Tennis

De Loore wel heel vlot voorbij eerste reekshoofd Stricker, 6-3 6-1. :) Geen enkel breekpunt tegen, goede service stats, ... makkelijke zege dus. Tweede ronde tegen qualifier Yevseyev, nr 329, zou in principe ook moeten lukken!
 
Die Stricker had er precies absoluut geen zin in vandaag. Moet gewoon eens een paar random punten bekijken, vooral in de tweede set lag het heel dicht bij 'tanken' :D Mooi meegenomen dat direct die tabelhelft open ligt.
 
Vanaf een speler een tweede racket begint kapot te smijten, mogen ze hem van mijn part meteen uitsluiten van het tornooi. Ik snap dat je gefrustreerd kan geraken en eens smijt met je racket, maar nooit begrepen waarom je dan de boel kapot moet slagen.
 
Vanaf een speler een tweede racket begint kapot te smijten, mogen ze hem van mijn part meteen uitsluiten van het tornooi. Ik snap dat je gefrustreerd kan geraken en eens smijt met je racket, maar nooit begrepen waarom je dan de boel kapot moet slagen.
Vind ik niet. Het zijn zijn eigen racketten en hij schaadt er niets of niemand anders mee. Eén warning is dus genoeg vind ik. Zolang hij binnen de tijd maar weer opnieuw aan het volgende punt begint, mag hij van mijn part zoveel (van zijn eigen) racketten kapot slaan als hij wil binnen de tijdspanne van een afgelopen punt tot het volgende punt met 1 warning als gevolg.
Anders kon hij evengoed dubbel zo vaak blijven slaan met zijn eerste racket, want dan zou dan wel maar één warning blijven verdienen terwijl hij uiteindelijk even vaak met "een" racket op de grond slaat? Dus het aantal rackets is irrelevant voor mij.
 
Vooral weinig respect naar zijn sponsor Yonex toe. Ik zou in die mannen hun plaats toch twee keer nadenken vooraleer zijn contract te hernieuwen. Maar goed ja, we weten al lang dat Bublik een halve gare is.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Die Stricker had er precies absoluut geen zin in vandaag. Moet gewoon eens een paar random punten bekijken, vooral in de tweede set lag het heel dicht bij 'tanken' :D Mooi meegenomen dat direct die tabelhelft open ligt.
Stricker later op de dag ook walkover gegeven voor de dubbel dus hier was toch iets aan de hand lijkt me.
Joris intussen wel voorbij die Kazach Yevseyev, morgen tegen de Turk Cem Ilkel.
Staat op één overwinning van de top 200 nu, zijn ATH was 174.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Arthur Fils (18j.) is aan een mooie run bezig dit jaar. Startte als wild card in Montpellier en staat nu in halve finale. Vorig jaar ATP619, begin dit jaar 251 en nu op een zucht van de top 100. Die jongen is wel goed.

Top 200 moet voorlopig nog wachten voor De Loore, verloren in 3 sets. Paar bp's niet benut in tweede set, kan gebeuren.
 
ABN Amro in Rotterdam start vandaag.

Straks Zizou Bergs (ATP 112) tegen Quentin Halys (ATP 70).
Goffin meteen op de hoofdtabel en komt uit tegen qualifier.
 
Laatst bewerkt:
Bergs verloren 6-3/6-2. Ik heb een stukje gezien en laat ons zeggen dat het niet zijn dagje was.

Een paar belgen in de Challenger van Cherbourg in Frankrijk:
  • Onclin (ATP 263) moet zich nog worstelen door de qualificaties. Eerst tegen Charles Broom (ATP 376).
  • Geerts (ATP 249) komt uit tegen de rus Gakhov (ATP 250)
  • Collignon (ATP 235) tegen de fransman Blancaneaux (ATP 151)
  • De Loore (ATP 209) tegen de spanjaard Izquierdo (ATP 270)
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
We moeten ook eerlijk zijn, Bergs heeft op dit moment helemaal niks te zoeken in een ATP500... verloren week voor hem. Beter deze week naar Cherbourg getrokken en volgende week Marseille.
 
Je hebt gelijk en hij raapt hier nul punten, anderzijds wel 4650€ en daar moet je in Cherbourg al finale voor spelen om beter te doen. En Rotterdam is niet ver van Pelt :cool: Mooi voorbeeld wel van de grote scheeftrekking in price money.
 
Onclin gewonnen met 6-2/6-4 tegen Broom. Heb de match op de stream gezien en Onclin speelde zeer solide en het leek hem geen moeite te kosten. Hij was echt een maatje of 2 te groot voor Broom.
Next up: de fransman Matteo Martineau (ATP 372)
Als hij dit niveau doortrekt, dan zal hij binnenkort snel op de hoofdtabel komen van challengers.

Goffin kent ook zijn tegenstander: de fransman Gregoire Barrere (ATP 75). Moet haalbaar zijn als Goffin wat op niveau speelt.
 
David zal er toch het hoofd moeten bijhouden, Barrere staat op zijn career high en zit in een goede flow, vorige week heel nipt verloren van Rune.

Die Yibing Wu ga ik ook eens beter volgen, gisteren finale van de 250 in Dallas gewonnen van Isner die 44 aces sloeg. Staat nu ATP58. Is van hetzelfde jaar als Bergs (paar maanden jonger) maar boekt op alle vlakken veel sneller vooruitgang.

Van Herck mag (moet) ook vervroegd opstappen, eerstdaags wordt Darcis aangesteld.
 
En hij was nog niet goed wakker blijkbaar...
Ik heb het einde van de 1ste set gezien en de 2de set. Die Barrere speelde op momenten echt goed, zeer agressief.
Goffin oogde wat vermoeid en ik heb al een tijdje het idee dat hij wat moeilijk wandelt (let maar eens op zijn knieën).
2de set klampte Goffin nog aan en met wat geluk wint hij die nog..

Onclin 6-4/6-3 gewonnen van Matteo Martineau (ATP 372). Hij zit echt in een goede flow en hij heeft duidelijk de stap gezet naar het niveau van een ATP 200 speler. Telkens ik hem zie spelen, zie ik goed tactisch spel (goede opbouw van punten), solide slagen, goed netspel. Op het juiste moment uithalen met de backhand en vooral de forehand. Er zit echt wel muziek in die jongen. Ik voorspel hem een grotere toekomst dan De Loore, Geerts en Coppejans. De tijd zal het uitwijzen..
Hopelijk binnenkort op de hoofdtabel van challengers en dichter rond plaats 200 geraken om zo qualificaties van Grandslams te kunnen spelen.
Morgen moet Onclin (ATP 263) tegen Kacper Zuk (ATP 266).

Ooh ja, Geerts gewonnen met 6-4/7-6 tegen Gakhov. En Collignon verloren van Blancaneaux met 7-6/6-1.
 
Laatst bewerkt:
Onclin verloren in 3 sets van Zuk. 7-5/3-6/4-6.
Ik heb een deeltje teruggezien en als ik de stats zo bekijk..
Het is duidelijk.. Onclin moet dringend zijn service verbeteren om zo meer easy points te winnen.

Zuk heeft gewoon 17 aces vs. slechts 2 voor Onclin.
Met zijn 1m80 moet hij toch in staat zijn om een degelijke 1ste opslag te hebben.
Als ik hem was zou ik samen met Darcis daar de focus op leggen. Gewoon wekelijks een uur of 3 opslag trainen.
Die percentages en snelheden moeten gewoon omhoog.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Inderdaad de serve stats zeggen alles van die match. Ik ben geneigd te zeggen dat er te weinig kracht komt uit de benen. Het is niet zozeer harder slaan want zijn forehand bewijst dat power niet het probleem is. De beweging is biomechanisch niet optimaal, toch niet voor top200-niveau. Gasten als Schwartzman, Baez, Nishioka, Moutet, Gaston,... die een stuk kleiner zijn hebben wel de goede techniek.

Geerts stond 5-0 achter in zijn TB zag ik, da's wel mooi teruggekomen dan .
 
Joris zijn 1ste ronde match vlot gewonnen, geen enkel bp tegen en 14 aces, mag nu tegen qualifier Droguet die 1st seed Millman uitschakelde.

Geerts verloren 3rd set tb, zat misschien wel iets meer in ondanks 11 van de 12 bp weggewerkt. En 18 aces met zijn 1m78, Gauthier kijk daar eens naar jongen ;) Sowieso wel 2 betere wedstrijden achter de rug, moet hij zich kunnen aan optrekken. Voor RG qualies moet hij nog wat stijgen.
 
Terug
Bovenaan