Tennis

En De Loore (ATP 206) ligt er al weer uit tegen nummer 296 van de wereld...

Midden maart wil hij absoluut thuis zijn voor zijn kindje.
Hij wil dus enkel in Europa spelen en zsm. zijn plaats voor de quali's van Roland Garros veilig stellen.

“De bevalling is gepland voor eind maart. Het wordt een meisje met een luisterrijke naam. Of ze sportieve genen heeft, interesseert me op dit ogenblik niet, zolang ze maar gezond en goed ter wereld komt. Uiteraard zal de komst van ons dochtertje een impact hebben op de eerste weken of maanden van mijn tenniscampagne. Daarom wil ik ervoor zorgen dat mijn deelname aan de kwalificatieronde van Roland Garros verzekerd is voor het zover is.”

Die kan toch niet enkel van het tennis leven in de hoop dat hij eens wat verder geraakt op een grandslam of ATP tornooi?
Mentaal moet die toch enorm sterk staan om zich telkens weer op te laden..
Ik zou als een De Loore, Geerts of Coppejans zijnde, al lang gestopt zijn met het spelletje op prof niveau (behalve als je op een andere manier jezelf al financieel hebt kunnen veilig stellen).

 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat hij zijn plaats voor de kwalificaties van Roland Garros al wel binnen heeft. Staat momenteel 202e en moet enkel nog 15 punten verdedigen midden april, waardoor hij een paar plaatsen zou kunnen zakken... Midden april is ook de deadline voor de kwalificaties, dus hij zal er wel bij zijn dan. :) Zal idd niet simpel zijn om als speler buiten de top-100 ook nog eens papa te worden, je zag dat ook bij Coppejans, die speelde daarna ook een tijdje niet op niveau.
 
Kijk eens naar de 'career prize money', dat zegt al genoeg denk ik.
De Loore heeft van de voorbije 10 jaar er misschien 5 regelmatig gespeeld door alle blessures.
Hij heeft in eerdere interviews al herhaaldelijk gezegd dat het zijn vriendin is die de centen binnen brengt.
Coppejans die ongeveer even lang meedraait maar zelden een langere periode geblesseerd was, zit nu aan 905000$. Bij Joris is dat minder dan een derde en bij Geerts nog minder. Bemelmans die tot zijn 34 speelde en toch regelmatig langere periode in de top 100 stond, is aan 2,2 miljoen $ geraakt. Alles bruto en voor kosten wel te verstaan. Da's mooi maar niet dat je ermee 'binnen' bent.
Ter vergelijking, David zit aan 16,5 miljoen $ and counting, Djokovic aan 167 miljoen $, allemaal zonder sponsorcontracten.

Of je daarvoor moet stoppen is iets anders. Da's die gasten hun leven hé, ze hebben voor de rest geen diploma of skills. Later in coaching of eventueel een eigen club of een een sportmarketingjob is meestal het vervolg.
Moesten alleen zij die er netto aan overhouden blijven spelen, dan zouden er maar een 200-tal overblijven denk ik.
 
Ik snap het ergens wel, maar moet mentaal toch ontzettend zwaar zijn. Telkens maar verliezen op die ITF en Challenger tornooien in de hoop dat het eens lukt.

Ik geef eerlijk toe dat ik het zou geprobeerd (mits ik uitzonderlijk talent had) hebben tot een jaar of 23 à 24 en indien ik dan niet rond de top 100 zou staan, dan stopte ik ermee. Nog jong genoeg om je leven om te gooien.
Ik kon goed tennissen als tiener (kan nu nog steeds op een balletje slaan :p ), maar ik had niet het uitzonderlijke talent om het ver te schoppen op het prof circuit. Ook mentaal zou het wegen moest ik veel wedstrijden verliezen en eenzaam tornooien over heel de wereld afschuimen.

Enkel een Goffin, Darcis, Malisse, Rochus,... moeten er toch iets van over hebben gehouden..
Clijsters, Henin, Mertens en Flipkens uiteraard ook bij de vrouwen :)
 
Als Coppejans bijna aan het miljoen zit en Bemelmans zelfs over de 2 dan zou het me toch verbazen moesten ze er niks aan over gehouden hebben... . De tour is duur ja, maar toch ook weer niet zo duur dat je er 2,2 miljoen aan uitgeeft lijkt me... .
 
Niet vergeten, dat prijzengeld is niet netto hé... Goffin en Djokovic en vele anderen uit de top100 wonen niet alleen maar in Monaco omdat het daar beter weer is...
 
Niet vergeten, dat prijzengeld is niet netto hé... Goffin en Djokovic en vele anderen uit de top100 wonen niet alleen maar in Monaco omdat het daar beter weer is...
Nee uiteraard akkoord :) . Maar ik zou toch willen wisselen hoor, liefst met Bemelmans maar met Coppejans ook nog :D .
 
Blijkbaar gemist, maar zag dat Bailly deze week in Monastir speelde en eruit ging in de tweede ronde.

Bergs staat op de hoofdtabel in Marseille, hopelijk eens een gunstige loting. Coppejans wedt blijkbaar nog op twee paarden, hij is eerste next-in voor de kwalificaties in Marseille en tweede next-in voor Doha.
 
Bergs vs Wawrinka :hug:

Benoit pakt vandaag haar tweede titel van het seizoen, een W25 in Glasgow. Won op haar minste ondergrond wel de finale van Heather Watson: 3-6 6-4 6-1, zeker een knappe zege! Klimt hierdoor naar haar hoogste ranking van rond de 200. Goede start van haar seizoen met ook al een zege in het W60 tornooi van Vero Beach.
Greet Minnen ook goed bezig met twee titels op rij en dat kunnen er 3 worden want heeft net de finale gehaald van de W60 in Altenkirchen.
 
Coppejans wedt blijkbaar nog op twee paarden, hij is eerste next-in voor de kwalificaties in Marseille en tweede next-in voor Doha.
Wedstrijd tussen Coppejans en Misolic gevolgd.. Misolic moest niet eens moeite doen. Wat was me dat. Die Misolic speelde gewoon degelijk met veel ballen binnen de lijnen.
Geen winners of aces, maar gewoon over het net en dan was het wachten tot Kimmer het verknoeide.. en daar moest Misolic niet al te lang op wachten..

Je kan een off day hebben, maar in het geval van Kimmer zou ik toch adviseren om meer op zijn niveau te spelen (Challenger/ITF tegen spelers ATP200 en 700) of mss zelfs overwegen om te stoppen met prof tennis?
 
Dat is toch typisch Coppejans, kan echt draken van matchen spelen en dan ineens weer een goede week hebben. Aan de stats te zien was het idd geen schoon match. :wtf: Moet hij daarom stoppen? :oink:
 
29j oud en niets bereikt..
grand slam hoofdtabel top 100 gehaald Davis cup gespeeld heel wat challengers gewonnen en jaren van zijn passie zijn job kunnen maken, (in t voetbal was hij multimiljonair geweest als je jaren bij de beste 200 hoort), niks bereikt is toch sterk overdreven dus imo.
 
grand slam hoofdtabel top 100 gehaald Davis cup gespeeld heel wat challengers gewonnen en jaren van zijn passie zijn job kunnen maken, (in t voetbal was hij multimiljonair geweest als je jaren bij de beste 200 hoort), niks bereikt is toch sterk overdreven dus imo.
Kom zeg. Niet overdrijven.
Grandslam hoofdtabel, 3x 1ste ronde op 9j tijd.
Davis cup gespeeld wegens gebrek aan betere mannelijke belgen
Challengers gewonnen klopt, dat is dan ook zijn niveau.

Je moet de vraag eens aan hem stellen. Ik ben ervan overtuigd dat hij zal antwoorden dat hij er veel meer van verwacht had. Dat hij zijn prestaties uit de jeugd niet heeft kunnen doortrekken naar de profs.
En dat hij dus totaal niet bereikt heeft wat hij voor ogen had.

Het is misschien wat kort en hard geformuleerd, maar het is de realiteit.

Nergens beweer ik dat Kimmer niet goed kan tennissen. Hij kan het zelfs zeer goed, getuige zijn +-200ste plaats in de wereld.
 
Kom zeg. Niet overdrijven.
Grandslam hoofdtabel, 3x 1ste ronde op 9j tijd.
Davis cup gespeeld wegens gebrek aan betere mannelijke belgen
Challengers gewonnen klopt, dat is dan ook zijn niveau.

Je moet de vraag eens aan hem stellen. Ik ben ervan overtuigd dat hij zal antwoorden dat hij er veel meer van verwacht had. Dat hij zijn prestaties uit de jeugd niet heeft kunnen doortrekken naar de profs.
En dat hij dus totaal niet bereikt heeft wat hij voor ogen had.

Het is misschien wat kort en hard geformuleerd, maar het is de realiteit.

Nergens beweer ik dat Kimmer niet goed kan tennissen. Hij kan het zelfs zeer goed, getuige zijn +-200ste plaats in de wereld. Jij

Jij bent hier de enige die overdrijft door te zeggen niks gepresteerd. Ik toon het tegendeel aan en dan overdrijf ik? Dat is jarenlang een top 200 speler terwijl er miljoenen en miljoenen spelers zijn (en dan ben ik vriendelijk voor jou zienswijze top 150 kan ook perfect). Alleen dat al is voldoende om te stellen dat hij niet niets bereikt heeft. Hij is reeds jaren prof en heeft voldoende prijzengeld bij elkaar gespeeld om zich (meer dan) volwaardig prof te noemen. Hij is meermaals goed genoeg bevonden om voor België Davis cup te spelen en is inderdaad meer een man voor de challengers dan voor de ATP tornooien (de schande seg!). Had hij op meer gehoopt? Het zou best kunnen. Zat dat erin? Ik twijfel al serieus, te weinig wapens en daar kom je bij de profs minder mee weg, grand slam winnaar bij de juniors hoeft zelfs niet te betekenen een profwaardig bestaan halen de voorbeelden zijn legio, in veel sporten overigens gevallen genoeg top bij de jeugd en toch nooit prof geworden. Ik heb verder ook niet gezegd dat jij gezegd hebt dat Kimmer niet goed kan tennissen. Je hebt wel gezegd dat hij niets bereikt heeft en dat vind ik je reinste onzin.
 
Ik leg de lat hoger. Om in voetbaltermen te spreken, speelt hij conference league.
Voor de Europa league en Champions league komt hij tekort. In dat kader moet je mijn opmerking zien.
Dat hij eens voor het nationaal elftal is opgeroepen, komt door het ontbreken van enige kwaliteit in het belgische mannen tennis.

Ik blijf ze volgen hoor (Kimmer, Joris, en Michael), maar ze komen alle 3 tekort voor de top (= ATP250/500/1000/grandslams).
Hopelijk gaat de jeugd wel doorbreken naar de top (Zizou, Gauthier,...).
 
Ja ok de conference league opmerking kan ik nog begrijpen die zal ook wel min of meer kloppen. Dan ligt ons idee van niks bereikt gewoon verschillend dat kan :) .
 
Kimmer in Marseille is hetzelfde verhaal als de Zizou vorige week in Rotterdam.
Raapt 2070€ op voor zijn Q1 wedstrijd, in Rovereto waar de anderen deze week zitten moet je al halve finale spelen om financieel beter te doen.
Je kan dit natuurlijk niet veel doen want je raapt geen punten maar in een week waar je niets te verdedigen hebt en je geraakt met een gelukje op de draw van een ATP, waarom ook niet, Marseille is niet ver.
Zolang er voor hem geen job ligt te wachten met min. 4k netto en hij tussen 200-300 kan blijven, kan hij beter blijven tennissen, imho.
 
Kimmer in Marseille is hetzelfde verhaal als de Zizou vorige week in Rotterdam.
Raapt 2070€ op voor zijn Q1 wedstrijd, in Rovereto waar de anderen deze week zitten moet je al halve finale spelen om financieel beter te doen.
Je kan dit natuurlijk niet veel doen want je raapt geen punten maar in een week waar je niets te verdedigen hebt en je geraakt met een gelukje op de draw van een ATP, waarom ook niet, Marseille is niet ver.
Zolang er voor hem geen job ligt te wachten met min. 4k netto en hij tussen 200-300 kan blijven, kan hij beter blijven tennissen, imho.
Nu ja, alleen de top wordt er rijk van he, zoals in veel andere sporten. Maar in de bedrijfswereld is dat ook zo.
 
Nu ja, alleen de top wordt er rijk van he, zoals in veel andere sporten. Maar in de bedrijfswereld is dat ook zo.
Maar in de bedrijfswereld ben je als gewone bediende/arbeider zeker van je loon op het einde van de maand.
Je hebt verder ook geen zware expenses. In het ergste geval moet je je vervoer financieren van en naar de werkgever.

We spreken hier over een groep prof tennissers die er zo goed als niets aan overhouden en wellicht (tijdelijk) moeten toesteken (in de hoop dat ze weer wat verder geraken op een tornooi met wat meer prijzengeld).

Kosten: Kiné, coach, transport, hotels, etc.
Materiaal: wordt meestal gesponsord
Inkomsten: Zo goed als onbestaande op ITF/challenger circuit. En vergeet de belastingen niet.

Ik zag hier iemand zeggen: Kimmer heeft wel 905000$ dollar aan prijzengeld verdiend. Ja, bruto.. En hoeveel schiet daar dan nog van over?

Simon Freund en Felix Mischker hebben een youtube kanaal waar ze eens de kosten in kaart hebben gebracht. Zeer pijnlijk om te zien.
 
Terug
Bovenaan