Resident Evil 4

Horror PC PS5 PS4 XBOX Resident Evil 4

Rap langs het bed lopen om de shotgun shells te pakken "aaah fuck, ze hebben dingen veranderd, just..." :D
 
Voorlopig aan RE Village bezig en die bevalt me zo goed dat ik de volledige reeks wel eens wil spelen.

Begin ik bij RE 1 remastered ? Daarna de 2 , 3 & 4 remake of staan al die verhalen los van elkaar ?
 
Voorlopig aan RE Village bezig en die bevalt me zo goed dat ik de volledige reeks wel eens wil spelen.

Begin ik bij RE 1 remastered ? Daarna de 2 , 3 & 4 remake of staan al die verhalen los van elkaar ?
1 is nog altijd een steengoede game, maar verschilt gameplay-gewijs zo drastisch van de remakes en 5/6. Tank-controls en inventory-management kunnen nog hun charme hebben, maar ik denk dat veel gamers het een beetje gedateerd vinden anno 2023.

Remake van 2 is zeer goed. Remake van 3 ook nog goed, maar is veel meer actie dan 2 en is een vrij korte game. Het verhaal bouwt effectief verder van game 1 naar 3, maar in 4 heb je relatief weinig verbinding met de eerste 3 games.. In mijn ogen zou je perfect in 4 (remake)kunnen springen zonder voorkennis van de vorige games.

Het verhaal is doorheen RE is overigens wel altijd... een beetje onnozel( in zijn plot-twists). Het is interessant om te volgen, maar verwacht hier geen Shakespeare :p

5 en 6 zijn grotendeels actie-games. In co-op met een kameraad zijn deze games nog altijd dikke fun in mijn ogen, maar daarbuiten - als niet RE-fan voel je de horror nog nauwelijks en is de gameplay niet zo aangenaam volgens moderne normen

Edit: sale momenteel gaande op de franchise. Voor nog geen €5 wil je RE1make misschien wel een kans geven. :p
 
Voorlopig aan RE Village bezig en die bevalt me zo goed dat ik de volledige reeks wel eens wil spelen.

Begin ik bij RE 1 remastered ? Daarna de 2 , 3 & 4 remake of staan al die verhalen los van elkaar ?
Ik zou met re2 remake beginnen deze is dezelfde gameplay als re3 en nu de komende re4. RE1 is volledig andere gameplay die nog al apart is je kan ook nog RE zero doen ook heel goede game.
5 en 6 zijn een pak minder eerder actie games.

Degene die je nu speelt is ook volledig anders dan wat we gewoon zijn van de reeks al is het wel een steengoede game op zich net als RE7
 
Ik zou met re2 remake beginnen deze is dezelfde gameplay als re3 en nu de komende re4. RE1 is volledig andere gameplay die nog al apart is je kan ook nog RE zero doen ook heel goede game.
5 en 6 zijn een pak minder eerder actie games.
Maar RE2 is zowat een onmogelijke high note, en volgens de meeste incl mezelf de beste game in de franchise. Dus beter voor later houden als hij ze echt allemaal wilt spelen.

Na RE8 zou hij dus beter het origineel spelen. Pure no nonsense horror. Houterig, cryptisch, beetje corny. Maar van begin en echt wel tot het einde, een monument van een game.

Dan eventueel terug iets meer luchtig en modern spelen met de remake van 3. Kort, krachtig, vooral actie. Hebt ge op 2 avondjes uitgespeeld. Kunt ge eigenlijk bekijken als de DLC van RE2. Wat voor het origineel ook telde.

Dan eventueel terug wat meer pure horror met RE7. Als hij het nog lang niet beu is deze opvolgen met RE5 in co op. Indien grote fan eventueel 6 erbij(gruwelijk slechte game imo.. @Michster moet ik deze eens terug een kans geven?).

En tegen dan is de remake van 4 uit, RE9 aangekondigd, Code Veronica remake uit, en kan hem eindelijk beginnen aan de heilige graal dat RE2 is :D

Voor het verhaal moet ge eigenlijk niet naar de volgorde kijken. REsident Evil is eigenlijk een gigantische zombie opera rommel dat meer gaten heeft in zijn plot dan de gemiddelde Zwitserse kaas. RE2 heeft wel een sterkere dramatische toon met een paar sterk neergezette personages. Voor zover ik mij herinner is dat ook de enige memorabele game op dat gebied.
 
@Koonut Heb zelf al wat RE games niet helemaal gedaan Revelations 2 oa die en andere spin off's. RE2 is als horror nog steeds de beste naar mijn mening. RE4 is ook mijn favoriet maar dat is al meer actie gericht.
 
Dan eventueel terug wat meer pure horror met RE7. Als hij het nog lang niet beu is deze opvolgen met RE5 in co op. Indien grote fan eventueel 6 erbij(gruwelijk slechte game imo.. @Michster moet ik deze eens terug een kans geven?).

En tegen dan is de remake van 4 uit, RE9 aangekondigd, Code Veronica remake uit, en kan hem eindelijk beginnen aan de heilige graal dat RE2 is :D
Eh.... heel moeilijk....

1) Wapens hebben geen identiteit gelijk in 4 of zelfs 5. Ik ken nu nog het geluid van de red9 en hoeveel impact de Hydra uit RE5 heeft. Gun-upgrades zijn ingeruild voor skills en ze voegen weinig toe aan de fun.

2) In RE6 zijn QTE's maximaal uitgeput. QTE voor het zoeken van een autosleutel in een RE-game... Jezus

3) Personages zijn een karikatuur en gelijk ge zei heeft RE sowieso al een onnozel verhaal over het algemeen(dat ik heel graag volg), maar ze pushen het echt wel in RE6.

4) Level's zijn merendeels ongeïnspireerd, de AI is misschien nog achterlijker dan in 5.

5) Er werd horror beloofd voor Leon's campagne... weinig horror aan als zijn oneliners op max niveau worden gedreven en hij gewoon kicks kan spammen in slecht ontworpen levels.

Enige pluspunten in mijn ogen zijn de Mercenaries mode en couch-coop met een kameraad.

Ik had hem bij eerste aankoop gestart en na 5 uur gestopt en pas jaren later met een kameraad de game geco-opt. Er zijn veel slechtere games, maar ik betwijfel ten stelligste dat men iets uit het verhaal van RE6 zal herbruiken.

/rant over

Mensen mogen shit-talken over de campaign van RE5(die ook zen problemen heeft), maar dat is een veel betere game dan 6 in bijna elk opzicht.

Is het niet gewoon fijn om uw kameraad te "niet helpen" en vervolgens SHEVAAAAAAAAAA!!!!!!" te roepen tegen de persoon die langs u zit? :oi22:

Curieus wel dat Capcom racist werd gewoon voor RE5 toen ge in Afrika op zombies schoot. In RE6 schiet ge voor een stuk toch ook op Chinese zombies en daar kraaide geen haan naar. :unsure:
 
 

Goed dat de Bol-link bovenaan het artikel erin staat. :) Ik ging hem digitaal halen, maar een tientje minder betalen en BG steunen -> easy win. Leuke preview!
 
Eh.... heel moeilijk....

1) Wapens hebben geen identiteit gelijk in 4 of zelfs 5. Ik ken nu nog het geluid van de red9 en hoeveel impact de Hydra uit RE5 heeft. Gun-upgrades zijn ingeruild voor skills en ze voegen weinig toe aan de fun.

2) In RE6 zijn QTE's maximaal uitgeput. QTE voor het zoeken van een autosleutel in een RE-game... Jezus

3) Personages zijn een karikatuur en gelijk ge zei heeft RE sowieso al een onnozel verhaal over het algemeen(dat ik heel graag volg), maar ze pushen het echt wel in RE6.

4) Level's zijn merendeels ongeïnspireerd, de AI is misschien nog achterlijker dan in 5.

5) Er werd horror beloofd voor Leon's campagne... weinig horror aan als zijn oneliners op max niveau worden gedreven en hij gewoon kicks kan spammen in slecht ontworpen levels.

Enige pluspunten in mijn ogen zijn de Mercenaries mode en couch-coop met een kameraad.

Ik had hem bij eerste aankoop gestart en na 5 uur gestopt en pas jaren later met een kameraad de game geco-opt. Er zijn veel slechtere games, maar ik betwijfel ten stelligste dat men iets uit het verhaal van RE6 zal herbruiken.

/rant over

Mensen mogen shit-talken over de campaign van RE5(die ook zen problemen heeft), maar dat is een veel betere game dan 6 in bijna elk opzicht.

Is het niet gewoon fijn om uw kameraad te "niet helpen" en vervolgens SHEVAAAAAAAAAA!!!!!!" te roepen tegen de persoon die langs u zit? :oi22:

Curieus wel dat Capcom racist werd gewoon voor RE5 toen ge in Afrika op zombies schoot. In RE6 schiet ge voor een stuk toch ook op Chinese zombies en daar kraaide geen haan naar. :unsure:

Je moet eens een paar FB fangroepjes van de franchise volgen ...

Niet normaal hoeveel mensen er zijn die deel 6 veruit het beste deel van de serie vinden :unsure:.

Ik vind persoonlijk dat de Resident Evil Remake in deze tijd nog steeds perfect speelbaar is.
Je moet enkel de "tankontrols" kunnen appreciëren.

Resident Evil 7 is trouwens handsdown 1 van mijn meest memorabele game-ervaringen ooit.
Dit spel in VR spelen was echt een hele belevenis.

De redding van RE na de miskleun van deel 6.
 
Resident Evil 7 is trouwens handsdown 1 van mijn meest memorabele game-ervaringen ooit.
Dit spel in VR spelen was echt een hele belevenis.
Maar de niet-VR versie vond ik toch maar behoorlijk boring.

Mijn lievelings games waren uiteraard 4, dan gevolgd door 5, en dan gevolgd door 6.


De andere , enkel deel 2 remake , ooit geprobeerd, maar telkens terug backtracken naar oorspronkelijke locatie vond ik irritant. Ook het constante zoeken....
Deel 7 ook vrij snel gestopt.

De andere RE games nooit gespeeld.

Ik hou wel van het verhaal en de actie, vooral in deel 4 dus, maar het constante zoeken naar clues (zoals in silent hill ook het geval is), is totaal mijn ding niet.
 
Je moet eens een paar FB fangroepjes van de franchise volgen ...

Niet normaal hoeveel mensen er zijn die deel 6 veruit het beste deel van de serie vinden :unsure:.

Ik vind persoonlijk dat de Resident Evil Remake in deze tijd nog steeds perfect speelbaar is.
Je moet enkel de "tankontrols" kunnen appreciëren.

Resident Evil 7 is trouwens handsdown 1 van mijn meest memorabele game-ervaringen ooit.
Dit spel in VR spelen was echt een hele belevenis.

De redding van RE na de miskleun van deel 6.

Iedereen heeft recht op zijn mening. :p

Ik moet nog eens door RE Remake gaan voor trophies en de ervaring. De atmosfeer van Spencer Mansion, de camera-hoeken, tank-controls zijn ff wennen, maar ik kan ze nog steeds waarderen.
 
Kga niet liegen ik was nooit de grootste RE fan enkel deel 4 sprak me altijd aan en met de beelden en reviews te zien van de remake, knaagt er toch iets aan mij xD
 
Wow, die reviews...

Yup zowel IGN als Gamespot een vette 10.

Voor mij was de originele RE4 één van de beste games die ik ooit speelde, dus ik zie hier wel keihard naar uit. Alleen weet ik niet of ik moet wachten op de PSVR2 versie.

Is deze eigenlijk al confirmed voor PSVR2? Je zou denken dat dit een no-brainer is aangezien ook RE7 en RE8 in VR te spelen zijn. Maar dat zijn First-person games terwijl RE4 third person is
 
score meta:
Screenshot_20230317-104758.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan