Tax on Web 2026

Zie toevallig dat ik inderdaad al aan men aangifte kan en dat het inderdaad apart is.
Hoe moet ik dat ingeven met de kinderen?
We hebben twee kinderen die elk voor de helft fiscaal ten laste zijn.
Als ik het goed begrijp moet ik dan velden 1034 + 1036 invullen, maar niet veld 1030.

En de kosten van de opvang, moet zowel ik als zij die gewoon volledig invullen en doet de berekening de rest?
Al die attesten staan wel op haar naam, maar we hebben die kosten wel gewoon samen betaald.
Hier dezelfde situatie, 2 kinderen met mijn ex en fiscaal co-ouderschap.
In code 1036 vul ik de 2 kinderen in en de kosten van de opvang vul ik volledig in.
De berekening loopt inderdaad vanzelf als je de kinderen bij code 1036 hebt gezet.

Mijn ex moet dan code 1034 invullen om aan te geven dat ze dan de helft van het fiscaal voordeel aan mij geeft.

Dit klopt toch niet?
Heb basisbedrag is toch €1520 + €760 de eerste 10 jaar van je lening?
Hij antwoordde op iemand die vroeg over een lening van 2011; dan klopt dit wel want dan is dat de woonbonus.
De bedragen waar jij het over hebt, zijn de geïntegreerde woonbonus (en overgang), dus geldig voor leningen afgesloten van 2015 t.e.m. 2019:

Je moet niks, maar kom niet wenen achteraf

Het niet aangeven van een buitenlandse rekening in België (bij het CAP en in de belastingaangifte) is strafbaar en kan leiden tot boetes van € 50 tot € 1.250 en belastingverhogingen van 10% tot 200%.
Alléé ik heb hem zopas aangegeven. toch te gek voor woorden hoor. een rekening die werd aangemaakt, en zelfde dag werd afgesloten, 2 jaar geleden. nooit geen cent op gestaan.

blijft nu voor eeuwig in mijn CAP geschiedenis wellicht. :rolleyes:

Nu maar hopen dat de russen niet binnenvallen, en iedereen die een link heeft met hun afvallige regio's (jawel Litouwen is daar één van), ons martelt.
Of als het CAP of Revolut ooit gehackt zou worden, we niet opgespoord zullen worden door de KGB.

ik heb het gedaan om in regel te zijn met de Belgische bureaucratie, maar al dat geregistreer (en zeker het nutteloze er van), vind ik toch maar niets hoor.

Maar we zijn er nu nog niet . @Silence Moet ik die nu nog vermelden ook op mijn taxonweb voor inkomsten 2025? die buitelandse rekening?
want zoals gezegd: deze werd in 2024 reeds afgesloten. Dus heeft toch niets meer te zien met 2025?
Ik heb ook zo aangegeven in mijn CAP omgeving, dat die werd afgesloten/stopgezet in 2024.

Maar we zijn er nu nog niet . @Silence Moet ik die nu nog vermelden ook op mijn taxonweb voor inkomsten 2025? die buitelandse rekening?
want zoals gezegd: deze werd in 2024 reeds afgesloten. Dus heeft toch niets meer te zien met 2025?
Ik heb ook zo aangegeven in mijn CAP omgeving, dat die werd afgesloten/stopgezet in 2024.
Ik ben er al even uit maar, zit er ergens een CRS fiche in uw myminfin?
Zoja dan zou ik zeggen vink het aan

Ik ben er al even uit maar, zit er ergens een CRS fiche in uw myminfin?
Zoja dan zou ik zeggen vink het aan
ja er zit een CRS fiche in, anders gingen ze het wellicht niet weten de fiscus van die revolut rekening.
ok dus dat wil dan ook zeggen dat ik elk jaar, tot ik sterf of wat :') , die rekening moet aangeven op elke jaarlijkse aangifte?
(nogmaals: van een rekening die ooit es een paar uur actief is geweest, en nooit een cent heeft opgestaan).

ja jonges, en dan zeggen ze dat ze alles willen vereenvoudigen :')

EDIT: ik heb dus wel aangegeven in mijn CAP dat die rekening wel degelijk werd gestopt in 2024, dus ik vermoed dat na een tijdje er ook wel geen CRS fiche meer zal te zien zijn in mijn myminfin zeker, en vanaf dan stop ik dan ook met hem te vermelden.

Het is toch letterlijk gewoon 1 vinkje aanzetten op de laatste pagina van je aangifte ?
Welja, rekeningnummer + banknaam + vinkje CAP aangegeven.
zo is het.

Maar vind het gewoon niet logisch dat ik dit moet doen voor een rekening stopgezet 2 jaar geleden, terwijl de belastingsaangifte op vorig jaar slaat.
en zal dit er blijven staan alle komende jaren, of moet ik daar telkens opnieuw aan denken?

Welja, rekeningnummer + banknaam + vinkje CAP aangegeven.
zo is het.

Maar vind het gewoon niet logisch dat ik dit moet doen voor een rekening stopgezet 2 jaar geleden, terwijl de belastingsaangifte op vorig jaar slaat.
en zal dit er blijven staan alle komende jaren, of moet ik daar telkens opnieuw aan denken?

- Het is toch enkel naam, land, checkbox. Veel werk is dat niet ?
- Aan denken ? No worries. Als je het vergeet zegt taxonweb 'hey, vorig jaar had je dat, zeker dat je het niet vergeten bent ?' (Heb ik elk jaar opnieuw)
- De beschrijving is expliciet "Is u, uw echtgenoot of wettelijk samenwonende partner met wie u deze aangifte indient, of één van uw niet ontvoogde minderjarige kinderen in 2025 op enig ogenblik :".... Revolut is wsch sloppy geweest. Als je rekening weg weg weg is ondertussen, zal dat volgend jaar niet meer nodig zijn, lijkt me.

Bel eens naar de belastingen. Die gaan het wel uitleggen wat je moet doen. Het is niet dat je aan het foefelen bent, he. Je hebt gewoon een vraag en het systeem is maar het systeem. Die automatisaties werken 95% van de keren, tot ze niet meer werken.

Revolut is erg erg nalatig.

Een heel gedoe om die rekening te stoppen indertijd.
Eerst hadden ze mn account geschrapt op mn vraag. Maar rekening zelf niet....wtf.

Dus per mail vroeg ik bevesting van stopzetting rekening. Konden ze niet geven moest via hun klantenzone waarvan ik de toegang niet meer had uiteraard.

Zelfs op vandaag blijven ze me maar terug naar die klantendienst pushen want via email kunnen ze me niet meer helpen.

Je zou haast denken dat ze er winst of voordeel mee hebben om die rekening te houden.

Ik ben trouwens niet 100 procent zeker dat die is afgesloten hoor in 2024. Ahja waarom zou taxonweb daar anders nu een afschrift van bezorgen. Een uittreksel van oktober 2025 zat in mn ebox.

Ik ga dus nooit meer een buitenlandse rekening aangaan. Je hebt nergens een kantoor om met je vuist op tafel te kloppen.

Ooit aangemaakt voor een reis naar singapore. Maar van zodra ik die LT iban zag, wist ik dat het vroeg of laat mizerie ging zijn,.en onmiddellijk gestopt.
Ondertussen zouden ze in BXL een kantoor hebben en belgische ibans... mja mij zien ze nooit meer.

Laatst bewerkt:
Revolut is erg erg nalatig.

Een heel gedoe om die rekening te stoppen indertijd.
Eerst hadden ze mn account geschrapt op mn vraag. Maar rekening zelf niet....wtf.

Dus per mail vroeg ik bevesting van stopzetting rekening. Konden ze niet geven moest via hun klantenzone waarvan ik de toegang niet meer had uiteraard.

Zelfs op vandaag blijven ze me maar terug naar die klantendienst pushen want via email kunnen ze me niet meer helpen.

Je zou haast denken dat ze er winst of voordeel mee hebben om die rekening te houden.

Ik ben trouwens niet 100 procent zeker dat die is afgesloten hoor in 2024. Ahja waarom zou taxonweb daar anders nu een afschrift van bezorgen. Een uittreksel van oktober 2025 zat in mn ebox.

Ik ga dus nooit meer een buitenlandse rekening aangaan. Je hebt nergens een kantoor om met je vuist op tafel te kloppen.

Ooit aangemaakt voor een reis naar singapore. Maar van zodra ik die LT iban zag, wist ik dat het vroeg of laat mizerie ging zijn,.en onmiddellijk gestopt.
Ondertussen zouden ze in BXL een kantoor hebben en belgische ibans... mja mij zien ze nooit meer.

Idem met binnenlandse banken.

Ik heb al 15y een rekening bij Argenta. Het kantoor waar ik geopend heb, bestaat niet meer. Ik heb ook geen kaart meer en het adres dat ze hebben is wsch al 14y incorrect. Ik ben al 3-4x bij een random kantoor binnengestapt om het te schrappen, maar ze houden me daar altijd een uur binnen en het raakt niet in orde. Ik heb het opgegeven.

Idem met mijn credit card van Beobank. Kantoor waar ik geopend heb, bestaat ook niet meer. Mijn adres is al 5y incorrect. En moet naar een kantoor op 30 min van hier om dat te wijzigen. I am too lazy.

Maar ik ben een doorzetter nogtants. Deutsche bank had me dit ook es gelapt. Aangetekend schrijven hielp zelfs niet.
Dan maar halve dag verlof gepakt en het kantoor niet uitgegaan tot het geschrapt was.

Maar bij zon litouwse bank toch moeilijker. Zopas nog es een poging.

Please give me proof of the closed Lt iban nr xxxxxxxxx account.
And on which date you closed it.

Hello,

I understand your concern. Regarding your query, I can see that any account associated with the e-mail address you are contacting us from is currently closed. Unfortunately, due to security reasons, we are unable to share any documentation or account information via the email channel.

Voila en ge staat weer even ver en ge weet weer nix he.
Hebben ze nu enkel mijn toegang, username password, geclosed of ook rekening?

Maar ik moet wel bij CAP de closing date ingeven. En ik riskeer boetes als da allemaal niet klopt of juist is.
En van die pippos krijgt ge geen info...

Wraakroepend is dat.

Stel je nu es voor dat ze plots 100 euro per jaar vragen voor een slapende rekening. Ik krijg geen briefwisseling meer want heb geen username password meer. En opeens krijg ik nergens nog lening want CAP of revolut heeft he geflagged als wanbetaler.
Echt jong. Khoop dat ze gauw failliet gaan.

Zou ik da nie kunnen testen door 0.01 euro over te schrijven op die rekening?

Als dat geaccepteerd wordt dan is ze nog actief.

Ik zou dus moeten een foutmelding krijgen dat die rekening niet meer bestaat, of hoe zit dat juist?

Edit: verdomme ze lijkt wel nog te bestaan.
Als ik overschrijving wil doen geeft hij geen error.
Als ik 1 cijfer verander in de LT iban zegt pc banking dat rekeningnummer niet klopt.

Ondertussen wel al laten weten aan CAP dat ze is afgesloten natuurlijk. Zie je.... je kan die mensen dus onmogelijk vertrouwen he revolut.

Laatst bewerkt:
Zou ik da nie kunnen testen door 0.01 euro over te schrijven op die rekening?

Als dat geaccepteerd wordt dan is ze nog actief.

Ik zou dus moeten een foutmelding krijgen dat die rekening niet meer bestaat, of hoe zit dat juist?

Edit: verdomme ze lijkt wel nog te bestaan.
Als ik overschrijving wil doen geeft hij geen error.
Als ik 1 cijfer verander in de LT iban zegt pc banking dat rekeningnummer niet klopt.

Ondertussen wel al laten weten aan CAP dat ze is afgesloten natuurlijk. Zie je.... je kan die mensen dus onmogelijk vertrouwen he revolut.
Als ze niet meer bestaat krijg je je geld terug dacht ik, maar niet meteen een melding. Zo nog meegemaakt door iets over te schrijven naar mijn zus op een rekening die ze blijkbaar niet meer had.

Als ze niet meer bestaat krijg je je geld terug dacht ik, maar niet meteen een melding. Zo nog meegemaakt door iets over te schrijven naar mijn zus op een rekening die ze blijkbaar niet meer had.

Kan wel een week of meer duren. Ook al meegemaakt hier.

Idem met binnenlandse banken.

Ik heb al 15y een rekening bij Argenta. Het kantoor waar ik geopend heb, bestaat niet meer. Ik heb ook geen kaart meer en het adres dat ze hebben is wsch al 14y incorrect. Ik ben al 3-4x bij een random kantoor binnengestapt om het te schrappen, maar ze houden me daar altijd een uur binnen en het raakt niet in orde. Ik heb het opgegeven.

Idem met mijn credit card van Beobank. Kantoor waar ik geopend heb, bestaat ook niet meer. Mijn adres is al 5y incorrect. En moet naar een kantoor op 30 min van hier om dat te wijzigen. I am too lazy.

Ik heb ook zoiets gehad met KBC, het plaatselijke kantoor slaagde er niet in om die intussen al enkele jaren lege rekening te elimineren. Uiteindelijk naar een call center in Brussel moeten bellen die dat zeer snel konden fixen. Wel 3 keer doorverbonden tegen dat ze iemand vonden die het kon.

Maar ik ben een doorzetter nogtants. Deutsche bank had me dit ook es gelapt. Aangetekend schrijven hielp zelfs niet.
Dan maar halve dag verlof gepakt en het kantoor niet uitgegaan tot het geschrapt was.

Maar bij zon litouwse bank toch moeilijker. Zopas nog es een poging.

Please give me proof of the closed Lt iban nr xxxxxxxxx account.
And on which date you closed it.

Hello,

I understand your concern. Regarding your query, I can see that any account associated with the e-mail address you are contacting us from is currently closed. Unfortunately, due to security reasons, we are unable to share any documentation or account information via the email channel.

Voila en ge staat weer even ver en ge weet weer nix he.
Hebben ze nu enkel mijn toegang, username password, geclosed of ook rekening?

Maar ik moet wel bij CAP de closing date ingeven. En ik riskeer boetes als da allemaal niet klopt of juist is.
En van die pippos krijgt ge geen info...

Wraakroepend is dat.

Stel je nu es voor dat ze plots 100 euro per jaar vragen voor een slapende rekening. Ik krijg geen briefwisseling meer want heb geen username password meer. En opeens krijg ik nergens nog lening want CAP of revolut heeft he geflagged als wanbetaler.
Echt jong. Khoop dat ze gauw failliet gaan.

Wanneer was uw revolut rekening zogezegd afgesloten?

kijk ik ben het beu hoor. ik heb gedaan wat ik moest doen: melden bij CAP.

is ze nu afgesloten of niet? als de fiscus hier opmerkingen op heeft, stuur ik ze door naar revolut. heb mails bewaard, al zijn ze totaal niet duidelijk.

nog eens taxonweb bekeken. er staat duidelijk dat ik enkel op mijn belastingsbrief voor 2025 ze moet vermelden, als ik "IN 2025" nog over een buitenlandse rekening beschik.
volgens revolut hun "summiere onduidelijkheid", neen dus. volgens hen is alles afgesloten. dus ik ga het niet meer vermelden.
Wanneer was uw revolut rekening zogezegd afgesloten?
2024.

Maar in taxonweb zit uittreksel van oktober 2025 waar die nog op vemeld stond. Op een crs fiche.

Hoeveel keer dat je de verhoogde woonbonus hebt gekregen maakt niet uit. Het jaar van afsluiting telt. De codes die je moet aanduiden om een verhoging te krijgen staan volgens mij ook niet meer op de aangifte.
Zit hier in krak dezelfde situatie, december 15.. bij mij staat voor de eerste keer ooit direct 1520 ingevuld..

Hier voor de eerste keer woonbonus, kinderopvang,... correct ingevuld. Enkel de terug te trekken onroerende voorheffing op dividenden niet. € 3800 terug met ons twee, we kunnen er ons reis mee plannen :p

Terug
Bovenaan