Tennis

Ik ken de kosten redelijk goed en weet van een vrouwelijke prof rond plek 200 momenteel hoeveel ze en haar sponsors, per jaar in de Tour gestoken hebben vroeger toen ze echt nog "nergens" stond. Ik wil nog steeds wisselen met Coppejans financieel.

Nu als je echt wil dat je kleinkinderen niet hoeven werken als ze niet willen ja dan is de loopbaan van Coppejans niet het beste plan, nee dat is zo.
 
Laatst bewerkt:
Als tennisser heb je inderdaad serieus veel eigen inbreng nodig, tijdens de periode dat ge u naar top200 moet werken om vanaf dan iet of wat te kunnen verdienen.
Niet vergeten dat je voor grote tornooien ook een stevige inschrijving moogt betalen (als je niet meteen op hoofdtabel staat of wildcard krijgt)
 
Ik ken de kosten redelijk goed en weet van een vrouwelijke prof rond plek 200 momenteel hoeveel ze en haar sponsors, per jaar in de Tour gestoken hebben vroeger toen ze echt nog "nergens" stond. Ik wil nog steeds wisselen met Coppejans financieel.
Magali Kempen? Die kan er toch niet veel aan overhouden? Marie Benoit ook niet meteen.
Over welk bedrag spreken we qua kosten op jaarbasis?

Een Greet Minnen zal al iets meer overhouden. En een Wickmayer of Flipkens zal je wel niet bedoelen, want die hebben wel voldoende inkomsten kunnen vergaren.
 
Ik zeg ook niet dat die eerste namen er veel aan over houden (het is een van de die) :) . Wel dat Coppejans niet kan klagen gesteld dat zijn kosten gelijkaardig zijn.
 
Anyway; vandaag speelt Bergs (ATP 132) tegen Wawrinka (ATP 105) en Onclin (ATP 258) tegen Rosol (ATP 262)
Zizou Bergs has earned total career prize money of $349,004. Bergs turned pro in 2018 ..

Bergs mag alvast niet klagen. Maar goed, hij staat dan ook in de top-200 he. Om echt geen geldzorgen te hebben moet je daar toch wel in geraken niet?
 
Zizou Bergs has earned total career prize money of $349,004. Bergs turned pro in 2018 ..

Bergs mag alvast niet klagen. Maar goed, hij staat dan ook in de top-200 he. Om echt geen geldzorgen te hebben moet je daar toch wel in geraken niet?
Bergs zit aan $452,739, is 23j oud en staat op de deur te kloppen van de top 100. Hij kan al eens sneller op de hoofdtabel van een ATP tornooi komen en zal zeker quali's van grandslams kunnen spelen (met zijn huidige ranking mss zelfs net hoofdtabel, de 1ste 104 zijn verzekerd van de hoofdtabel en er zijn vaak afhakers). Hierdoor is hij toch verzekerd van wat inkomsten.

Geen geldzorgen heb je in de top 100. Tussen 100 en 200 gaat nog omdat je vaak quali's van grandslams kan spelen en hier en daar een ATP250/500/1000.

Bergs is wel uiterst wisselvallig en kan mss best toch nog wat challengers in zijn programma steken. We zullen zien :)
 
Knappe overwinning van Onclin! 6-1/7-6.
Heb de 1ste set teruggezien en hij was zowaar wat steviger aan het serveren. Nog altijd veel ruimte voor verbetering overigens.
Maar goed, het is wel de slag bij uitstek die je op training kan verbeteren, aangezien die slag altijd hetzelfde is en je nooit onder druk gezet kan worden.
Komt op termijn wel goed, het zou hem enorm helpen om opslag games eenvoudiger te winnen met "easy points". Nu worden zijn opslag games nog iets te vaak te spannend.

Verder goede opbouw van punten, solide slagen,.. Zoals ik nu gewend ben geworden van hem sinds ik hem begin dit jaar aan het volgen ben.
 
Sterke wedstrijd van Bergs! Kwam echt op details aan. 6-4/6-7/6-4
Werkpuntjes:
  • basisslagen in normale rally's waar hij niet onder druk staat; af en toe toch een onnodige fout
    • hij zou iets meer veiligheid moeten inbouwen, wat meer topspin goed diep in het veld.
  • zijn backhand iets meer een wapen maken
  • aan het net durft hij eens te missen

Maar los daarvan echt solide spel, top 100 waardig.

Dat publiek daar in Marseille.. Enkelen die continu tussen de punten gelijk kleine kinderen aan het roepen waren. Op een bepaald moment echt irritant. Ze waren ook allemaal voor Wawrinka.

In de 2de set bij 15-40 voor Bergs op de serve van Wawrinka wil Bergs een bal van Wawrinka challengen, maar lukte uiteindelijk niet door een technisch probleem. Die bal was sowieso out. En Wawrinka won nog die game. Was echt wel balen.
 
Total Points Won 100 tegenover 102 dan is het idd. een nipte match. Maar als je van de 7 bp's er nul converteert dan kun je ook niet winnen natuurlijk.
 
Heeft er nog iemand een abo op Tennis TV? In 2021 kreeg ik een jaar extra erbij ter compensatie van de geschrapte tornooien tijdens corona. Eind maart moet ik weer hernieuwen maar nu hebben ze hun prijzen opgetrokken naar 109,99/jaar of 14,99 als je per maand neemt.
 
De Loore door tegen Travaglia die wel ver teruggevallen is op de ranking, Geerts onderuit in drie sets en moest MTO aanvragen. Normaal dubbelen ze nog samen later vanavond maar lijkt me nog onzeker.

Tomic staat ook nog eens op de main draw van een challenger, heeft de qualies overleefd in Mexico.
 
Onclin vandaag dus weer gewonnen en in de kwartfinales. Hij staat nu 235ste op de wereldranglijst (New Career high).
 
Tis er druk bezaaid met Belgen rond de 230e plaats met Coppejans, Collignon, Onclin en Geerts. Jammer dat Collignon nipt verloor van Escoffier, wonnen evenveel punten met Antoine wel de betere in de beslissende tiebreak. Match niet gezien, kan ze ook niet terugzien blijkbaar.
 
Onclin vandaag dus weer gewonnen en in de kwartfinales. Hij staat nu 235ste op de wereldranglijst (New Career high).
Dit is niet het eindpunt. Hij zit in een lekkere flow. Hij is duidelijk de volgende stap in zijn carrière aan het zetten.
Vanaf nu enkel nog challenger tornooien spelen (vorig jaar hoofdzakelijk ITF) en hier en daar al wat proeven van het grote werk.

In parallel zijn opslag nog verbeteren en dan kan hij zich beginnen meten met top 100 spelers. Met Darcis als trainer zie ik dat wel goedkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Goffin speelde zijn tweede ronde niet tegen Mikail Ymer, linker knie zag ik op de ATP draw. Dus ook geen dubbel meer met Bergs.
Bailly heeft in Monastir ook verstek gegeven voor zijn tweede ronde...
Blijft enkel Onclin nog over deze week. (en Faucon in Santo Domingo)
 
Van Goffin viel het me al in Louvain La Neuve op dat hij 'raar' liep. Je moet eens letten op zijn knieën als hij wandelt. Ziet er apart uit.
 
Onclin (ATP 258, live ranking ATP234) tegen Kolar (ATP 190, live ranking ATP173). Mooie test. Net wat beelden bekeken van Kolar en lijkt me een all round speler te zijn. Lijkt op het eerste zicht wat op Onclin zijn spel.
 
Terug
Bovenaan