vishnusixclix

Crew Member
Crowdfunder FE
1681583252357.png
  • Serie Info

    Although he has no plans to step aside as the head of Waystar Royco, the international media conglomerate controlled by his family, aging patriarch Logan Roy is contemplating what the future holds. He has lingered in the limelight longer than even he thought he would, and now family members want to run the company as they see fit. Despite a best-laid succession plan, tempers flare over Logan's intentions. Kendall Roy, Logan's eldest son from his second marriage and a division president at the firm, is the heir apparent. As Kendall attempts to solidify his eventual takeover, he and the three other Roy children face a difficult choice as company control and family loyalties collide.

  • Creator: Jesse Armstrong
  • Starring: Brian Cox, Jeremy Strong, Kieran Culkin, Hiam Abbass, Sarah Snook
  • Premiered: Jun 3, 2018
  • Genre: Drama
  • Executive producers: Jesse Armstrong, Adam McKay, Frank Rich, Kevin Messick, Will Ferrell, Jane Tranter, Mark Mylod, Tony Roche, Scott Ferguson
 
Laatst bewerkt:
Succession S4E3

Pff, holy fuck zeg. Wat een serie :love:
Die gaan echt stoppen op een hoogtepunt imo.
Hoe goed is die hele cast ook?
Ik heb denk ik alle 'traditionele' topreeksen (The Wire, Breaking Bad, Sopranos, ...) gezien en dit voor mij persoonlijk denk ik het beste uur TV dat ik al heb gezien.

De individuele acteerprestaties zijn gewoon echt allemaal al een Emmy waard, maar ook hoe het hele gebeuren in beeld werd gebracht was fantastisch. De chaos, de abruptheid, de onzekerheid, hoe elk personage zijn/haar manier van omgaan met de situatie heeft, ... Ik had echt het gevoel alsof ik er zelf bij was, en ik voelde bij momenten echt minutenlang rillingen over mijn ruggengraat gaan. Dit is voor mij toch een aflevering die de televisiegeschiedenis in gaat en er bovenuit steekt in een reeks die sowieso al top is. Ik ben er nog niet goed van, en dat overkomt me vrij zelden bij films of TV.
 
Ik heb denk ik alle 'traditionele' topreeksen (The Wire, Breaking Bad, Sopranos, ...) gezien en dit voor mij persoonlijk denk ik het beste uur TV dat ik al heb gezien.

De individuele acteerprestaties zijn gewoon echt allemaal al een Emmy waard, maar ook hoe het hele gebeuren in beeld werd gebracht was fantastisch. De chaos, de abruptheid, de onzekerheid, hoe elk personage zijn/haar manier van omgaan met de situatie heeft, ... Ik had echt het gevoel alsof ik er zelf bij was, en ik voelde bij momenten echt minutenlang rillingen over mijn ruggengraat gaan. Dit is voor mij toch een aflevering die de televisiegeschiedenis in gaat en er bovenuit steekt in een reeks die sowieso al top is. Ik ben er nog niet goed van, en dat overkomt me vrij zelden bij films of TV.

Ik moet de aflevering nog eens herbekijken en terug laten bezinken om tot een finaal oordeel te komen, maar het is wel een top aflevering. Ik heb afleveringen gezien van andere series die tot nu toe meer indruk op mij hebben gemaakt (onder meer finale Six teeth under/aantal afleveringen van Bojack Horseman en ook een aflevering van Succession).

Van Little Greglets tot Roman die de enige is die echt afscheid wil nemen. Het intense telefoontje van Tom en toch nog de interne twijfel bij jezelf als kijker is men met de voeten van de kinderen aan het spelen of is hij echt aan het sterven (goed idee om enkel CPR te laten zien en niet het lichaam). Pas als je Kerry ziet flippen en Tom ziet bellen naar Greg weet je echt zeker dat het verhaal uit is voor Logan.
 
Als ik die superlatieven over Succesion lees.
Ik heb 1 seizoen gezien (vooral na al de praise die ik hier tegenkwam) en vond het niet slecht, maar ergens had ik het ook wel gehad na die laatste aflevering.
Ik kan er niet meteen de vinger opleggen waarom ik niet hooked geraakte. Misschien omdat de personages allemaal klootzakken zijn in een pervers kapitalistisch milieu? Uiteraard de hele insteek, en 't is allemaal goed gebracht. Maar geen enkel personage kon op veel sympathie rekenen van mij. Het lijkt misschien allemaal wat te 'real' en daarom dat ik er weinig plezier kan bij hebben ofzo.
Maar dat probleem heb ik nooit gehad bij Soprano's of The Wire bvb (ik geef nu deze twee reeksen omdat Succession er vaak wordt naast geplaatst). Ik weet het niet exact. Misschien begin ik ooit aan seizoen 2, maar ik heb er momenteel geen behoefte aan. Als ik klootzakken in een pervers kapitalistisch milieu wil zien zet ik wel gewoon Het Journaal op :unsure:
 
Zit nu ook in S2 van Succession, en ze gaan er toch redelijk vlot door, dus geef het zeker nog een kans zou ik zeggen.
 
Dat vind ik juist zo straf aan Succession, dat het mij zo in zijn greep kan houden terwijl ik normaal wel voeling of sympathie moet hebben met een aantal personages. En in Succession zijn het inderdaad stuk voor stuk klootzakken, egoïsten en backstabbers, en toch hou ik op een of andere manier van elk personage dat er in mee speelt 🥰 hoewel ik er geen sympathie voor voel.
 
Als ik die superlatieven over Succesion lees.
Ik heb 1 seizoen gezien (vooral na al de praise die ik hier tegenkwam) en vond het niet slecht, maar ergens had ik het ook wel gehad na die laatste aflevering.
Ik kan er niet meteen de vinger opleggen waarom ik niet hooked geraakte. Misschien omdat de personages allemaal klootzakken zijn in een pervers kapitalistisch milieu? Uiteraard de hele insteek, en 't is allemaal goed gebracht. Maar geen enkel personage kon op veel sympathie rekenen van mij. Het lijkt misschien allemaal wat te 'real' en daarom dat ik er weinig plezier kan bij hebben ofzo.
Maar dat probleem heb ik nooit gehad bij Soprano's of The Wire bvb (ik geef nu deze twee reeksen omdat Succession er vaak wordt naast geplaatst). Ik weet het niet exact. Misschien begin ik ooit aan seizoen 2, maar ik heb er momenteel geen behoefte aan. Als ik klootzakken in een pervers kapitalistisch milieu wil zien zet ik wel gewoon Het Journaal op :unsure:
Helemaal eens! Perfect verwoord hoe ik er ook over denk na S1

Extra pet peeve: ondanks dat het 'te real' wordt voorgesteld, heb ik toch mijn bedenkingen over de manier waarop het runnen van zo'n beursgenoteerd bedrijf wordt voorgeschoteld:

Efkes wat telefoontjes en een hedge fund is mede eigenaar, een brief of twee en er is een 'vijandige overname', de compleet incomptente zoon die COO mag worden
 
Ik heb denk ik alle 'traditionele' topreeksen (The Wire, Breaking Bad, Sopranos, ...) gezien en dit voor mij persoonlijk denk ik het beste uur TV dat ik al heb gezien.

De individuele acteerprestaties zijn gewoon echt allemaal al een Emmy waard, maar ook hoe het hele gebeuren in beeld werd gebracht was fantastisch. De chaos, de abruptheid, de onzekerheid, hoe elk personage zijn/haar manier van omgaan met de situatie heeft, ... Ik had echt het gevoel alsof ik er zelf bij was, en ik voelde bij momenten echt minutenlang rillingen over mijn ruggengraat gaan. Dit is voor mij toch een aflevering die de televisiegeschiedenis in gaat en er bovenuit steekt in een reeks die sowieso al top is. Ik ben er nog niet goed van, en dat overkomt me vrij zelden bij films of TV.
Exact dit. Meesterlijk. Beter dan dit wordt het niet.
 
Ivm Succession; Kga wachten tot het volledig uit is. Ik vind het best wel goed maar niet perfect. Zeker het eerste en 2e seizoen waren genieten maar had wel het gevoel dat ze, zeker in 3e, gewoon begonnen rekken om maar wat te rekken. Niet dat er geen zalige scenes in zaten maar het verhaal over succession modderde maar wat aan en telkens ze een stap vooruit deden leken ze nog geen minuut later 2 stappen terug te zetten. Dat dit definitief het laatste seizoen is zie ik dan ook als een pluspunt. Nu moeten ze wel ergens naar toe werken en kunnen ze afsluiten in stijl. Alvast zeer benieuwd naar aflevering 3 want die lijkt idd zowat het halve internet op zn kop gezet te hebben.
 
Als ik die superlatieven over Succesion lees.
Ik heb 1 seizoen gezien (vooral na al de praise die ik hier tegenkwam) en vond het niet slecht, maar ergens had ik het ook wel gehad na die laatste aflevering.
Ik kan er niet meteen de vinger opleggen waarom ik niet hooked geraakte. Misschien omdat de personages allemaal klootzakken zijn in een pervers kapitalistisch milieu? Uiteraard de hele insteek, en 't is allemaal goed gebracht. Maar geen enkel personage kon op veel sympathie rekenen van mij. Het lijkt misschien allemaal wat te 'real' en daarom dat ik er weinig plezier kan bij hebben ofzo.
Maar dat probleem heb ik nooit gehad bij Soprano's of The Wire bvb (ik geef nu deze twee reeksen omdat Succession er vaak wordt naast geplaatst). Ik weet het niet exact. Misschien begin ik ooit aan seizoen 2, maar ik heb er momenteel geen behoefte aan. Als ik klootzakken in een pervers kapitalistisch milieu wil zien zet ik wel gewoon Het Journaal op :unsure:
Precies hetzelfde voor mij. De serie is objectief goed, maar kon mij gewoon echt niet boeien en ik werd eerder slechtgezind dan iets anders van het te bekijken... :frown:
 
Ivm Succession; Kga wachten tot het volledig uit is. Ik vind het best wel goed maar niet perfect. Zeker het eerste en 2e seizoen waren genieten maar had wel het gevoel dat ze, zeker in 3e, gewoon begonnen rekken om maar wat te rekken. Niet dat er geen zalige scenes in zaten maar het verhaal over succession modderde maar wat aan en telkens ze een stap vooruit deden leken ze nog geen minuut later 2 stappen terug te zetten. Dat dit definitief het laatste seizoen is zie ik dan ook als een pluspunt. Nu moeten ze wel ergens naar toe werken en kunnen ze afsluiten in stijl. Alvast zeer benieuwd naar aflevering 3 want die lijkt idd zowat het halve internet op zn kop gezet te hebben.
Vind dat persoonlijk net de sterkte van de reeks. Lekker sluimeren, om dan opeens een heerlijke plottwist erin te gooien.

Ik lees ook dat de personages niet boeien. Maar vind ik ook net niet. Het zijn allemaal verwende klootzakken, maar toch heb je er bij momenten medelijden of sympathie voor, om ze vervolgens weer een stuk stront te vinden.

Craig en Tom zijn dan weer de geniale factor van gans die reeks die bij momenten dan weer hilarisch zijn.

Ik ga het toch ferm missen na dit seizoen.
Aflevering 3 van dit seizoen echt geweldig vormgegeven. Gewoon absolute top televisie.

Eigenlijk maf dat deze reeks hier op het forum geen eigen topic heeft, want toch echt van het beste dat de laatste 5 jaar ofzo gemaakt is.
 
Terug
Bovenaan