Racing PC PS5 XBOX EA SPORTS WRC

@marcel : gamen tegen AI is zoals chatten met uzelf in notepad. Het kan wel, maar multiplayer is veel leuker. Single player careers zijn altijd gemakkelijker vergeleken met multiplayer races of time trail waarbij je probeert een toptijd te rijden.
career is gewoon goed om te oefenen.
plus, in de meeste racegames is 80% van de races F1 of GT3, op Spa, Silverstone, Monza of (voor GT3) Nordschleife. boeiend.
 
Ook gezwicht. Voorlopig wel zonder stuur en met controller. Nog maar met enkele wagens gereden. Wel een zwakke plek voor de kit cars en de S2000 klasse. :love:
 
Ook gezwicht. Voorlopig wel zonder stuur en met controller. Nog maar met enkele wagens gereden. Wel een zwakke plek voor de kit cars en de S2000 klasse. :love:
Hier Group B 🥰
Ik keek in de jaren 80 als kleuter en kind naar WRC op Eurosport (wie kent het nog?) samen met mijn pa van wie ik mijn passie voor auto's heb gekregen. Onlangs op een oldtimer beurs een Audi Quattro (S1) uit 1984 naast een Lancia Delta Integrale Evo 2 uit 1994 zien staan. Ik verzeker u dat als men mijn bloedwaarden ervoor en erna gemeten had dat mijn testosteron gehalte toegenomen was.

Als je ooit een stuur zou overwegen, graag even richting het Simracing topic switchen...
 
Hier Group B 🥰
Ik keek in de jaren 80 als kleuter en kind naar WRC op Eurosport (wie kent het nog?) samen met mijn pa van wie ik mijn passie voor auto's heb gekregen. Onlangs op een oldtimer beurs een Audi Quattro (S1) uit 1984 naast een Lancia Delta Integrale Evo 2 uit 1994 zien staan. Ik verzeker u dat als men mijn bloedwaarden ervoor en erna gemeten had dat mijn testosteron gehalte toegenomen was.

Als je ooit een stuur zou overwegen, graag even richting het Simracing topic switchen...
De group B heb ik nooit geweten. Ik ben van 86. Mijn eerste herinneringen zijn de groep A wagens. Met o.a Patrick Snijers. Mijn passie voor rallysport komt voort uit het feit dat ik jarenlang op de proeven van de Ypres rally heb gewoond.

Wel al verschillende group B wagens op de proeven gezien. Onder andere een Quattro S2 met Walter Röhrl zelf achter het stuur. (Eifel Rally 2010).

Moest er iemand een proef weten in het spel waar je fameus kan 'couperen' dan hoor ik het graag.
 
raar: eerste 5 etappes in Zweden suck ik zwaar, gemiddeld bijna een minuut verloren per SS.
daarna win ik ze allemaal met 2 minuten voorsprong op zelfs de WRC's (zelf doe ik dan junior WRC), en win ik weer los.

dan regularity in Griekenland, in één etappe haal ik de eerste split (hairpin na hairpin) de gemiddelde snelheid niet eens, en krijg ik 20 strafpunten. beste wagen haalt dan over heel de etappe maar 17 punten.

AI is imo gewoon buggy as hell.
 
Heb je al eens een marathon gelopen op naaldhakken?
je kunt ook gewoon antwoorden he.
het spel is gemaakt met consoles (en dus meestal controllers) in mind, dus het zou wel moeten lukken.
wees er wel van bewust dat het geen The Crew oid is, en dat het een pak realistischer gedrag is (maar ook geen echte simulator), waardoor het met een controller moeilijker gaat zijn (zeker zonder assists of zo)
 
Het is natuurlijk persoonlijk en ik speel op PC alleen, maar ik heb de indruk dat WRC 23 gemakkelijker is om te spelen dan Dirt Rally 2.0 maar moeilijker dan WRC: Generations.
 
blijkbaar een bug waarbij de AI gewoon "uitschakelt".
je start een rally, doet een stage, verlaat dan het spel om later terug te komen. pak je ongeveer 30s per split.
ik win de stage in mijn JWRC, met méér dan 2 minuten op de WRC's.
 
Probeer dan eens RBR. Als je het daar meer dan 2 min volhoudt aan volle snelheid zonder "terminal damage" dan trakteer ik u op een pint.
 
jaja, RBR speel ik ook (met Hungarian Sim Racing Fans), maar dat wil niet zeggen dat ik mij niet wil amuseren met WRC.
 
blijkbaar een bug waarbij de AI gewoon "uitschakelt".
je start een rally, doet een stage, verlaat dan het spel om later terug te komen. pak je ongeveer 30s per split.
ik win de stage in mijn JWRC, met méér dan 2 minuten op de WRC's.
blijkbaar een gelijkaardige bug bij de clubs: als je de rally verlaat en later terug komt, krijg je een compleet nieuwe wagen.
 
Ik ben net in bezit van WRC23. Sequentiële schakelen lukt nu, automatisch deels. Zodra er een respawn is, blijft de wagen in de 1e versnelling. Gaat niet voor of achteruit... wat te doen? Wellicht instelling?
 
Staat nu op Steam in bundel met DiRT Rally 2.0. ik had DiRT rally al dus kon ik WRC bijkopen voor 35€. Wat nog een pakje meer korting is dan de oorspronkelijke 10% bij release.

Nouja intussen al terug een refund gevraagd want zoals ik vreesde werkte dat niet met mijn verouderde hardware. Grafisch op het laagste ingesteld, draaide nog vrij vlot qua FPS. Alles vrij speelbaar. Ik kon eigenlijk vrij vlot zonder haperingen rondrijden, maar op bepaald moment kon hij niet mee met het laden van de map. Dan reed ik gewoon van de wereld af en viel in een groot gat. Altijd al geweten dat de wereld een schijf was :unsure:
 
Staat nu op Steam in bundel met DiRT Rally 2.0. ik had DiRT rally al dus kon ik WRC bijkopen voor 35€. Wat nog een pakje meer korting is dan de oorspronkelijke 10% bij release.

Nouja intussen al terug een refund gevraagd want zoals ik vreesde werkte dat niet met mijn verouderde hardware. Grafisch op het laagste ingesteld, draaide nog vrij vlot qua FPS. Alles vrij speelbaar. Ik kon eigenlijk vrij vlot zonder haperingen rondrijden, maar op bepaald moment kon hij niet mee met het laden van de map. Dan reed ik gewoon van de wereld af en viel in een groot gat. Altijd al geweten dat de wereld een schijf was :unsure:
De grafische engine heeft, op PC, wel enkele flinke bugfixes gehad. Zoals met alles bij EA was WRC 23 ook niet meer dan een betalende beta. Zelfs mijn RTX4080 had ik in het begin haperingen in de eerste 10-20 sec als ik begon te spelen in 1080p. Ondertussen is het wel speelbaar op mijn 3 x 4K schermen. Jammer van uw refund want de kans is groot dat het nu wel beter had gedraaid op uw hardware, maar de eerste weken na release waren ronduit beschamend voor EA.
 
Terug
Bovenaan