RuneScape

MMORPG PC RuneScape

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
runescape.png


release: 4 januari 2001
genre: MMORPG
dev: Jagex

/!\ free-to-play

RuneScape. Welke versie speel jij?

A unique MMO set in the vast, fantasy world of Gielinor, brimming with diverse races, guilds and ancient gods battling for dominion. RuneScape now features more ways to play, brand new skills and over 200 gripping story-driven quests.

 
Iemand hier die nog Runescape speelt? Ik speel zelf RS3, en niet OSRS.
Net terug Premier Club gekocht, ben weer een jaar zoet. Langzaam 99 ranged + mage halen.

Komende double xp week hopelijk 95 - 99 craft halen. Heb 16K royal dragon leather klaar staan. :)
 
Tot 2011 heel veel RS gespeeld, op mijn hoogtepunt had ik 3 party hats (White, Yellow and purple) en nog wat andere goedkopere rares genre h'ween masks, santa hat, disk,... Af en toe hield ik dan eens drop party's 😂

Dan alles proberen te verkopen voor real life money toen ik wou stoppen maar als toen naïeve 18-jarige gescamd geweest voor meer dan 1.000 dollar.

In ieder geval wel nen goeie tijd gehad, denk dat ik in totaal meer dan 10.000 uren op RS heb doorgebracht tijdens mijn hele jeugd.
 
Ooit wel een paar keer gestart en dan een aantal dagen gespeeld, maar het heeft me nooit actief kunnen binnentrekken.
 
Volop bezig met mijn eerste hoop 99s te halen.

December ongeveer terug begonnen voor paar weekjes.

Nu ook weeral opnieuw.

Ben wat meer bezig en snap al wat meer maar het is al zo uitgebreid, ni normaal.

1617709728853.png


We komen er nog! :D

Prayer 92 aan het halen voor soulsplit voor PvE stuff
 
Prayer is prioriteit. Heb daar zelf wat bonds voor gekocht en dan met het geld daarvan dragon bones en gilded altar.
 
Prayer is prioriteit. Heb daar zelf wat bonds voor gekocht en dan met het geld daarvan dragon bones en gilded altar.
Eerlijk gezegd hebk goesting om daar keys voor te kopen en die lamps en dan hupla :p

Maar tis eigenlijk maar 92 da ik wil hebben voor Soul Split.

Kga wel de quest nog moeten gaan doen ma soit da's ni de grote moeite.

De rest moetk wa slayer tickets halen da ik wa van die charms enal in mijn toolbelt kan steken maar zoals ge ziet, Slayer ook nog ni veel gedaan.

ED3 trash farming voor mijn combat levels naar 99 ^^
 
Ik was paar maanden ook opnieuw begonnen, maar het is zo veel veranderd en "ingewikkeld" dat ik het heb opgegeven :unsure:
 
Eerlijk gezegd hebk goesting om daar keys voor te kopen en die lamps en dan hupla :p

Maar tis eigenlijk maar 92 da ik wil hebben voor Soul Split.

Kga wel de quest nog moeten gaan doen ma soit da's ni de grote moeite.

De rest moetk wa slayer tickets halen da ik wa van die charms enal in mijn toolbelt kan steken maar zoals ge ziet, Slayer ook nog ni veel gedaan.

ED3 trash farming voor mijn combat levels naar 99 ^^
Heb ooit keys gekocht, maar had er dik spijt van. Niet de moeite waard imo. Ben ook ED3 trash aant farmen voor magic en ranged naar 99 te halen.
Ik was paar maanden ook opnieuw begonnen, maar het is zo veel veranderd en "ingewikkeld" dat ik het heb opgegeven :unsure:
Yep, begrijpelijk. Ken er ook belange niet alles van tegenwoordig.
 
Ik was paar maanden ook opnieuw begonnen, maar het is zo veel veranderd en "ingewikkeld" dat ik het heb opgegeven :unsure:
Yeah, het helpt als ge zo vragen kunt stellen aan mensen. Der is echt zoveel veranderd. Laatste keer da ik speelde was 2005 ofzo, ineens is er housing, player owned farm, gigantisch groot extra aantal land :p
 
Ik speel voornamelijk de OSRS versie. de RS3 is me te ingewikkeld en te veel veranderd.
 
Vroeger RS3 gespeeld maar nu ook af en toe OSRS. T is weer lang geleden dat ik gespeeld heb mede door tijdsgebrek.
RS3 is te ingewikkeld om terug in te komen vind ik persoonlijk.

Het nadeel aan OSRS vind ik dan weer het hele arsenaal aan bots... Ondanks dat ze er veel bannen merk je er toch nog genoeg.
 
Op RS3 heb ik er nog maar heel weinig van gemerkt. That said ik heb vroeger ook een bot account gehad toen da de originele runescape nog degene was da ze nu in oldschool deden en de bots daar waren ENORM uitgebreid. Die losten toen zelfs die riddles op da ge kreeg van die anti bot detection stuff.

Die account stond toen gewoon in Al-Kharid dag in dag uit tegen guards te meppen. Is nooit gebanned geweest zelfs, zit nu met stats rond de 75 xD

Denk dat diezelfde bots van toen nu nog altijd te koop zijn voor old school, maar voor RS3 zijn er bijna geen door de engine.

OSRS is me veel te grindy, ik heb mijn main daar ook wel even bezig gehouden en Runelite bvb is een zalige addon daarvoor, maar geef mij maar RS3

Heb al men OSRS gp over gebracht naar rs3, was ook wel handig.

1617794760929.png

As you can see, niet veel in osrs gedaan.

Fishing herinner ik me nog dat ik vroeger zo blij was toen ik de fishing guild eindelijk binnen mocht gaan. Of als F2P speler elke keer heen en terug van Karamja voor lobsters te vangen :D good times when I was 13 or 14 back in 2003-2004 ish
 
Toen OSRS net uit was stond ik een tijdje wereldwijd #1 met smithing. Spijtig dat er dan mensen begonnen samen te werken in clans om eerste te zijn. :biglaugh:
 
Toen OSRS net uit was stond ik een tijdje wereldwijd #1 met smithing. Spijtig dat er dan mensen begonnen samen te werken in clans om eerste te zijn. :biglaugh:
That's a thing? :p

Die premier club btw, wa voordeel hebt ge daar aan? Ik heb da zien passeren maar zag ni echt voordeel en toen ni gedaan en nu ist te laat.

Kzie in begin post da ge zegt range en magic maxe, ED3 trash farm en da's toch in orde?
Kga me daar een van de dagen ook is mee bezig houden, soul split vandaag unlocken en dan terug farme.

Denk dat mijn huidige combat stats, 6 a 7 uurtjes trash = 99 in str/att/def
 
That's a thing? :p

Die premier club btw, wa voordeel hebt ge daar aan? Ik heb da zien passeren maar zag ni echt voordeel en toen ni gedaan en nu ist te laat.

Kzie in begin post da ge zegt range en magic maxe, ED3 trash farm en da's toch in orde?
Kga me daar een van de dagen ook is mee bezig houden, soul split vandaag unlocken en dan terug farme.

Denk dat mijn huidige combat stats, 6 a 7 uurtjes trash = 99 in str/att/def
Voordeel is vooral goedkoopste member rate, en dan heel wat tokens en extraatjes die unlocked zijn. Moet inderdaad gewoon terug ED3 doen, maar ATM heb ik niet veel tijd.
 
Ik heb tot de release van OSRS nog RS3 gespeeld, nadien overgeschakeld met enkele vrienden van m'n clan. In 2014 gestopt voor een jaartje of 6. Recent met de launch op Steam toch OSRS terug opgepikt omdat het begon te kriebelen.

Met RS3 vind ik het jammer dat ze zoveel ingezet hebben op bonus xp, power creep, microtransactions en daily challenges. Ik vond de grind (i.c.m. de quests) toch altijd een uniek aspect van RuneScape. Heerlijk om gewoon een dagje lekker te vissen, runecraften of woodcutten. Zonde, want ik vond de quests in RS3 altijd wel zeer goed.

OSRS vs RS3 stats, ja ik vis graag haha.

0PRKt13.png
 
Fishing is ook mijn favo skill. Al zie ik het nut niet om het nog te doen nu ik 99 ben. Voor't geld zijn er betere dingen en die virtual levels hebben afaik geen impact.
 
E-peen

Ik moet dringend is geld verdienen. Maar ik heb geen idee hoe :( buiten dan door ed3 trash

Ik moet zeggen dat ik het feit da die bonus stuff enal er in zit net toffer vind. Maar ik heb een ENORME hekel aan grinde, zeker als het ni tof is.

En de combat in RS3 is allesinds interessanter dan die van osrs

Maar ksnap wel waarom mense het daar beter vinden.

Kvinnet ook tof dat die beide wereld nu apart naast elkander evolueren. OSRS heeft dingen dat RS3 niet heeft en andersom.

Misschien moetk gewoon tijdens mijn RS3 dingen op mijn main een nieuwe maken voor OSRS :p

Fishing was ook wel mijn eerste 99.

Farming is nu mijn eerste 99+ maar daar is 120 halen wel nog de moeite.
 
Terug
Bovenaan