The Super League 2021-2021

Interessant artikel en betoog, dat zeker.

Gaat wel een beetje de mist in met het statement dat Om meer geld te kunnen verdienen werd de macht van de grote competities uitgebreid, waardoor clubs van buiten de top 5 nauwelijks nog kans maken op deelname aan het toernooi

Er doen uiteindelijk 9 kampioenen van buiten de top 5 mee, elk seizoen. En dat wordt uitgebreid naar 10 kampioenen vanaf 2024. Deelnemen op zich is het probleem niet, tenzij je spreekt over clubs buiten de top-15. Dan ga ik wel akkoord en dan wil ik daar inderdaad aan toevoegen dat ik eerlijk gezegd liever een Club Brugge tegen Malmo FF of tegen Legia Warschau zie spelen, dan tegen Valencia of Chelsea.
Ik gok dat ze het eerder hebben op het overwinteren...
Door de coëfficient, het geleide loten en de samenstelling van de groepen in de groepsfases is het een pak moeilijker voor de kampioen van pakweg Servië om door te stoten naar de volgende ronde dan voor de 4e van Engeland of Spanje.

En het blijft natuurlijk ook wel een artikel geschreven door een website die de belangen van ultra's voorop stelt, dus het mag altijd wel met een korreltje zout genomen worden ;)
 
Interessant artikel en betoog, dat zeker.

Gaat wel een beetje de mist in met het statement dat Om meer geld te kunnen verdienen werd de macht van de grote competities uitgebreid, waardoor clubs van buiten de top 5 nauwelijks nog kans maken op deelname aan het toernooi

Er doen uiteindelijk 9 kampioenen van buiten de top 5 mee, elk seizoen. En dat wordt uitgebreid naar 10 kampioenen vanaf 2024. Deelnemen op zich is het probleem niet, tenzij je spreekt over clubs buiten de top-15. Dan ga ik wel akkoord en dan wil ik daar inderdaad aan toevoegen dat ik eerlijk gezegd liever een Club Brugge tegen Malmo FF of tegen Legia Warschau zie spelen, dan tegen Valencia of Chelsea.
Een andere manier om het te bekijken is dat in de huidige format 19/32 slotjes automatisch naar de grootste 5 competities gaan. Vergelijk dat met 15 jaar geleden en dan zie je dat dat aantal slechts op 10/32 lag. Nu goed, de grote clubs sleurden zich meestal wel doorheen de kwalificatieronde maar het gaf een extra kans aan kleinere clubs om zich te kwalificeren, denk bv. aan Club Brugge dat Dortmund uitschakelde of Standard dat ei zo na Liverpool wipte.

Meer en meer zie je dat UEFA, onder druk van de grote competities, de kans op een vroegtijdige uitschakeling van grote teams zo sterk mogelijk probeert te minimaliseren. De nieuwe hervormingen zijn daar een uitstekend voorbeeld van: meer wedstrijden en dus minder kans op verrassingen.
 
CHELSEA PREPARING TO WITHDRAW FROM SUPER LEAGUE

Sky News understands that Chelsea are preparing documents to formally withdraw from the proposed breakaway Super League.

More to follow...


20:03



'CHELSEA TO LEAVE SUPER LEAGUE AS SOON AS POSSIBLE'
We're now getting more information on Chelsea's planned withdrawal from the Super League.
Sky Sports News reporter Kaveh Solhekol says Chelsea will leave the competition "as soon as possible"
More to follow...
 
City zal ook snel volgen en blijkbaar komt er van Liverpool vanavond ook een statement.

Dat was dat dan dus :) Maar ik hoop dat dit zorgt voor echte hervormingen bij UEFA en in voetbal. Want wat Perez zegt is correct, het economisch model van het huidige voetbal staat op imploderen.
 
City zal ook snel volgen en blijkbaar komt er van Liverpool vanavond ook een statement.

Dat was dat dan dus :) Maar ik hoop dat dit zorgt voor echte hervormingen bij UEFA en in voetbal. Want wat Perez zegt is correct, het economisch model van het huidige voetbal staat op imploderen.
Inderdaad, goed dat we er (hopelijk) vanaf zijn, maar het onderliggend probleem met de FIFA/UEFA en het totaal verstoorde financieel evenwicht is er nog altijd.
 
Inderdaad, goed dat we er (hopelijk) vanaf zijn, maar het onderliggend probleem met de FIFA/UEFA en het totaal verstoorde financieel evenwicht is er nog altijd.

Het probleem is wel dat jij en @gamer5 over een verschillend economisch probleem spreken. Hij is namelijk van mening dat de UEFA minder geld moet krijgen en de topclubs meer geld moeten krijgen, terwijl jij vindt dat de huidige topclubs reeds teveel geld krijgen en het voetballandschap voor de rest versmacht.

Meer geld naar de grote ploegen en meer ploegen van de G5 in de Champions League gaat geen problemen oplossen, want over 5 jaar vragen de spelers het dubbele salaris van nu en willen makelaars het driedubbele van hun bonussen en hebben de grote clubs weer te weinig geld.
 
Toch vreemd eigenlijk he... die clubs vonden dat oorspronkelijk nochtans wel een leuk idee 😅
Even proberen en zodra ze de bui voelen hangen, gooien ze handdoek in de ring. Misschien krijgen ze ook nog respect omdat ze bij de eerste ploegen waren die de super league aan de kant gooiden.
 
De vergelijking met de NFL/NBA is zo foutief dat het echt lachwekkend is.

1) geen achtergebleven ploegen in Amerika
2) het is de enige competitie voor die ploegen, ze gaan niet nog snel een competitie per staat spelen waar ze elke tegenstand verpletteren
3) Ze streven zoveel naar pariteit onder de ploegen
4) Er zijn geen staart- en kopploegen.

Punt 3 en 4 is eerder gefocust op de NFL omdat ik deze beter volg dan de NBA.
Plus het Draft systeem
 
Even proberen en zodra ze de bui voelen hangen, gooien ze handdoek in de ring. Misschien krijgen ze ook nog respect omdat ze bij de eerste ploegen waren die de super league aan de kant gooiden.
Next on. Paart t-shirts verkopen dat ze er zeker niet bij wouden blijven.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan