Racing PC PS5 XBOX EA SPORTS WRC

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
wrc.png


release: 3 november 2023
genre: racing
dev: Codemasters

Codemasters ontwikkelt voortaan de officiële WRC-games.

Build the car of your dreams in the all-new official video game of the FIA World Rally Championship, the first developed by the award-winning team behind the DiRT Rally series. Design and drive your dream rally car with the debut of Builder mode, race and overcome recent events alongside real-world highlights and nostalgic throwbacks in Moments mode, or battle the elements across dirt, snow, and asphalt in the pursuit of the perfect run.

Taking the power of the Unreal Engine with the DiRT Rally series physics, EA SPORTS™ WRC delivers longer, more detailed stages than previously possible, with 18 official FIA World Rally Championship locations and over 600km of unforgiving asphalt, gravel, and snow stages.

 
Laatst bewerkt:
Vraag me af wat er hier nog van Dirt zal inzitten. Mij zijn vooral de oudere rally kampioenschappen/alternatieve kampioenschappen die ik leuk vindt. WRC hedendaags weinig affectie mee.
 
het is een rally game. het hoort erbij, en het is zelfs nodig.
het zou een beetje zijn zoals een shooter zonder pistolen.
Dat het er bij hoort weet ik ook wel.. maar er is iets dat op een manier wat op men zenuwen werkt, mss de intonatie van de stem ofz, dunno.
 
Dat het er bij hoort weet ik ook wel.. maar er is iets dat op een manier wat op men zenuwen werkt, mss de intonatie van de stem ofz, dunno.
Als de copiloot niks zegt komt het niet goed. Ik ben zelf 15 jaar copiloot geweest waarvan de laatste jaren op het hoogste niveau en Belgen- en Nederland. Een bepaalde intonatie hoort bij de "flow". Bepaalde dingen met een andere intonatie/stemval ertussen zeggen kunnen die dingen extra benadrukken of andere info zijn die je meedeelt.


Vrouwen zijn meestal goede copilotes omdat ze veel hun stem verhogen/lagen en dingen benadrukken, mannen luister daar goed naar :biglaugh:
 
Laatst bewerkt:
Dat het er bij hoort weet ik ook wel.. maar er is iets dat op een manier wat op men zenuwen werkt, mss de intonatie van de stem ofz, dunno.
in DiRT en zo valt dat toch enorm mee tov de oude Sega Rally-achtige dingen "HARD LEFT!!! EASY RIGHT!!!" etc.

in de eerste DiRT hadden ze de voice-actor voor de co in een motion simulator gezet, die de stage effectief volgde terwijl hij aan het inspreken was. dat was wel beter, je kon dat ook horen bij big jumps en zo.
waarom ze dat nu niet meer doen is mij een raadsel, maar zonder co kan je niet rally rijden.
 
Ziet er wel goed uit en de preview spreken toch ook van een goede game. Ik moet zeggen altijd graag rally gespeeld maar de WRC games toch nooit graag gespeeld. Hoop dat codemasters hier toch weer een top titel kan afzetten zoals Colin McRae en de DiRT series.
Net eens naar de minimum system requirements gekeken en dat wordt dus spijtig genoeg een njet voor mij. Ik vermoed dat ze die engine ook wel zullen door trekken naar de F1 serie de volgende jaren. Dacht dat ze daar ook al wat gezegd hadden dat F1 23 de laatste met de huidige engine zou zijn. Dus ja misschien toch stilaan tijd voor een upgrade/nieuwe pc. Beestje is er intussen ook 7 jaar. Weer kosten aan die hobby :cry: Er staat de komende tijd genoeg klaar voor release met WEC, AC2....
 
ik snap eigenlijk niet dat mensen vrezen dat dit zoals de oude WRC reeks gaat spelen.
Ze gaan bij Codemasters niet ineens de physics en gameplay engine van Kyloton gaan gebruiken terwijl ze zelf iets veel beters in house hebben.
Dit wordt gewoon een DiRT-titel maar dan met WRC-licentie.
 
While the engine under the bonnet is brand new, EA Sports WRC’s driving physics are adapted from DiRT Rally. This could be a blessing and a curse. DiRT Rally’s off-road driving physics are sublime, but the asphalt physics never felt natural.

However, Codemasters assures that EA Sports WRC is “all about realism” and “a sim racing title first and foremost.”

“We made sure to keep it realistic. We were able to bring across the DiRT Rally 2.0 handling model into Unreal,” Armstrong explains. “Our focus has been on building what we had and making it better and improving in areas that we wanted to improve. If you’re a fan of DiRT Rally, this will feel quite natural to you. It’ll be a step further and something you’ll really enjoy.”

For players who want the most realistic experience, EA Sports WRC will let you use car setups used by professional rally drivers. Numerous assists are also available for players new to rally games, as well as simplified pace notes.

Why EA Sports WRC is Ditching Codemasters’ EGO Engine
 
Terug
Bovenaan