Tennis

Bailly staat inderdaad niet op de draw bij de juniors. Beetje jammer als nr.1 vind ik, temeer dat het normaal toch minstens een paar jaar zal duren eer hij nog eens de kans zal krijgen om daar te spelen.
Zijn wel aanwezig Alexander Blockx en de voor mij onbekende Emilien Demanet, nr. 32 bij de juniors.
Ah nee, Bailly speelt in Ottignies, heeft woensdag een wildcard gekregen voor de kwalificaties. Was al wel duidelijk toen hij deze week speelde in Sheffield dat hij niet meer naar Melbourne zou afzakken. Van Demanet heb ik ook echt nog nooit gehoord, en staat toch relatief hoog als 32e.
 
In Ottignies wordt de loting van de kwalificaties pas zondag gedaan om 18u, das wel laat precies, misschien door de Australian Open om dit zo laat te doen? Hoofdtabel kennen we maandag om 18u. Zes spelers uit de top-100 en met Goffin, Bergs en Collignon drie Belgen op de hoofdtabel. Misschien kan Coppejans ook nog erop geraken, want hij is momenteel 2e alternate.

Onclin speelt morgen finale in Bressuire, een W15. Misschien krijgt hij nog een wildcard voor de kwalificaties in Ottignies? Hij zou kunnen nu die draw zo laat gemaakt wordt.
Ook goeie week van Marie Benoit, speelt morgen finale van het W60 tornooi in Vero Beach. Haar voor het eerst opgemerkt in de Orange Bowl bij de u14, toen nog met Tamaryn Hendler in de draw. Maar nooit echt helemaal doorgebroken, wisselt straffe zeges af met onverklaarbare verliezen.
 
Vandaag wel wat verrassingen in Melbourne, Swiatek en Gauff eruit, dus Pegula, Garcia of Sabalenka kunnen hun kansen grijpen. Ook Auger-Aliassime kon niet winnen van verrassing Lehecka en Korda voorbij Hurkacz. Opvallend wel het aantal Amerikanen nog in het tornooi.

Onclin won in Bressuire en staat ook op de kwalificatietabel van Ottignies. Bailly treft het niet, eerste reekshoofd Ymer, die zich niet inschreef voor de hoofdtabel en als alternate op de tabel staat. Ook De Loore, Geerts, Beaupain, Ernaelsteen en Colson spelen de kwalificaties.
 
  • Leuk
Waarderingen: Au79
Hoog niveau Tsitsipas tegen Sinner, leuke match. Lehecka zeker verrassend, Korda op zich ook wel maar zo'n super tb in set 5 is altijd een loterij. Toch vreemde qf's tot nog toe, ook een beetje koffiedik kijken hoe ernstig die blessure van Djoko nu werkelijk is. Er staat hem sowieso een erg lastige qf te wachten als hij wint van de Minaur.

Loting BW Open idd. niet zo gunstig voor de Belgische wild cards maar goed ja, t gaat om de ervaring. Timing van het tornooi is in dat opzicht niet schitterend omdat er wegens AusOpen nog geen ATP tornooien zijn en er nu veel relatief hoog geklasseerden een challenger spelen. Normaal sta je met een top 300 plaats anytime op de hoofdtabel.
Goffin mag tegen Coppejans 1ste ronde.
 
Kvind over het algemeen dat de grand slams een beetje teveel voetbal allure beginnen krijgen.
Opnieuw veel kabaal in tribune, weinig respect voor spelers. Loeiharde muziek tijdens wissels, night-events & matchen.
Neen, imo geen positieve evolutie. Ik vind net de integriteit van zo'n grand slams bewonderenswaardig
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Australië is nu wel erg maar dat is ook een zootje ongeregeld. In Wimbledon bvb. heb je dat veel minder. En tijdens de ATP1000 tornooien in het najaar in Azië was het publiek ook voorbeeldig. Maar je hebt een punt dat het de verkeerde kant uit gaat. Democratisering van tennis is heel goed, maar democatisering van het publiek veel minder :D

Rune laat hier een unieke kans schieten op een QF tegen Djokovic (die precies ineens niet al te veel last meer heeft). Mag serveren voor de match en later nog eens 5-0 voor in match TB maar Rublev trekt alsnog aan het langste eind.
Het brede tennispubliek dat enkel de top30 namen kent zal ook wel raar opkijken van een QF Tommy Paul tegen Ben Shelton.
 
Ja Rune liet het zelf liggen. Was bij momenten echt indrukwekkend goed in die 5e set, maar toen het erom begon te spannen, kwam de stress. En ook die kinderachtige houding richting box dan.... Ok, hij is maar 19, dus dat kan nog wel veranderen, maar verliest er volgens mij ook wel de match door.

In België ligt Geerts er al uit in Q1, De Schepper won in twee sets. Ik zie ook dat ze Heyman nog opgevist hebben, die speelt momenteel tegen Colson.
 
Bailly 1 set meegegaan maar dan over en out. Al met al magere oogst voor de Belgen maar ook niet geheel onverwacht natuurlijk.
 
Onclin net Nagal geklopt in drie sets. Kan me precies herinneren dat Nagal ooit veel hoger geplaatst stond, nu een rank van 500.
Bailly de eerste set zien spelen, ik vond hem daarin minstens de evenknie van Ymer, stond goed agressief te spelen. Kwam ook punten aan het net zoeken met succes. Jammer dat het net niet was op een paar key points. Tweede set niet gezien, maar was blijkbaar ook snel gedaan. :D
Met De Loore, Colson en Onclin toch 3 Belgen in de tweede ronde, ik had niet meer verwacht.
 
Zonde voor Korda leuke speler.

En die Shelton stond 1 januari 2022 nog 572, van een opmars gesproken :eek: .
 
Ja jammer voor Korda, hopelijk niet te lang out met die pols. Het was trouwens de eerste opgave van de AO dit jaar. :oops:

Shelton gisteren toevallig ook opgezocht, toen zag ik ook zijn enorme jump in de rankings... In Cincinatti Ruud geklopt en het jaar geëindigd met 3 Challengers (80) zeges op rij. Nu al gestegen naar 43, zo gaat het idd heel rap.
 
Onclin net Nagal geklopt in drie sets. Kan me precies herinneren dat Nagal ooit veel hoger geplaatst stond, nu een rank van 500.
Bailly de eerste set zien spelen, ik vond hem daarin minstens de evenknie van Ymer, stond goed agressief te spelen. Kwam ook punten aan het net zoeken met succes. Jammer dat het net niet was op een paar key points. Tweede set niet gezien, maar was blijkbaar ook snel gedaan. :D
Met De Loore, Colson en Onclin toch 3 Belgen in de tweede ronde, ik had niet meer verwacht.
Dat klopt, die Nagal stond op drempel van de top 100 maar werd begin vorig jaar geopereerd aan zijn heup. Daarna nog een paar Challengers gespeeld met protected ranking maar met weinig succes. Duidelijk nog niet op zijn niveau anders kan Onclin daar nooit van winnen.

Dubbele pech voor Bailly loting tegen 1ste reekshoofd in qualies die dan ook nog eens nr. 69 Ymer blijkt te zijn. Met die ranking ben je 2nd seed op de main draw, is niet serieus natuurlijk maar het kon niet anders omdat hij te laat was met zijn inschrijving.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Dubbele pech voor Bailly loting tegen 1ste reekshoofd in qualies die dan ook nog eens nr. 69 Ymer blijkt te zijn. Met die ranking ben je 2nd seed op de main draw, is niet serieus natuurlijk maar het kon niet anders omdat hij te laat was met zijn inschrijving.
Kuch Kuch :sleep: :p ;)
Bailly treft het niet, eerste reekshoofd Ymer, die zich niet inschreef voor de hoofdtabel en als alternate op de tabel staat.

Tibo Colson staat op de hoofdtabel na opgave van Gulbis, ooit toch aanzien als groot talent... 6-2 3-0. De Loore heeft net de eerste set gewonnen en straks spelen ook Onclin en Bergs nog.

Azarenka staat weer goed te spelen, zag wat flitsen vandaag en was wel weer zoals in haar betere dagen. Rybakina ook weer halve finale... als de punten van haar winst op Wimbledon zouden meetellen, zou ze al vlot in de top-10 hebben gestaan.
 
Ik had erover gelezen Wim :cool:
Wat Gulbis betreft grappige anekdote. Ons poetsvrouw is van Letland en ze werkte vroeger voor de familie Gulbis in Riga, blijkbaar heel rijke familie daar. Blijkbaar kon in de jaren '90 alleen de elite tennislessen betalen voor de kinderen. Kregen ook pianolessen en zo. Van die kerel is wel een hoek af. Niet Tomic-zot maar het scheelt niet veel. Zijn gameplan is altijd zo hard mogelijk slaan en hopen dat alles binnen valt. Herinner mij nog een hilarische persconferentie toen hij verloren had tegen Nadal maar wel vond dat hij de beste speler was.
Ooit halve finalist op RG maar haalt al jaren geen niveau meer en geeft regelmatig op. Ik heb ook al een paar heel dubieuze matchen van hem gezien de laatste jaren.

Gelukkig is die vervelende Ostapenko er uit. Ik begon al te vrezen dat ze ging blijven winnen. Ze mag stilaan ook naast Dokic gaan staan...

Onclin maakt break achterstand goed in tweede set en wint nog de tie-break. Er zullen ook nog 1 of 2 LL zijn op de draw.
 
Ik had erover gelezen Wim :cool:
Wat Gulbis betreft grappige anekdote. Ons poetsvrouw is van Letland en ze werkte vroeger voor de familie Gulbis in Riga, blijkbaar heel rijke familie daar. Blijkbaar kon in de jaren '90 alleen de elite tennislessen betalen voor de kinderen. Kregen ook pianolessen en zo. Van die kerel is wel een hoek af. Niet Tomic-zot maar het scheelt niet veel. Zijn gameplan is altijd zo hard mogelijk slaan en hopen dat alles binnen valt. Herinner mij nog een hilarische persconferentie toen hij verloren had tegen Nadal maar wel vond dat hij de beste speler was.
Ooit halve finalist op RG maar haalt al jaren geen niveau meer en geeft regelmatig op. Ik heb ook al een paar heel dubieuze matchen van hem gezien de laatste jaren.

Gelukkig is die vervelende Ostapenko er uit. Ik begon al te vrezen dat ze ging blijven winnen. Ze mag stilaan ook naast Dokic gaan staan...

Onclin maakt break achterstand goed in tweede set en wint nog de tie-break. Er zullen ook nog 1 of 2 LL zijn op de draw.
Ja vond hem vroeger al heel arrogant... Veel talent, geen karakter...

Hij is trouwens opgevist als LL en speelt vanavond nog tegen Klein... Hoe dat ook maar mogelijk is, om op dezelfde dag van opgave, toch nog als LL te mogen spelen.... Ik dacht dat die regel was ingevoerd dat wanneer je opgeeft, je geen LL kon zijn.

Wel goed, drie Belgen extra op de hoofdtabel :)
 
Ymer blijft de Belgen trouwens parten spelen... eerste ronde tegen Collignon :( De Loore mag tegen Colson en Onclin treft Humbert.
Bergs heeft trouwens veel moeite met Gojo. Eerste set verloren met 6-1 en in de tweede set een 5-2 voorsprong en serveren voor de set bij 5-3 laten schieten. Had mss wat raad moeten vragen aan Coppejans, die won er twee weken terug heel erg eenvoudig van.
 
Laatst bewerkt:
Idd. een bizarre situatie en al zeker als het op dezelfde dag gebeurt maar bon, blijkbaar mag het van de ATP dus ja...
Bergs 5-2 voor en geeft het uit handen... Die Gojo heeft een big serve zoals al die gasten van 1m95+ (ze zijn precies met steeds meer op de tour) maar van de rest van zijn spel ben ik toch niet echt bijzonder onder de indruk.
Nog veel Belgen in actie vandaag.

Blockx weer vlotjes door, voorlopig mooi op schema deze week.
 
Nole, den geblesseerden :D , wie doet deze man wat? Rublev alleszins al niet, 7 spelletjes en gedaan.

Intussen al 3 LL's naar 2de ronde in Ottignies, ga je ook niet rap zien
 
Terug
Bovenaan