Racing PC PS5 XBOX EA SPORTS WRC

"However, although PlayStation 5, Xbox Series X|S and PC rally fans will be looking forward to the new WRC title, previous-gen console owners are set to miss out, as EA SPORTS and Codemasters have confirmed that EA SPORTS WRC will not be released on Xbox One or PlayStation 4. "

Voor info ivm een stuur verwijs ik u graag naar het simracing topic: https://www.beyondgaming.be/threads/sim-racing-topic-discussie-nieuws-setups.108/
 
Pfiew, ge zijt wel efkes bezig met zo'n rally in "long" modus.

Iemand tips voor wheel instellingen (fanatec)
De eerste keer dat ik rally doe met een stuur, anders enkel circuit gewoon
 
Pfiew, ge zijt wel efkes bezig met zo'n rally in "long" modus.

Iemand tips voor wheel instellingen (fanatec)
De eerste keer dat ik rally doe met een stuur, anders enkel circuit gewoon
Ik beperkte het aantal graden naar 540 (geen idee of dat kan met fanatec), anders draai je als een halve zot constant aan dat stuur.
 
Ik beperkte het aantal graden naar 540 (geen idee of dat kan met fanatec), anders draai je als een halve zot constant aan dat stuur.
Dat kan met Fanatec ook maar waarom zou je dat doen? In rally pak je geen bocht zoals in GT3. In rally snok je even bruut aan het stuur voor de bocht en dan balanceer je met je gaspedaal, rem en handrem die auto mooi doorheen de bocht.

Ik denk dat ik niet één keer mijn stuur verder draai dan 180° tijdens een race en meestal zelfs maar 90°, terwijl mijn stuur wel in 2520°-mode staat.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan met Fanatec ook maar waarom zou je dat doen? In rally pak je geen bocht zoals in GT3. In rally snok je even bruut aan het stuur voor de bocht en dan balanceer je met je gaspedaal, rem en handrem die auto mooi doorheen de bocht.

Ik denk dat ik niet één keer mijn stuur verder draai dan 180° tijdens een race en meestal zelfs maar 90°, terwijl mijn stuur wel in 2520°-mode staat.

Kwam eigenlijk doordat die knoppen van mijn thrustmaster zodanig ambetant zaten en ik dus de handrem bijna nooit kon gebruiken in volle actie.
Of ik moest 1 van de flippers aan het stuur gebruiken als handrem, maar dan kon ik zelf niet meer schakelen.
En ik vond het wel makkelijker om te corrigeren als je hem kwijt bent.
 
Spelen met een handrem en sequentiële schakelpook geeft wel een enorme extra dimensie aan WRC 23 (en andere rally games), vind ik. Alleen wil dat zeggen dat je rechterhand op de schakelpook of de handrem zit, en dat je met je linkerhand bijna de hele tijd alleen stuurt. Als je een beetje een krachtig stuur hebt voel je dat na een tijd wel in uw linkerpols.
 
hoe speelt dit spel , is dat als de vorige wrc games of als dirt 2.0 ...?
of is het meer casual / arcade ?
idd dat zou ik ook eens willen weten. de vorige wrc games met plezier gespeeld maar dirt rally 2.0 was veeeeeeel te moeilijk.
Dus is er een moeilijksheidsgraad in career?

Wat ik wel al heb gezien (in de reviews) dat hetzelfde systeem erin zit van in de F1 games en vind dat eigenlijk een zeeeeeer slecht systeem van EA (cosmetics die op niks trekken enz...)
 
Nogmaals, waarom zouden de makers van Dirt de physics van een andere developer gebruiken, omdat die toevallig de licentie hadden? Nee, deze speelt als Dirt, maar de tegenstander is een pak gemakkelijker. 1 gewone rally afgewerkt, met meerdere minuten voorsprong gewonnen, terwijl ik toch ee paar keer overkop gegaan ben. . Er zit nu ook regularity in, die rally heb ik met bijna 40 punten voorsprong gewonnen.
AI staat op 100%, dus ik vermoed wel dat het later in de career moeilijker wordt
 
hoe speelt dit spel , is dat als de vorige wrc games of als dirt 2.0 ...?
of is het meer casual / arcade ?
WRC 23 leunt véél meer naar Dirt Rally 2.0 dan naar de vorige WRC games. Dit is in feite Dirt Rally 3.0.
Het is geen diehard rally sim want zo is er maar één, namelijk Richard Burns Rally. Maar het is zeker ook geen arcade spel zoals Dirt 4 was. Een simcade noemen ze dit, al houd ik niet van die term.

@marcel : gamen tegen AI is zoals chatten met uzelf in notepad. Het kan wel, maar multiplayer is veel leuker. Single player careers zijn altijd gemakkelijker vergeleken met multiplayer races of time trail waarbij je probeert een toptijd te rijden.
 
Punt 1 : Deze game heeft soft lock, dus staat u stuur op 900 graden.
Hij past hem automatisch aan in de game, dus niet nodig voor je graden aan te passen.
Vooral handig op oudere auto's ook, is een auto van vroeger 540 graden.
Dan gaat hij het stuur automatisch aanpassen ervoor.


Punt 2 : De game heeft veel dingen toegevoegd voor beginners, je krijgt veel rij hulp nu.



Dynamic Handling System

EA SPORTS WRC’s Dynamic Handling System gives players an authentic driving experience across all forms of terrain. Using the handling system from DiRT Rally 2.0 as a base, improvements have been made to tarmac handling, force feedback, aerodynamic simulations, drivetrain inertia, progressive braking and much more.Incorporating feedback from professional rally drivers such as game designer and real-world European Rally Championship 3 winner Jon Armstrong, the team has produced a true-to-life handling model that will be appreciated by experienced players.

wm-rally-iberia-ford-fiesta-wrc-19-02-1.jpg.adapt.320w.jpg

Driving Tools

For players unfamiliar to Rally that still want to get involved in the sport through EA SPORTS WRC, the game’s Dynamic Handling System is supplemented by a suite of tools and options to give those players a driving experience that matches their skill level.

Fine-tuning assist settings such as anti-lock braking and traction control, are accompanied by a choice between two different pace note systems.

In the real-world, drivers use a complex language of coded notes to accurately describe the road ahead. While this is faithfully recreated in-game, a simplified pace note system can break down the complex language of rallying to simple terms understandable for all players.

In addition, EA SPORTS WRC maintains the challenging yet approachable driving experience of DiRT Rally 2.0, where gamepad and keyboard players can feel just as confident on the roads as those with the most elaborate sim rigs.
 
Terug
Bovenaan