Racketsporten (squash, tafeltennis, padel, etc.)

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
Omdat er nog niet echt een thread is om vragen te stellen e.d. over verschillende racketsporten.
Kan gaan over squash, tafeltennis, padel, ...

Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat er nog niet echt een thread is om vragen te stellen e.d. over verschillende racketsporten.
Kan gaan over squash, tafeltennis, padel, ...

Vorige thread:

Zo weinig mensen hier die padel spelen? :)

Momenteel enorm populair in m'n vriendengroep...
 
Is echt wel enorm populair iig ken verschillende clubs waar dagen of weken alles volzet is van 's ochtends tot een uur voor de avondklok.
 
Zeer populair, alle tennisclubs hebben tegenwoordig padel terreinen en zijn idd weken volzet gans de dag.

Ik speel het regelmatig met 3 collega’s, vroeger altijd tennis gespeeld op deftig niveau en da helpt maar een collega had nog nooit een raket aangeraakt en was er ook snel met weg.
 
Da's het grote voordeel aan padel, de zelfvoldoening is van in het begin relatief groot. Zeker tov tennis.
Maar persoonlijk vind ik er maar weinig aan. Haal veel meer plezier uit tennis omwille van het technische & fysieke.
In deze tijden, waarbij je als volwassene niet op een (indoor) tennisterrein mag op 20 meter van elkaar, maar wel met 4 in een kooi gaan staan, speel ik dus ook padel :)
 
Ik ben een fervent squasher, helaas al maanden zonder mijn sport. Interclubseizoen heeft welgeteld 3 weken geduurd, daarna nieuwe lockdown (nr. 2) en federatie beslist het seizoen (zoals bij vele indoor sporten) finaal te annuleren.

Af en toe ga ik padellen, maar squash is zoveel intensiever en technischer dat padel voor mij nooit meer zal zijn dan een sporadische funsport.

Ondertussen lekker buikje aan het kweken. Andere (conditie)sporten zoals lopen en spinnen deed ik voor de squash. Nul incentive om te sporten nu.
 
Sinds mijn 15e B-15 maar ook de switch gemaakt naar padel. Wel telkens een serieuze aanval op mijn rug!

de populariteit van padel zal wel dalen als de andere sporten opnieuw mogen doorgaan

ook veel mensen die technisch werkloos zijn of van thuis werken en op de middag eens een verzetje nodig hebben
 
Succes daarvan is samen met het coronaverhaal ook gewoon de laagdrempeligheid omdat je als beginner nooit heel de tijd de balletjes (ver weg) moet gaan oprapen zoals bijvoorbeeld bij tennis ;-).
 
Ik ben eigenlijk in squashen gerold vorige zomer omdat ik niet meer naar de fitness mocht, nadat ze dat ook hebben verboden zijn wij enkele weken terug begonnen met padel.
Ik vind het zeker leuk, maar vanaf het terug mag ga ik toch eerder 70/30 squashen/padellen denk ik.
 
Normaliter squash ik 3x per week, maar sinds een jaar is dat er dus nog niet van gekomen met globale sluiting. Zo ook in padelverhaal gerold, maar is toch iets anders of minder interessant voor mij.

Wij hebben een abonnement, maar elke keer dat het buitenveld (kunstgras) iets of wat nat is mag er niet op gespeeld worden. Dus gisteren vanaf 11u droog en (felle) zon, om 17u20 een dikke bui van 10min met als resultaat dat er om 18u niet gespeeld mocht worden. Het is niet dat dat veld onder water staat.
Dit is echt irritant omdat ge vroeg op voorhand moet reserveren en ge zo echt vaak toch niet kunt gaan. Gisteren las ik in de krant dat er zelfs bij regenweer nog moeilijk een veld te vinden is in antwerpen omdat alles volboekt blijft en mensen in de regen spelen.
 
Wel straf dat ze er bij u zo streng zijn dan. Ik heb ze bij ons ook al heel vaak in de regen zien spelen. Zelfs is met sneeuw ruimen nadien gwn begonnen terwijl het sneeuwde ooit :laugh: .

Ik heb het zelf een paar keer geprobeerd padel en met wat mensen die niet kunnen tennissen is het een alternatief maar echt zot ben ik er zelf toch niet van.
 
Normaliter squash ik 3x per week, maar sinds een jaar is dat er dus nog niet van gekomen met globale sluiting. Zo ook in padelverhaal gerold, maar is toch iets anders of minder interessant voor mij.

Wij hebben een abonnement, maar elke keer dat het buitenveld (kunstgras) iets of wat nat is mag er niet op gespeeld worden. Dus gisteren vanaf 11u droog en (felle) zon, om 17u20 een dikke bui van 10min met als resultaat dat er om 18u niet gespeeld mocht worden. Het is niet dat dat veld onder water staat.
Dit is echt irritant omdat ge vroeg op voorhand moet reserveren en ge zo echt vaak toch niet kunt gaan. Gisteren las ik in de krant dat er zelfs bij regenweer nog moeilijk een veld te vinden is in antwerpen omdat alles volboekt blijft en mensen in de regen spelen.

Bij ons wordt er gewoon gespeeld in de regen. Enkel bij zware regenval/onweer niet.
 
Zelf badminton gespeeld 1 keer per week op recreatief niveau. Het was zeer plezant, al was de groep waar ik zat niet open voor sociaal contact + niet beginnersvriendelijk (bij matchkes 2 tegen 2 direct smashen en dergelijke, gegrommel als ge niet direct anticipeerde) dus ja, ben maar gestopt. Was ook geen kantine toen, nu wel maarja, Corona.


Alleen, padel is hot! Ik heb ooit eens getennist als 15jarige een jaarke... tussen kinderen van 8,9,10 jaar en buh, forehand nooit gekund.

Is padel ook zo lastig, wat is de leeftijdsmix...? Heb ik wat voordeel uit m'n kort badmintonverleden... en pingpong, voor zover dat telt...
 
Joepie, racketsporten! :) Ik heb de 5 grote allemaal wel wat gedaan (tafeltennis, badminton, squash, tennis, padel). Wel wat = competitie in de lage regionen. Ook nog een tijdje racketlon (meerkamp van tafeltennis, badminton, squash, tennis) toen ik wat meer tijd had voor sporten.

Momenteel is het vooral tafeltennis (of toch na de zomer terug), competitief + training geven. In de zomer nu tennis en padel (lokale tennisclub heeft sinds 3 weken zijn eigen padelvelden). Dubbelspel vind ik padel nu wel leuker dan tennisdubbel, maar tennis enkel ga ik toch zeker blijven doen.
Squash is misschien nog wel mijn favoriet, maar ik woon beetje in een zwart gat op de squashkaart (weinig accommodatie & weinig niveau), dus doe ik quasi nooit meer...
 
Joepie, racketsporten! :) Ik heb de 5 grote allemaal wel wat gedaan (tafeltennis, badminton, squash, tennis, padel). Wel wat = competitie in de lage regionen. Ook nog een tijdje racketlon (meerkamp van tafeltennis, badminton, squash, tennis) toen ik wat meer tijd had voor sporten.

Momenteel is het vooral tafeltennis (of toch na de zomer terug), competitief + training geven. In de zomer nu tennis en padel (lokale tennisclub heeft sinds 3 weken zijn eigen padelvelden). Dubbelspel vind ik padel nu wel leuker dan tennisdubbel, maar tennis enkel ga ik toch zeker blijven doen.
Squash is misschien nog wel mijn favoriet, maar ik woon beetje in een zwart gat op de squashkaart (weinig accommodatie & weinig niveau), dus doe ik quasi nooit meer...
Mijn niveau in zowel padel als squash is een dikke 0, maar ik vind het wel leuk.
Gisteren de eerste keer dus terug gesquasht sinds november of december (of sinds wanneer het dus niet meer mocht) en ik heb afgezien. Het tempo en de fysieke inspanning is toch een pak hoger dan bij padel.
 
Ook nog een tijdje racketlon (meerkamp van tafeltennis, badminton, squash, tennis) toen ik wat meer tijd had voor sporten.
Zijn daar überhaupt competities in in België?

(niet dat ik daar zou scoren, tafeltennis en badminton zijn onbestaande qua niveau :p ).
 
Niet meer. 5-10 jaar geleden had je pakt 1x per maand ergens in België nog wel een tornooi. Nu schiet er denk ik enkel nog het internationale King of Rackets in Oudenaarde over (afgezien van corona dan). Met ervaring in twee sporten kom je al een heel eind in de lage reeksen, de meeste deelnemers hebben gewoon 1 hoofdsport die ze competitief doen.

Bij deze toch even mijn bewondering delen voor de weinig bekende GOAT van het racketlon, de Deen Jesper Ratzer. Ongeveer B-15 in tennis, en dat is dan zijn minste sport. Top 1000 in badminton en squash op zijn best (en squash is ie mee begonnen op zijn 25e ofzo)
 
Niet meer. 5-10 jaar geleden had je pakt 1x per maand ergens in België nog wel een tornooi. Nu schiet er denk ik enkel nog het internationale King of Rackets in Oudenaarde over (afgezien van corona dan). Met ervaring in twee sporten kom je al een heel eind in de lage reeksen, de meeste deelnemers hebben gewoon 1 hoofdsport die ze competitief doen.

Bij deze toch even mijn bewondering delen voor de weinig bekende GOAT van het racketlon, de Deen Jesper Ratzer. Ongeveer B-15 in tennis, en dat is dan zijn minste sport. Top 1000 in badminton en squash op zijn best (en squash is ie mee begonnen op zijn 25e ofzo)
In België zitten we toch ook met broer en zus De Bleeckere, die waren toch vrij goed dacht ik? Afin, ik ken ze van de badminton, maar ik meende dat zeker Lieselot echt wel nog op hoog niveau racketlon speelde
 
Jazeker, Lieselot de Bleeckere en Peter Duyck staan in België elks op eenzame hoogte en presteren internationaal op top 10 niveau. (Broer de Bleeckere niet zo) Maar die Ratzer is buiten categorie.
 
Terug
Bovenaan