Resident Evil 4

Horror PC PS5 PS4 XBOX Resident Evil 4

Wel, Resident Evil 4 is best een lange rit die nauwelijks iets van backtracken hanteert dus deze zal je wel beter liggen.

De pc versie heeft recent nog een mooie HD mod gekregen die best wel indrukwekkend is.

Game is eigenlijk nog steeds een enorm leuk hybride van actie en horror. Ik vermoed dat de remake een beetje in lijn gaat vallen met de huidige remakes en wat meer serieus/horror zal zijn.
 
En de prijs daalt ook snel. Capcom is één van de grote huizen in gamen dat echt wel "production value" up the wazoo weet te leveren zoals Sony of Microsoft's first parties, en relatief snel hun prijzen halveert. Nu ze slaan wel eens de bal mis qua prijs zie Resident Evil 3 dat gewoon direct een budget titel moest zijn van 15 tot 20 euro maar over het algemeen zitten ze echt wel bij de betere.
 
Ik begrijp het, maar voor mij persoonlijk is dit awesome, net zoals met dead space. Al kan dead space nog redelijk mee. Als je re4 de dag van vandaag wilt herspelen, is gewoon verschrikkelijk. Die controls,... Nu full on remake, kick ass graphics, goede besturing, hier en daar aanpassingen,...ik kan niet wachten. En die nieuwe ip's,... komen ook wel, effe tijd nodig.
Maar kijk dat snap ik nu eens echt niet goed.

Als je dan toch een game wilt remaken, dan doe je die exact met dezelfde story line toch? (ietwat zoals ze in de vorige RE4 remake deden, al weet ik niet of die controls daar zijn opgepoetst?)

Maar ik lees dat deze nieuwe versie, een nieuwe story line bevat.... Tja dat zorgt toch voor verwarring: gamers die de oude RE4 niet gespeeld gaan hebben, gaan dan op die nieuwe story line voort gaan, en gaan daarop baseren of deze game goed of slecht is.. Maar dan moet je telkens vragen aan hen "jamaar heb je het nu over de nieuwe versie of de oude verhaal lijn?".

Als je dan toch een nieuwe verhaal lijn maakt, maak dan meteen gewoon een nieuwe RE game?
 
Maar kijk dat snap ik nu eens echt niet goed.

Als je dan toch een game wilt remaken, dan doe je die exact met dezelfde story line toch? (ietwat zoals ze in de vorige RE4 remake deden, al weet ik niet of die controls daar zijn opgepoetst?)

Maar ik lees dat deze nieuwe versie, een nieuwe story line bevat.... Tja dat zorgt toch voor verwarring: gamers die de oude RE4 niet gespeeld gaan hebben, gaan dan op die nieuwe story line voort gaan, en gaan daarop baseren of deze game goed of slecht is.. Maar dan moet je telkens vragen aan hen "jamaar heb je het nu over de nieuwe versie of de oude verhaal lijn?".

Als je dan toch een nieuwe verhaal lijn maakt, maak dan meteen gewoon een nieuwe RE game?
Het is geen nieuwe story line. Zal een meer duistere toon hebben waarschijnlijk in vergelijking met het origineel. Kleine aanpassingen misschien hier en daar, maar voor de rest is het verhaal trouw aan het origineel. De grote veranderingen zitten in de visuals en de gameplay.
 
Terug
Bovenaan