
Vraag blijft in hoeverre ze dit niet gewoon zo bedacht hebben vooraf en dit puur een drukkingsmiddel was.
Hoewel ze nu wel heel snel vallen, wat toch een beetje te snel is imo om druk te zetten, want nu zijn ze uiteindelijk terug waar ze zondagmorgen stonden en zal Fifa/Uefa ook gewoon denken, oké, zie je wel dat jullie op jullie eentje niets waard zijn.

Edit: wat jullie nu ook net zeggen :p
 
City zal ook snel volgen en blijkbaar komt er van Liverpool vanavond ook een statement.

Dat was dat dan dus :) Maar ik hoop dat dit zorgt voor echte hervormingen bij UEFA en in voetbal. Want wat Perez zegt is correct, het economisch model van het huidige voetbal staat op imploderen.
Ja, maar dan zal het in de tegenovergestelde richting moeten evolueren dan wat die clubs willen. Daar moet je toch niet voor gestudeerd hebben om te zien dat dergelijke bedragen neertellen voor lonen en transfers onhoudbaar is. Misschien is het toch niet nodig om als speler elke week een kleine villa te verdienen. Met een beetje minder zal ook wel lukken.
 
Als geld er toch niet toe doet = minstens 50% loonsvermindering dan maar, toch geen probleem mee voor die voetballers, zelfde voor die trainers zoals Klopp en Guardiola, 50% minder loon want het draait toch om voetbal niewaar?

Vroeger verdienden die voetballers belange zoveel geld niet ze.
Toen ging het nog om voetbal.

Alsof dat het nu wel nog om voetbal zou gaan, tuurlijk niet. Wrm zitten ze over de Beneliga bezig.

Velen doen er doodleuk zelf aan mee in ons eigenste landje ; ze kopen massaal een po abo, dat hebben ze om dezelfde reden ingevoerd = om meer geld in de kas te brengen, niks meer en minder als dat.

I know, super league is nog wat anders klopt, punt is dat het me over formules gaat zodat vooral de grote clubs ook bij ons meer geld in de kas krijgen, dan is het geen probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met dergelijke formats zou je nooit pakweg een Haaland nu bij Dortmund hebben. Dan hoorde je misschien eens op Extra Time tijdens de momenten van de week over een geweldige spits in de Oostenrijkse competitie.
Deze snap ik niet.

Wat een afgang voor de deelnemende clubs. Pijnlijk.
De geweldige Bouhafsi gaf namiddag misschien al de sleutel. Die krijgen gewoon geld via een andere weg op die manier terwijl UEFA ook haar graantje meepikt. En nu zitten we godverdomme dus met dat vreselijk nieuwe format van de CL. Het is sowieso om zeep.

Toch vreemd eigenlijk he... die clubs vonden dat oorspronkelijk nochtans wel een leuk idee 😅
Het is moeilijk om te begrijpen maar het lijkt erop dat die zich gewoon echt compleet mispakt hebben aan de reactie van de fans en andere groepen zoals de media.


Was het misschien niet meer dan een knuppel in het hoenderhok?
Zeker niet. Die voorzitters/eigenaars hebben echt dingen ondertekend en georganiseerd. Dit was al maanden aan de gang en bijvoorbeeld Agnelli heeft zijn en andere ploegen hun bruggen opgeblazen bij de ECA. Dit is echt niet wat dreigen zoals vroeger gebeurd is. Woodward is er zelfs zijn job door kwijt, na jaren van geklungel te overleven, zoals Wilcao zegt.
 
Toch vreemd eigenlijk he... die clubs vonden dat oorspronkelijk nochtans wel een leuk idee 😅
Dan vraag ik me af, wie van de club vond het een goed idee? De buitenlandse eigenaars die mijlenver van de cultuur, geschiedenis en fans van de club staan? Ze zullen het alleszins goed verkocht hebben.
 
De geweldige Bouhafsi gaf namiddag misschien al de sleutel. Die krijgen gewoon geld via een andere weg op die manier terwijl UEFA ook haar graantje meepikt. En nu zitten we godverdomme dus met dat vreselijk nieuwe format van de CL. Het is sowieso om zeep.
Dat is waar, maar het is in ieder geval geen gesloten systeem.

Wat is eigenlijk het grote nadeel voor de kleinere ploegen in de nieuwe opzet van de CL? Heb me er nog niet echt in verdiept.
 
Deze snap ik niet.
Omdat Haaland zijn huidige contract bij Dortmund voor een enorm groot deel te danken heeft aan de deelname aan de CL van RB Salzburg. Had hij er uiteindelijk ook geraakt? Waarschijnlijk maar niet zo snel, en wss met nog enkele tussenstations. En bij een gesloten format als de ESL had ik Salzburg nooit als een van die 5 extra ploegen gezien.
 
Deze snap ik niet.


De geweldige Bouhafsi gaf namiddag misschien al de sleutel. Die krijgen gewoon geld via een andere weg op die manier terwijl UEFA ook haar graantje meepikt. En nu zitten we godverdomme dus met dat vreselijk nieuwe format van de CL. Het is sowieso om zeep.


Het is moeilijk om te begrijpen maar het lijkt erop dat die zich gewoon echt compleet mispakt hebben aan de reactie van de fans en andere groepen zoals de media.



Zeker niet. Die voorzitters/eigenaars hebben echt dingen ondertekend en georganiseerd. Dit was al maanden aan de gang en bijvoorbeeld Agnelli heeft zijn en andere ploegen hun bruggen opgeblazen bij de ECA. Dit is echt niet wat dreigen zoals vroeger gebeurd is. Woodward is er zelfs zijn job door kwijt, na jaren van geklungel te overleven, zoals Wilcao zegt.

Toont toch maar eens aan hoe wereldvreemd zo'n mensen zijn daar hé aan de top, niet te geloven eigenlijk.
Weten duidelijk echt waar het uiteindelijk om draait, waarschijnlijk omdat het ook gewoon geen voetbaldieren zijn en nooit als klein manneke naar een ploeg (klein of groot) zijn gegaan als supporter.
Of gewoon de passie van het voetbal niet snappen uiteraard, de klassieke "het spelleke" :D

Puur en platvoers opportunisme zoals het in de zakenwereld wel meer gaat uiteraard. Ik verdenk zo'n Verhaeghe daar ook nog altijd van hoor, ook al is die zogezegd wel supporter ... Beetje zoals Coucke ook zijn weireldploegske te kakken zet voor Anderlecht
 
Als je dat interview met Perez bekijkt weet je gewoon hoe ver heen die mannen zijn.
Zit daar wat te argumenteren over dat ze financieel dood gaan zonder Super League.
Maar geen enkel haar op zijn hoofd dat eraan denkt dat het misschien met de lonen en transferbedragen misgegaan is de afgelopen 10 jaar. Bitch please.
 
Als je dat interview met Perez bekijkt weet je gewoon hoe ver heen die mannen zijn.
Zit daar wat te argumenteren over dat ze financieel dood gaan zonder Super League.
Maar geen enkel haar op zijn hoofd dat eraan denkt dat het misschien met de lonen en transferbedragen misgegaan is de afgelopen 10 jaar. Bitch please.

Dat is eerder bij Barcelona het geval.
Ben benieuwd hoe zoiets allemaal maar kan: Messi willen houden en mss nog nieuwe spelers kopen en dat met minstens 1 miljard € schulden???
 
Nu is eigenlijk het moment om door te drukken en op nationaal niveau wetgeving door te voeren die 50+1 verplicht bij voetbalclubs. Anders is dit gewoon een doekje voor het bloeden.
 
Het probleem is wel dat jij en @gamer5 over een verschillend economisch probleem spreken. Hij is namelijk van mening dat de UEFA minder geld moet krijgen en de topclubs meer geld moeten krijgen, terwijl jij vindt dat de huidige topclubs reeds teveel geld krijgen en het voetballandschap voor de rest versmacht.

Meer geld naar de grote ploegen en meer ploegen van de G5 in de Champions League gaat geen problemen oplossen, want over 5 jaar vragen de spelers het dubbele salaris van nu en willen makelaars het driedubbele van hun bonussen en hebben de grote clubs weer te weinig geld.

Nee, ik heb het over het feit dat UEFA 1 van de grootste redenen is van het economisch onevenwicht in het voetbal vandaag. Zij, samen met Sky, zijn hier de grootste oorzaak voor. Ook het aanvaarden van eigenaars die niets in het voetbal te zoeken hebben (sjeicks, mansour, investeringsgroepen,...) heeft voetbal gemaakt tot wat het nu is.

Het zou misselijkmakend zijn moest UEFA hier uitkomen als de beschermer van het voetbal. Want zo verkopen ze hun zelf nu wel, terwijl ze nog erger zijn dan die 12 eigenaars van de SL clubs. Wat StevenFM hierboven zegt kan ik alleen maar akkoord mee gaan. Ik hoop dat er doorgeduwd wordt en dat ze ook met de grove borstel door UEFA gaan.
 
Wat hoopten die clubs eigenlijk te bereiken? Buiten dat iedereen nu echt zwart op wit heeft gezien dat voor die clubs geld primeert boven het voetbal en al de rest.

Ach ja, KDB verdient meer dan 18 miljoen euro per jaar (bruto). Dat geld moet ook van ergens komen natuurlijk...
Ge kunt hem ook geen ongelijk geven, als er zotten zijn die bereid zijn om u zoveel geld te willen geven...
Maar de hypocrisie komt van overal de laatste dagen...

Los daarvan heeft hij wel een punt, uiteraard.
 
Real heeft niet 1 speler die zo'n loon heeft als Messi de laatste paar jaren.
Nog geld ontvangen ook voor Cr7.
Barcelona heeft volgens mij wel ook de volledige portretrechten van Messi. Elk prulleke mogen die dus verkopen met Messi op. Blijft belachelijk hoog loon natuurlijk.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan