EA Sports WRC: Codemasters bespreekt de gameplay in eerste deep dive

Circa twee weken geleden besloot Electronic Arts om de allereerste gameplay-fragmenten van hun nieuwste racing game los te laten. Codemasters, wie eveneens verantwoordelijk is voor zowel de F1- als de GRID-serie, laat DiRT Rally officieel achter zich, hoewel diens kern gelukkig intact blijft in een gelicenseerde WRC-titel! Realistische, veeleisende gameplay zal nog steeds een integraal onderdeel van EA Sports WRC vormen en dit was één van de voornaamste onderwerpen waar men vandaag over praatte, dit in een deep dive van ongeveer zes minuten.

Codemasters besprak (samen met WRC-commentatrice Molly Petit) om te beginnen hoe EA Sports WRC meer dan 200 verschillende parcours zal aanbieden, welke men verspreidde over 17 locaties die in de echte wereld bestaan. Sommige van deze plekken zullen de grootste omgevingen zijn die Codemasters ooit in hun rally-games stak, omdat het team nu naar de Unreal Engine overschakelde, en men zal ook alle vier seizoenen (inclusief verschillende weersomstandigheden) voorschotelen. Daarnaast informeerden de ontwikkelaars ons over de "Rally 1 Hybrid System," een dynamische besturing waarmee je tijdens het racen de batterij van je wagen moet balanceren om zo het meeste uit je voertuig te halen. Het totaal aantal auto's is intussen ook bekend: EA Sports WRC zal al bij al 80 exemplaren tellen en de volledige lijst kun je op de officiële website lezen.

De deep dive barst van de relevante details, dus wij raden het aan om de video te bekijken als de gameplay je interesseert. Electronic Arts en Codemasters willen er trouwens een regelmatige gewoonte van maken, want ze beloofden dat ze volgende week een nieuwe deep dive gaan publiceren waar de verscheidene modi aan bod zullen komen. EA Sports WRC lanceert vanaf 3 november 2023 op pc, Xbox Series S | X en PlayStation 5.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan