Sim Racing topic | discussie & setups

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
gtlhjjjb2.jpg



Tegenwoordig is sim racing hipper dan ooit, mede door allerlei online alternatieven voor echte races.
Post zeker ook foto's van jullie setup, altijd leuk om te zien!
Via onderstaand formulier kun je aangeven op welk platform en welke games je speelt:
Bekijk hier de antwoorden van andere gamers:
(wil je worden verwijderd uit het formulier, laat iets weten)​



coureurs op Twitch

officiële kampioenschappen

handige links
wheels / pedals / shifters
cockpits / mounting

Ontbreekt er volgens jou iets? Feedback is welkom!
 
Mijn huidige setup:
- Playseat Evolution Black
- Thrustmaster T300 RS GT
- Thrustmaster T3PA
- Samsung 55" UHD QLED TV

In het begin had ik in de pedalen die conical mod geplaatst, maar ik was niet consistent tijdens het remmen (terwijl het voor mij wel consistent aanvoelde). Ik heb deze dan verwijderd, en reed eigenlijk direct veel sneller, die zou ik dus niet zo aanraden. Qua gevoel is het nu wel wat minder, maar dat went wel. Het stuur vind ik voorlopig goed (heb al met een gewone T300 RS gereden, en met een G29, de G29 vond ik veel minder goed..). De seat zou ik voorlopig niet aanraden, de zetel zelf dan, zit echt niet comfortabel, zeker niet als je langer dan een uurtje speelt.. TV staat op 1,5m en past wel goed (staat op een IKEA kastje), misschien net iets te groot, maar momenteel niet zo veel last van.

Games: Gran Turismo Sport


Iemand die me toevallig een andere seat kan aanraden? Vooral eentje die comfortabel is/goed zit.
 
Playseat Evo White, met een oude G25.
Momenteel het budget niet om nieuwer te kopen.
Ik speel dan ook veel verschillende types games.
Voor een sessie van langer dan een uur is die Evo niet handig met mijn rug problemen.
Online racen doe ik nog weinig, mocht ik een goed team (clan/club) of zo vinden, kan dit wel veranderen.

Deze games heb ik alvast staan:

- Assetto Corsa Competizione
- Automobilista 2
- F1 2019 / F1 2020
- Project Cars 2
- rFactor 2
 
Ik speel momenteel vooral Assetto Corsa Competizione en ik rij de league mee van Sim Racing Belgium die volgende week van start gaat en dan 12 weken duurt.
Daarnaast rij ik ook op iRacing Skip Barber, dat is fun voor tussendoor. De 12h van Bathurst eind deze maand en de 24h op de Nurnburgring zou ik ook willen meepakken, maar eerst een team vinden.

De gewone Assetto Corse en Kart Craft heb ik ook, maar die speel ik niet zoveel. Soms een AC voor een fun rondje met wat vrienden op de Nordschleife.

Mijn setup bestaat momenteel uit een Fanatec DD, Fanatec CS V3 pedalen en een Sim Lab P1 met 25" 1080p triples.
Gisteren zijn mijn Heusinkveld Sprints aangekomen en die ga ik in het weekend monteren.

Deze week heb ik 2 VoCore schermpjes besteld, wat digitale leds en een Arduino nano V3 om zelf een DDU en racelogic te bouwen, dus ik ben benieuwd hoe dat zal aflopen :)

Iemand die me toevallig een andere seat kan aanraden? Vooral eentje die comfortabel is/goed zit.
De meest gebruikte zijn ofwel een kuipstoel of een auto zetel uit een sportieve wagen zoals een Focus RS ed. Een gewone sportieve autozetel zal een stuk comfortabeler zijn als een kuipstoel. Ik heb zelf een Sparco kuip en dat is vrij hard om in te zitten. Aan mijn rug heb ik niet zo snel last, maar mijn kont kan begin zeer doen als ik er te lang inzit. Een uur of 2-3 is geen probleem, maar als ge langer wilt racen, moet ge af en toe eens er uit komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben na jaren gamen op consoles eindelijk klaar om de overstap te maken naar de pc.
Eind van deze week kan ik hem gaan afhalen bij Alternate. Door de immense schaarste aan onderdelen was het lang wachten op de grafische kaart (MSI 3080 Geforce suprim X).

Ik speel eigenlijk enkel racing sims en héél sporadisch eens een matchke Fifa.
Voorlopig nog vanuit een playseat, maar ook hier komt snel verandering in.

Voorlopig zal ik mij vooral bezig houden met ACC, welke ik ook op ps4 kon spelen, en ook RBR blijft een favoriet.

Indien er mensen zijn die het zien zitten om langere wedstrijden in ACC samen te rijden hoor ik dat graag en dan kunnen we eens kijken of het niveau een beetje op elkaar afgestemd is.
Ik ben zeker niet de allersnelste, maar kan op ieder circuit wel een aardige flow vinden :)
 
Ik ben na jaren gamen op consoles eindelijk klaar om de overstap te maken naar de pc.
Eind van deze week kan ik hem gaan afhalen bij Alternate. Door de immense schaarste aan onderdelen was het lang wachten op de grafische kaart (MSI 3080 Geforce suprim X).

Ik speel eigenlijk enkel racing sims en héél sporadisch eens een matchke Fifa.
Voorlopig nog vanuit een playseat, maar ook hier komt snel verandering in.

Voorlopig zal ik mij vooral bezig houden met ACC, welke ik ook op ps4 kon spelen, en ook RBR blijft een favoriet.

Indien er mensen zijn die het zien zitten om langere wedstrijden in ACC samen te rijden hoor ik dat graag en dan kunnen we eens kijken of het niveau een beetje op elkaar afgestemd is.
Ik ben zeker niet de allersnelste, maar kan op ieder circuit wel een aardige flow vinden :)
Ik rij bij Sim Racing Belgium. Die zijn vooral actief op ACC en een paar op iRacing. Maar de focus voor de events ligt vooral op ACC.
De league begint aanstaande vrijdag en bestaat uit 12 races, maar daarbuiten worden er nog losse races georganiseerd. Meestal op woensdag en zaterdag zijn de losse events, dus kom eens op de Discord en doe eens een race mee als je zin hebt. https://discord.gg/ZQ2HEAFnYC
 
Ik rij bij Sim Racing Belgium. Die zijn vooral actief op ACC en een paar op iRacing. Maar de focus voor de events ligt vooral op ACC.
De league begint aanstaande vrijdag en bestaat uit 12 races, maar daarbuiten worden er nog losse races georganiseerd. Meestal op woensdag en zaterdag zijn de losse events, dus kom eens op de Discord en doe eens een race mee als je zin hebt. https://discord.gg/ZQ2HEAFnYC
Dit ga ik zeker doen, maar de link is blijkbaar niet geldig :)

In het begin ga ik wel nog even moeten zoeken hoe het gamen op pc juist allemaal gaat tov op de playstation, maar ik verwacht daar niet echt moeilijkheden mee.

Zaterdag ga ik de pc gaan halen en dan test ik zondag alvast al eens alles uit.
 
Dit ga ik zeker doen, maar de link is blijkbaar niet geldig :)

In het begin ga ik wel nog even moeten zoeken hoe het gamen op pc juist allemaal gaat tov op de playstation, maar ik verwacht daar niet echt moeilijkheden mee.

Zaterdag ga ik de pc gaan halen en dan test ik zondag alvast al eens alles uit.
Wat krijg je te zien als je op de link drukt? Ik heb hem net even in een andere browser open gedaan die ik normaal nooit gebruik en daar werkt hij.
 
Het is gelukt 😏.

Is nog een beetje mijn weg zoeken.... . Ik hoop alvast volgende week aan te sluiten en dan hier en daar wat wedstrijden te kunnen mee rijden.
Hopelijk draait alles goed op de nieuwe pc 💪
 
Komt goed. Ik ben ook nog maar terug 2 maand bezig met simmen na een pauze van 10 jaar. Van PC's ken ik wel veel, maar het simracen zelf is drastisch veranderd in die 10 jaar. Maar die gasten zijn behulpzaam en gaan u op weg zetten zodat ge kunt meerijden :)
 
VidaXL Game Chair tunen ( ombouwen ) naar kuipzetel , door het zitvlak iets te kantelen. achterste bouten M8 iets lossen, voorste bouten M8 vervangen, twee houten blokjes, 2 langere M8 bouten vooraan en twee oogvijsjes. :)

Kijk hier voor foto
 
Laatst bewerkt:
Setup:
  • Simlab P1-X
  • Lynx Motorsport Pro sprint seat
  • Fanatec CSL 1.1
  • Fanatec F1 rim
  • Meca Cup 1 pedals (10 jaar Fanatec CSR gehad)
  • Oculus CV1
Games:
  • Assetto Corsa Competizione
  • Assetto Corsa
  • AMS2
  • Kartkraft
  • Raceroom
  • iRacing (basic versie)
Ik ben ondertussen al sind 2007 aan het simracen, maar sinds de laatste 2j écht serieus. AC & ACC zijn mijn belangrijkste platformen om te rijden. Single seaters en prototypes zijn mijn 'specialiteit', maar ik rij ook heel veel GT3. Sinds vorig jaar rij ik ook endurance races tot 12u.

Momenteel rij ik kampioenschappen op RCI motorsport, VSR simracing en OOR simracing. Ben lid van OOR staff en heb een 'eigen' raceteam met 8 piloten. In 2021 ben'k wel aan het kijken om een trapje hoger te gaan en een plekje te zoeken in een semi-professioneel simraceteam. Maar voorlopig nog niet veel opties :')
 
Ik ben het wachten op Fanatec beu aangezien ik enkel ps5 speel (voornamelijk ps5). GT Sports vind ik niet echt men ding.

Wat zouden jullie aanraden? T300 heeft goede reviews.. Of de T300 GT? Met/zonder loadcell set?

Voorlopig rijd ik met een T150 waar ik wel de nodige fun uit haal.

Of toch wachten op de nieuwe van Fanatec?
 
Al iets meer dan een jaar niet geracet. Denk wel dat ik binnenkort ACC terug oppik.
Sinds meer dan een jaar paar grote updates geweest omtrent tyre model en kerbs, en GT4 toegevoegd.
Vooral die tyre model en kerbs behavior updates lijken super.

Ik speel met een G27 stuur.
 
Ik ben het wachten op Fanatec beu aangezien ik enkel ps5 speel (voornamelijk ps5). GT Sports vind ik niet echt men ding.

Wat zouden jullie aanraden? T300 heeft goede reviews.. Of de T300 GT? Met/zonder loadcell set?

Voorlopig rijd ik met een T150 waar ik wel de nodige fun uit haal.

Of toch wachten op de nieuwe van Fanatec?
Koopt u gewoon tlcm pedals en have fun. Die T300 gaat u echt niet sneller maken, goeie set pedals gaat je meer bij brengen.
Kosten 175 euro bij Megekko, en zou snel zijn voor dat er nog een lockdown komt.

 
Koopt u gewoon tlcm pedals en have fun. Die T300 gaat u echt niet sneller maken, goeie set pedals gaat je meer bij brengen.
Kosten 175 euro bij Megekko, en zou snel zijn voor dat er nog een lockdown komt.


Waar ik nog het meest aan twijfel is het feit dat ik voornamelijk F1 speel en dat ik die clutch niet nodig heb.
Verder heb ik een wheelstand pro en denk dat de houder van mijn stuur net voor het rempedaal zit, anders monteren zal niet evident zijn.

Edit: ik heb ze dan maar besteld. We zien wel :)
 
Laatst bewerkt:
het is nu weer wat geleden omdat de races op iracing mij niet meer aanstonden maar mijn setup;

Fanatec csw 2.5 wheel base
Fanatec Porsche 911 gt3 wheel podium
Fanatec formula rim v2
Fanatec clubsport V3 pedals

Thrustmaster TSS handbrake/seq shifter.
Thrustmaster th8a shifter (gebruik ik momenteel niet)
 
Ik kreeg reclame op FB en heb daar de eerste keer eens op geklikt :)
Thrustmaster shop aan 35%.
T300 base en Ferrari add-on voor 300€ samen.
180€ korting
 
Thrustmaster hun nieuwe stuurtje ziet er wel lekker uit 🤤

 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
5K
Weergaven
219K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan