RuneScape

MMORPG PC RuneScape

Denk dat bossing nog steeds het beste is voor geld te verdienen. Maar om dat allemaal te leren, daar moet ook tijd in kruipen.
 
Sinds het op steam is ook nog eens begonnen met Runescape na 15 jaar ofzo (was toen geen member). Eerst herbegonnen met OSRS voor de nostalgie, maar begon mij al snel tegen te steken (combat trekt op niks en constant heen en weer geloop). RS3 dan geprobeerd en was meteen hooked.

Ondertussen:
1617862533535.png


Heel het dungeon gedeelte ben ik nog niet zo goed mee (dungeoneering 44 dankzij treasure hunter lamps/guthix vlinders vangen, heb er nog maar 1 echt gedaan).

Is archeology eigenlijk nuttig? Nog niks voor gedaan omdat er geen belangrijke quests zijn die het vereisen.
 
Laatst bewerkt:
Zelf 13-jarige ofzo indertijd zwaar verslaafd geweest aan rs. Toen ook member geweest. In de loop der jaren enkele keren terug opgepikt maar nooit hooked gebleven, maar om de zoveel tijd kriebelt het toch telkens ik iets zie passeren zoals hier. Ben nooit mee geweest met RS3, lees ook vaak dat oude spelers beter terugkeren naar osrs. Hier liggen de meningen precies anders.

Aangezien ik mijn oude account kwijt ben moet ik sowieso herbeginnen. Als naderende dertiger met kinderen, hoe realistisch is het om terug te keren om casual te spelen? Gelet op het grindfest. Beter RS3 proberen?
 
Sinds het op steam is ook nog eens begonnen met Runescape na 15 jaar ofzo (was toen geen member). Eerst herbegonnen met OSRS voor de nostalgie, maar begon mij al snel tegen te steken (combat trekt op niks en constant heen en weer geloop). RS3 dan geprobeerd en was meteen hooked.

Ondertussen:
Bekijk bijlage 906

Heel het dungeon gedeelte ben ik nog niet zo goed mee (dungeoneering 44 dankzij treasure hunter lamps/guthix vlinders vangen, heb er nog maar 1 echt gedaan).

Is archeology eigenlijk nuttig? Nog niks voor gedaan omdat er geen belangrijke quests zijn die het vereisen.
Archeology is een enorme AFK skill en ik amuzeer me der wel mee. Ge kunt daar ook bepaalde unlocks mee verdienen. Een handige is 500 health boost gewoon door de eerste quest ervan te doen.

Ik doe da vooral alsk terwijl andere games speel. Als ik lol bezig ben bvb. ALT1 + afk warden + Archeology = profit

Tis daarbovenop nog is goeie afk gp/hour omda de dingen die je opgraaft kunt verkopen op AH en heeft een aparte storage.

Zelf 13-jarige ofzo indertijd zwaar verslaafd geweest aan rs. Toen ook member geweest. In de loop der jaren enkele keren terug opgepikt maar nooit hooked gebleven, maar om de zoveel tijd kriebelt het toch telkens ik iets zie passeren zoals hier. Ben nooit mee geweest met RS3, lees ook vaak dat oude spelers beter terugkeren naar osrs. Hier liggen de meningen precies anders.

Aangezien ik mijn oude account kwijt ben moet ik sowieso herbeginnen. Als naderende dertiger met kinderen, hoe realistisch is het om terug te keren om casual te spelen? Gelet op het grindfest. Beter RS3 proberen?
Als dertiger da zelf de grindfest van vroeger ni echt geweldig vind, vindk RS3 de betere optie. De meeste mensen zijn vooral geen fan van de MTX enal, maar die kan je makkelijk negeren. En persoonlijk vindk die soms wel handig alsk is geld wil steken erin.

RS3 is nog altijd enorm AFK friendly ook. Da helpt ook wel.

OSRS is da ook maar ik vind de gameplay in RS3 gewoon toffer, more engaging
 
Archeology is een enorme AFK skill en ik amuzeer me der wel mee. Ge kunt daar ook bepaalde unlocks mee verdienen. Een handige is 500 health boost gewoon door de eerste quest ervan te doen.

Ik doe da vooral alsk terwijl andere games speel. Als ik lol bezig ben bvb. ALT1 + afk warden + Archeology = profit

Tis daarbovenop nog is goeie afk gp/hour omda de dingen die je opgraaft kunt verkopen op AH en heeft een aparte storage.


Als dertiger da zelf de grindfest van vroeger ni echt geweldig vind, vindk RS3 de betere optie. De meeste mensen zijn vooral geen fan van de MTX enal, maar die kan je makkelijk negeren. En persoonlijk vindk die soms wel handig alsk is geld wil steken erin.

RS3 is nog altijd enorm AFK friendly ook. Da helpt ook wel.

OSRS is da ook maar ik vind de gameplay in RS3 gewoon toffer, more engaging
Maar is het zo dat de micro transactions echt bepalend zijn? Pay to win? Of meer esthetisch gericht bvb.
 
Maar is het zo dat de micro transactions echt bepalend zijn? Pay to win? Of meer esthetisch gericht bvb.
Ghoh, die microtransactions kunnen bekeken worden als pay to win als ge vind da die bonus xp enal een nadeel zijn voor u als speler.

Basically kunt ge keys kopen voor treasure chests. AKA lootboxes. Die zorgen ervoor da ge bepaalde rewards kunt verdienen afhankelijk van de promotie.

Deze week bvb is de promotie "phoenix lamps" da zijn xp lamps die ervoor zorgen dat als je ze gebruikt je xp krijgt in de skill die je kiest, met een kleine kans da die lamp toch niet weg gaat. Dus je ze nog eens kunt gebruiken.

Ge hebt x% kans om zo'n lamp te krijgen. Of anders een gewone lamp met een beetje xp of een ding voor bonus xp.

De bonus xp moet je bekijken als rested xp. Dus als je 1000 bonus xp verdient, dan is de eerstvolgende 1000xp dat je hebt dubbel.

Die keys voor die treasure chests kan je kopen, 450 = 80 euro ofzo. Maar ook verdienen door het spel te spelen. Zo krijg je keys van quests te doen, daily challenges etc etc.

Tis pay to win da ge als ge goesting hebt om het uzelf makkelijk te maken, wel een paar honderd euro kunt spenderen om 99 te raken.

That being said.
Ik heb bvb vorige week 450 keys gekocht via de mobile app. Daar is een bundle van 32 euro als "sale" en om de mobile app beetje te promoten.

Ik heb daarmee mijn prayer van 80 naar 91 gekregen en ne shitload aan bonus xp. Maar het kost enorm veel geld moest je via deze weg alles naar 99 doen. En dan ist ook de moeite ni echt om het spel echt te spelen.

Voor de rest zitten daar een paar cosmetic dingen in maar zelfs dat is verwaarloosbaar.
 
Ghoh, die microtransactions kunnen bekeken worden als pay to win als ge vind da die bonus xp enal een nadeel zijn voor u als speler.

Basically kunt ge keys kopen voor treasure chests. AKA lootboxes. Die zorgen ervoor da ge bepaalde rewards kunt verdienen afhankelijk van de promotie.

Deze week bvb is de promotie "phoenix lamps" da zijn xp lamps die ervoor zorgen dat als je ze gebruikt je xp krijgt in de skill die je kiest, met een kleine kans da die lamp toch niet weg gaat. Dus je ze nog eens kunt gebruiken.

Ge hebt x% kans om zo'n lamp te krijgen. Of anders een gewone lamp met een beetje xp of een ding voor bonus xp.

De bonus xp moet je bekijken als rested xp. Dus als je 1000 bonus xp verdient, dan is de eerstvolgende 1000xp dat je hebt dubbel.

Die keys voor die treasure chests kan je kopen, 450 = 80 euro ofzo. Maar ook verdienen door het spel te spelen. Zo krijg je keys van quests te doen, daily challenges etc etc.

Tis pay to win da ge als ge goesting hebt om het uzelf makkelijk te maken, wel een paar honderd euro kunt spenderen om 99 te raken.

That being said.
Ik heb bvb vorige week 450 keys gekocht via de mobile app. Daar is een bundle van 32 euro als "sale" en om de mobile app beetje te promoten.

Ik heb daarmee mijn prayer van 80 naar 91 gekregen en ne shitload aan bonus xp. Maar het kost enorm veel geld moest je via deze weg alles naar 99 doen. En dan ist ook de moeite ni echt om het spel echt te spelen.

Voor de rest zitten daar een paar cosmetic dingen in maar zelfs dat is verwaarloosbaar.
80 naar 91 prayer is toch niet niks xD
 
Zelf 13-jarige ofzo indertijd zwaar verslaafd geweest aan rs. Toen ook member geweest. In de loop der jaren enkele keren terug opgepikt maar nooit hooked gebleven, maar om de zoveel tijd kriebelt het toch telkens ik iets zie passeren zoals hier. Ben nooit mee geweest met RS3, lees ook vaak dat oude spelers beter terugkeren naar osrs. Hier liggen de meningen precies anders.

Aangezien ik mijn oude account kwijt ben moet ik sowieso herbeginnen. Als naderende dertiger met kinderen, hoe realistisch is het om terug te keren om casual te spelen? Gelet op het grindfest. Beter RS3 proberen?
Het hangt er een beetje vanaf wat voor ervaring je wil. Als je een ervaring wil die nauw aansluit bij het oude RuneScape dan is OSRS zonder twijfel de beste keuze. Progressie in het spel is traag, nieuwe content wordt enkel met goedkeuring van de community toegevoegd en er wordt veel aandacht besteed aan alles gebalanceerd te houden zodat ook oude content nog relevant blijft. Dit lukt met vallen en opstaan. Ook worden er nog altijd nieuwe quests toegevoegd maar wel aan een beduidend minder snel tempo dan vroeger. Ik ben momenteel 54 prayer en trainen tot 90 zou mij zo'n 50M gp kosten, iets waar ik met mijn huidige skills een volle maand non-stop voor zou moeten sparen.

RS3 heb ik zelf niet genoeg gespeeld om een oordeel over te geven maar het is wel duidelijk een MMO die meer in lijn licht met de moderne markt. De graphics zijn indrukwekkend en XP rates liggen veel hoger: ook zijn er bonus XP weekends, je krijgt XP lamps voor in te loggen, je kan XP kopen. Ook lijkt er mij een grote focus op daily challenges te liggen en toen ik inlogde werd ik overspoeld met allerlei pop ups voor treasure hunter keys. Ik vond het allemaal een beetje te overweldigend en te sterk afwijkend van wat mij zo aantrok tot RuneScape. Ook het combat systeem is volledig anders nu in RS3 en werkt met cooldown abilities. Daarentegen heeft RS3 uiteraard wel meer content dan OSRS en er ligt een grotere focus op endgame, juist omdat je sneller endgame kan bereiken.

Het positieve is dat je gewoon beide games kan uitproberen. Ook membership is geldig voor beide games.
 
Vorige week begonnen in RS3. Ik kan er mee inkomen dat vele het "moeilijk" vinden om in te komen. Maar het valt eigenlijk nog behoorlijk goed mee. De introductie en dan burthope duurt zowiezo even en is redelijk lineair, hier worden alle skills en nieuwe snufjes uitgelegd adhv tasks.

Eens je de boot moet pakken naar lumbridge begint het spel gewoon zoals in OSRS, enkel met betere graphics, meer content en gewoon eigenlijk een beter spel imo. Mijn focus ligt nu vooral op het voltooien van alle Lumbridge Achievements om zo mijn explorer's ring 4 te halen (beste F2P ring). Hierna ga ik wss nog wat skillen en de F2P quests afronden. Daarna koop ik mezelf member.

Persoonlijk ga ik niet nog eens terug naar OSRS aangezien ik dit toch al 3x heb gedaan en het spel echt al van buiten ken. Het zijn gewoon endless grinds en echt voldoening krijg ik hier niet meer uit. Enkel nostalgie. Daarmee dat ik voor RS3 gekozen heb, dit kan ik casual spelen, zit in een leuke clan met events en er is echt zoveel om te ontdekken. Net alsof ik vroeger de eerste keer in runescape inlogde.
Idd, ik heb dit weekend een ironman gemaakt om RS3 eens uit te proberen en de tutorial is best goed gedaan. Valt me ook op dat mining en smithing volledig herwerkt zijn.
 
Ook zijn de levels een beetje beter geworden. In de zin dat je uw mining en smithing kunt levelen om dan je armor te maken. Niet zoals bij OSRS waar je 99 Smithing moest hebben voor een Rune Chest te maken voor op 40 defense te dragen :p
Ja, de mining en smithing 'revamp' heeft het spel eigenlijk weer speelbaar gemaakt voor mij. De skills hebben ook iets meer inhoud dan op OSRS.
Je moet er uiteraard wel vaker de rs wiki bij halen
 
Vandaag 5 uurtjes ED3 Trash runs gedaan

1618174371645.png

1618174378176.png

1618174385648.png


Kheb maar een Alchemizer gezet in de invention guild.. Kheb meer dan 2000 common relics om te high alche xD
 
Dit weekend zoals eerder vermeld zowel osrs als rs3 opgepikt. Osrs naar oude gewoonten niet veel veranderd, veel bots en weinig community. Wel terug nostalgie, zal me denk ik een clan moeten zoeken die actief is om het sociale gebeuren er terug in te krijgen. Rs3 lagt enorm hard via die client lol. Is dit gekend?
 
Vind ik niet erg, ben dat zo gewoon zoals bij wow wowhead open hebben. Zit ook in een goede clan waar ik continu vragen stel en snel antwoorden krijg. Ik vind RS3 enkel maar beter worden en ben hard aan twijfelen om membership te kopen deze week. In mijn clan is er wekelijks een achievement event, we hebben nu lumbridge beginner + easy gedaan. Volgende vrijdag is het varrock easy achievement run.

Is een goede manier om de wereld te exploren, vanalles leren te kennen + heb je ook wekelijkse doelen die je kan halen (bv voor varrock is volgende vereist: '13 Agility 8 Crafting 20 Fishing 10 Mining + Digsite quest".
Ik ben gewoon wat van de nieuwe quests in f2p aan het genieten :tongue: Rune Mysteries, Romeo and Juliet, Prince Ali Rescue en Doric's Quest zijn flink veranderd (en in goede zin). Eens ik ze allemaal gedaan heb, neem ik misschien ook wel membership. Positieve indrukken voorlopig, enkel de interface staat me niet echt aan en de combat verschilt ook niet zo heel veel van OSRS met het Revolutions systeem.
 
En nooit geband? xD
nee vroeger was het veel makkelijker om te "cheaten" eens zo een farm master bot gebruikt een volledige week en had dan 50mil thieving exp en 50million aan seeds ofso...de bot deed het werk en ik was gewoon aan het chatten in die clan chat

maar als jong manneke voor de eerste keer member worden ( want vroeger ging da alleen maar met visa en wij hadden dat thuis niet ) is een van mijn beste game evaringen ooit!En sindsdien de ene buis na de andere opt school allemaal door runescape :laugh:
 
Terug
Bovenaan