Tennis

Wat David zijn loopstijl betreft, hij heeft altijd al wat X-benen gehad, maar die laatste blessure staat daar los van denk ik.
 
Onclin naar de halve finales zie ik, met 5 aces zowaar! Nu waarschijnlijk Stricker, tenzij die weer gaat tanken het toch die Spaanse lucky loser wordt die De Loore uitschakelde.
 
Hij verteert die overschakeling van Futures naar Challengers wel heel vlot vind ik! Maakt de grootste sprong van de Belgen dit jaar, veelbelovend begin voor Gauthier.
 
De resultaten van Wickmayer zijn dit jaar meer in stijgende lijn, zit meer constante in. Vandaag geplaatst voor de halve finale in Macon, een W40. Klimt stilletjes weer richting top-200, waar ze met de punten van Wimbledon '22 eigenlijk al vlot in zou hebben gestaan.
Minder constant zijn de resultaten van Costoulas, daar valt geen peil op te trekken. Vorige week nog verrassend verloren van Vlasselaer, deze week had ze het ook weer moeilijk tegen Vanlangendonck waar ze zelfs een bagel van kreeg. (ofwel speelt ze niet graag tegen landgenotes) Maar daarna speelde ze weer vlot 6e reekshoofd Nahimana naar huis met 6-2 6-0 en momenteel heeft ze zicht op de halve finales, want ze staat een set en een break voor tegen Fung.
 
Ik was net aan het bekijken in de ranking waar Faucon ergens stond, en ineens viel de naam Arnaud Bovy me op. Tiens, weinig resultaten van gezien de laatste maanden dacht ik... vind ik op Wiki dat hij in augustus 2022 is gestopt met professioneel tennis. :eek: Heb ik precies gemist!
 
Ik was net aan het bekijken in de ranking waar Faucon ergens stond, en ineens viel de naam Arnaud Bovy me op. Tiens, weinig resultaten van gezien de laatste maanden dacht ik... vind ik op Wiki dat hij in augustus 2022 is gestopt met professioneel tennis. :eek: Heb ik precies gemist!
Ja van wat ik er van lees in de krant .. hij kon blijkbaar niet meteen doorbreken en kon moeilijk zijn studies en het tennis combineren. En hij heeft dan blijkbaar de harde beslissing genomen, verder te studeren op de universiteit en het tennis te laten voor wat het is.

Jammer, want hij was toch een groot talent. :frown:
 
Ja, als je nu zijn resultaten vanaf 2019 bekijkt, zit er niet echt veel groei in. 2022 verloor hij echt heel vaak van lager geklasseerde spelers en had hij bijna geen uitschieters meer, dan snap ik dat je je carrière in vraag stelt... Misschien denkt hij er na zijn studies anders over en probeert hij het nog eens?
 
Gewoon een droge 6-3/6-3 tegen Kolar. Heb maar heel kort enkele games kunnen zien. Maar die Onclin staat echt lekker te spelen.
Zijn grootste sterktes zijn zijn consistentie, diepe topspin ballen en tactisch zeer sterke opbouw van punten. Hier en daar op een gepast moment uithalen met de forehand.
Beweegt goed en houdt een stevig ritme in de rally's. Maakt weinig missers. Begint ook iets beter te serveren, maar wel nog veel ruimte voor verbetering. Wellicht had hij gewoon last van zijn been in Louvain-la-Neuve (speelde toen met een wit verband/lange sok aan zijn linker onderbeen).

En daarnaast weet hij nu ook wat winnen is en verteert hij snel de stap naar de challengers. Een niet te onderschatten kwaliteit.

Morgen tegen Stricker (ATP 153, live ranking ATP 141). Gauthier ondertussen al ATP 226.. Gaat hard.

Ik vind hem momenteel onze 3de beste belg bij de mannen. Goffin is nog een stuk beter. Bergs is een ander type speler, betere opslag en meer een alles of niets speler met momenten.
Hij heeft veel meer dan een De Loore (die heeft vooral zijn opslag en forehand), Coppejans, Geerts, Collignon,...
 
Ik begin toch meer en meer sympathie te krijgen voor het hele Murray verhaal deze week weer FF vier driesetters op rij winnen om de finale te halen in Doha.
 
Echt hé, wat een krijger! Toch opvallend hoe veel er beginnen choken als ze kunnen uitserveren tegen Murray. Van de 5 mp's die Lehecka kreeg waren er toch minstens 2 open kansen bij. Eerder op de week ook al Sacha en Sonego die het echt lieten liggen. Murray dwingt het ook wel ergens af natuurlijk met zijn intimiderende stijl op en naast het veld.

Lord Tomic geblesseerd opgegeven bij 6-4 en 1-2. Met zijn nieuwe ranking kan hij nu wel de ITF's laten voor wat ze zijn en weer meer Challengers spelen. Blijft een vreemd figuur maar pakt heel af en toe wel nog uit met van die geniale slagen die je op dat niveau nooit ziet.
 
6-3/7-6 verloren van Stricker. Hij speelde iets minder dan normaal. Hij speelde in de 1ste set teveel naar de forehand van Stricker en die is wel geweldig als hij doorkomt.
2de set ging gelijk op, maar Gauthier maakte de breakpunten niet af. Maar toch weer halve finale gehaald en flink opgeklommen op de ATP ranking.
 
Voor de 1ste keer eens live naar Collignon aan het kijken.
Wat moet ik daarover zeggen? Ik vind het gewoon jammer.
Hij kan echt wel tegen een balletje slagen, een echte baseline speler.

Maar hij choked op de belangrijke momenten. Hij breakt en wordt meteen terug gebroken..
Domme beslissingen/fouten op belangrijke momenten.. Van 40-0 voorstaan naar die game nog verliezen..
Hij maakt het zich onnodig moeilijk en laat het spel te vaak dicteren door die jonge Arthur Gea (wel een talentje trouwens).

Ondertussen 6-7/3-4 voor Gea..
 
En Gea die een versnelling hoger speelt en de 2de set vlot afmaakt. 6-7/4-6.

De Loore gewonnen van De Schepper met 6-3/6-3 en komt nu uit tegen Hoang (ATP 355) of Nuemayer (ATP 311).
 
Sterk bezette Challenger precies door gebrek aan andere tornooien in Europa deze week, vond al raar dat De Loore qualies moet spelen met zijn ranking.

Heb al eens gezegd dacht ik maar Collignon is op dit moment wat boven zijn waarde geklasseerd.
 
Hoeveel jaar gaan ze in Dubai nu nog een wildcard geven aan Jaziri... :thinking:
Kerel is bijna 39j. en haalt totaal niet meer het niveau voor een 500 tornooi.

Als ze dan toch per se een Arabier op de main draw willen, dan hadden ze beter voor Shelbayh gekozen. Is 19j. en ik zie er een potentiële top100 speler in.
 
Joris door maar wel een MTO in de tweede set, altijd scary gezien zijn voorgeschiedenis. Hopelijk kan hij morgen spelen.

En de Zizou zowaar ook nog eens gewonnen na een valse start.
 
Alleen de laatste game gezien...duurde enorm lang met breakpunten, gemiste matchballen (en dan sloeg hij uit frustratie een bal keihard weg langs de scheidsrechter het publiek in... evengoed mocht hij meteen inpakken. Volgens mij kreeg hij een strafpunt, maar ben niet meer zeker)
Eindelijk nog eens gewonnen inderdaad, want op de Tour kon hij enkel maar winnen in Melbourne. Hopelijk vertrokken voor een goede run. :)
 
Alleen de laatste game gezien...duurde enorm lang met breakpunten, gemiste matchballen (en dan sloeg hij uit frustratie een bal keihard weg langs de scheidsrechter het publiek in... evengoed mocht hij meteen inpakken. Volgens mij kreeg hij een strafpunt, maar ben niet meer zeker)
Eindelijk nog eens gewonnen inderdaad, want op de Tour kon hij enkel maar winnen in Melbourne. Hopelijk vertrokken voor een goede run. :)
Klopt en ook nog van Kwon gewonnen op de United Cup in Korea.
 
Terug
Bovenaan