Tennis

Daarom vond ik het spijtig dat Rune nipt verloor van Rublev, ik zag hem precies meer in staat om Djokivic wat te doen puffen, maar denk niet dat er iemand in staat zal zijn om te winnen van hem deze AO.

De Loore in drie sets voorbij Colson, tijdens het werk af en toe wat punten bekeken... Veel servicegeweld van beide kanten, maar weinig hoogstaande rally's leek me.
 
Nole, den geblesseerden :D , wie doet deze man wat? Rublev alleszins al niet, 7 spelletjes en gedaan.

Intussen al 3 LL's naar 2de ronde in Ottignies, ga je ook niet rap zien
Nole heeft echt wel last (gehad). Dat hij dan poepsimpel wint van andere toptennissers .. dat zegt al genoeg.
 
Block dubbele halve finale bij de juniors, wint in het enkel in drie sets van zijn dubbelpartner waarmee hij niet veel later het dubbel in drie sets (supertiebreak set drie) wint. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Goed van Blockx, die Fonseca is wel dik een jaar jonger en staat al 826e in de rank, de jongste -17 jarige in de ranking. Mss ook eentje om te volgen.
 
Idd. 16 jaar maar fysiek wel vroegrijp, is stevige kerel die Fonseca.
Alcaraz speelde op zijn 15de al Challengers maar dat is een geval apart.

De Loore mist 2 echt easy volleys en daardoor de match op 5-6, spijtig want het zat er wel in, had veruit meeste gewonnen punten.
Aangenaam verrast van Onclin gisteren tegen Umbert, hopelijk kan hij vandaag de lijn doortrekken tegen die fixer.
 
Des te beter voor Onclin. Zal straks de replay nog moeten bekijken, of is de clown show het kijken niet waard? Doet goede zaken in de ranking, nu al 276e :)

Ik moet zeggen dat ik het niveau van de Belgen hier zeker niet slecht vindt. Gisteren zowat elke match gezien, wel jammer dat Collignon die Ymer trof, maar dat was in die eerste set heel degelijk. Liet wel een voorsprong liggen, maar maakte het wel af in de tiebreak. Gaf echt wel een goede indruk.
Ook Onclin stond echt goed te spelen tegen Humbert, raakte ze lekker.
Goffin vs Coppejans vond ik wat minder. Vanuit Kimmer ging veel meer dreiging uit dan van Goffin. Die speelde maar pover voor zijn doen. Hij stond er dan wel als het ertoe deed, maar onder de indruk was ik niet.
 
TB set 1 vanaf 5-5 waar hij de supervisor roept en dan de 5-2 in de 2de set. Daarmee heb je genoeg gezien :D Af en toe zie je nog wel dat het intrinsiek een talentvolle speler is maar zijn prime is voorbij. Van mij mag hij stoppen met zijn show.

Te hoge foutenlast van Kimmer gisteren, David heeft dat op ervaring uitgespeeld maar was niet goed, zeker niet in 2de set.
 
Gisteren live gaan kijken op de BW open. Toch heel fijn dat we een betaalbaar en goed georganiseerd tornooi erbij hebben gekregen.

Onclin: Ik was erg onder de indruk. Ik zie het wel in die jongen om een top100 speler te worden binnen een jaar of 2.
Goed baseline spel, retourneert goed en vooral zijn backhand is zeer sterk. Allround speler en mentaal lijkt het ook goed te zitten.
Werkpunt: 1ste opslag. Die komt nooit boven de 180km/h uit. In principe niet al te erg, maar zowel Humbert, Goffin als Coppejans slagen +-200km/h.
Probleem met Onclin is dat hij geen unieke sterkte heeft, een beetje hetzelfde als Goffin.

Goffin: op een drafje en ervaring afgewerkt. Zet even aan op de belangrijke momenten en kwam eigenlijk nooit in de problemen. Duidelijk dat hij nog naar zijn niveau zoekt en ik denk dat hij op 60% speelde ofzo. Maar je merkt aan alles dat hij intrinsiek een pak beter is dan bv. een Coppejans.

Coppejans: speelde aanvallend, maar zoveel unforced errors.. Ik zie het niet in hem. Ook snel gefrustreerd. Hij mist teveel voor een top 100 speler. Plaats 220 past bij hem en hij is alweer 28j oud. Kan die eigenlijk goed van tennis leven?
 
Als je ziet wat Coppejans van prijzengeld kreeg in 2022, dan lijkt dat per tornooi echt amper tot niks op te leveren, en bij eerste ronde verlies is dat gewoon verlieslatend. Hij moet al kwalificaties kunnen spelen van een Grand Slam, om het jaar wat door te komen lijkt me.
 
Ne maat van mij zei altijd dat top-150 een must is om er (deftig) van te kunnen leven (Dwz dat je geen zorgen hoeft te maken over koetjes en kalfjes)

Ik denk dat dit wel ongeveer zo klopt?
 
Volgens ATP staat Kimmer zijn career prize money op 883000$. Dat lijkt erg veel maar hij is zo'n 10 jaar actief op de tour en daar moeten nog reis- en hotelkosten, belastingen, trainers, kine,... van af. Materiaal en kledij is normaal allemaal gesponsord. Om een goed jaar te draaien zijn slam-qualies en liefst een hoofdtabel een noodzaak. Daar is hij 3 keer in geslaagd op 10 jaar dus ook niet echt mega. Met ITF's en af en toe eens 2 of 3 rondes op een Challenger steek je er sowieso geld aan toe.

Gemiddeld gezien zal er van ATP-inkomsten dus waarschijnlijk niet al te veel extra over blijven maar je mag niet vergeten dat die mannen ook goed verdienen met hun interclubs in Duitsland en/of Frankrijk. Kimmer speelde vorig jaar met Keulen. Bergs, De Loore, Geerts en Onclin in Aachen.
 
Slams zijn idd alles he, zelfs kwalificaties halen is al een enorm verschil met die net niet halen. Als je dat een aantal jaar consequent kan doen zal je er zeker niet slecht mee verdienen... . Blijf je je hele carrière daar net onder is het een hele andere zaak.


Het zit ook vaak dicht qua niveau, Onclin wint nipt eerste ronde kwalificaties van Nagal, staat nu set voor in de kwartfinale op een challenger, kan voor hem al heel wat doen qua ranking... .

Edit: En ondertussen halve finale vooor Onclin, stijging van 74 plekken op de ranking, wint die nog een match komt die al op een positie voor kwalificaties van de slams te spelen, wint die het tornooi dan zit top 200 erin terwijl hij 338ste stond voor het begin van het tornooi... .
 
Laatst bewerkt:
Het gaat snel. Hij zit nu plots al aan 9 overwinningen op een rij.
Als beloning nu in de HF tegen onze goeie vriend en eerste reekshoofd Goffin, moge de beste winnen :D
 
Vorige week wat warm gedraaid op een Frans 15M tornooi, nu halve finale in een Challenger 125. Kon nooit eerder een match op de hoofdtabel winnen van een challenger, maar zet hier toch wel een sterke reeks neer. Morgen Goffin, mooie affiche voor hem!

Vorige week won Benoit nog een W60 tornooi, deze week zijn Minnen en Kempen op weg naar de een mogelijke finale in Sunderland... Vooral Kempen met twee sterke zeges op rij tegen Papamichail en Bouzas Maneiro, ze komt hierdoor ook voor het eerst in de top-200.
 
Mooi van Onclin, staat nu voorlopig 264, nog iets te hoog voor RG qualies maar wie weet zit er nog een verrassing in.

Blockx speelt straks om 3u30 zijn finale tegen Learner Tien (ATP770), een lefty Amerikaanse Aziaat die op de laatste US Open een wildcard kreeg en een set afsnoepte van Kecmanovic.
 
Mooi van Onclin, staat nu voorlopig 264, nog iets te hoog voor RG qualies maar wie weet zit er nog een verrassing in.
Hij heeft zoals verwacht zonet van Goffin verloren, maar wel goed weerwerk geboden.
Dat is toch weer een ervaring rijker. :tongue:
 
Chance dat hij Goffin liet winnen, anders moest hij het tornooi in Koblenz laten schieten :p Speelt er morgen 2e match (van slechte scheduling gesproken) in de kwalificaties.
Onclin was echt wel goed deze week, en zeker ook de eerste set tegen Goffin. Goede forehand, speelt slim, verdedigd goed, ... wel werk aan zijn service! Maar moet dit jaar echt nog heel wat plekken kunnen stijgen in de ranking.
 
Met een 1ste service die niet boven 175 uitkomt en een tweede niet boven 135 ga je zeker op hardcourt weinig potten breken. Zelfs niet tegen een al met al vrij matige Goffin. 1st serve win % van 59 tegenover 87% voor Goffin zegt genoeg. Power heeft hij nochtans genoeg als je die forehands ziet maar hij buigt te weinig door en zet zich niet krachtig genoeg af. Ik veronderstel dat Darcis en Vandendoren dat ook wel zien.
 
Terug
Bovenaan